donderdag 27 juli 2023

Juli-challenge bij 52 weeks to Christmas

 Hallo lieve allemaal, wauw wat waren jullie enthousiast over mijn vorige kaart. Zó ontzettend leuk om te lezen en ik ben er erg blij mee.

Vandaag is het alweer de laatste donderdag van de maand en dus tijd voor een nieuwe challenge bij http://52weekstochristmas.blogspot.com/ 
Deze keer heb ik hem bedacht en nu wil ik graag zien :
"wat doet jou denken aan kerstmis van vroeger?" Zijn het de worstenbroodjes na de nachtmis, het naar de mis gaan, de nieuwe kerstkleding, mooi gedekte tafels, familiebezoek etc. Verwerk dit op je kerstkaart en vertel het in je post.


Deze kerstkaart heb ik gemaakt met de sketch van de Egel voor de juli-challenge waar we ook als thema hebben ; "wat aan vroeger doet denken". Twee vliegen in één klap dus hihi.

Ik heb voor het zingende misdienaartje gekozen omdat Tanika en Dainy járen bij het kerkkoor "Melodia" hebben gezongen. Vooral rond kersttijd waren er heel veel kerstmarkten, bejaardenhuizen en diensten in de kerk waar bij gezongen moest worden. Het was een leuke, feestelijke tijd met veel gezelligheid want ze gingen ook op kamp en deden mee aan een Nationale wedstrijd in het Land van Ooit. Als ik nu kinderstemmen liedjes hoor zingen denk ik er altijd aan terug. Het zijn mooie herinneringen aan die tijd.


Nog een foto op een witte ondergrond, zo is de hulstrand aan de bovenkant beter zichtbaar. De besjes zijn gemaakt met een witte pearlpen en rode glinstersteentjes. Ik heb het zangertje in 3d gemaakt want ook dat is iets wat ik vroeger bij het maken van kerstkaarten deed.  Op zijn jurkje aan de randjes wat glitterlijm gebruikt. De tekst bij het zangertje is een gedeeltelijke afdruk van een stempel van Marianne Design.

Als prijsje kun je deze labelstans met pinguïn en deze set mini-stempeltjes verdienen.


Gaan jullie weer gezellig meedoen? Vanaf morgen staat de link voor deze challenge online en hij loopt tot volgende week donderdag 23:59 uur Ned. tijd.  Heb je voor deze week een kerstkaart klaar dan kun je die HIER(KLIK) linken tot vanavond 23:59 uur Ned. tijd.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*hulstborder-Joy/Noor-6002/1230,   *cirkel-Nellie Snellen-MFD055,   *doily cirkel-CR1474-Marianne Design,    *dessinpapier-Maja Design-Traditional Christmas 2020,    *plaatje-Moreheads-11052/183,   *liedje-CS0945-Marianne Design,
*takjes-Sizzix-Tim Holtz-661597,   *poinsettia-Joy/Noor-6002/1048,   *tekst-SL/ES/stamp85 Studio Light,   *pearlpen-Viva Decor

37 opmerkingen:

  1. Wat een dotje deze kerstkaart.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooie kerstkaart en wat een super mooi plaatje heb je gebruikt. Mooi met de witte poinsettia's erbij.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi kaartje met het leuke plaatje en het leuke dp leuke verwerkt in de sketch
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alweer zo'n prachtige kaart. Ik ben verliefd op het papier, wat is dat mooi! (Maar goed dat ik het niet heb, wang dat zou ik nietdurven gebruiken). De poinsettia's zijn ook heel mooi en het plaatje, perfect bij het verhaal, is mooi opgebouwd. Leuk met het verhaal erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om jouw herinneringen te lezen bij dit kaartje! Heel leuk kaartje zo.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig kaartje met mooie herinneringen! Leuke challenge heb je bedacht, brengt heel wat verhalen met zich mee, tof! Grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst wat een ontzettend leuke uitdagingen wij hebben genoten om wat te verzinnen ...en ook uren in fotoboeken zitten bladeren...
    Jou kaartje is ook heel lief en met een heerlijk herinnering.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel mooi kaartje met een nog mooiere herinnering!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super schattig plaatje op je mooie kaartje! Leuk je verhaaltje erbij en wat goed dat je kinderen in een kerkkoor zaten! Die van mij kunnen totoaal geen wijs houden en ik ook niet! Leuk bedachte challenge!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke nostalgische kerstkaart.
    Met een nostalgisch verhaal Miranda.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooie nostalgische kerstkaart Miranda , fijne dag
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach ja, het kinderkoor, daar heb ik zelf ook jaren bij gezongen! Mooie herinneringen. Lief plaatje heb je gebruikt, Miranda. En leuk idee om de tekst van oh dennenboom zo gedeeltelijk af te drukken.
    Leuke uitdaging met al die kerstherinneringen.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, waw dit is echt mijn ding. Een prachtige kerstkaart in klassieke kleurtjes en een 3d plaatje van één van mijn favoriete merk. Top.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi kerstkaartje, Miranda
    En wat leuk dat er dan zulke mooie herinneringen boven komen
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke kaart en een mooi verhaal om te lezen.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een heel mooie kaart met lief plaatje. Toen ik de challenge vanmorgen zag, had ik geen idee wat ik daarvoor kon gaan maken. Maar nu ik jouw kaart zie wel, dus dankjewel voor de inspiratie!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In 1 woord geweldig Miranda! Je hebt een prachtig nostalgische kaart gemaakt en wat een leuke opdracht! Je noemt ondertussen al veel herkenbare herinneringen op, zó leuk! Ik ga het niet redden om mee te doen, maar het is een supergaaf idee!
    Fijne dag nog vandaag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtige kerstkaart heb je weer gemaakt en ook een mooi verhaal erbij over de mooie herinneringen van Kerstmis vroeger..
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik moest eerst even goed nadenken over deze nostalgie, maar als je goed denkt komt er van alles boven. Zo'n leuke uitdaging, deze moeten we er in houden! je hebt ook een leuk kaartje gemaakt met een mooi verhaaltje. Schattig dat koorknaapje en dan denken aan je kinderen die mooi staan te zingen! Erg leuk gedaan. Trouwens de vorige kaart ook top gemaakt. Super met al die kleine stempeltjes! Leuk idee! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie nostalgische kerstkaart heb je gemaakt. Het plaatje is zo mooi. Leuk om herinneringen op te halen. Ik zal eens kijken of ik iets heb wat geschikt is… Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Schattig Morehead plaatje heb je gebruikt op je nostalgische kerstkaart en ook heel mooi papier gebruikt.
    We hebben gelukkig nog één poes over, ook al een oude dame van 14 jaar, hoop dat ze nog lang bij ons zal blijven,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. We hebben inderdaad heel veel leuke herinneringen aan de kerst van vroeger Miranda....maar jij hebt een prachtige kaart gemaakt met het misdienaartje....dat is inderdaad nostalgie!
    Grietjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een lief plaatje en wat heb je haar mooi omlijst met je kaart! leuk dat het je doet denken aan vroeger, koren waren toen veel gangbaarder. Ik zat als middelbare scholier ook het schoolkoor van onze Dalton school.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh Miranda wat een leuke kaart en een hele fijne herinnering. Hopelijk lukt het mij nog een kaart te maken om aan deze challenge mee te doen.

    Lieve groet, Petra

    PS: De eigen gemaakte jams zijn zo lekker. De mango en wilde bosperzik die niet in de winkels te koop is, is echt de moeite waard om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een hele leuke kaart met lief plaatje waar mooie herinneringen aan verbonden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. een mooie kaart heb je gemaakt Miranda

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie kaart heb je gemaakt met de fijne herinnering aan de kerstdagen
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gave kaart met dat misdienaartje, dat jou zulke mooie herinneringen geeft.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een snoezige kerstkaart! Leuk die herinnering!
    Groetjes, Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb je een superleuke uitdaging bedacht Miranda. ik las al dat er allerlei verhalen los komen door de challenge!
    Jouw kaart is ook heel leuk, met dat zingende misdienaartje. EN ook leuk te lezen waar jij aan dacht bij vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooie kaart die mooie herinneringen bij je oproept.
    Dat gevoel mag je vast blijven houden ....
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijk om je herinneringen te lezen Miranda en wat een mooie uitwerking maakte je ervan op je prachtige kerstkaart xx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig kaartje Miranda! Leuk om al die verhaaltjes bij iedereen te lezen!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige kerstkaart Miranda. Wat een schattig koorknaapje op je kaart .Fijn weekend, groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Een hele mooie kaart Miranda. Leuk met alle details en een schattige plaatje. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ach, wat een nostalgie, wat mis ik die tijd. Dat zingen in een kerkkoor heerlijk die verbondenheid ook in die tijd. helaas het is allemaal niet meer maar je hebt het prachtig verwerkt in je kaartje, zo lief dat zingende misdienaartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Schattig kaartje, morehead zijn ook nog steeds hele leuke plaatjes. Groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen