zondag 1 september 2024

Sprookje...

 Hallo lieve mensen, op deze eerste septemberdag waarop het heerlijk weer is kom ik met een "speelkaartje". Zomaar wat zitten knippen en plakken om het koppie leeg te maken en lekker creatief bezig te zijn.


De achtergrond is een vel uit een oud schoolwoordenboek dat in delen gescheurd is en verkreukeld waarna ik de randjes met distress-inkt heb bewerkt.
Het kader (LR0831 van Marianne Design) gebruikt als uitgangspunt voor de overige decoratie.


De bloemen, zaaddozen en vlinder uitgeknipt (Maremi's small art) en verschillende delen met wat glitterlijm aangestipt. De randen ook bewerkt met distressinkt "vintage photo".
De rondjes gestanst uit restpapier en met witte gelpen en glitterlijm bewerkt. 
De gestempelde tekst (Bebunni) op dessinpaper gestempeld en deels onder de vlinder geplakt.

Aan de binnenkant ook nog een hoekje gedecoreerd..


In het echt zijn de kleuren nog donkerder dan op de eerste foto waardoor het geheel er ouder uitziet maar ik krijg het niet beter op de computer.

Dan heb ik met deze kaart een prijsje en een gast-designer plaats veroverd bij Cheerful Sketches Challengeblog.


Leuk toch?
Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

36 opmerkingen:

  1. Mooi geheel Miranda !!!
    Leuk je topper !
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat mooie gedaan. Volgende week beurs in Den Bosch, wij gaan donderdag op stap.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt leuk zitten te knippen en te plakken. Lekker om zo te kunnen ontspannen.. De kaart is heel erg mooi met deze mooie materialen. Mooie achtergrond met de oude schoolboeken. Gefeliciteerd met je topper dat is het ook… wel verdiend. Ook nog een fijne dag. Ik ga zo door met mijn gnoom kaarten. Lekker in de tuin onder de parasol. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart zie ik hier…mooi gemaakt Miranda!
    Gefeliciteerd met je topper…is ook supermooi!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi kaartje met het leuke papier en het schattige plaatje en de leuke details
    gefeliciteerd met je topper
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooie kaart geworden.
    en je top kaartje vind ik echt geweldig mooi
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een sprookje deze kaart. Leuke manier om het frame van MD te gebruiken.
    Heerlijk is dat lekker knutselen om je hoofd leeg te maken. kan ik ook zo van genieten.
    gefeliciteerd met je winnende kaart.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij hebt een Maremi art boek, ik vind het ook zo leuk vooral de botanische bloemen maar best een uitgave weer, dus wacht het nog even af, misschien komt er nog een kleinere versie! Je hebt het heel mooi omschreven allemaal en ja met boekpapier wordt het een mooie collage kaart! Keileuk vind ik het!!!! Gefeliciteerd met je mooie topper Miranda!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een leuke kaart met de woordenboek achtergrond, en het snoezige plaatje in de prachtige kleuren. Gefeliciteerd met je topper!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lief kaartje heb je weer gemaakt, leuke achtergrond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een beeldschone kaart.
    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een supermooie kaart met een leuk plaatje en alle knipwerk erbij, maakt het extra leuk. Gefeliciteerd met je topper,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kaart met deze schattige fairy. Leuk gedaan de achtergrond uit een oud schoolwoordenboek te gebruiken. Mooi ook hoe je dat hoekje zo in de binnenkant hebt gedaan.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi dromerige kaart, het glitter effect maakt het sprookjes achtig!! Welverdiend hoor je dat je een prijs hebt gewonnen, vond het zo'n mooie kaart!! Succes met het malen van je GD kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow this is so beautiful Miranda the image and embellishments are superb and congratulations on your win it is a stunning card
    hugs
    lolo x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie dromerige kaart met schattig plaatje.
    Ik hoop van harte dat het maken ervan je heeft geholpen met het hoofd leegmaken.
    Gefeliciteerd met je winnende kaart, die is ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zoals je zegt, een sprookje! zo mooi ook de boeken van Maremi, ik ben er nog niet aan begonnen maar als ik dit allemaal zie ga ik misschien ook nog wel overstag al heb ik eigenlijk een zelfopgelegd koopverbod tot mijn kamer half leeg is, haha. Echt een fantastische kaart en heerlijk om je hoofd leeg te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtige kaart Miranda, en gefeliciteerd met je toppertje. Ja hoofd leegmaken, lukt me niet zo meer met de hobby, ik vind wel fijn om even de fiets op te stappen (heb ook een nieuwe fiets) dus daarom ook fijner denk.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt een sprookjeskaart, heel lief!
    En ook je toppertje is erg mooi, gefeliciteerd!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie kaart is het geworden. En dat paarse staat zo tof bij dat boekpapier. Heerlijk om zo je hoofd leeg te kunnen maken.
    Fijne zonnige week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een schitterende kaart met die prachtige plaatjes.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige sprookjesachtige kaart Miranda
    Inmiddels heb ik een botanicalboek aangeschaft, maar eh eh durf de schaar er niet in te zetten...pffft
    Mooi voorbeeld voor mij dus...
    Van harte met je topkaart!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt Miranda, echt wonderschoon. En die voor CS is ook al zo mooi.
    Fijne dag en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een lieflijke en inderdaad sprookjesachtige kaart, mooi in de tere tinten! Van harte met je topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. een prachtige kaart Miranda en gefeliciteerd met je toppertje.....gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh, wat een lief kaartje en gefeliciteerd met je topper..

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een sprookjesachtige kaart! Heel leuk! Mooi knip en plak kaartje. En van harte met je winnende kaart! Ik heb ook een GD plekje! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gaaf effect heb je gemaakt met deze kaart. Dat zou nooit in mij opkomen op deze mal op deze manier te gebruiken en te decoreren. Verrassend mooi hoor.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat mooi, wat mooi.
    Ik vind dit een herkenbare kaart van jou hand!
    Heel lief plaatje en de "aankleding" is héél mooi, Alles past.
    Gefeliciteerd met je Cheerful Sketches kaart het was een hele opvallende tussen alle inzendingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow wat heb je dat knap gedaan en in mooie kleuren. Dat oude woordenboek is ook een goed idee, zo heb ik hier nog oude partituren van mijn schoonvader die ik ook nog eens wil gebruiken. Dat je Besties kaart een topper werd had ik al lang gezien zo mooi, gefeliciteerd ! Tot op de beurs ???
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een gaaf kaartje heb je gemaakt.
    Het meisje is super mooi en ze komt zo mooi uit op de achtergrond.
    Leuk om zo oude boeken te gebruiken.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Beautiful cards and excellent colors love this and a great design xx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooie kaart heb je gemaakt met die schitterende plaatjes. Leuk dat je een ereprijs hebt met je andere kaart. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een beauty!! Ik vind het een beeldschone kaart, mooi die achtergrond.
    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  35. superlief kaartje!
    gefeliciteerd met je toppertje bij Cheerful Sketches!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  36. The fairy card is so incredibly beautiful and I love seeing the inside too. I need to get better about decorating the insides of my cards. The second card is so sweet too.

    BeantwoordenVerwijderen