donderdag 8 september 2022

"Gatefold" Kerstkaart week 36...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op de vorige post. Altijd gezellig om te lezen en als jullie vragen en/of tips hebben ook goed hoor.
Vandaag zien we natuurlijk weer veel kerstkaarten voorbij komen want het is "kerstkaarten-donderdag" bij 52 weeks to Christmas...gezellig! Ik heb mezelf gewaagd aan deze kerstkaart die ik op Youtube voorbij zag komen...


Het is een zogenaamde "gatefold card" oftewel "de sluiting in het midden" hihi. Ik heb hiervoor een blok van CraftSensations gebruikt en goudkarton.


De gestempelde tekst (StudioLight) zit maar aan een kant vast. Ik vond het wat drukke dessin-papier zich heel goed lenen voor dit model.


En zo is hij helemaal geopend. Je kunt natuurlijk nog voor decoratie/een pocket met label/etc kiezen aan de binnenzijde maar ik laat het zo. Op de achterkant kan ik dan nog een persoonlijke wens schrijven. Leuk om zo lekker aan het snijden met de hand te gaan, ik was helemaal zen daarna LOL.
Dit is het filmpje dat ik gevolgd heb https://www.youtube.com/watch?v=2cj9uxTjB5U.

Op het blog van 52 weeks to Christmas kun je je kerstkaart voor deze week linken én je vindt er meteen de top 3 van de "Winterblues-challenge."

Mijn vader is inmiddels thuis en probeert weer aan te sterken. Het gaat best goed vind ik en hopelijk blijft het zo :)
Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

31 opmerkingen:

  1. Een prachtige gatefold kaart met dat goud karton erbij en in dennenboom vorm is ook heel mooi!
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi vouwkaartje met de grote kerstboom erop, wat mooi de gouden rand erlangs sjiek hoor
    leuk dp heb je erbij gebruikt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige kaart en het papier is heel mooi. Dankjewel voor de link!
    Fijn dat je vader weer thuis is!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kerstkaart Miranda.
    Dank voor de link.
    Gelukkig dat het met je vader beter gaat.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woow Miranda, wat een leuke kerstkaart!
    En wat een precies werkje knap gedaan!
    Ik zal het filmpje ook eens gaan bekijken
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeker een uitdaging maar goed gelukt.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Miranda. Wát 'n gave Kerstkaart heb je gemaakt met dit mooie DP! Heel knap gedaan zo, het is een hele chique kaart geworden, prachtig ook met deze Kerstboom! En door gebrek aan internet deze week, 🥺 heb ik ook je schitterende kaart hieronder gemist! Wat mooi gedaan en heel verrassend!
    Fijn dat je vader weer thuis is en dat het weer redelijk gaat met hem. Dat dit maar zo mag blijven.
    Hele fijne dag vandaag.
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart en wat een snijwerk, zou voor mij geen zen klusje zijn hoor, hihihi!
    Fijn dat je vader weer thuis is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een chique kaart met de grote kerstboom Miranda....knap gemaakt!
    Fijn dat het beter gaat met je vader.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk model kaart, Miranda! En wat heerlijk dat je zen werd van het snijden :-)
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het is een prachtig model, maar met de hand uitsnijden, dat is een hele klus en bij mij gaat het dan helemaal scheef..
    Wat fijn dat je vader weer thuis, hoop dat het goed mag blijven gaan,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap zeg, dit lijkt me echt lastig, het moet precies kloppen als hij dicht is, heel mooi, Miranda! Fijn dat je vader weer thuis is.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kaart. Knap werk. Het is je heel goed gelukt. Fijn dat het ontspannend was. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi gemaakt Miranda. En fijn dat je vader weer thuis is, kan hij daar aansterken.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een schitterende kerstkaart heb je gemaakt met die gouden kerstboom.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw Miranda wat een geweldig mooie kaart zeg,ook het papier is mooi en heb je leuk gebruikt. Wat fijn dat het weer beter met je vader gaat en lekker thuis xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, ik was gelijk op zoek naar waar ik de link kon vinden van deze kaart waarvoor mijn dank. Je kaart is adembenemend mooi.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, wat een schitterende creatie, Miranda. Volgens mij hou jij wel van zulke uitdagingen.
    Wat fijn dat je vader weer thuis is. Hopelijk knapt hij snel op.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi dit model met deze kerstboom en heel mooi met het gold papier! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige kerstkaart is het geworden, mag je best trots op zijn.
    Ook je vorige kaartjes zien er allemaal weer heel mooi uit.
    Fijn om te horen dat je vader weer thuis is.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fabulous card Miranda, love the gate fold
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heb het model nog niet eerder gezien, wat is dit leuk.
    Ik maakte vorig jaar ook een kaart met zo'n soort boom erop, maar die zat op de kaart, deze boom kan "open", wat een leuk verrassend effect geeft vind ik.
    Leuk, dat drukke dp, past goed bij dit model
    Wat fijn dat je vader weer thuis is.
    Nu hopen dat hij aan mag sterken en dan weer volop van het leven kan gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie kerstkaart heb je gemaakt met dit model Miranda! Dank je voor het delen van de link. Ik ga zeker even een kijkje nemen. Het vrolijke dp staat heel mooi bij het goud en groen van de kerstboom.
    Fijn dat je vader weer thuis is.
    Goed weekend, Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuk model Miranda. Superfijn dat je vader weer thuis is. Nergens zo fijn dan thuis om aan te sterken. Groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige kerstkaart, leuk model. Geeft een prachtig effect met het goud papier. Heel veel sterkte met je vader nu snel opknappen. Fijn weekend, groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel mooie gate fold kerstkaart Miranda foil staat zo goed
    Mooi weekendje gewenst , liefs Epie DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijn dat het goed lijkt te gaan met je vader! Sterkte hoor! Je kaart is prachtig geworden. Super tof model

    Hobbygroet,
    Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gave kaart heb je gemaakt met de kerstboom.
    Helemaal speciaal dat het op deze manier opent.
    Fijn dat je vader weer thuis is, dat is vaak toch de fijnste plek om te herstellen
    Fijn weekend,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw, wat een prachtige kaart, mooi model en mooi hoe je de kerstboom met goud hebt afgewerkt.
    Fijn dat je vader weer thuis is, hopelijk sterkt hij snel aan.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat mooi je kaart. En super dat je vader weer thuis is.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen