dinsdag 23 april 2024

Tulpen voor Trudy...

 Hallo lieve mensen, vandaag op deze zonnige dinsdag mag Trudy (trudyskaarten) haar verjaardag vieren en als het goed is heeft de post deze felicitatie-kaart voor haar van mij bezorgd...


Deze "postzegelstans" die in een planner past kocht ik laatst op "de Knotsgekke Kaartendagen" omdat ik er leuke mogelijkheden in zag. Er zitten ook allerlei kleine stansen bij maar die gebruik ik een andere keer. Nu heb ik hem gestanst uit dessin-papier van CraftSensations. Op rood karton geplakt. Dessinpapier met beïnkte randjes op de "postzegels" geplakt. De tulpen en de tekst zijn stansen die ooit bij een Engels Magazine zaten.


De leuke stempel is van Doe@ding. Ontworpen door Marlous. Deze is onderdeel van een set van 4 verschillende uitvoeringen. De tekst dubbel gestanst in rood en groen en iets verschoven opgeplakt.
De tulp uit donkergroen gestanst, op rood en lichtgroen papier geplakt  en wat uitstak heb ik afgeknipt.
Door de gaatjes touwtjes gedaan voor een speels effect. Ik kan natuurlijk ook de gaatjes eraf snijden en dan heb je een slimline kaart maar ik vond dit wel zo leuk.

Ik hoop dat Trudy hem leuk vindt, ik heb er in elk geval met veel plezier aan gewerkt.
Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*postage stamp page planner essentials-Elizabeth Craft design,   *tulp en tekst-Diecutting essentials issue 99 (Engels magazine)
*tekststempel-Doe@ding by Marlous-rubberstamp wensen 2.   *postzegelstans-CR1537-Marianne Design,   *dessin-papier-CraftSensations,    *touw, distressinkt Fired Brick.

zondag 21 april 2024

Sterkaart voor moederdag...

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kerstkaart, ik heb ze met veel plezier gelezen en ik waardeer het dat jullie de tijd nemen om te reageren.

Laatst was ik wat tussen mijn papier aan het rommelen en kwam ik heel mooi gebloemd papier tegen van Stamperia "Hortensia".  Wij zeggen altijd "moederdag is bloemendag" dus toen dacht ik: "daar maak ik voor mijn moeder een kaart van".


  De voorkant heb ik eenvoudig gehouden, alleen de dame uitgeknipt en op het dessinpapier geplakt met hier en daar een strass-steentje en een vlindertje met wat glitterlijm.


Als je de kaart opent zie je deze halve ster zich ontvouwen. Deze kaart zag ik bij Cards by Renate (KLIK) , zij noemt het een "Starcard" en ze verwijst je naar haar YouTube kanaal waar je de workshop mee kunt doen.


Zo ziet het er van boven uit. Renate legt alles heel goed en duidelijk uit en de video kun je natuurlijk pauzeren zo vaak je wilt. Dat vind ik dan weer fijn want ik ben niet zo snel.
Ik vind het trouwens heerlijk dat er zoveel creatieve mensen zijn die gratis workshops/uitleg geven op Blogger en YouTube. Dan kunnen mensen die wat meer aan huis gebonden zijn toch fijn meedoen.

Voor deze kaart heb je geen stansen nodig dus ideaal ook om op vakantie of wat dan ook te maken. Mijn moeder zal er blij mee zijn, dat weet ik nu al.

Ik link deze kaart bijhttps://carlinskaartenparadijs.blogspot.com/2024/04/challenge-69-april.html waar een moodboard met strass-steentjes het thema zijn. Uit het moodboard zie je de paarse bloemen, de vlinders en boekpagina's terug evenals een vrouwenfiguur. De strass-steentjes zitten op de voorkant.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

donderdag 18 april 2024

Blablabla...ik versta geen "konijn".

 Hallo lieve mensen, hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke weer de afgelopen dagen...ahum. Tjonge , het leek wel herfst i.p.v voorjaar. Maar het was wel lekker knutselweer dus dat heb ik na het poetsen steeds lekker gedaan.

Het is weer kerstkaartendonderdag bij 52 weeks to Christmas en dit is mijn kerstkaart voor week 16..


Ik ben weer eens met een stempelset van Art Impressions aan de gang gegaan. Ingekleurd met mijn Derwent Colorsoft potloden. Dat uiltje zit wat verdwaasd naar het gebabbel van het konijntje te luisteren, volgens mij begrijpt hij er niets van hihi. De poinsettia met takjes zijn van Marianne Design evenals de "knoopjes" in de vorm van sterretjes in de rechter bovenhoek.
De diertjes ingelijst in de tekst-cirkel van Marianne Design.


Ik heb de diertjes gemaskeerd en de achtergrondstempel van Nellie Snellen gebruikt zodat ze in het bos zitten. De oogjes van het uiltje en de neus van het konijntje met glossy accents bewerkt. Op de mutsen ook nog wat glitterlijm gebruikt evenals op de decoratie van deze kaart.
Het dessinpapier is van Pion Design.

Hebben jullie ook een kerstkaart gemaakt dan kun je die HIER (KLIK) linken tot vanavond 23:55 uur.
Voor de lopende challenge bij 52 WTC kun je nog tot zondag 21 april 20:00 uur Ned.tijd je kaart HIER (KLIK) linken.


Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*dessinpapier-Pion Design-A woodland Christmas Tale (2020),   *stempeltjes-Art Impressions-Woodland Holiday set 5193,
*achtergrondstempel-Nellie Snellen-Motive Stamp-TXCS017-Forest,   *tekststans-CR1561-Marianne Design,  *knoopsterretjes-LR0188-Marianne Design,   *poinsettia-LR0779-Marianne Design,   *takjes-LR0437-Marianne Design,  
*hemp cord, glitterlijm, glossy accents Ranger

dinsdag 16 april 2024

Een opkikkertje...

 Hallo lieve mensen, buiten stormt, regent en hagelt het op dit moment dus dacht ik: "laat ik een opkikkertje de wereld insturen :)".


Al heel oud scrappapier gepakt waar een glittertje in zit (Pipoos eigen merk). De kleuren komen hier een beetje flets over maar ik krijg het niet beter.  Op een witte kaart met donkergroen gemat en daarop het dessinpapier. Het kikkertje (zat nog ongebruikt te wachten) springt heel blij uit het witte opengewerkte hart.


Als je de kaart opent ontvouwt zich een pop-up gedeelte met daarop....


En uiteindelijk zwaaien deze twee vrolijkerds naar de ontvanger/naar jullie . Omdat ik niet zo goed recht kan meten en snijden heb ik de pop-up stans van StudioLight aangeschaft en die werkt als een tierelier. Meteen meegenomen naar mijn knutselgroepje en vorige week hebben we allemaal pop-up kaarten zitten maken, we hadden er echt lol in. De klavertjes 4 ook gebruikt, mede om te voorkomen dat het pop-up gedeelte te dik wordt. De gestempelde tekst weer gemat op donkergroen karton.


Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

* kikkers - CR1514-Marianne Design by Marleen,   *pop-up stans-StudioLight-SL/ES/CD809,    *klavertje 4-CR1616-Marianne Design,    *hart-CR1614-Marianne Design,    *tekststempel-Amy design-ADCS10001

zaterdag 13 april 2024

Beterschap in blokjes...

 Hallo lieve mensen, op deze zonnige zaterdag kom ik even voorbij met een beterschapskaart die ik maakte voor mede-blogster Marfien (kaarten van zolder) Ik had gelezen dat ze veel pijn had van gordelroos en zelfs even in het ziekenhuis opgenomen was. Ik dacht: "daar gaat een kaart naartoe"...

Mijn nieuwe blokjesstans (om "pixelkaarten te maken) van Marianne Design lag klaar om uit te proberen en zo kwam deze kaart tot stand...


Het plaatje en het hart zijn van Marianne Design, glitterpapier van CraftSensations en beterschap is van Crealies. Leuk om mee bezig te zijn en ik zie nu al meerdere mogelijkheden voor deze blokjesstans én weer eens wat anders om met al die knipvellen die ik nog heb liggen aan de slag te gaan hihi. Nu heb ik het plaatje op dubbelzijdig klevend foam (Marianne Design) geplakt maar dat hoeft natuurlijk niet persé.

Tim is buiten aan het schilderen en ik heb wat huishoudelijke klusjes gedaan en ga na de koffie lekker freubelen. Volgens mij zijn heel veel mensen uit Blogland naar Nijkerk naar de ArtSpecially. Ik had ook wel gewild maar de combinatie van de lange autorit en dan de hele dag op de beurs en de rit terug dat trekt mijn lichaam jammer genoeg niet meer. Ach ja, genoeg ideeën en spulletjes op voorraad ;p

Fijne dag/fijn weekend, dank je voor je bezoekje en tot blogs. O ja, Blogger was de afgelopen dagen héél fanatiek om jullie reacties in de spam te zetten, meer dan de helft heb ik eruit moeten vissen. Dus heb je al even niets gehoord van mij, kijk in je spam!
Lieve groetjes Miranda

donderdag 11 april 2024

Christmas-post...

 Hallo lieve mensen, de temperaturen gaan stijgen en overal zie je de bomen groener en groener worden. Toch gaan we op donderdag ons nog steeds onderdompelen in het Kerstgevoel. Dit komt natuurlijk doordat je vandaag weer je wekelijkse kerstkaart kunt linken bij 52 weeks to Christmas.


Ik ben weer eens gaan snuffelen tussen mijn dessin-papier van Pion en de plaatjes van Pion. Een sketch op Pinterest opgezocht ( uiteindelijk lijkt hij er niet eens meer op LOL) en snijden en plakken maar.


De schaatsjes, poinsettia en takjes zijn van Joy en het poststempeltje is al een oudje van Marianne Design. Op het lieve plaatje hier en daar glitterlijm gebruikt en verder lekker gekwast met correctie vloeistof.
Ik ben benieuwd wat jullie allemaal weer gemaakt hebben. Je kunt je kaart voor deze week HIER (KLIK) linken tot vanavond 23:55 uur en dan komt er zeker iemand van het team langs.
Heb je een kerstkaart gemaakt voor de challenge van maart dan kun je die HIER (KLIK) linken tot zondag 21 april 20:00 uur.

Dan nog iets leuks, met mijn felicitatiekaart voor Richard (klik) ben ik bij kleuren met potloden challenges op nummer 1 van de top 3 beland, zo gaaf!

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

dinsdag 9 april 2024

Hallo oma...

 Hallo lieve mensen, afgelopen vrijdag vertelde Gerie (scraptastische hobby) dat de (lang)verwachte tweeling van haar zoon en schoondochter geboren was. De babies zijn mooi tot het laatst blijven zitten in de buik van mama maar zijn op woensdag 3 april veilig op de wereld gekomen. 
Natuurlijk ging er een felicitatiekaart naar oma ;P....


De luchtballon van Marleen (Marianne Design) eens uit de verpakking gehaald en daar deze slimline kaart mee gemaakt. Eerst wilde ik een heel romantische versie maken maar toen vond ik dat weer niet zo leuk voor een babykaart. Dus in vrolijke, frisse kleuren gebleven.


De babietjes heb ik al hééél lang en zijn een stempeltje met stansje van Joy. De babietjes zijn zoals je ze ziet, een hoofd, schouders en handjes. Er zit dus geen lijfje aan.
Omdat er een jongetje en een meisje verwacht werd heb ik het meisje oorbelletjes, een strikje en witte bloempjes op haar trui gegeven.

Ik vond de kaart zelf zo leuk dat ik met een big smile zat te plakken. "Hallo oma" is gemaakt met letters van CraftEmotions. Al een mailtje gekregen van Gerie dat ze hem leuk vond, altijd fijn om te horen :)

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*dessinpapier-little miracle-Eline's babies-PK7058-Marianne Design,   *slimline stans-CR1537- Marianne Design,   *luchtballon-by Marleen van der Most-Marianne Design- COL1514,   *letters-CraftEmotions-115633/0164,   *babies-Mery's babies-Joy 6004/0018,   *strikje-Joy-6002/0450