donderdag 10 oktober 2024

Blijf in balans....

 Goedemorgen lieve mensen, zoals  vanochtend bij mijn kerstkaart gezegd, nóg een kaart (om in balans te blijven LOL) en deze is om de nieuwe challenge bij Kleuren met Potloden aan te kondigen. Alles mag als je maar met potloden inkleurt  (aquarel-potloden, inktense potloden, kleurpotloden met terpentine vervaagd, gewone kleurpotloden). 



Ik ben aan de slag gegaan met Kitty Acrobatics van The Paper Shelter.....


Kitty is ingekleurd met Procolour potloden van Derwent en de schaduwen heb ik met de potloden zelf aangebracht. Nadat Kitty ingekleurd was heb ik haar uitgeknipt en op dessin-papier van P13 (Have Fun) geplakt. Ook de tekst komt uit dat blokje en vond ik hier wel bij passen. Aan de schaduw van het vlindertje zie je dat deze foto in de zon is genomen.


De gebruikte kleurtjes van de Procolour Derwent Potloden:

*spijkerbroek en kousen 42-44-71
*bloesje en kousen 20-71
*ogen 30
*huid 59-64-20
*haren 55-56-65
*kat 59-62-71

verder nog wat glittersteentjes geplakt. Ik zou zeggen, pak je kleurpotloden er lekker bij en ga aan de slag, elke stempel/digi is goed als je maar met potloden kleurt.
Voor meer inspiratie neem je een kijkje op Kleuren met Potloden (KLIK).

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs .
Lieve groetjes Miranda











"Klassieke" kerstkaart ....

 Hallo lieve mensen, het is weer "kerstkaarten-donderdag" bij 52 weeks to Christmas en als het goed is zijn er weer heel veel mooie kerstkaarten te bewonderen in Blogland vandaag. 
Een van mijn "knutselvriendinnen" heeft een Hotfoil-apparaat aangeschaft en heeft dit meegebracht naar onze knutselmiddag. Ze heeft ter demonstratie een mooi goudkleurig kader rond dit plaatje gemaakt..


De bijpassende stans snijdt het meteen in hetzelfde model als de goudkleurige lijntjes. Dit is de kaart dicht zoals hij in een envelop gaat...


...en dit model heb ik ermee gemaakt. Dessin-papier is van CraftSensations. De kerstboom en dennentakken zijn oudjes van Nellie Snellen en de tekst is nieuw van Crea Lies. De sterretjes heb ik met een pons gemaakt.


Zo ziet het er van bovenaf uit. Aan het strikje hangt een goudkleurige ster die ik van een oorbel af heb gesloopt. Op het plaatje her en der wat glitterlijm aangebracht.

Heb je deze week ook een kerstkaart gemaakt dan kun je die HIER (KLIK) linken tot vanavond 23:55 uur Ned. tijd.
Heb je een kerstkaart gemaakt voor de lopende challenge (een kaart die draait, schuift of beweegt) dan kun je die HIER (KLIK) linken tot en met 27 oktober 20:00 uur Ned. tijd.

Dan ben ik met deze bloemenkaart met lavendelzegels random winner geworden bij 2 sisters on the blog en mag ik volgende maand gast-designer zijn wat ik erg leuk vind :)


Dank je voor je bezoekje, later vandaag kom ik, bij hoge uitzondering, met nog een kaart want er start een nieuwe challenge bij Kleuren met Potloden.

Dus misschien tot straks?
Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

maandag 7 oktober 2024

Gast-designer kaart voor Cheerful Sketches...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn vorige kaart, ik heb de complimentjes met blosjes op mijn wangen gelezen maar als jullie tips hebben...ik hoor ze graag.

Omdat ik in augustus eerste was geworden bij Cheerful Sketches Challengeblog mocht ik gastdesigner zijn voor de huidige challenge. Ik heb deze herfstkaart gemaakt met de mooie sketch.....


Het plaatje van het jongetje met egeltjes was de leidraad voor de kleurtjes van de kaart. Ik heb weer eens een blokje van Maja Design (Bohemian Harmony) erbij gepakt.


De stans aan de bovenkant (met klimop blaadjes) is van Marianne Design. Daaronder een parellintje. Op de herfstblaadjes heb ik dauwdruppels gemaakt met glossy accents.
Het jongetje is ingelijst in een cirkelframe waar de stukjes uitvallen. Eerst had ik die weggelaten maar dat vond ik te flets dus nu om en om terug gelegd.


Onder het plaatje ook een strook met parellint. De tekst die ik koos is vrij algemeen dus kan de kaart voor meerdere doeleinden gebruikt worden.
Omdat het jongetje een MUTSJE op heeft link ik deze kaart bij Knutsels en Kadootjes .

De kaart waar ik eerste mee was geworden was onderstaande kaart. Die is naar Merit gegaan voor haar verjaardag afgelopen vrijdag....


Hij is goed aangekomen en ze was er blij mee. Altijd leuk om te horen.

Dank je wel voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*dessinpapier-Maja Design- Bohemian Harmony (2021),    *rand-LR0635-Marianne Design,   *blaadjes-LR0430-Marianne Design,    *cirkel-LR0648-Marianne Design,   *tekst stempel-Craftlab/StudioLight,    *plaatje-Fairybells 2024-99077/003

vrijdag 4 oktober 2024

Baby, it's cold outside...

Hallo lieve mensen, het was zo regenachtig afgelopen week en om te voorkomen dat ik sikkeneurig werd ben ik lekker gaan zitten kleuren.

Ik ben aan de slag gegaan met My Besties-Big Eye Head Dolls-Get Well-img2 . Eigenlijk is het dus een plaatje voor op een beterschapskaart maar ik heb er een kerstkaart van gemaakt. Dat vind ik het voordeel van een afdrukje/digi inkleuren, je kunt hem gemakkelijk aan de gelegenheid aanpassen.


My Besties is ingekleurd met Chromaflow potloden van Derwent en ik heb deze keer met de potloden zelf geblend om wat schaduw te krijgen.
Het dessinpapier is van CraftSensations en de stempeltjes zaten eens bij een Engels magazine.


De gebruikte kleurtjes van de Chromaflow potloden:

*strik in haar en ochtendjas: 1120-1130
*ogen, mok en deken: 1300
*sloffen en pyamajurkje: 0900-0910-0920
*onesie en bloemetjes: 0410-0420
*haar: 1840
*vacht diertjes: 2130
*huid meisje: 1870-1900
*stipjes: witte gelpen
*schaduw achtergrond langs randen: roze chalk

Heb je nu ook zin gekregen om te kleuren met potloden? Bij Kleuren met Potloden loopt de challenge van september nog tot 6 oktober 20:00 uur. Niet getreurd als je geen tijd hebt, de tiende oktober start er weer een challenge waar "alles mag als je maar met potloden kleurt". Welk soort potloden maakt niet uit: aquarel, inktense, blenden met terpentine...als het maar potloden zijn ;P
Succes en veel plezier als je meedoet.

Ik link deze kaart bij : My Besties Dutch Girls voor de oktober challenge waar alles mag.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda



donderdag 3 oktober 2024

Kerst in de sneeuw...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de felicitaties voor Tim en de reacties op mijn felicitatiekaart . We hebben een gezellige dag gehad met z'n allen.

Het is week 40, (nog maar 10 weken en dan mogen de kerstkaarten op de post) en weer "kerstkaarten-donderdag" bij 52 weeks to Christmas.
Deze kerstkaart heb ik gemaakt voor deze week....


Het is een 13x13 witte basiskaart, gemat met zwart en daarop rood geruit dessin-papier van CraftSensations. In het midden een strook met candy canes uit hetzelfde blok.
Het plaatje is van Polkadoodles en verwerkt in de cirkelstans met boompjes van Marianne Design. Ook die gemat op zwart karton.
De opengewerkte poinsettia's zijn van Sue Wilson van Creative Expressions (2014) en heb ik al járen. Ik dacht eraan toen ik de nieuwe collectie van Jenine zag met opengewerkte poinsettia's.
De takjes zijn geponst met een pons van Martha Stewart en zo komt het groen uit het plaatje nog een keer terug.
Afgewerkt met glittersteentjes en zwarte puntjes in het plaatje gezet om al het wit rond het tafereeltje wat te doorbreken. Op "de grond" wat glitterlijm gebruikt evenals op de muts van de sneeuwman.

Heb je voor deze week ook een kerstkaart gemaakt dan kun je die HIER (KLIK) linken tot vanavond 23:55 uur Ned.tijd en komt er zeker iemand van het team een kijkje nemen.
Heb je een kerstkaart voor de lopende challenge gemaakt, dus een kerstkaart die beweegt/schuift/draait, dan kun je die HIER (KLIK) linken tot 27 oktober 20:00 uur Ned.tijd.

Ik link deze kaart bij Knutsels en Kadootjes waar ze hoedjes en mutsjes willen zien. Zowel het meisje als de sneeuwpop draagt een mutsje.

Met deze herfstkaart (KLIK) werd ik random winner bij Creaties Suzan op Facebook....LEUK!

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs
Lieve groetjes Miranda

zondag 29 september 2024

Tim 60...

 Hallo lieve mensen, vandaag is het feest hier want Tim wordt 60 jaar vandaag. Dat wordt natuurlijk gevierd! Een zelfgemaakte kaart mag dan zeker niet ontbreken.
Ik heb het model nagemaakt van de prachtige kaart die ik van Eri (KLIK) voor mijn verjaardag mocht ontvangen.


Tim rijdt zelf ook motor en heeft er één om op te rijden (Ducati M1100) en twee om aan te sleutelen (één heeft hij verbouwd tot caféracer en daar rijdt hij soms ook op), dus dat moest terugkomen op zijn kaart. Prominent het getal 60 op de tank geplakt.
Verder werkt hij bij het metaalbedrijf van mijn broer dus vandaar het dessin-papier.


Als je de kaart opent zie je deze twee "zwevende" teksten.

Tanika en Dainy komen straks Tim "ontvoeren" naar een wijnproeverij bij een zaak die Tim mee heeft verbouwd. Toine en Rik fungeren als chauffeur. Mijn moeder komt om een uur of drie en dan eten we later gezellig met z'n allen frietjes. De rest van de visite komt dan vanavond voor een hapje en een drankje. Morgen is Tim nog lekker een dag vrij om na te genieten en mij te helpen want die rug van mij.....😒😟

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*kraftkarton,   *distress inkt-vintage photo,   *dessinpapier metaal-StudioLight,   *dessinpapier bolletjes-BoBunny,   *plaatje-Mintay-Garage (2023),   *tekst stempels-Joy/Noor-6410/0522 

donderdag 26 september 2024

Een kerstkaart die draait, schuift of beweegt....

 Hallo lieve allemaal, week 39, de laatste donderdag van september en dus tijd voor een nieuwe challenge bij 52 weeks to Christmas. En die challenge luidt: "een kerstkaart die draait, schuift of beweegt.."
Ik besloot een draaikaart te maken....


Het dessinpapier en de plaatjes zijn van Mintay (Merry&Joy). De cirkel is de "koekjesstans" van Marianne Design en de teksten heb ik met losse letters gestempeld. Aan de rechterkant zie je heel klein "draai" gestempeld (Crealies) en als je aan dat wieltje draait verschijnen de volgende teksten...


Fijne Kerst...


een mooi....


nieuwjaar. De randjes van de kaart wit gemaakt met correctievloeistof en op de muts van de kerstman en in het hart van de poinsettia's glitterlijm gebruikt.
De draaikaart zelf komt uit een pakketje dat zeker ouder dan 20 jaar is, je hoeft de kaart alleen in elkaar te zetten met een splitpen. Toch handig als je wat bewaart en geen inspiratie hebt LOL.

Heb je voor deze week een kerstkaart gemaakt dan kun je die HIER (KLIK) linken. Ook vind je daar de top 3 van de vorige challenge en de kaarten van het designteam.
Morgen komt de challenge online.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda