dinsdag 28 mei 2024

Geen panda voor Lore maar wel...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn vorige blogpost(s). Ik heb ze met veel plezier gelezen.
Laatst deed Ank (De Kaartenkraam) een oproep om een kaart naar Lore , een voormalig buurmeisje van haar, te sturen daar zij ernstig ziek is. Lore houdt van pandaberen maar die heb ik helaas niet dus mocht deze vrolijkerd naar haar toe...


Deze kaart is gemaakt op mijn knutselclubje van dinsdag en alle materialen zijn van een van de lieve dames. Ik vertelde Lore dat dit koetje/stiertje bloemetjes geplukt had die hij /zij graag aan haar wilde geven. Hopelijk vindt ze dit ook leuk.

De verjaardag van mijn moeder was heel gezellig en we hebben genoten van een uitgebreide high-tea. Helaas is het op haar verjaardag ook weer gaan lekken in de woonkamer (na een aantal droge weken nadat er een reparatie aan het dak was gedaan). Dus weer tranen want nog steeds geen nieuw plafond, geen nieuwe gordijnen en steeds dweilen. Weer contact opgenomen met de VvE en die gaan overleggen. Ze zit nu dus sinds oudjaarsdag tegen een kaal en nat plafond aan te kijken nadat er ruim 6 meter plafond naar beneden is gekomenHIER (KLIK) kun je de foto's zien als je ze nog niet gezien hebt.
Het hele dak van het appartementencomplex, koopwoningen en gebouwd in 2006, zou vervangen moeten worden maar er is niet genoeg geld in de pot van de VvE. De moed zakt steeds verder in onze schoenen en het lijkt me ook heel ongezond zoals ze er nu bij zit. De eerste melding van de lekkage die wij deden was in januari 2023!!!
Als jullie tips hebben wat voor stappen we nog kunnen ondernemen hoor ik dat graag. Rechtsbijstand, Radar etc heeft geen zin want de wil is er wel maar er is te weinig geld in de pot, echt ik weet het niet meer :(

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

27 opmerkingen:

  1. Zo'n vrolijke kaart zal zeker gewaardeerd worden door Lore.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi lief kaartje Miranda......gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuke kaart voor Lore, Miranda. Hier zal ze net zo blij mee zijn als met een pandakaart. En hij springt er zeker uit tussen al die panda's.
    Fijn dat jullie zo'n lekkere high tea hebben gehad.
    Maar wat triest voor je moeder zeg. Klinkt echt als een hopeloze zaak en ik kan je helaas geen advies geven.
    Ik hoop van ganser harte voor je moeder dat er nu toch eindelijk een oplossing gevonden gaat worden.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Miranda,
    Ik denk dat Lore heel blij wordt van je kaartje en een panda niet mist, het is zo'n lief kaartje! De VvE daar heb ik ook mee te maken en ook al zijn bij mijn appartement de financiën wel op orde, duren reparaties altijd lang na een melding en kost altijd energie! Dit is wel een heel ernstig probleem bij je moeder. Wij vergaderen ieder jaar en dit jaar hebben we erop gestaan om lid te worden van vereniging eigen huis die kunnen bemiddelen als er iets gebeurd wat juridisch opgelost moet worden. Je kan ook googlen: Hoe werkt het aanspreken van Vereniging van eigenaren? Daar staat heel veel informatie hoe een VvE werkt. In het begin is dat echt ingewikkeld, hoe dit werkt en heb mij er ook in moeten verdiepen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en dat het eindelijk opgelost kan/gaat worden, sterkte hoor ... dit is géén woongenot zo!
    Lieve groetjes Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lief dat je een kaartje hebt gemaakt, ze vrolijkt er vast een beetje van op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach Miranda wat een ellende bij je moeder. Zo sneu , dat ze al zo lang last vanlekkage heeft. En wat een bureacratische bedoening dat er geen oplossing komt. Geen geld in de pot, waar is dat geld naar toe gegaan. Ik neem aan dat de ze daar toch verantwoording over moeten afleggen waar het geld naar toe is gegaan? Sterkte met dit alles. Verhuizen zal ook wel geen optie zijn. Ik had dit allemaal gemist.
    Maar je kaart is prachtig, geweldig uitgevoerd. Zo leuk om ook een kaart naar Lore te sturen. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een hele leuke kaart voor Lore gemaakt. Dit vind ze vast ook heel mooi. Wat naar dat er weer lekkage is in de flat van je moeder. Je zou denken dat het dak beter gerepareerd moet worden. En de bewoners allemaal geld moeten bijstorten… Best lastig als je in een appartement woont. Heel sneu voor je moeder om zo in haar appartement te moeten wonen… veel sterkte ermee.Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig kaartje, ik weet zeker dat Lore hier heel blij mee is, ondanks dat het geen pandabeer is.
    Oooooh, meid, wat ontzettend verdrietig en vervelend allemaal.
    Kunnen jullie niet met een verzekering iets regelen? Kan toch niet zo zijn dat hier niks aan te doen is, alleen omdat er niet genoeg geld is?!!
    Dit kan toch niet?
    Arme moeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt een prachtige kaart voor Lore gemaakt Miranda! Zo geinig zoals deze leukerd komt piepen tussen de bloemen.
    Wat verdrietig dat die nare situatie bij je Moeder nog steeds niet is opgelost. Ik hoop vooral dat jullie de juiste mensen tegen komen die jullie kunnen helpen! En ik wens jullie daarbij heel veel sterkte.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is een heel vrolijke kaart en Lore heeft al heel veel panda's gekregen dus ze zal vast heel blij met deze kaart zijn.
    Fijn dat je moeders verjaardag geslaagd was, tot de lekkage weer ging opspelen. Zo naar dat dat nog steeds niet is opgelost, sterkte voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk kaartje is het geworden. O jee wat erg voor je moeder en jullie daar word je wel moedeloos van.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige kaart heb je gemaakt.
    Wat sneu te lezen dat het lekken weer begonnen is. Ik snap dat de tranen dan weer komen, je huis moet gezellig en veilig zijn, en dat is nu niet zo. Toch hoop ik dat er snel iets gaat gebeuren voor haar, want dit duurt te lang.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooi kaartje met het schattige diertje erop leuk in de pocket met de takjes erbij
    sterkte met de lekkage heel vervelend voor je moeder
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig je kaart Miranda en wat een ellende voor je moeder. Ik zou ook geen oplossing zo weten, heel veel sterkte voor jullie, liefs Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach Miranda wat een naar verhaal, veel sterkte met name voor je moeder!
    Tips kan ik je helaas nietgeven
    Je hebt een mooie kaart gemaakt voor Lore, leuk dat paardje
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je kaartje is superleuk en na al die panda's zal dit zeker in de smaak vallen. Wat een enorme ellende voor je moeder, geen geld in de pot en de mensen maar ziek laten worden. Dit lijkt me toch nergens op, en zelf kun je dit niet oplossen en ook niet verkopen zo. In en in triest, kun je geen handtekeningenactie opzetten? ik begrijp niet goed waarom Radar of rechtsbijstand er niets mee kunnen, is de rijdende rechter geen optie? Dat dit zomaar kan in ons zgn welvarende land, kan er echt boos om worden. Wens jullie en vooral je moeder heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie en vrolijke kaart maakte je voor Lore, het stiertje ziet er echt schattig uit.
    Wat een doffe ellende bij je moeder, echt als het steeds binnen regent en je kunt er niks aan doen.
    Het dak vervangen is natuurlijk heel kostbaar, maar het plafond van je moeder moet toch te repareren zijn.
    Sterkte voor je moeder en jullie,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schattig en vrolijk kaartje heb je gemaakt voor Lore Miranda....dat zal zeker in de smaak vallen!
    Wat een pech voor je moeder.....hopelijk komt er snel een oplossing!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo'n leuke en vrolijke kaart kan Lore wel gebruiken!!!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. een prachtige kaart voor Lore.
    maar wat een verhaal over lekkage bij je moeder. thuis. wat vervelend. dit is zeker niet gezond.
    maar wat te doen? geen idee.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind je koetje geweldig hoor, ook mooie papiertjes. Zo jammer dat je moeder nog steeds niet geholpen werd, is echt niet normaal.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel lief kaartje maakte je voor Lore, hier zal ze zeker van opfleuren!
    Wat een narigheid voor je moeder en jullie, en er zijn geen woorden voor hoe ze ermee omgaan, kan echt niet! 🤷‍♀️
    Veel sterkte gewenst!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je kaartje voor Lore is ontzettend leuk en ook al is het geen panda, het is een heel gaaf leuk stiertje/koetje. Dat gaat ze vast heel leuk vinden.
    Over de ellende bij je moeder hebben we het al gehad. Ik hoop echt dat er een oplossing komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een heel lieve kaart voor Lore. Fijn dat je moeder een gezellige verjaardag had, maar wat een ellende dat het weer lekt. Sterkte!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een superleuke kaart heb je voor Lore gemaakt, lief van je. Op dit moment ligt ze weer met koorts in het ziekenhuis.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Vergeet ik helemaal te reageren op de ellende die je moeder weer thuis moest aantreffen, zo sneu dat dit juist na zo'n gezellige verjaardag weer moest verergeren.
    Ik hoop voor haar dat er snel een oplossing komt maar hoe zou ik ook niet kunnen bedenken.

    groetjes vanAnk

    BeantwoordenVerwijderen
  27. It's heartwarming to see the community spirit in your craft club, with materials generously provided by one of the members for this thoughtful card. However, I'm sorry to hear about the ongoing issues with the leaking roof, especially on your mother's birthday. It's frustrating and concerning that despite reporting the issue since January 2023, there hasn't been a resolution yet, and I hope the situation improves soon.

    BeantwoordenVerwijderen