donderdag 3 augustus 2023

Kerststal in brand...

 Hallo lieve mensen, vandaag is het tijd voor de reminder van de lopende challenge bij 52 weeks to Christmas: "wat doet je aan kerst van vroeger denken?"

Bij ons komt elk jaar het verhaal op tafel waar ik de kerststal in brand stak. Mijn ouders lagen nog op bed en ik was een jaar of 7 en mijn broertje was 3. Ik had de kaarsjes (stiekem) aangestoken bij de kerststal. Tegen mijn moeder had ik gezegd dat het zo zielig was dat kindje Jezus in zijn bijna blootje in z'n bedje lag. Ik had dus de kaars dichterbij geschoven zodat hij het wat warmer zou krijgen . Ja en toen vatte het rieten dak natuurlijk vlam !!! Ik was gaan blazen en had tegen mijn broertje gezegd dat hij de waterbak van de hond moest halen en omkiepen....


Hier zie je het resultaat, een zwart geblakerd vooraanzicht rechts en geen riet meer op het dak. Mijn moeder legt er nu altijd dennentakken op. Gelukkig liep het goed af.


Dit is mijn kerstkaart, een slimline kaart met een kerststal zonder verbrand dak hihi.


Alle materialen zijn van Marianne Design behalve het dessin-papier, dat is van CraftSensations.


Her en der wat correctievloeistof en glitterlijm als sneeuw gebruikt .

Heb je ook een kerstkaart voor de challenge gemaakt dan kun je die HIER (KLIK) linken tot vanavond 23:55 uur Nederlandse tijd.
Heb je een gewone kerstkaart gemaakt dan kun je die HIER (KLIK) linken tot vanavond 23:55 uur Nederlandse tijd.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

* slimline kaart-CR1537-Marianne Design,   *stal-COL1328-Marianne Design,   *native group-COL1519-Marianne Design,
*stempel liedje-EC0197-Marianne Design

41 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal Miranda....ja het was eigenlijk ook wel gevaarlijk met de echte kaarsjes he!
    Jij heb zelfs drie hele mooie kaartjes gemaakt....prachtig allemaal!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi je kaart, oeps dat is wel schrikken geweest! Hier de mooie bonte versierde kerstboom met een paar vogels als kerstbal vond ik super. En de nachtmis ook dat was heel wat als kind zijnde.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahhahaa. dat had ik nou niet achter je gezocht: een pyromaan...maar wel lief dat je het zielig vond voor het kindje Jezus in de kou 🥰
    Je kaart is met dit verhaal erbij superleuk!! Spreekt helemaal tot de verbeelding. Je hebt een ontzettend leuke challenge bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha wat een leuk verhaal. Je kaart past daar natuurlijk ook prima bij en dit zou zo maar een verhaal kunnen zijn waarbij ik hetzelfde zou hebben gedaan.

    Deze challenge sla ik over. Ik heb geen leuke kerstherinneringen aan mijn jeugd en dat is prima.
    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat een spannend verhaal! Gelukkig is het goed afgelopen. Je kaart past er heel goed bij. Ik vind dat je een heel leuke challenge hebt bedacht die heel wat herinneringen heeft opgeroepen die met plezier gedeeld worden.
    Ik had helaas al wat anders in mijn hoofd dat er niet uit wilde, anders had er bij mij ook een stalletje op de kaart gestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super wat een prachtige silhouette kaart en leuk is je kerststal.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dat was was toch heel spannend, met de brand.
    Gelukkig goed afgelopen.
    Prachtige bijpassende kerstkaart Miranda.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een prachtige kerstkaart Miranda, gaaf gedaan zo dit tafereel

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooi verhaal gelukkig liep het goed af, wat een mooi kaartje heb je gemaakt met de kerststal erop bij ons ook elk jaar een kerststalletje vind het altijd zo gezellig staan
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verhaal en wel heel leuk dat je moeder nog iedere keer de stal neerzet. Je kaart is erg leuk.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaart heb je gemaakt met het kerststalletje.
    Dat is echt een stalletje met een verhaal.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat was schrikken. Je bracht je herinnering mooi op een kaart (zonder het accidentje dan). 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooie kaart met de silhouetten. Wat een geluk dat de brandschade beperkt is gebleven. Zo'n kerststal ligt hier nog op zolder mét rieten dak, hihi
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou, dat is ook zielig, zo'n half bloot kindje in de winter, ik snap jou wel, Miranda! Gelukkig liep het goed af! Mooie herinnering!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk alleende titel al... wat een herinnering!! de schrik zal er toen wel ingezeten hebben, maar fijn dat alles goed is afgelopen, en nu hebben jullie een leuk verhaal, en kersttakken op het dak isoleert misschien nog wel beter , voor die kleien blote baby Jesus....
    Lieve groetjes en bedankt voor het verzinnen van deze leuke uitdaging, zelf genoten en nu genieten van al die verhalen bij de kaarten, wee hebben er goed weer voor!!
    Annemarie en merit

    BeantwoordenVerwijderen
  16. vergeet ik zo te zeggen dat je 3 prachtige kaarten hebt gemaakt.
    Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooh dat was wel even een toestand bij jullie thuis vroeger!
    Je kaartje past er perfect bij! Leuk bedachte challenge trouwens! Het brengt leuke herinneringen naar boven!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allereerst wil ik je bedanken voor deze leuke challenge!!
    Ik heb met zoveel plezier een kaart (2 kaarten) gemaakt en was met mijn gedachte steeds bij vroeger. Mooie herinneringen, die voor altijd bij mij zijn.
    Heel leuk bedacht en heel leuk om aan mee te doen!!
    Nee joh, wat een verhaal heb jij, brr...... je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.
    Wel een "leuk" verhaal wat steeds terug komt met Kerst, hihi.
    Mooie kaart, past goed bij je bericht.
    Was leuk om te lezen en leuk om je mooie kaart erbij te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oei,oei. Dit had wel anders af kunnen lopen…. Maar als kind heb je soms bijzondere ideeën. Gelukkig was je nog wel handig om er water over te gooien. Je hebt mooie kaarten gemaakt en erg leuk afgewerkt . Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha ha die Miranda
    Op dat moment was het vast erg schrikken en ook dankbaar het had immers heel anders kunnen aflopen!
    Maar voor nu een mooie herinnering
    Ook leuk dat je moeder het stalletje nog steeds heeft
    Mooie kerstkaart met die silhouet figuurtjes
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een prachtige kaart helemaal passend bij je kerstherinnering. Dit blijft je je hele leven achtervolgen! Leuk bedacht deze challenge, en zo leuk om al die verhalen te lezen, en best heel herkenbaar voor die tijd.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  22. O jee, wat eng maar gelukkig goed afgelopen en met de beste intenties gedaan!
    De kaart past er prima bij, leuk zoals je het hele tafereel hebt samengesteld.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik kan me voorstellen dat dit verhaal altijd weer boven komt! Haha wat een verhaal! Super leuke uitdaging met al die mooie herinneringen en mooie kaartjes daarbij! Goed verzonnen hoor! Je kaartje is top en weer mooi gemaakt! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jeetje Miranda, gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen! Maar leuk, dat de stal nog altijd in gebruik is met deze herinnering! 😀 Je hebt er een mooie kaart bij gemaakt met een fijn tafereel op deze achtergrond. Heel leuk gedaan.
    Fijne dag nog vandaag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey Miranda,
    Goh, wat een verhaal... Maar o zo lief dat je als 7-jarige zo goed voor het kindje Jezus wou zorgen... Doet met ineens denken dat mijn oudste dochter Laura een keer bij haar vriendinnetje was en ze samen een cake gingen bakken. De mama van het vriendinnetje was nergens te bespeuren. En toen gingen ze hun metalen cakevorm met beslag in de microgolf zetten. Dat gaf ook vonken...
    Leuke kaart maakte je! En dat het verhaal elk jaar terug verteld wordt, zorgt er voor dat niemand het ooit nog vergeet... haha!
    Oh, ik lees net hierboven dat de uitdaging van jou kwam. Wel, dankjewel hiervoor, er zijn mooie verhalen verschenen...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dat zijn nog een herinneringen! Gelukkig liep het god af.
    Mooie kerstkaart heb je gemaakt. Gelukkig zonder brandschade.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh jee , goed van je dat je je broertje om bak water stuurde
    Anders was het misschien anders afgelopen, mooie kaartjes met leuke kerstall-silhouetten erop
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ohhh stoute Miranda, en wat lief dat je het kindje wat dichter bij het vuur wilde zetten. Leuk verhaal, zo hebben we allemaal wel van dit soort domme dingen gedaan als kind, net als mijn kinderen ook weer. gelukkig loopt het meestal goed af en leren we er vooral veel van :)
    Je slimline is echt een beauty met het mooie tafereel gevormd door de silhouetten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ojee dat vergeet je nooit meer zal toch wel schrikken geweest zijn voor je. Wat een mooi kaartje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Poeh..dat had heel anders kunnen aflopen, gelukkig hadden jullie een hond én een waterbak. Maar wel leuk dat de gehavende kerststal nog steeds gebruikt wordt.
    Je maakte een hele mooie en toepasselijke kerstkaart.
    Het is tot nu toe droog en vrij zonnig gebleven, de standhouders hebben vandaag geluk,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooie kaart heb je gemaakt bij deze bijzondere herinnering,gelukkig is het goed afgelopen,en grappig dat het verhaal elk jaar weer word verteld.
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een herinnering, Miranda! Wat een schrik zal dat geweest zijn. Je hebt je herinnering prachtig "verwoord" met die zwarte kerststal plus silhouetten. Jammer dat je niet aan je eigen challenge mee mag doen, want voor mij is dit tot nu toe de beste deelname.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik kan me voorstellen dat dit jaar elk jaar weer verteld wordt! Miranda de pyromaan ;-)
    Gelukkig is alles toen goed afgelopen en heb je nu een prachtige kerstkaart mét verhaal!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jeetje wat een verhaal Miranda! Gelukkig goed afgelopen en je hebt in je kaart mooi je verhaal verwoord xx

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een verhaal, gelukkig liep het nog (redelijk) goed af. Je kaart past prachtig bij het verhaal.
    Groetjes Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een verhaal… zo goed bedoeld en gelukkig is de schade beperkt gebleven! Het levert wel een mooie kerstkaart op!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Beautiful card and colours are stunning the effect is always great and your card looks beautiful ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  38. wat een spannend verhaal ! gelukkig is het goed afgelopen. Mooi kaartje heb je gemaakt
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Helemaal leuk ,ook je verhaal erbij !!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Supermooie kerstkaart en een leuk verhaal, mooie herinneringen. Groetjes, Laurette

    BeantwoordenVerwijderen