zaterdag 9 juli 2022

Je bent een pareltje...

 Hallo lieve mensen, ja ik heb toch echt de zomer in mijn bol hoor want na de kerstkaart van donderdag stort ik me meteen weer in de zee. Ik ben met de schelp gaan spelen die als pop-up zit bij DEZE KAART(KLIK). Daar heb ik deze kaart mee gemaakt...


De slimline stans is van Marianne Design. Het dessin-papier deed me heel erg aan de zee denken dus leek me dat een mooie combinatie met de schelpen. De tekst is al wat ouder maar doet het goed op zomerse felicitatiekaarten vind ik. Ik heb hem rechtstreeks op het dessin-papier gestempeld.
Die opengewerkte schelp is natuurlijk erg fijntjes om op te plakken. Om geen lijmresten te krijgen gebruik ik dubbelzijdig plakfolie (easy connect tape/sheets), elk hobbymerk heeft er zo zijn eigen naam voor...


Je plakt een stukje dubbelzijdig plakfolie op een stukje cardstock/karton ter grootte van je stans. Je draait de stans door je machine en krijgt een soort sticker. Ik heb eerst de opengewerkte schelp opgeplakt (witte schelp) en dan hou je op het tape de stukjes over die er normaal uitvallen. Die heb ik losgehaald en toen opgeplakt en zo kreeg ik de beige schelp. Leuk effect toch? En alles gebruik je dus.

Om ook eens door mijn voorraad plaksteentjes te komen heb ik heel veel pareltjes op deze kaart verwerkt.
Dat was hem voor vandaag. Morgen gaan we mijn zwembad weer opzetten want het wordt blijkbaar erg warm. Ik heb bij de bibliotheek een stapel boeken gehaald dus als jullie me missen.....hihi.

Dank je voor je bezoekje, vergeet niet in je spam te kijken of je reacties mist en fijne dag(en) gewenst.
Lieve groetjes Miranda


34 opmerkingen:

  1. Erg leuke kaart, Miranda.
    En een fijn weekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kaart is ook wel een pareltje.
    Zo mooi dat je hem gemaakt hebt.
    Prachtig Miranda.
    Geniet van de mooie zomerdagen die er aankomen.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een supermooie kaart. Met de schelpen en d3 pareltjes maken het leuk af. Een goed idee. Zo raken er heel wat pareltjes op uit je voorraad. Succes met het opzetten van je zwembad. Geniet er volgende week van. Groeten Trijntje .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaart met die schelpen en bedankt voor de tip om met boeklon te werken bij zulke fijne stansen.
    Geniet van het mooie weer en je voorraad boeken 🙂
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk bedacht, om die schelp van de pop-up kaart te gebruiken! Het is een mooie zomerse kaart geworden. De pareltjes maken het helemaal chique! In je zwembad zal het met die hitte wel vol te houden zijn met een mooi boek! Geniet ervan!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een elegante kaart met die grote schelpen en al die parels. Het is een prachtige kaart. Voor jou kan de zomer beginnen! Geniet er van!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk schelpenkaart met al die parels. Wat slom om ook het uit gestanste deel te gebruiken. Veel pelzier bij het zwembad met je boek. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke kaart.
    Echt een pareltje.
    Dankjewel voor de uitleg.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ideaal die plakband hè? Wat een mooie blikvanger deze leuke schelp Miranda….veel plezier met dobberen en lezen maar jezelf wel af en toe melden hè (mag ook met foto hoor hihi) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gemaakt, de schelpen met de parels, zaten er ook maar zoveel in de echte schelpen . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zoals je beide schelpen hebt gemaakt, heel handig gedaan ook! De plakparels doen het er heel mooi bij en maken het helemaal af.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gave kaart, Miranda! Het papier past inderdaad heel mooi bij de schelpen, die ook prachtig zijn in deze kleuren. Leuk met de pareltjes erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh echt mooi gedaan deze kaart met die vele parels.
    Veel zwemgenot..ja we moeten ons koel gaan houden.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hele mooie zomers kaartje met de mooie schelpen, de parels passen er perfect bij en geven een heel leuk effect. Een goed idee met de stans om zo de schel te plakken. Geniet van het zonnig weer. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kaart met de schelpen, ze zijn heel fijntjes, ik werk ook graag met dat tape.
    Ik hoop dat je gelijk krijgt met het mooie weer, wij hebben net gewandeld in de regen,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie zomerse kaart! Heel mooi zo met die pareltjes er bij.
    Hopelijk wordt het niet al te warm de komende week. Dan is het bij ons in school niet meer uit te houden met het platte dak. Maar thuis kan ik dan lekker afkoelen in het bubbelbad!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk deze schelpkaart, Miranda
    Mooi met al die pareltjes
    Ha lekker dobberen en lezen, veel plezier!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een hele mooie zomerse kaart. Leuk bedacht.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gaaf Miranda! De schelpen in combinatie met de parels zijn heel mooi! Dat spul lijkt me erg handig, ik heb nog zo'n stickermaker, maar daar zitten toch vaak lijmresten aan de zijkanten van de abeelding die je erdoor haalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een mooi kaartje met de mooie schelpen wat een leuk idee met de plakpareltje erbij
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fabulous card Miranda..
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat gaaf gedaan met de parels, heel leuk verzonnen.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een super mooie kaart en die parels staan er prachtig bij. Ik denk dat je nog heel even moet wachten op mooi weer maar het komt eraan. Geniet ervan!!
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een heel mooi kaartje met deze schelp en zo leuk met de pareltjes.
    Succes met je zwembad en je boeken.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Superleuk en origineel deze kaart Miranda.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Miranda

    Super mooie kaart heb je gemaakt
    Leuk ook die parels
    Liefs en Creatiefs
    Cinderella
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig kaartje met die schelpen en al die pareltjes.
    Goed bedacht van je om er op deze manier meteen 2 schelpen mee te maken en het achtergrond papier past er perfect bij.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie zomersekaart Miranda!
    Het wordt inderdaad weer warm zeggen ze geniet van je zwembad en je boeken.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig mooie zomerse kaart en heel leuk die pareltjes op de schelpen. Die tekst blijft leuk!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat papier schreeuwt idd om er een zeekaart van te maken. Het is dan ook een pareltje geworden met die vele pareltjes, echt klasse.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuke zomerse kaart heb je gemaakt.
    Mooie designpapier bij de schelpen.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super leuk gedaan, heerlijk zomers.
    Dankjewel voor je reactie op mijn blog, het was uiteindelijk gelukt zag ik. Kreeg de berichtjes wel binnen via de mail.
    Lief van je. Het was bij de pot met bloemen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Schitterend deze kaart en inderdaad zo kom je ook eens door je plakpareltjes heen. Oh heerlijk je zwembadje, als ik zoiets voorstel denk ik meteen laat maar want dan ga ik er alleen in en dat kost weer zoveel water maar eigenlijk moet je het gewoon doen gelijk heb je.

    BeantwoordenVerwijderen