donderdag 29 augustus 2024

Gnome kerst-challenge ...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn zomerse "postzegel-kaart". Vandaag kom ik met een kerstkaart waar de sneeuw vrolijk rond dwarrelt achter het schudvenster, van uitersten gesproken hihi....


Het is natuurlijk de laatste donderdag van de maand augustus en dus start er een nieuwe challenge bij 52 weeks to Christmas en Ingrid heeft bedacht dat ze graag gnomes op kerstkaarten wil zien.
Ik heb met het gnomeplaatje een schudkaart gemaakt, dat was weer een tijd geleden.



Uit het blok "Jolly Christmas" van vorig jaar twee dessin papiertjes gebruikt. Ook het plaatje is van vorig jaar. De blister is gevuld met "shakersnow" van Marianne Design. Rond het blister zit een groen koordje met kleine kraaltjes en een vierkant kader met sneeuwvlokken.
De poinsettia is een oudje van Marianne Design en kreeg in het hart een plakpareltje. Het witte takje kreeg glitterlijm op de besjes. De tekst (met waxkoordje) komt uit een blok van CraftSensations.
Een en ander bewerkt met correctie-vloeistof en plakpareltjes geplakt.

Heb je deze week een kerstkaart gemaakt die je met ons wilt delen dan kun je die linken bij https://52weekstochristmas.blogspot.com/. Daar vind je ook de top 3 van de bingo-challenge en ik wil even zeggen dat ik jullie kanjers vind dat jullie ook in de zomermaanden meedoen bij https://52weekstochristmas.blogspot.com/.
De challenge komt morgen online en dan heb je weer een maand de tijd om gnomes op te sporen.

Ik wil toch even vertellen dat toen ik vorige week woensdag met mijn moeder in Etten-Leur ging winkelen de winkelstraat al in kerstsfeer gedecoreerd werd. Er stond een skihut, er hingen lampjes, guirlandes en kransen aan de winkelpanden en ook kerstballen ontbraken niet.
Ga ik de supermarkt binnen, liggen er al pepernoten!!!! En gisteren ging ik bij het tuincentrum snoepjes voor Ziva halen en ook daar was de kerst-afdeling in opbouw....aaaarrrgghh.

Ik link deze kaart bij : https://knutselsenkadootjes.blogspot.com/2024/08/nieuwe-challenge.html waar ze een schudkaart vragen.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*knipvel gnomes lantern-VK9605-Marianne Design,   *shakersnow-LR0028-Marianne Design,   *sneeuwvlokstans-LR0633-Marianne Design,  *poinsettia-LR0435-Marianne Design,   *takje-LR0437-Marianne Design,   *dessinpapier-jolly christmas-PB7065-Marianne Design





40 opmerkingen:

  1. wat een mooi kaartje met het schattige plaatje en de leuke details
    hier ook al pepernoten en marsepein gezien bij de appie
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gnome kaartje in deze kleuren, Bij mijn zus in de USA beginnen ze in Juli al met kerst in de winkels totaal .....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhhh, wat een plaatje van een kaart! Je weet vast wel dat ik dol op tomtes ben, de kans is heel groot dat ik meedoe met de challenge. Jouw kaart is zo gezellig en lief, erg mooi gemaakt met alle details.
    Nou, een complete winkelstraat al in wintersfeer in augustus gaat mij ook wel wat ver. Maar stiekem kijk ik wel uit naar de nieuwe kerstpapierblokken bij de Action 😉 (niet dat mijn kerstpapier op is hoor 😂)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk kaartje en groen en rood blijven toch wel heel mooi voor de kerst!
    Hier liggen de kruidnoten ook al in de supermarkt en met de kerst moeten ze altijd vroeg beginnen in de tuincentra maar ja dit is wel errug hoor!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk, dat schudgedeelte.
    Wat een mooie kerstkaart.
    Ik vind die poinsettia een mooie bloem, ik ga toch eens kijken of ik ook zo'n soort stans heb, of dat ik zoiets kan kopen.
    Nee joh, de winkelstraten ook al in kerstsfeer?? NU AL?? Het is nog zomer.....
    Ik zal wel verklappen, toen wij nog een bakker Bart hadden lagen de pepernoten ook in de winkel eind Augustus. En we verkochten ze al, veel!
    Maar de kerstsfeer, daar zit ik echt nog lang niet op te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga dus niet naar Etten-Leur!! Wij moeten nog op vakantie en dan liggen er nu al pepernoten en chocoladeletters in de winkel! Je kerstkaartje is trouwens super leuk met de gnome en al de sneeuw!
    Groetjes en een fijne dag, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, dat zou me moeten lukken, gnoompjes zijn zo leuk net als deze! Wat een leuke kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige kerstkaart heb je gemaakt. Ja het lijkt wel of het elk jaar vroeger wordt met het gereed maken voor de feestdagen, en we hadden dit jaar natuurlijk ook een erg late zomer.Dus daar nog even van genieten, anders ben je er tegen die tijd al op uitgekeken .
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een Prachtige kaart, met schud gedeelte..
    tjee zeg, begint het nu al de winkels in kerstsferen ?
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke kerst schudkaart Miranda. Blijkbaar is er toch al vraag naar dat de winkels er al mee komen. Er helpt maar 1 ding en dat is er massaal nog niet aan mee doen qua kopen. Het is nog zomer. Zo is de pret er toch al vanaf!!! Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed gelukte schudkaart Miranda , kom op met de sneeuw
    zit vast in de spambox bij je , groetjess Epie xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het moet niet gekker worden dat de winkelstraten nu al in kerstsfeer versierd gaan worden. Ik zag bij AH inderdaad al rekken met Sinterklaasspul.
    Je schudkaartje is erg mooi en dat gnoompje erg lief!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lief plaatje met die gnome erop. Mooi kaartje.
    Tja de winkels moeten op tijd beginnen met de kerstetalages, maar of het al verkoopt, ik denk het niet.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kerstkaart Miranda
    Leuk dat schudgedeelte met de gnoomes
    Ah nee nu al in de kerstsfeer, hmm ik geloof niet dat ik dat leuk vind.,.
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een heel gave schudkaart met de gnome! Leuk met die sterrenmal. Oh wat erg nu al kerstspullen in de winkel, het wordt steeds gekker.
    Goetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Absolutely gorgeous festive creation Miranda I love the image so much a super card
    hugs
    lolo x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. een super mooie kaart heb je gemaakt Miranda.........gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke kaart met de gnome en het schudgedeelte.
    Nu al kerstversiering in de straten? Dat vind ik wel erg vroeg! Hier bij het tuincentrum vorige week nog niks kerstigs gezien.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een schitterende kaart! Ook heel erg mooi met de sneeuwranden.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie schudkaart met de leuke gnome, je kaartje ziet er winters uit. Echt al kerstspullen in de winkels, niet te geloven, ik heb hier nog niks gezien,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel leuke kaart, Miranda! Mooie afbeelding. En ja, kerst is alweer in aantocht, hoorde van iemand dat bij de Action ook alweer wat ligt... De r is dan ook bijna in de maand ;-)
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige schudkaart Miranda.
    Ik vind dat ook helemaal niks hoor dat ze nu al met kerstspullen beginnen.
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijk winters kaartje met dit toffe gnomemeisje.
    Dat een tuincentrum in september begint met kerst, daar kan ik inkomen, maar toch nog niet in de winkelstraten!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh wauw wat een mooie kaart is dit! Ik las je berichtje over de pepernoten en heb je en foto gestuurd. Moet toch niet gekker worden. Ik denk dat ik morgen eens bij Action ga kijken of er al wat kerstigs in de winkel ligt voor de hobby.😉

    BeantwoordenVerwijderen
  25. p.s. en natuurlijk dank je wel voor het meedoen bij onze schudkaartchallenge van K&K!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ach hoe schattig is dit Miranda!
    Mooie kleurtjes, leuke mallen en lief plaatje heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ja ik zag vorige week ook al pepernoten….. ik begrijp het wel hoor, veel winkeliers moeten het van deze periode hebben. Ach ik ontloop het maar een beetje, en laat het maar gebeuren. Eerst nog genieten van het mooie weer en komende herfst.
    En wij gaan lekker door met het maken van kerstkaarten het hele jaar door. Daar ben ik al helemaal aan gewend. Jij laat een mooie kaart zien, tien ik die zag dacht ik Oja, deze plaatjes heb ik ook nog, ik had al wat ander ideetjes in mijn hoofd , maar ik probeer zeker mee te doen met deze leuke uitdaging. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat is een erg leuke schudkaart geworden, dat kralenkoordje is heel mooi verwerkt. Dat sneeuwvlokken kader ligt hier nog ergens mooi in de verpakking denk ik, moet ik ook eens boven halen.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een prachtige kaart met mooi gnome plaatje. Verschrikkelijk dat ze steeds vroeger beginnen met de kerstspullen en versieringen.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow...Wat een prachtige kerstkaart! Zo leuk gedaan met het schudgedeelde en de leuke gnoom. Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Superkaartje, zo lief dat gnome meisje en wat gaaf is je schudgedeelte, leuk!
    Ja hè, ik vind het ook zo idioot... dat zo vroeg al beginnen met Sint en Kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie schudkaart met leuk plaatje, mooi kader. Ik heb de foto nog even uitvergroot. Leuk detail dat koordje met de kleine kraaltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Helemaal leuk zo met het schudgedeelte, ze staat zo echt in de sneeuw en een mooie poinsettia!!
    Zo, das al wel errug vroeg om alles al in kerststemming te brengen, eerst nog maar even van het lekkere weer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Superleuk kerst-schudkaartje met de schattige gnome!
    Bedankt voor je bijdrage aan onze challenge bij Knutsels en Kadootjes.
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Een superleuke en vrolijke kerstkaart. Erg leuk. Love the gnomes.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Superleuke schudkaart heb je gemaakt voor de Challenge bij Knutsels&Kadootjes.

    Bedankt voor je deelname !

    Groetjes Nelly (DTK&K).

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Adorable Christmas card and love the 3D flower too.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dit is ook weer echt een Toppertje!!!
    Creatieve groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hey Miranda,
    Wat een geweldig mooie kerstkaart is dit! Super met dat schudvenster (hou ik van!) voor het mooie plaatje en alle details erbij. Toppertje!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen