vrijdag 26 maart 2021

Hieperdepiep voor Irene...

Hallo lieve mensen, was ik hier gisteren met een kerstkaart in pastelkleurtjes, vandaag toch echt voorjaar op mijn blogje. Vandaag is Irene jarig en ik denk dat wij haast vanaf het begin van mijn "blogactiviteiten" elkaar zijn gaan volgen en "blogdinnen" zijn geworden hihi. Dus een felicitatiekaart voor haar verjaardag moest er zeker komen ;P


Ze houdt van de natuur en van bloemen dus ben ik voor haar een mandje vol gaan plukken. Basis is een vierkante ecru-kleurige kaart. Gemat met lichtblauw en lief bloemetjespapier. Bovenaan een feestelijke borderrand met daaronder een parelrandje.


De mand gevuld met klavertjes vier maar omdat ik ze in kleurtjes gestanst heb kunnen ze goed doorgaan voor bloemetjes. In het hartje met de parelpen stipjes gezet. Op de mooie bladeren zitten de nog dauwdruppels (transparante pearlpen), zo vroeg was ik met plukken hihi.
De strik is van het paasmandje van vorig jaar van Marianne Design en ook de stekers zijn van vorig jaar. De takjes zijn eigenlijk boompjes ook van Marianne Design.


De mand is nieuw, ik ben dol op mandjes en kransen, dus kon het echt niet laten om te bestellen hihi. Ik heb hem gestanst en geëmbost en ben met een wit wasco-krijtje over de bovenop liggende blokjes gegaan. Er zijn wat bloemetjes op de grond beland. Het label met tekst onder de bloemetjes bevestigd.


Ik vind het zo leuk om dit onder mijn handen tot leven zien te komen en heb dan ook met heel veel plezier eraan zitten werken. Er volgen er vast meer in verschillende varianten.
Irene heeft hem inmiddels ontvangen en was er blij mee. Dat vind ik altijd zo leuk om terug te horen, dan heb je "bonuscontact" met elkaar. Ik hoop dat ze een hele fijne dag heeft en volgens mij krijgt ze héél véél post, superleuk.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*dessin-papier- Tilda-Panduro,    *border-LR0599-MD,     *gras-LR0650-MD,    *mand-LR0702-MD,    *bladeren-LR0703-MD,    *takjes-LR0566-MD,    *bloemetjes-CR1539-MD,    *steker-LR0537-MD,    *strik-LR0520-MD,      *label met tekst-CS1028-MD,       *parelrandje, parelpen wit en transparant-Viva Decor

donderdag 25 maart 2021

Een kerstkaart in pastelkleuren...

 Hallo lieve mensen, vandaag start de challenge van de maand maart bij 52 weeks to Christmas blog. Het is alweer de laatste donderdag van de maand, volgende week al 1 april!!!, en we zitten in week 12...
Zoals de titel zegt willen we graag kaarten in pastelkleuren zien....


Dit is de inspiratiefoto en we hoeven niet álle kleurtjes te zien als je maar zachte tintjes gebruikt.
Dit is mijn inspiratie-kaart geworden...


De ronde stans van Marianne Design had ik voor kerst gekregen en dus vond ik het wel toepasselijk om er als eerste een kerstkaart mee te maken hihi. Ik vond twee oudere papierblokjes die wel zachte tintjes bevatten...


De plaatjes van de tekst, pinguïn en de sneeuwman komen ook uit een van die blokjes. Die heb ik uitgeknipt en iets verhoogd opgeplakt.


Nog 5 kerstboompjes gestanst, van glitterlijm voorzien en ook iets verhoogd opgeplakt. Natuurlijk hopen wij dat jullie weer gezellig mee gaan doen.
Voor meer inspiratie en voor de mooie prijs die je kunt winnen moet je zeker een kijkje nemen op http://52weekstochristmas.blogspot.com/. Daar kun je ook je kerstkaart voor deze week linken.
De link voor de challenge komt morgen online :)

Nog even een mededeling van Ingrid (blogeigenaar)...

Even een note; Inlinkz heeft wat problemen de laatste tijd,
ze hebben hun voorwaarden en abonnementen gewijzigd.
 Ik had een betaald abonnement, maar dat is nu 3x zo duur geworden. Daar begin ik niet aan, het blog is een hobby...Daarom zijn er geen directe linken meer beschikbaar - je wordt altijd via Inlinkz  geleid - dat is op zich geen probleem, het vergt alleen wat meer tijd....
En er is een maximum van 50 deelnemers, 
daarom linken de teamleden vanaf nu hun kaartjes niet meer via de link. 
 Als je de kaarten van de teamleden wil zien, dan kan je hen vinden via de de sidebar,
je ziet er een kleine afbeelding van de kaart met een directe link naar hun blog. 

We hopen op deze manier, dat iedereen zijn kaart kan blijven linken.
Enne...als er meer dan 50 deelnemers zijn, en je kan je je kaart dus niet meer linken,
zet dan aub de link van je blog in een reactie onder dit bericht.....

en wij komen evengoed nog langs.
 

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda




dinsdag 23 maart 2021

Hallo ....Jum...euhm..Erica !

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kaart voor Ineke en voor de nieuwe challenge bij De Egel. Ik heb ze met veel plezier gelezen. Er zijn deze maand veel mensen jarig dus trek ik me regelmatig terug in mijn kamertje om kaarten te maken (veel anders is er toch nog niet te doen, zóó blij met mijn hobbies).
Vandaag is Erica jarig en deze kaart was voor haar...



Deze kaart heb ik met een knipoog naar haar werk gemaakt. Erica brengt boodschappen rond voor de Jumbo sinds de Coronatijd en zij doet dat met veel plezier.


Ik heb de vrachtwagen van Marianne Design erbij gepakt (was nog niet gebruikt) en stanste hem uit in de bekende kleuren van deze supermarkt. Nogmaals het achterste deel gestanst en aan de vrachtwagen vastgemaakt. De bloemetjes zijn met een ponsje gemaakt.  De hartjes met witte gelpen getekend.  Ook de letters (CraftEmotions) in dezelfde stijl als de supermarkt gebruikt.


Het voorste deel van de vrachtwagen nog een keer gebruikt als "medeweggebruiker".  Achter de raampjes zit vellum. Het leuke autootjes-papier is van CraftSensations. De slimline kaart is gestanst met een stans van Marianne Design. 

Dat was hem voor vandaag. Nu ga ik mijn huisje in voorjaarsfeer brengen. Witte druifjes gehaald en kronkeltakken voor op tafel. Donderdag ben ik er weer met een nieuwe kaart voor 52 WTC want daar start een challenge omdat het alweer de laatste donderdag van de maand is.
Maar ik kom zeker vandaag en/of morgen bij jullie op visite, gezellig, dus tot eerder hihi.
Fijne dag!

Lieve groetjes Miranda

*letters-CraftEmotions-115633/0163 en 115633/0164,     *vrachtwagen-LR0641-Marianne Design,    *kaart-CR1538-Marianne Design,    * dessin-papier-CraftSensations     *ponsje, vellum, witte gelpen.

zaterdag 20 maart 2021

Een feestje in pastel voor Ineke...

 Hallo lieve mensen, zoals beloofd vandaag terug met een kaart voor de nieuwe challenge op het challengeblog van De Egel. De nieuwe challenge luidt: "maak een kaart in een andere vorm dan rechthoekig/vierkant", niet moeilijk toch?


Met Ineke (Scraps&Ineke), die gisteren jarig was, in gedachten deze voorjaarskaart gemaakt. De vorm van de kaart is gemaakt met een stencil van Studio Light. Een keer in wit, een keer in geel en een geruite vorm gestanst.


De vogeltjes (Marianne Design) zitten gezellig te kwetteren. Meerdere keren gestanst en daarna losgeknipt en op elkaar geplakt. Dit heb ik ook bij de grasrand met bloemetjes gedaan. Wat accentjes gemaakt met een witte gelpen. Deze rand had ik nog nooit gebruikt dus weer wat met mijn voornemen gedaan :)


De ballon ook vastgemaakt aan het "feestje" want stel je voor dat hij wegvliegt hihi. Verder de kaart voor mijn doen rustig gehouden.


Op het challengeblog van De Egel kun je nog meer inspiratie opdoen bij de mooie kaarten van mijn teamgenootjes.
De eigenaar van hobby-/webwinkel De Egel heeft weer een hele mooie prijs beschikbaar gesteld voor deze challenge...


Past wel een beetje bij mijn kaart vinden jullie niet ;P

Deze challenge loopt tot zondag 4 april 20:00 uur (dan is het alweer eerste paasdag!). Veel plezier en succes als je meedoet.
Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*kaartvorm-Studio Light-stencilMS90,    *feestje +gestempelde tekst-KJ1728-Marianne Design,    *gras+bloemen-CraftUnlimited (boekenvoordeel)4954006,     *ballon-PP1401-Marianne Design,    *vogeltjes-LR0290-Marianne Design,
*geruite dessin-papier-My Favorite Things-party plaid

vrijdag 19 maart 2021

Een dik pak sneeuw...

 Hallo lieve mensen, hoewel het zonnetje schijnt en het vandaag géén kerstkaartendonderdag is kom ik toch nog even met een kerstkaart voorbij...


Afgelopen weekend was ik met structuurpasta (modelling paste van Reeves) aan het spelen vanwege de challenge op het lift-challengeblog. Toen ik met het craquelé-stencil bezig was had ik zoiets van:"ik zou willen dat het er dikker bovenop lag". Maar je met een dun profiel kun je geen dikke laag maken...
Toen dacht ik aan mijn oude embossingmallen (die je op een lichtbak gebruikte en met de hand het papier erin duwde met een embossingpen)...lang, lang geleden ;P


En zie, nu kreeg ik wél een lekker dik pak fluffy sneeuw LOL..
Dat vind ik het leuke aan challenges, soms daagt het je uit spullen te gebruiken die je al hebt maar niet snel pakt. Bij mij is dat soms vooral gemakzucht hoor...dan moet ik weer zoeken en kan ik het niet snel genoeg vinden/geeft het zo'n troep hihi.



Op de sneeuw nog wat glitterlijm gebruikt. De stans met de blokjes (Yvonne Creations) had ik al even maar nog niet gebruikt. Op een dubbele rode kaart geplakt en afgemaakt met een labeltje met tekst (Joy). De kaart staat hier nu in het zonnetje en de sneeuw glinstert heel mooi..

Morgen ben ik wéér want dan start de nieuwe challenge op het challengeblog van De Egel. De oude loopt nog tot vanavond 20:00 uur.
Dank je voor je bezoekje, fijne dag, tot blogs en tot morgen.
Lieve groetjes Miranda


donderdag 18 maart 2021

Geborduurde kerstkaart voor week 11....

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn craquelé ei. En zoals dat soms gaat in Blogland vliegen we van voorjaar naar kerst hihi.
Het is alweer week 11 en het is mijn beurt, samen met Nancy, om jullie een kerstkaart te laten zien op  het blog van 52 WTC. Ik heb weer eens zitten borduren, dat was weer lang geleden....


Als vorm heb ik een stans van Studio Light gebruikt en de kaart uit rood karton gestanst. Het witte deel aan de achterkant heb ik met een klein randje zelf geknipt.


Ik heb ooit eens een stapeltje voorgeprikte kaartpatronen gewonnen bij een challenge en daar heb ik er één van uitgekozen. Eerst geborduurd en toen het rondje gestanst waar ik het lieve plaatje van Yvonne Creations achter heb geplakt. Op zijn mutsje en de sneeuw is wat glitterlijm gebruikt.
De poinsettia is een oudje van Marianne Design en de takjes zijn van Sizzix.


Met een ponsje de sterretjes gemaakt. De tekst op groen gestempeld, uitgesneden en met een hoekpons de hoekjes afgerond.

Als jullie ook weer een kerstkaart hebben gemaakt voor deze week kun je die HIER op het blog van 52 WTC linken en dan krijgen jullie zeker bezoek vandaag ;P

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda


maandag 15 maart 2021

You crack me up....

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op de kaart van Annerieke. Heel gezellig om te lezen, net of ik even visite heb ;P
Het weekend ben ik eens lekker gaan zitten voor de nieuwe lift-challenge . Ze willen graag kaarten zien met structuur er op. Ik heb mijn structuurpasta/modelling paste van Reeves erbij gepakt en ben op zwart kaartkarton met verschillende stencils aan de slag geweest.


Voor deze kaart heb ik een stencil van Dutch Doobadoo met een craquelé dessin gebruikt.


Het leek me wel leuk om het met deze stempel en (paas)eieren te combineren. Basis is een witte dubbele kaart met daarop zwart karton en dessin-papier. Ik vind de combinatie zwart-wit-geel altijd een frisse uitstraling hebben dus voor deze kleuren gekozen.


De structuurpasta ligt er mooi bovenop, hier is dat wel te zien volgens mij. De eieren zijn allemaal van JoyCrafts.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs maar weer :)
Lieve groetjes Miranda


*grote ei en rood/wit ei-Joy/Noor-6002/1278,     *gek ei-JoyCrafts-6002/1486,    *tekststempel-Jillibean soup (2009),     *reeves modelling paste.