zondag 9 juli 2023

"Violetta"...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kerstkaart. Ook voor vandaag heb ik een "speciaal modelletje" gemaakt. Ik kwam dit tegen in een wat ouder Frans magazine "cartes creatives"


Het is een model dat in gesloten toestand 15x15 cm meet. Ik denk dat het ook kleiner kan maar ik heb de maten uit het tijdschrift aangehouden.


Het dessinpapier komt uit een blokje van Scrapboys "Violetta" en daar zitten ook twee pagina's in waar je de plaatjes uit kunt knippen. Achter de klok heb ik wondgaas verwerkt met hier en daar wat glitterlijm.


Dat kun je hier beter zien, ook rond de klok en op het hart van de voorste bloem zit wat glitterlijm.


Zijaanzicht wanneer de kaart staat. De tekst waar de punt tegen rust is van Crealies. Texto negativo heet die.


Dit is de kaart in gesloten vorm zoals hij in de envelop past.
Niet moeilijk om te maken, wel een leuk effect vind ik :P
Omdat er (in het Engels) een clock te zien is link ik deze kaart bij http://carlinskaartenparadijs.blogspot.com/2023/07/challenge-60-juli.html.

Hier plenst en onweert het op het moment. Hopelijk verdwijnt de benauwdheid wat zonder teveel schade.
Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

33 opmerkingen:

  1. Ook weer een pracht van een kaart. Mooi papier en een heel tof modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuke kaart. Mooi model en heel mooi opgemaakt met deze mooie materialen. Handig dat je de kaart zo kunt vouwen zodat de kaart in de envelop past. Wij waren net op tijd thuis. Een dikke bui nu… Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kaart Miranda.
    Mooi papier heb je
    Leuk modelletje.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie kaart Miranda.
    Zo leuk om de "c" van clock.
    Het modelletje ziet er ook prachtig uit.
    Tof gemaakt.
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge van carlin's kaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een superleuk model Miranda! Heel gaaf en prachtig papier heb je gebruikt! Ik vind het een beeldschone kaart!
    De beloofde regen is hier uitgebleven. Een klein buitje, dat was het (tot nu toe) De tuin heeft meer nodig...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit ziet er weer toppie uit Miranda, erg leuk model en ook mooi gemaakt met prachtige papier!
    Hier plensde het ook behoorlijk, ik moest er ff door om de serre te sluiten en toen hagelde het, ongelooflijk en ik was doornat. Buiten is het nu heerlijk!
    Wat het Pinterest verhaal betreft is het duidelijk maar snap niet dat iedereen gewoon elkaars kaarten erop kan zetten. Ik heb ook borden op P. van lollypops maar die staan al op P. 🤷‍♀️ Als ik zelf iets erop wil zetten moet ik eerst een soort toestemming geven dus vreemd.
    Fijne avond, groetjes Ellen
    Ellen’s Greetingcards

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk kaartmodelletje en dan het mooie dessinpapier erbij. Prachtig gemaakt voor de Challenge bij Carlin's Kaartenparadijs.
    Bedankt dat je meedoet.
    Groetjes,
    Karin DT

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow....wat een prachtige kaart Miranda!
    Zo leuk dat je het oude magazine uit Frankrijk laat zien.....dat is nostalgie....haha!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een tof modelletje heb je gemaakt met dat chique papier. Op het feestje van mijn kleindochter moesten we naar binnen door de regen, nu is het wel lekker afgekoeld.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig kaartje, leuk om het tijdschrift nog eens na te lezen, je doet weer mooie ideeën op
    Wij hadden een half uurtje een zacht buitje om die tijd . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is weer een top model Miranda en weer veel moois op te zien! De kerstkaarten donderdag kom ik echt niet aan toe dat is zo'n grote ronde en na mijn werk haal ik mijn kleindochter op van school en dan heb ik het om half 8 savonds wel even gehad! Het heeft hier behoorlijk geregend maar niet gespookt, wel zo fijn!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is een heel leuk modelletje vind ik.
    Wat leuk toch dat jij vaak leuke kaartjes/modellen uit een tijdschrift haalt.
    Het is inderdaad wel groot maar voor een speciaal iemand is het super leuk en zal het goed ovalen tussen de rest van de gekregen kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kaart en wat een bijzonder model. Ik ga eens kijken of ik zoiets weer kan omzetten naar een plotterfile voor mezelf. Vind dat altijd leuk om mezelf op die manier uit te dagen.


    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zag deze mooierd op instagram voorbij komen en vind hem supermooi Miranda, prachtige kleuren gebruikte je ook xx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooi vouwkaartje met het leuke dp en de leuke plaatjes en details
    hier is het meegevallen een paar flinke buien maar dat was het dan ook
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie kaart is dit Miranda, ja ik hoorde het regenen, vlgs mij viel het mee, ik lag nl ziek op bed..
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een heel mooi easelkaartje heb je gemaakt en zo mooi met deze kleuren. Wat goed dat je dit magazine nog hebt bewaard.
    Groetjes, Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooie kaart en leuk model. Wij hebben een paar flinke buien gehad!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel leuk model, beetje kruising tussen een easel en vouwkaartje!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtig kaartje met een heel leuk model Miranda. Hier is het slechte weer wat ze voorspeld hadden uigebleven. Bospop afgelast ivm de voorspellingen maar veiligheid boven alles wat heel begrijpelijk is.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige kaart is dit geworden Miranda, supergaaf model ook. Ik had dit model vorig jaar ook op mijn blog, maar zag het bij Ineke Bezemer. Je hebt er een prachtig geheel van gemaakt zo met alle toegevoegde elementjes, erg mooi gedaan!
    Fijne dag nog.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel erg leuk model en wat een fleurige kaart heb je er van gemaakt!
    Wij hadden ook veel onweer en buien gisteren maar vandaag is het heerlijk weer!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtkaart, leuk model. Door het gebruik van het effen papier komt het dessinpapier erg goed tot z'n recht!
    Hier in Zwolle was het flink noodweer, heel veel water en hagel en onweer. Water kwam via wc en gootsteen weer omhoog maar gelukkig niet overstroomd.
    Je kunt het je nu haast niet meer voorstellen.
    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige kaart Miranda
    Mooie tinten en mooi dp!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een tof model!! En ja alles in het paars. Ik hou ervan!!
    Fijne week verder!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel leuk kaartmodel Miranda en hele mooi bloemetjes papier! Je kerstkaartje is ook al zo'n bijzonder model ! Heel mooi ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige kaart Miranda! Ik heb dit modelletje ook al eens gemaakt..... maar bij mij bleef ie niet zo prachtig staan. Had 'm topzwaar.
    Vind je kleurencombinatie écht geweldig.... alles past weer perfect bij elkaar.
    Hier heeft het zondag behoorlijk geregend, maar gelukkig geen schade.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een prachtige kaart Miranda, leuk model en papier, groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Schattig je kerstkaart in je vorige post met dat lieve vogeltje en dit modelletje zag ik al op Instagram en vond ik ook zo mooi!
    Leuk is dat om af en toe toch weer eens in je scraptijdschriften te neuzen. Ik heb er ook bewaard maar kijk er te weinig in. Jij hebt me weer een idee gegeven.
    Geniet van de zomer!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. prachtiggemaakt . Kan prima figureren, bij het filmpje , dt onze reisleidster ons stuurde. Bedankt voor jeleuke reactie. Was er erg blij mee grts Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk model in mooie kleurtjes en mooi papier gebruikt
    Groetjes Josje

    BeantwoordenVerwijderen