zaterdag 25 maart 2023

Morgen is Irene jarig...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de vele leuke reacties op mijn pop-up kerstkaart. Zoals ik al zei, het model is niet moeilijk en ik heb er meteen meer gemaakt. Zo ook voor Irene (Irene's Scrapbook) die morgen haar verjaardag mag vieren. Irene heeft deze kaart al gezien want zij is net zo'n Aagje als ik 🙊 en ik heb al een dank je wel ontvangen. Ook daarin zijn we hetzelfde hihi.


Dit mooie dessinpapier (vind ik dan) van Mintay heb ik al geruime tijd (2019) maar ik vond het zonde om te gebruiken, terwijl het daar natuurlijk wél voor is..duhuh. Voor Irene dan toch het mes en de schaar erin gezet. Het vogeltje iets verhoogd op de tekst geplakt.


Als je de kaart opent popt dit ronde paneeltje in 3 laagjes omhoog met op het plaatje het beloofde bloemetje. Nu wilde ik de flap ook wat decoreren en dacht een geponst hartje moet kunnen...niet dus. De twee buitenste hinderden het popup gedeelte niet maar het hartje dicht bij het plaatje liet de boel vastlopen. Snel eraf gehaald maar je zag waar het had gezeten. met zwarte marker een hartje getekend en gekleurd maar met mijn bibberhandjes is het niet zo strak geworden als de geponste hartjes. Maar weer wat geleerd hihi.


De andere kant kan wel gewoon gedecoreerd worden en daar heb ik een gestanste felicitatie gedaan.


Zo hoog komt het popup gedeelte omhoog, leuk toch?  Voor de link naar het filmpje/werkwijze moet je even naar de kerstkaart van afgelopen donderdag scrollen.  Lieve Irene, ook vanaf hier een fijne verjaardag gewenst. Geniet van jouw dag xxx

Tim en ik hebben een rustig weekend gepland. Ik ben net al naar de bieb geweest en ben van plan ook wat te gaan freubelen. Tim is in de garage aan het rommelen dus wij vermaken ons wel ondanks alle regen die naar beneden klettert.
Vannacht gaat de klok weer een uur vooruit en ben ik weer een poosje van de kook 😅, hebben jullie dat ook?
Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*dessinpapier-Mintay-Dreamer (2019),    *stans "een bloemetje"- LR0791-Marianne Design,   *stempel "voor de jarige"-Kars-180013/1104,    *van harte-LR0625 Marianne Design,    * gefeliciteerd-LR0651-Marianne Design,    *geschulpte cirkels- Crealies,   *hartjes-pons

34 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kaartje Miranda! Weer zo'n leuke verrassende binnenkant! En het is dat je het zegt, maar het hartje valt niet op hoor! Heel mooi gedaan! Fijn weekeinde en ik heb niet zo'n last van de tijdwisseling. Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat 'n mooi kaartje Miranda met dit gave DP! Tegenwoordig heb ik er geen moeite meer mee om de schaar in mooi DP te zetten, want daar heb ik het voor gekocht... 😉 En nee, ik ben ook niet blij met de klok, raak altijd van slag...
    Maar toch een fijn weekend!
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende kaart voor Irene. Leuk dp en de surprise komt bij het open maken. Ik hou ook niet van het omzetten van de klok fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier heb je veel werk aan gehad want het is echt handmade deze pop-up en heb je prachtig gedaan Miranda balen van dat hartje maar goed opgelost zo! Ja Irene maakt altijd haar kaarten open als ze binnen komen en grappig om te lezen dat jij dat net als ik ook doet! Ik wil altijd iedereen netjes bedanken want iedereen stopt daar veel tijd in en op de verjaardag zelf lukt dat natuurlijk niet. Als ik nieuw papier heb dan wil ik juist meteen aan de slag ermee, hihi grappig dat dit bij iedereen anders is. Ik heb nooit last van het uur maar velen wel en onzin vind ik het wel, waarom dat gedoe?
    Het is bar en boos weer ook hier en heb vrij weekend en niets gepland, gewoon even doen waar ik zin in heb!
    Fijn weekend verder Miranda,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond het al een leuk kaartje met mooie papiertjes maar de binnenkant is pas verrassend. Weer eentje voor m’n todo lijstje, ik moet minstens 200 jaar worden om dat ooit af te werken ;-))
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoals je al weet ben ik blij met deze beauty waar jij (gelukkig) je schaar in durfde zetten 😉, nogmaals dank je we Miranda! Ik ga tzt het filmpje met jouw kaart er bij bestuderen en misschien komt er dan ook op mijn blog zoiets gaafs te staan... duim je mee 😊.
    Net vriendin Anita uitgezwaaid en morgen ook ik een beetje van de leg, altijd even wennen met die klok!
    Liefs XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke kaart en het modelletje is ook erg leuk mooi papier heb je trouwens gebruikt
    groetjes Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi model en een hele mooie kaart geworden.
    Wat een prachtig DP heb je hierin verwerkt.
    Knap geheel.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een prachtige kaart gemaakt voor Irene. De materialen zijn erg mooi. Van dit merk heb ik ook wat in de kast… inderdaad zo mooi dat je het haast niet kan gaan gebruiken.. maar dat is natuurlijk ook jammer. Leuk model. Nog een goed weekend. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi felicitatiekaartje, Miranda
    Datdp komt prachtig uit op dit kaartje
    Wat de klok betreft wij gaan gewoon iets eerder naar bed en dan gewoon om 7 uur eruit meestal hebben wij er dan geen last van
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kaart voor de jarige Irene.
    Leuk modelletje.
    Fijn weekend.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige pop-up kaart voor de jarige en je hebt het goed opgelost door het hartje te tekenen. Je DP is ook heel mooi.
    Geniet van je weekend.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt een heel leuke kaart voor Irene gemaakt met dat mooie papier en de leuke pop-up binnenin. Geniet van jullie weekend, doen wij ook!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schitterende pop up kaart heb je voor de jarige Irene gemaakt en je moet niet zo kritisch zijn op je zelf gekleurde hart. Ik heb de foto vergroot en het ziet er best goed uit! Ik maak mezelf altijd wijs dat ik geen last van het verzetten van de klok heb.....
    Fijn weekend (lekker lezen en knutselen).
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat een prachtige kaart weer! Dat papier is echt zonde om in te knippen hoor! Haha, ja ik heb daar ook moeite mee.
    Ik heb het filmpje van dit model gisteren bekeken, ik wil het ook gaan proberen binnenkort. Fijn om van jou dan de tip te krijgen dat je op de plek van het hartje niets kunt plakken, zo hoeft het wiel niet nog eens uutgevonden te worden.
    Fijn rustig weekend, geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig deze kaart en wat zal je gebaald hebben met dat hartje dat de boel stagneerde. Maar het hebt het goed opgelost vind ik.
    Groetjes en liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ontzettend mooie kaart voor Irene! Wat zal ze zich vereerd voelen dat je voor haar het drurfde om je ✂️ te nemen. 🤩

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat ontzettend leuk, deze kaart met de verrassing van binnen! En natuurlijk heeft Irene het open gemaakt. Mijn kaart kreeg ze de 15e en ze kon zich niet inhouden! Hahahaha... onverbeterlijk! Ik wist niet dat jij ook zo was....
    Fijne dag morgen. Nog boekentips?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooo deze uitvoering is ook gaaf Miranda! Goed dat je dat laat weten van dat hartje dan kan ik die fout straks niet maken hihi. Jij hebt hem toch netjes opgelost.
    Ja die rottige tijd, is het wéér lang donker smorgens 👎

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je hebt een hele mooie kaart voor Irene gemaakt en heel leuk met dit mooie designpapier. De hartjes zijn toch mooi geworden.
    Van de klok verzetten heb ik gelukkig weinig last, maar mijn man heeft er wel een paar dagen voor nodig.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een superleuke kaart heb je gemaakt met een geweldige binnenkant, echt heel mooi.
    Normaal gesproken heb ik ook altijd last met het verzetten van de klok, ik keek er nu naar uit! Ik slaap zo slecht dat ik meestal al om 6 uur wakker ben en dan toch blijf liggen tot 8 uur, dus vanmorgen meteen er uit om 7 uur, heerlijk,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. prachtig kaart Miranda. Van het vooruitzetten van de tijd heb ik geen last wel als hij achteruit gezet wordt. Groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een super mooie kaart Miranda, gaaf gedaan zo in de binnenkant

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een mooi kaartje met het leuke dp en het schattige vogeltje
    veel knutselplezier
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wow wat heb je weer een prachtige kaart voor Irene gemaakt! Het is weer een heel mooi model wat je gemaakt hebt.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie pop up kaart heb je weer gemaakt. Zo leuk. De klok is om en ik moest er vanmorgen ook weer aan wennen. Wel langer licht s avonds. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie kaart voor Irene. Ik was al vroeg wakker, ik slaap slecht de laatste tijd. Maar ik ben door het verzetten van de klok ook altijd van slag. Raar hè, maar het is niet anders. Goed plan om het dit weekend rustig aan te doen. Hier niet helemaal gelukt met een live en Fender op bezoek.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een prachtige creatie Miranda, erg leuk idee voor Irene. Altijd gaaf als er binnenin een verrassing zit!
    Fijne dag en groetjes Ellen
    Ellen’s Greetingcards

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Alweer zo'n leuke verjaaarskaart met n pop-up wwooww
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Supermooi jouw kaart voor Irene, erg mooi model en heel mooi aangekleed! Ik maak ze ook altijd al open, als we niet op vakantie zijn, dit jaar gaan we weer eens later. kan mijn nieuwsgierigheid ook niet bedwingen, hoor :)
    Van de zomertijd heb ik geen last, maar wij hoeven ook niet meer te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooie kaart!! We hadden hetzelfde idee met de bloemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dit is zo'n leuk modelletje, je hebt er iets heel mooi van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. prachtige verjaardagskaart voor Irene!
    Mijn mannen verbieden me om mijn kaartjes open te doen, ik zou ze anders ook opentrekken als ik ze uit de bus haal ;-), heb je er wat meer gespreid plezier van...
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gaafffff, de link nu toch maar opgeslagen voor, je weet maar nooit!! Superkaart weer.

    BeantwoordenVerwijderen