vrijdag 19 maart 2021

Een dik pak sneeuw...

 Hallo lieve mensen, hoewel het zonnetje schijnt en het vandaag géén kerstkaartendonderdag is kom ik toch nog even met een kerstkaart voorbij...


Afgelopen weekend was ik met structuurpasta (modelling paste van Reeves) aan het spelen vanwege de challenge op het lift-challengeblog. Toen ik met het craquelé-stencil bezig was had ik zoiets van:"ik zou willen dat het er dikker bovenop lag". Maar je met een dun profiel kun je geen dikke laag maken...
Toen dacht ik aan mijn oude embossingmallen (die je op een lichtbak gebruikte en met de hand het papier erin duwde met een embossingpen)...lang, lang geleden ;P


En zie, nu kreeg ik wél een lekker dik pak fluffy sneeuw LOL..
Dat vind ik het leuke aan challenges, soms daagt het je uit spullen te gebruiken die je al hebt maar niet snel pakt. Bij mij is dat soms vooral gemakzucht hoor...dan moet ik weer zoeken en kan ik het niet snel genoeg vinden/geeft het zo'n troep hihi.



Op de sneeuw nog wat glitterlijm gebruikt. De stans met de blokjes (Yvonne Creations) had ik al even maar nog niet gebruikt. Op een dubbele rode kaart geplakt en afgemaakt met een labeltje met tekst (Joy). De kaart staat hier nu in het zonnetje en de sneeuw glinstert heel mooi..

Morgen ben ik wéér want dan start de nieuwe challenge op het challengeblog van De Egel. De oude loopt nog tot vanavond 20:00 uur.
Dank je voor je bezoekje, fijne dag, tot blogs en tot morgen.
Lieve groetjes Miranda


22 opmerkingen:

  1. Dat is zeker een leuk idee, maar je moet er maar opkomen! Zo is de embossing lekker duidelijk ook, mooi dat tafereeltje in zwart wit tegen de rood zwarte ruitjes achtergrond! Fijn dat je weer meedoet met de Liftchallenge, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig idee om het zo te doen. Ik heb toevallig laatst een heleboel van deze malletjes weggedaan. Maar je hebt er een super mooie kaart mee gemaakt.
    Groetjes van marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is geweldig je kaart, en mooie sneeuw gemaakt, heerlijk vind ik het als men buiten de box gaat denken met materialen. Ik gebruik deze mallen ook op de machine als embossing folder geeft ook een heel leuk effect.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee om hier je oude embossingmallen voor de gebruiken. Het geeft een mooi effect, Miranda. Je geruite papier vind ik ook tof!
    Mooie kaart!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geeft die ruitjesstans een gaaf effect, ik dacht dat het dp was. De huisjes herkende ik wel, maar waarvan? Van de oude materialen verzameling dus, haha. Ik vind je kaart heel mooi en sfeervol, het zal binnen in de huisjes vast heerlijk warm zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je toch vindingrijk Miranda, dat je deze nog hebt? Op een gegeven moment gooi of geef ik het weg en maak ruimte voor wat anders. Maar...je sneeuwdaken zijn te gek!!!!
    Hier ook zo'n lekker zonnetje en heb net heerlijk gewandeld...1 dag vrij en dan zo boffen met het weer, lekker hoor!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een mooi effect met die sneeuw. Zo zie je wel hoe iets ouds nog eens van pas komt 😊 Ook de zwarte blokjes op het Dp is mooi.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wag een prachtige kaart. Leuk idee met een oude mal. Het effect is heel mooi.leul sneeuweffect. Ik snap wat je bedoeld dat je alles op de kop moet zetten en verplaatsen om wat te vinden. Maar je kaart is echt heel mooi geworden. Ik heb ook nog edl oude mallen kan ze niet weg doen. Al gebruik je het (bijna) niet meer.. groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik herkende het tafereeltje meteen, heb die malletjes ook gehad. Nu heb ik spijt dat ik ze weg heb gedaan!
    Mooie kaart en die paste is nu heel goed te zien! Die geruite mal vind ik super, ik had hem nog nooit gezien, al met al een geweldige kaart!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend! Die ruitjesmal is geweldig en je besneeuwde daken zijn prachtig.
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja, die mallen ken ik nog wel, die van mij liggen bij mijn moeder. Maar volgens mij gebruikt zij ze ook bijna niet meer. Je hebt een prachtige kaart gemaakt, de structuur ligt er mooi op, het zal inderdaad wel schelen welke mal je gebruikt. Wat een gave stans met de blokjes is dat zeg.
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die goeie ouwe tijd met de lichtbak ;) Hier staat de lichtbak er ook nog steeds, ongebruikt, dat dan weer wel, want de cuttlebug is toch wel heel erg handig! Super goed idee om die mallen op deze manier te gebruiken, je hebt me geïnspireerd: bij ons liggen de mallen al zolang ongebruikt, maar dit is natuurlijk een heel goed idee om ze weer eens uit de kast te halen. Je kaart is prachtig geworden!

    Hobbygroet,
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goed bedacht, leuke kaart, wie weet een keer een echte witte kerst?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Watjes je dit leuk bedacht en uitgevoerd Miranda, een geweldig mooi resultaat.
    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi kaartje is dit. Leuk idee om die oude mal te gebruiken. Ik heb er ook nog een paar maar die er niets meer mee. Toch eens kijken of ik er ook iets mee kan verzinnen.
    Fijn weekend en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk idee. Je hebt er een mooie kaart van gemaakt.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is je perfect gelukt met deze embossingmal. Het sneeuwgevoel zit er helemaal in! Echt ook een leuk tafereeltje dat je gebruikt hebt en het rode ruitje past ook helemaal in de sneeuwhut-sfeer! Bedankt voor het meedoen met de liftchallenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat vind ik ook zo leuk aan Challenges, je gaat er anders van denken en daagt jezelf uit tot iets maken wat je niet gauw zou verzinnen.
    Ik vind dit een ontzettende mooie kaart.
    Komt ook door het papier, dàt vind ik mooi joh!
    Maar de dikke sneeuw laag is ook helemaal leuk. Wat een goed idee om daar glittertjes overheen te strooien, in het echt ziet sneeuw er ook zo fluffy uit een glimt het ook in de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En zo ben ik weer in een ander seizoen beland, hihi. Mooi hoor al die besneeuwde daken, een mooie kerstkaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat geeft een gaaf effect. Echt 'snowy'. Mooi. Ja die mallen heb ik ook ooit nog gehad, ,aar inmiddela al jaaaaaren terug weggedaan ;-)
    Leuk dat je zo enthousiast meedoet, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen