donderdag 15 augustus 2024

"Vreemde" kerstcactus...

 Hallo lieve mensen, hebben jullie de warmte/hitte een beetje goed doorstaan? Wat een temperaturen ineens hè? Het leuke is dat er dan wel ineens "tropische planten" in je tuin gaan groeien zoals deze jolige "kerst-cactussen" hihi....


Ik heb ze meteen in een potje gezet en versierd met glitterlijm LOL. Nee hoor, ze vragen bij Dutch card lovers cactussen op je kaart en ik wist dat deze leukerds nog verstopt in een papierblok zaten. Samen met de postzegelstans en mijn Cricut heb ik er deze kerstkaart van gemaakt ter inspiratie voor https://52weekstochristmas.blogspot.com/ week 33.


De zilverkleurige "falala" heeft een wit schaduwrandje gekregen. Eigenlijk zou er Feliz Navidad op moeten want in Mexico vieren ze ook kerst maar een stukje creatieve vrijheid is mij niet vreemd LOL.


Ook de binnenzijde kreeg nog een stekelig plaatje.
 
Wisten jullie trouwens dat er echt een kerstcactus bestaat? HIER (KLIK) zag ik dat.


Het is een lidcactus, wordt vaak in de winter verkocht en bloeit van november tot januari. Weer eens iets anders dan een poinsettia hihi.

Benieuwd wie van jullie ook deze tropische week een kerstkaart heeft gemaakt. Die kun je tot vanavond 23:55 HIER (KLIK) linken. Ook loopt nog steeds de juli-challenge bij 52 WTC tot 25 augustus 20:00 uur!

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

40 opmerkingen:

  1. Haha, wat een grappige kaart, leuk gedaan.
    Ik heb 2 lidcactussen, een donker roze en een witte. De witte is een stekje van mijn moeders plant, die is al meer dan 50 jaar oud! Ze zijn heel makkelijk te stekken: gewoon een stukje voorzichtig eraf halen en in de potgrond steken, grote kans dat het aanslaat en een mooie plant wordt. Hij bloeit meestal ook nog eens rond Pasen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super leuke kaart en heel grappig de mutsjes op de cactussen. Mijn oma had vroeger ook een lidcactus en elk jaar kreeg ze die opnieuw in bloei.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooi kaartje met de gave cactussen leuk met de kerstmutsjes
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaart met de grappige cactussen, die zou je zo wel in je tuin willen hebben.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kerstkaart Miranda.
    Zo leuk met de cactussen en de kerstmuts.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk kerstkaartje Miranda
    Grappig die cactussen met kerstmutsen
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leukerd met deze grappige kerstcactussen. Heel origineel!!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk bedacht deze kaarten met de kerstcactus! Ik zie ze al staan op de vensterbank met hun kerstmuts!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha super leuk die kerstcactussen op je kaartje! En nooit geweten dat er echt kerstcactussen bestaan! Wel mooi trouwens met al dat vrolijke rood!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappige vrolijke kaart Miranda, en ik heb ook de kerstkaart afgelopen week gemaakt, bijna niet te doen met die hitte maar ja had het beloofd voor iemand. Ik hoop dat die tropische benauwde dagen voorbij zijn. Lidcactus ken ik wel ook mijn moeder heeft die, na de bloei in de slaapkamer zetten en weinig tot geen water geven dan bloeit hij het jaar erop weer en eventueel ook met de Pasen. Ik kan er niet mee bij mij vallen de bloemen en knopjes eraf. Groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind je kerstkaart van deze week helemaal te gek. Wat een leuke kerstkaart, en weer eens wat anders. Ik ben een keer met de Kerstdagen in Spanje geweest, toch een heel ander gevoel Kerstmis in de zon en toch overal kerstbomen en kerstversiering.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een grappig kaartje met die leuke cactussen! Heel leuk bedacht! En die lidcactus ken ik wel, had deze vroeger ook maar tegenwoordig gaat ie niet zo goed meer en komen er geen bloemen meer aan! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihihi. wat leuk zo met die kerstmutsjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke originele kerstkaart!!
    Die lidcactussen heb ik ook wel gehad in rood, roze en witte uitvoering. Is een behoorlijk ouderwetse plant.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Whaha hij is keigaaf je kaartje! Prachtige lidcactus, mijn papa had ze ook geweldige bloeiers zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha, wat er toch niet allemaal in jouw tuin groeit en bloeit.... slim om ze meteen in potjes te zetten. Ze zien er zo grappig uit!! Hadden ze die mutsjes nou al op of heb jij die erop gezet?
    In elk geval super leuk!!!!
    En inderdaad leuk die echte lid cactus met rode bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke grappige kerstkaart met de cactussen met de kerstmis. Ze vieren zeker kerst in. Mexico. Ik was jaren geleden met mijn moeder 2 weken in december vlakbij Cancun. Daar hadden ze alles mooi versierd in kerststemming. De lidcactussen zijn erg mooi in de winter… ze bloeien zo mooi. Ik h3b geen kerstkaart deze week … wij waren er even op uit. Hopelijk volgende week weer. Heb vandaag een verjaardagskaart . Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey Miranda , leuk dat je door Mexico geïnspireerd raakte met en toen deze grappige cactus kaartjes maakte. TOP
    Toevallig hier ook n tropische Kerstkaart gemaakt ........
    Wens je een fijne koele dag toe , groeten Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha, die muts staat ze goed.
    Heel leuk bedacht weer, hoe kom je erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja zeker wel een bijzonder soort jouw kerst cactus. Maar wel heel origineel. Super leik bedacht.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Grappige kerstkaart met de cactussen in kerststijl. Zo'n lidcactus had mijn tante ook, lang geleden er kwamen echt prachtige bloemen in.
    Gelukkig nu wat koeler weer, even bijkomen weer,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gaaf kaartje met deze "prik" cactus. Mooie potjes hebben ze ook. Tja die lidcactus heb ik ook gehad . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een geweldige gave kerstkaart Miranda.......gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt leuk de kerstcactussen, schitterend gemaakt.
    Ja die lidcactus ken ik, ik heb er een heleboel. Ze zijn makkelijk te stekken.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Grappige kaart met die kerstcactussen, Miranda!
    En zo'n kerstcactus/lidcactus heb ik ook, maar mijn bloeit tegenwoordig in oktober...
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. haha heel leuk kaartje
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een grappige kerstkaart. En de lid cactus ken ik ook wel, vroeger wel eens gehad.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een hele grappige en leuke kaart en ja...ik wist dat er een kerstcactus bestond. Ik koop ze haast elk jaar om iets bloeiends in huis te hebben rond de feestdagen.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Altijd een kunst om die weer in bloei te krijgen , je kaartje is te leuk, goed idee om de cactussen een kerstmuts te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuke tropische kerstkaart Miranda met deze prachtige cactussen met kerstmuts. Bedankt voor je deelname aan DCL, groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Lollig en mooi kerstkaartje Miranda.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hihi...geweldig, hier hou ik van. Super leuk gedaan. Bedankt voor je deelnmae bij de DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. OO wat is ie leuk je cactus kerstkaart , wat een leuk idee. Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Grappige kerstkaart met de goedgemutste cactussen! En ja, de kerstcactus bestaat wel degelijk, net als de Paascactus....
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Kerst en cactussen! Ik had die combinatie niet snel bedacht maar wat een leuke kaart!! Ik zie ze bijna dansen met hun kerstmutsen op. Supervrolijk! Dankjewel voor je bijdrage aan de DCL challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh goodness the Christmas cacti image is so fun. It makes for great Christmas cards.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Waarom niet, cactussen voor kerst en zeker met leuke mutsje op en in mooi versierde potjes! Ze zien er vrolijk en grappig uit, heel leuke kaart en weer eens wat anders. De lidcactus ken ik, een buurvrouw van mij heeft een enorm exemplaar, die altijd prachtig bloeit!
    Fijn dat je meedoet met DCL, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hey Miranda,
    Eindelijk tijd gemaakt om een kerstkaartenblogrondje te maken...
    Wat een grappige kerstkaart maakte je deze week weer! Deze winter kreeg ik na Kerst bij Aveve aan de kassa een kleine kerstcactus kado, echt... een klein bolletje met een vilten kerstmuts op geplakt. Ik gaf hem aan de dochter van mijn vriendin, die verzamelt cactussen. Ik deed dat in mijn jeugd ook, ik had er 450... Maar dat is héél lang geleden...
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen