zaterdag 24 april 2021

Carla stapt op tram 6(0)....

 Hallo lieve mensen, een bijzondere titel voor een bijzondere kaart. Carla schreef een tijdje geleden dat  zij 60 werd en waar zij woont wordt dan gezegd dat je op tram 6 stapt. Ik had deze uitdrukking nog nooit gehoord en wilde er mijn kaart op aanpassen.


Ik had geen stansen van trams maar op een cartridge van mijn Cricut (snijapparaat) zat een trein. Met wat knipwerk(dwarsrails wegknippen zodat alleen 2 hoofdrails overbleven) en hulp van de fineliner (electrische bovenleiding) er een tram van gemaakt.
De vorm van de kaart is een stans van Décotime (Action).


Achter de ramen wat vellum geplakt en daar wat glitterlijm als glans op gezet. Ook in de lampen glitterlijm gedaan. De "confetti" zijn de uitgevallen rondjes van de koplampen. De kleuren van de Belgisch vlag aangehouden. De wolkjes maken het iets minder strak evenals de tekst. Ik heb 60 op de rode tram gezet vanwege haar leeftijd natuurlijk, vond dat net iets leuker dan de 6 uit het gezegde. 
Carla heeft de kaart ontvangen en vond hem leuk. Ikzelf eigenlijk ook wel hihi.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*tram-Cricut en cartridge "going places",      *cijfers-CraftEmotions-115633/0165,    *wolken-LR0531-Marianne Design,   
*van harte-LR0625-Marianne Design,      *kaartvorm-Decotimecrafts,      *vellum, glitterlijm, ponsje, fineliner

36 opmerkingen:

  1. Idd een leuke uitdrukking die je hier niet hoort;)
    Maar wat een fantastische kaart heb je gemaakt voor Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat kunstig en gaaf gemaakt, Miranda. Ik vond dat zo'n leuk gezegde, tram 6. Supertof dat jij er mee aan de slag bent gegaan met dit toffe eindresultaat!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat handig van je om te onthouden dat ze dat had verteld, zo kon je haar kaart wel heel persoonlijk maken. De kaart is heel mooi geworden.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf idee!! Helemaal goed gelukt :)
    Fijne avond,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, geweldig, wat heb je dat gezegde knap uitgewerkt! Het is daarnaast ook nog eens een heel vrolijke kaart geworden, heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Miranda,

    Ik had hier ook nooit van gehoord en geen tram in mijn bezit..zo gaaf hoe jij je eigen tram hebt gemaakt en bedacht...echt super.

    Pakjes zijn inderdaad net
    Verjaardag kadootjes...gelukkig word ik niet bij ieder pakketje een jaartje ouder 😅

    Leave groetnis Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele leuke uitwerking voor Carla's 60e verjaardag, echt knap bedacht

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is leuk bedacht tram 6.
    Ik kende die uitdrukking niet.
    Maar wat heb jij dat leuk gedaan voor de jarige Carla.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat leuk bedacht mooie kaart geworden en persoonlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superleuke kaart heb je voor Carla gemaakt. Wat goed bedacht met de tram om zo een kaart ervan te maken. Je mag trots zijn want het is erg leuk. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een keileuke en originele kaart, daar zal Carla vast heel blij mee zijn geweest,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een pracht kaart en een mooie uitdrukking. Handig dat je een cricut hebt met deze leuke trammetjes.
    Ik ga dan deze week op tram 7 hahaha.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuke en originele kaart voor Carla ! Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had het ook gelezen tram 6 en wat ben je hier weer creatief mee om gegaan Miranda, ik vind het zo gaaf! Zelfs de Belgische kleuren gebruikt...super origineel bedacht en gemaakt voor Carla!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuke kaart heb je voor Carla gemaakt!
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat heb je leuk bedacht, naar aanleiding van die uitdrukking! Mooi resultaat!
    Groetnis Nynke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat goed bedacht!!!!!
    Zó leuk.
    Natuurlijk vond Carla deze kaart ontzettend leuk, want dat issie ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een gaaf kaartje leuk idee om het zo op te lossen met de trams, leuk gezegde kende ik ook niet maar zo leuk dat je daar je kaart op hebt gebaseerd
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kaart voor Carla, super hoe je het gedaan hebt om de trein om te toveren naar een tram, fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou met recht dat je deze kaart zelf leuk vindt, Miranda!
    Wat leuk bedacht, ontwikkeld en aangepast, prachtig resultaat, ik heb ook nog nooit van die tram 6 uitdrukking gehoord, heel origineel zoals je de kaart hebt gemaakt!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja ik vind deze kaart heel leuk en goed gevonden met de trams. Ik begrijp dat dit niet eenvoudig was, maar heel goed gelukt hoor.
    Prachtig gemaakt Miranda, dank je wel, ik ben hier super blij mee.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige kaart, leuk die trams.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je dat superleuk bedacht Miranda! Het is een leuke en persoonlijke kaart geworden! Wat ze in België ook zeggen is; dat je dan een nieuwe voordeur krijgt! Fijne zondag!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk idee Miranda! Het is een mooi kaartje geworden.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een super originele en leuke kaart heb je gemaakt! Ik heb ook nog nooit van die uitdrukking gehoord!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk bedacht en nog mooier uitgevoerd Miranda, knap werk xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo leuk om te zien hoe jij voor iedereen een toepasselijk kaartje maakt. Echt super mooi gedaan!!
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je er weer een mooi en persoonlijk kaartje van gemaakt! Zo attent! Heel leuk hoor die trammetjes. Ik heb ook nog nooit van die uitdrukking gehoord maar kan wel zo zijn! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke toepasselijke kaart.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Fantastic card Miranda, never heard that phrase either.
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh dat heb je echt goed gedaan, wat een leuke kaart!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jemig de pemig, wat heb je een ontzettend originele kaart voor Carla gemaakt. Ik vind hem geniaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Super originele leuke kaart! Ik had de uitdrukking ook nog nooit gehoord!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Die uitdrukking ken ik ook niet, wat leuk! Jouw kaart voor haar is natuurlijk helemaal top!! Tegelijkertijd doet het me ook erg denken aan mijn tijd als juf in groep 3, daar hadden we van die afbeeldingen met de telrij, leuk dat je me even terugwerpt daarin, haha.

    BeantwoordenVerwijderen