zondag 27 september 2020

Foto-album van Terkaple mei 2018

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kerstkaart. Heel leuk om te lezen.
Nu het weer zo omgeslagen is en ook Corona weer oprukt ga ik me maar weer voornamelijk thuis, binnen, vermaken. Zo heb ik van onze vakantie in Terkapel (mei 2018) een album met foto's gemaakt. Vanaf de basis, dus zelf karton snijden en met boekbindlinnen verbinden etc.


Ik heb heel oud scrappapier gebruikt wat ik wel een "Hollands sfeertje" vond hebben.


Het album opent in het midden en meteen twee foto's op rood karton gemat en opgeplakt. Het was die week erg warm en Tim wijst de 30 graden aan. En de andere foto is van een winkel die "Friese" houten klompen verkocht.


Als je de linkerkant opent zie je dit. Links een foto en rechts een harmonica met allemaal pockets waar tags met foto's inzitten....


Als je dan de andere kant opent zie je dit...



Rechts een foto van een van onze vele wandeltochten en links een opgevouwen harmonica-boekje.



Het boekje opengevouwen. Hier zie je ook de eerste mini-bieb die ik ooit zag, gemaakt in een oude telefooncel :P


En dit is het hele album geopend en uitgevouwen. Van de week wil ik er nog wat teksten bij plakken en dan hebben Tim en ik weer een leuk album erbij. Heel leuk om te maken, je ziet het album groeien.
Ik blader nog steeds graag in foto-albums van vroeger en jullie? En plakken jullie ook nog foto's of bewaren jullie ze alleen digitaal?

Deze week is Tim vrij en gaan we hier in huis wat onderhoud doen, op ons gemakje. Wat afkomt is meegenomen en anders zijn we gewoon gezellig samen bezig hihi.
Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

32 opmerkingen:

  1. Zó knap en zó heerlijk Hollands door de kleurtjes én foto's...ik heb zoiets nog nooit gedaan en weet eerlijk gezegd ook niet hoe er ueberhaupt aan te beginnen!
    Ben heeft alle foto's gedigitaliseerd, óók die van onze jonge jaren en de laatste jaren zit alles wat we maken/krijgen in the cloud!Syl heeft de bestanden óók en het enige dat hier nog is (gewoon géén plaats voor die planken vol 😫) zijn al Sylvia's albums vanaf geboorte en natuurlijk hangt/staat er van alles in diverse kamers in huis!
    Enne..dat jij de Engelse bladen niet gaat missen als je daarvoor je oudste weer in de buurt hebt begrijp ik héél goed, bofbips!
    Praat me niét over COVID, allemaal dankzij de mensen die zó nodig móeten 😡. Gelukkig gaat Ben's operatie woensdag nog wel door!!!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laat Zoe nu gisteren vragen om babyfoto's van Mamma toen ze nog yellow=blond haar had 😊. We hebben afgesproken dat als ze éindelijk weer komt logeren we samen gaan kijken ❤❤❤.

      Verwijderen
  2. Wauw Miranda, wat een gaaf kunstwerk en wat is er veel moois op te zien!
    Erg leuk aandenken zo.
    Vroeger plakte ik boeken vol met foto’s maar tegenwoordig niet meer en toch is dat eigenlijk wel jammer....
    Ik kom ook weer steeds minder buiten (ik heb al die tijd al flinke afstand gehouden) wil het niet opzoeken....zouden meer mensen moeten doen....
    Een fijne zondag verder en lieve groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw...wat een prachtig album heb je gemaakt, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een prachtig foto vakantieboekje!
    Veel klusplezier!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig geworden je fotoboek, ik blader regelmatig door mijn fotoboeken. veel klus plezier samen.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit leuk gedaan Miranda en ook zo lekker Hollands...top hoor!
    Wij hebben alles digitaal...wel jammer eigenlijk als je geen foto meer in je handen hebt.
    Veel succes met de klusjes hoor...is beter dan buiten zijn waar het niet meer veilig is!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk zeg dit vakantie herinnerings boekje,Miranda!
    Prachtig gemaakt,
    Toevallig afgelopen week samen met mijn dochter foto's van haar babytijd zitten kijken, gezellig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig mooi fotoboek.
    Heel leuk als je dit af en toe nog eens kan doorbladeren.
    Ik neem mijn fotoboeken toch ook regelmatig tevoorschijn.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig zelfgemaakt fotoalbum. Een hele mooie herinnering aan jullie vakantie. Ik heb zelf ook heel wat foto's ingeplakt en ook scrapalbums gemaakt, maar nu (als ik al een album maak) is het meestal een digitaal fotoalbum. En het blijft leuk om de albums te bekijken.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super mooi album heb je gemaakt.
    Zo leuk met het dit designpapier, het past mooi bij het thema.
    Zelf heb ik helemaal niks met foto's en maak ze dus ook zelden.
    Fijne avond,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi vakantie album! Ben ook aan het scrappen, gaat wel een hoop tijd in zitten maar zo leuk om te doen en door te bladeren!
    Een fijne week,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi album heb je gemaakt met het Hollandse papier, leuk om zo je vakantiefoto's te bewaren. Succes met klussen,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig fotoalbum Miranda, een supermooie herinnering, in mooie Hollandse tinten,
    groetjes van Aniet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een supermooi fotoalbum Miranda, wat een mooie herinnerng, in Hollandse tinten,
    groetjes van Aniet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow.....wat een super GAAF album heb je gemaakt Miranda.....schitterend!
    Herinneringen aan een mooie vakantie...erg leuk gedaan!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat heerlijk Miranda, zo samen en wek thuis. Daar ga je vast heel erg van genieten! En als je gen haast hebt met allerlei klusjes, werkt het vaak nog sneller dan wanneer je het gevoel hebt dat het allemaal moet.
    Je album is adembenemend en dan overdrijf ik niet. Ik vind dat zo knap. Ik ben er zo slecht in. ik heb hier nog een half album liggen en ik weet eigenlijk niet goed hoe ik verder moet...Misschien jouw foto's goed bekijken....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig je album Miranda!! Veel werk, eerlijk gezegd hebben wij onze foto's allemaal digitaal..vroeger deed ik ze zo graag inplakken en dan wat erbij maken..maar nu niet meer.
    Ook digitale albums maken doe ik niet meer snel moet nog steeds van Turkye en Griekenland maken van vorig jaar, erg toch.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een topalbum zo!! Wat een werk!! Ik heb er zelf ooit eentje gemaakt lang geleden.
    Tegenwoordig maak ik digitale albums. Elke zomer als we op vakantie zijn geweest dan zit ik een paar dagen in de foto's en maak ik 3 albums achter elkaar (voor de beide meiden en voor ons zelf) altijd leuk om weer even in te kijken en ook leuk als er bezoek is.
    Succes met klusjes in en om huis en lekker samen relaxen.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zag de titel van je bericht al ik dacht zal dat Terkaple zijn??? Dat ligt dicht bij ons. Wij fietsen weleens een rondje over Akkrum, Terhorne, Terkaple, Joure en dan weer naar Heerenveen. De foto's zijn herkenbaar. Je hebt een prachtig boekje gemaakt. Leuke herinnering. Mooi om het zo te bewaren in zo'n enig zelfgemaakt boekwerkje. Groeten trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt heeeeel erg gaaf is jouw album, wat knap!! Daar ga je vast heel vaak in terugkijken!
    Ja, het wordt weer nog beter oppassen nu het weer piekt, eng allemaal.
    Succes met de klusjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw wat een super mooi project Miranda. Ik kijk zeker geregeld naar oude foto's zeker nu ik mijn ouders moet missen zijn de herinneringen heel dierbaar. De foto's die nu gemaakt worden digitaal bewaard.
    En mijn inspiratie kaartje voor K&K is met stempels gemaakt.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een superleuk aandenken aan je vakantie Miranda!! Heel erg leuk met deze holland-papiertjes! Zo leuk om oude albumpjes door te bladeren. Ik keek afgelopen weekend nog met mijn 20-jarige zoon een week-uit-mijn-leven album in van toen hij nog 7 jaar was. Het is altijd een hele klus om een mini-album te maken maar je hebt er de rest van je leven plezier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je dat prachtig gemaakt! Ik blader ook graag in albums. Soms plak ik ze zelf in en soms bestel ik een album. Mijn albums liggen bijna allemaal uit elkaar want mijn kinderen bekeken ze vroeger heel vaak toen ze nog klein waren.
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt een gaaf album heb je gemaakt, wat een leuke indeling
    Ik heb nog wel albums en foto's van vroeger maar de laatste jaren staat alles digitaal . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een schitterend fotoalbumpje heb je gemaakt van jullie vakantie... hele mooi bijpassend designpapier ook...zo kijk je met nog meer plezier naar je vakantie foto's...
    Veel plezier samen met het klussen...en hou je gezond
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een gave mini Miranda! Je hebt dit geweldig leuk gemaakt, zeker een heerlijk project om mee bezig te zijn hè. Op het moment doe ik weinig met foto's, maar nu ik dit zie, begint het weer te kriebelen. Maar je kunt maar één ding tegelijk hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow wat gaaf zo'n prachtig foto-album. Ik heb er enorme bewondering voor dat je zoiets maakt. Leuk gedaan ook met die papiertjes past heel goed bij een Nederlandse/Friese vakantie.
    Ik bewaar al mijn foto's digitaal en heb een eigen fotosite maar ik maak geen familiekiekjes meer want ben alleen.
    Heel soms als ik het kan betalen laat ik een fotoboek van drukken. En ik heb een soort port-folio van alle foto's die in boeken en tijdschriften zijn gepubliceerd.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig fotoalbum ! Een gigantisch werkje ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat enorm leuk zo`n foto album
    ik maak nog altijd een "normaal" foto album maar wel leuk uitgesneden

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig Miranda,

    Je was vlakbij mij in 2018.

    Mocht je weer in de buurt zijn..
    jullie zijn welkom

    Leafs fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen