donderdag 12 september 2024

Retro Kerst...

 Hallo lieve mensen, vorige week had ik voor 52 weeks to Christmas een nostalgische kerstkaart gemaakt met veel vakjes en mooi dessin-papier. Deze week heb ik een retro kerstkaart gemaakt met vloeiende lijnen en alleen cardstock,  vellum en glitterkarton...


Het merk "Carlijn Design" komt met leuke retro stansen op de markt en die zag ik afgelopen zaterdag toen Tim en ik even bij Noor en zo in Waspik gingen kijken. Ik vond ze meteen heel leuk en aangezien ik volgende week jarig ben ( er druppelen ook al kaarten binnen met "verjaardagpost erop")  mocht ik vast een cadeautje uitzoeken...


Het voordeel is dat als je 3 kleuren gebruikt je ook meteen 3 achtergronden in elkaar kunt puzzelen..


De achtergrond op zwart karton gelijmd en dat weer op een dubbele witte kaart. Een strook vellum gebruikt om met de retro letters de tekst mooi uit te laten komen.
Nogmaals de oudere poinsettia van Marianne Design gebruikt in combinatie met de eveneens oudere takjes. De sterren zijn met een pons gemaakt.

Het was gezellig in Waspik, bij de Brasserie die vastzit aan de hobbywinkel samen lekker geluncht. Dat kon nog buiten op het terras want het was zaterdag een stuk zonniger en warmer dan vandaag. En in de hobbywinkel waren verschillende demo's aan de gang en kreeg je 15% korting op het hele assortiment, mooi meegenomen dus.

Heb je voor vandaag een kerstkaart gemaakt die je wilt delen? Link hem dan HIER (KLIK), dat kan tot vanavond 23:55 uur Ned.tijd.
Heb je een kerstkaart met een gnome erop gemaakt voor de challenge? Link hem dan HIER (KLIK), dat kan tot en met 22 september 23:55 uur Ned.tijd.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*achtergrond retro snijmal A6-Carlijn Design-CDSN 0269,   *alfabet retro-Carlijn Design-CDSN 0272,  *poinsettia-LR0435-Marianne Design,  *takje-LR0438-Marianne Design,   *ster-pons,   *vellum, glitterkarton, correctievloeistof

34 opmerkingen:

  1. wat een mooi kaartje in de retro stijl, leuk met de traditionele kleurtjes
    gezellig een dagje Noor en zo
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gave kaart heb je gemaakt met je nieuwe stans.
    Leuk in deze felle kleuren.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart met de nieuwe stans Miranda.
    Leuke lunchroom met winkel in Waspik.
    Wij zijn er van de zomer ook geweest.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gaaf retrokaartje Miranda
    Leuk he bij Noor, ik ga zometeen even langs om te kijken voor de boeken van Maremi, gezellig dat je lekker hebt gelunchd daar
    Mijn felicitatiekaart voor jou staat ook klaar voor de post
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel leuke kerstkaart in retrostijl. Ik dacht bij de eerste foto meteen: daar kun je er 3 van maken in 1x. Mooi met de poinsettia en de vellum strook met bijpassende letters.
    Gezellig om samen er zo'n fijne dag van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super hip en leuk kerstkaartje! Leuk die vrolijke kleuren! Je verjaardagskaart heb ik gisteren op de post gedaan dus hopelijk is hij op tijd!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaarten heb je met deze toffe retro mal gemaakt in de kerstkleuren, hij is met andere kleuren voor vele doeleinden geschikt. Leuk uitje hebben jullie gemaakt naar Waspik. De kaart komt eraan!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, dit vind ik leuk. Supertof idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent ook van alle markten thuis. Leuk dat je ook veel verschillende kaarten maakt . Deze is ook weer erg leuk met deze mal. Mooi in de kerst kleuren . Omdat de achtergrond al zo mooi is hoeft er niet veel meer op. Gezellig dat jullie in Waspik bij de hobbywinkel waren. Leuk om die af en toe eens te bezoeken. En even te snuffelen… Ik ben nog druk bezig met je verjaardagskaart… hopelijk komt die op tijd… Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gaaf met zo'n Retro achtergrond en het heeft verder niet veel nodig. Weer eens heel wat anders....
    Fijne dag en groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sorry vergat je nog alvast een gezellige verjaardag te wensen. Ik heb je adres niet anders kreeg je een kaartje van me.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toffe mooie Kerstkaart met deze vloeiende lijnen ,
    Vanmiddag op de bus gedaan , komt goed 😊
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kaart. Het retro patroon doet me erg denken aan mijn gordijnen in mijn tiener tijd!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ja, dat design is zeker retro! Ik zie zo een bruin met oranje behangetje voor me :)
    Gaaf kaartje heb je ermee gemaakt in traditioneel groen met rood en de mooie tekst strip en Poinsettia maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Echt een speciale kerstkaart met deze retro stansen, maar ook echt echt kerst in deze kleuren.Leuk de tekst op vellum en de poinsettia maakt het af,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk met dat retropatroon. Mooi gemaakt en een leuke mal is dat.
    Alvast proficiat met je verjaardag.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat lief dat je al een voorschotje mocht nemen op je verjaardag. Het is een superleuke kaart, ik houd ervan. En inderdaad handig dat je er meteen drie kan doen als je drie kleuren gebruikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. een geweldige gave kaart Miranda......gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh superleuk Miranda! Leuk patroon!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldig leuke retro kaart, heel leuke mal heb je alvast voor je verjaardag uit mogen zoeken, gezellig even naar Noor en zo. De tekst op het vellum is ook super.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel mooi retro kaartje in deze kerstkleuren. Handig om er meteen drie e maken.
    Bedankt voor je lief berichtje op mijn blog.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke stans heb je voor je verjaardag uitgezocht, Miranda. Hij geeft verrassende effecten en je hebt idd 3 kaarten tegelijk. Die vellumstrook staat er goed bij.
    Als wij naar Waspik gaan combineren we meestal ook het winkelen met het lunchen. Wie weet zie ik je er wel eens.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een gave mal is dit en je hebt er zo'n leuke kaart mee gemaakt.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie kaart heb je met je nieuwe retro stans gemaakt. Leuk en gezellig een dagje naar Waspik en Noor en Zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel apart en oogt heel mooi Miranda.
    Ik vind dit een supermooie kaart.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een gave kaart , super mooi.Fijn weekend, groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow this is amazing and what a great background and getting 3 backgrounds with switching them is fantastic. Really lovely retro Christmas card.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel gaaf, deze retro-kerstkaart, Miranda. Een mooi verjaardagscadeau!
    Ik ben wat later met reageren, we waren een weekje op vakantie!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze had ik gemist maar WAUW, wat issie leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen