zondag 17 mei 2020

Stippen met een gummetje.../ Making dots with an eraser...

Hallo lieve mensen, hoe is het allemaal met jullie? Hier gelukkig nog allemaal gezond maar ik heb wel steeds meer moeite om niet in een dipje te zakken. Hele dagen alleen zijn nu, valt me zwaar merk ik. Ik probeer wel wat in de tuin te rommelen en te knutselen om de zinnen te verzetten. Wat ik ook altijd leuk vind om te doen is door oude hobby-tijdschriften struinen, lekker met een kop koffie idee毛n opdoen.
In zo'n tijdschrift kwam ik het idee tegen om een afbeelding te vullen met gestempelde stippen. Die stippen maak je met behulp van een potloodgum....

Hello dear people, how are you?  I  hope you  are fine? Today a card in a style I saw in a magazine..


Werk in uitvoering ....hihi...

It's an idea from Dorothy Wood I saw in a magazine. Dotting with an eraser on the back of a pencil.


En dit is de kaart die ik ermee maakte. Die gaat naar Tanika in Londen. Zij schildert zelf en ook vaak in deze stijl van simpele lijnen ...
Leuk om eens te doen, stippen met een gummetje ;P

This is the finished card. A nice technique to take your mind of things ...dotting ;P
Thanks for dropping by, enjoy your day and see you in blogtime.
Greetings Miranda

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*afbeelding: cardmaking & papercraft issue 168 April,    *idee: Dorothy Wood,    *memento inkt:angel pink, summer sky,
*versamagic inkt: tatchet straw,   *stempel tekst-Marianne Design-CS1050

39 opmerkingen:

  1. Hoi Miranda,

    Kan me voorstellen dat je zo nu en dan een dipje hebt/krijgt. Veel alleen dag in dag uit...ondanks de sociale media mogelijkheden. Ik heb iedere dag me werk in de zorg ook al is dat niet altijd even leuk, maar ja verstand op nul en door gaan.

    Ik vind het juist dan wel fijn om thuis te zijn met me mannetje, de tuin, katten en me hobby.

    Daarover gesproken wat een aparte kaart, ja zeg bewust apart. Hij is mooi daar is nu iets mis mee ook qua kleur top...denk dat ik aan de dotjes moet wennen...hoe langer ik kijk hoe mooier :)

    Leafs Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk gedaan met de stipjes en ook de felheid ervan maakt het heel apart...top!
    Ik vind het soms ook moeilijk worden hoor ook al zijn we samen...ik mis de kinderen verschrikkelijk en kleine Anna wordt intussen zo groot! 馃槩 Ik weet niet of ik het vol kan houden totdat er een vaccin is! Ik kan heel veel doen in huis maar er komt niks uit mn handen als alleen af en toe een kaartje maken en elke dag wel een wandeling!
    Ik snap jou goed hoor in je eentje maar we moeten volhouden dus sterkte en blijf gezond!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer heel hard om niet in een dip te raken.
    Elke dag bewust even kijken of denken wat ik WEL heb.
    Merk dat de dagen voorbij vliegen, maar dat ik toch weinig doe (Dit was voor de brand, nu heb ik genoeg te doen). Ik werk op dit moment niet, want er zijn niet genoeg uren en wat we hebben aan uren vult ons personeel op.
    Elke dag maak ik een plan, om te gaan doen, de ene dag schoonmaken, de andere dag uitgebreid appen, bellen of lezen. Af en toe heb ik ook een dip, maar nadat ik er even aan toegegeven heb denk ook, hup, hoofd omhoog en weer door.
    Het knutselen is een hele fijne afleiding.
    Dit stippen is, lijkt mij, heel leuk om te doen.
    Je kaart is prachtig, wat ontzettend leuk dat je er meteen een kaart van gemaakt hebt!
    Lieve groetjes, Daphne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt leuk, heel origineel!
    Ik verbaas me soms over de snelheid waarmee nieuwe artikelen en technieken de oude verdrukken, terwijl er al zoveel keuuks bestaat. Ik koop geen spullen om 1 of 2x te gebruiken, dat vind ik zo zonde. En daarom vind ik jouw kaart extra leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog n贸贸it eerder gezien en ik vind het verrassend leuk Miranda, gave afbeelding 贸贸k en zo proberen we allebei om onze oogappeltjes v茅r weg blij te maken.
    Ik hoorde op de radio dat London de C-brandhaard van de UK was (n铆et verwonderlijk natuurlijk..alleen die bomvolle metro al!!), akelig idee als je kind daar dan zit maar gelukkig alles goed denk ik? Hier 贸贸k mindere dagen hoor (om over weggevallen dierbaren maar te zwijgen) ook al zijn we de hele dag samen..het 茅nige uitje is de supermarkt en d谩t blijf ik nog st茅茅ds "eng" vinden want lang niet iedereen let op.
    We houden de moed er maar in, hoofdzaak gezond!
    Liefs XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave kaart, Miranda. Dat gestippel vind ik er heel leuk uitzien!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super idee Miranda....stippen met een gummetje....en het resultaat is prachtig!
    Hier gelukkig ook alles nog goed!
    Groetjes en een fijnezondag,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat heb ik ook weleens gedaan stippen met een gummetje maar heb er nooit een afbeelding mee ingevuld. Hartstikke leuk zo en weer een nieuwe idee om ook eens uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel gaaf gedaan ziet er heel leuk uit Miranda
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel apart, nog nooit gezien.
    Ik werk nu thuis en knutsel op mijn hobbykamer. Ik merk dat de dagen wel snel gaan maar soms ook zorgen dat ik af en toe een dipje heb hoor. Ook het knutselen leidt wel wat af maar zal blij zijn als alles weer normaal wordt.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele toffe kaart en een supergoed idee om weer eens wat anders te doen, dat geeft nieuwe energie. ik heb niet zoveel last van de crisis, mijn kleinkinderen doen de boodschappen, ze hebben iets nieuws bedacht, zoveel mogelijk boodschappen voor € 25,=, dit doen ze voor een goede vriend die weinig te besteden heeft. Ik geef alleen een briefje door :-) af en toe een rondje fietsen, de normale huishoudelijke dingen en knutselen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook een dipje, terwijl Ed ook thuis is,de tiende week gaat nu in, het enige uitstapje is boodschappen doen en dan moet 1 van de 2 buiten blijven..
    Mooie en aparte kaart heb je gemaakt met deze leuke techniek,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi is je kaartje geworden met de stippen, Moet wel een heel werk zijn geweest.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kaart met deze noppen! superleuk gedaan. Hier valt het dipje wel mee gelukkig. Als is het wel saai om geen vrienden te ontmoeten, niet meer even naar de stad, film, theater... Gelukkig houden wij van fietsen dus we maken regelmatig een rondje. Of een wandeling als het minder weer is. We hebben een heerlijk terras. Maar het is saai . Geen terrasje. Af en toe een ijsje of een koffie bij een buffet halen tijdens het fietsen... Dus anders dan anders... Dat zal wel even zo blijven. Maar we houden de moed erin... Het ga je goed. Groeten trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee dat stempelen met een gummetje. En je kaart met deze techniek is erg leuk!
    Ik snap dat deze periode lastig is als je thuis alleen bent. Maar hou vol! Maak een lekkere wandeling als je een dipje hebt. Buitenlucht is een goed medicijn.
    Groetjes van Henri毛t

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goed idee om een afbeelding te vullen met gestempelde stippen. Je kaart is goed gelukt. Misschien leuk om eens uit te proberen wat je nog meer met deze techniek kunt maken, jezelf uitdagen of ook nog iemand anders (Dit elkaar uitdagen met een opdracht doen meer bloggers) En ja, de dagen lijken nu meer op elkaar. Je mist toch de contacten en de uitjes van normaal" Ik ga nu nog 2 dagen in de week naar mijn cli毛nten, maar komende week is dat voor het laatst. Eind van de maand ga ik met pensioen. Het geeft wel structuur aan de week en ik ga ook altijd met plezier naar de mensen toe. Die contacten zal ik wel gaan missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk idee en mooie afbeelding op je kaartje. Een beetje Van Gogh-achtig die techniek 馃槉
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een kunstige kaart voor Tanika leuke tecniek hoor !
    Mijn blogspot zit wel in een dip , ik dus ook een beetje ! Maar het gaat goed komen binnenkort hoor !!
    Gezellige avond en een leuke nieuwe week , Liefs Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een hippe kaart, een echt kunstwerk!

    Ja het valt niet mee om positief te blijven. Ik ben alleenstaand en mijn zoon woont in Groningen dus die zie ik ook niet. Aangezien ik van een minimum leef kan ik ook nergens naar toe want ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer, ik heb geen auto.
    Ik mis mijn vrijwilligerswerk en de contacten, maar ja wat doe je eraan?
    We proberen er maar de moed in te houden, vermaken doe ik me wel gelukkig.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk gedaan met de potloden. Sterkte Miranda, ik hoop dat je afleiding vindt. Van de week wordt het weer mooier, lekker de tuin in.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het een gave creatie geworden ook een hele leuke afbeelding heb je gebruikt!
    Hier hetzelfde hoor Miranda nergens zin aan en er komt ook niets uit mijn handen......
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die is echt leuk zeg. Even totaal wat anders.
    Gelukkig is dit niet in de winter gebeurd...denk dat het dan nog erger is..nu kunnen we nog naar buiten in je tuin rommelen en zitten.
    Mis mijn vriendinnen en om eens naar de stad te gaan, gewoon normaal boodschappen doen.
    Tijd gaat wel snel moet ik zeggen...hier doet ieder zn ding dus genoeg afleiding, maar als je maar alleen bent is het dubbel zo moeilijk
    Hou je taai Miranda XX
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Miranda,
    ja, soms denk ik ook: nu mag het wel weer gewoon worden. Had ik ook op een gegeven moment toen Matthijs dat ongeluk had. Nu mag het wel weer gewoon. In dat geval wordt het nooit meer gewoon. Laten we hopen dat het met het corona wel weer wordt als vanouds, dat het vaccin niet te lang op zich laat wachten....
    Je hebt wel weer een heel leuke techniek toegepast. Ik stip ook wel eens met een gummetjes, maar niet op deze manier. Ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Most beautiful card and gorgeous colours here...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik had deze techniek ook nog niet gezien heel mooi is het geworden. Toch heb ik mijn zorgen als er een vaccin komt wat gaat het doen in het lichaam. Wil ik het wel ik reageer zo fel op de griepspuit dat ik ze al jaren niet meer haal, ook al zit ik in de risicogroep.
    Sterkte Miranda lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nou aan je prachtige creatie is het niet te zien hoor Miranda dat je een beetje down bent,die is erg mooi geworden. Ik snap je gevoel wel,het is ook een nare tijd en het feit dat je niet weet hoelang dit duurt zo.
    Sinds kort komen (alleen) onze kinderen thuis, wel op afstand en zoveel mogelijk buiten. Maar ik mis mijn wekelijkse shopochtend met mijn vriendin ook heel erg, sowieso mis ik het onbezorgd naar de winkel gaan. Het moet maar eens klaar zijn toch....houd je haaks Miranda en een virtuele knuffel van mij! Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige kaart met dit stipwerk, ik moest gelijk aan Staphorst denken...
    Ik vind de afbeelding ook zo leuk, daar zal je dochter blij mee zijn!
    Begrijpelijk dat je af en toe last van een dipje hebt, het is en blijft een moeilijke tijd en je bent gebonden aan regels ook dat heeft weerslag...
    Wat mijzelf betreft, de C op mijn werk was zo heftig en ook ik zit inde risico groep, dat het mij allemaal teveel is geworden, komt ook door de zorgzwaarte, de C was de druppel zeg maar, nu zit ik in de ziektewet en krijg begeleiding mijn hoofd moet rust krijgen....in Juni wordt er gekeken wat er nog voor mogelijkheden zijn voor mij...Thuiszitten is voor mij nu rust krijgen in mijn hoofd...komt goed!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wouw wat gaaf dit Miranda! Het doet me een beetje aan pop-art denken. Roy Lichtenstein maakte van die uitvergrote striptekeningen waarbij je de puntjes van het drukwerk heel goed kon zien. Dit is net zoiets, ik vind het echt heel bijzonder en hip!
    Dat dipje herkennen we allemaal wel denk ik. Het valt ook allemaal niet mee. Ik heb gelukkig wel mijn mannen en hondje thuis en af en toe 'bijkletsen' op de blogs met iedereen is ook wel een gezellige afleiding. Hou je taai ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ohh wat gaaf Miranda, erg leuk gedaan! Kan me voorstellen dat als je veel alleen bent het niet meevalt op het moment. Hou je haaks hoor, xx!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat bladeren door tijdschriften al niet opleverde Mirand! Het resultaat van het stempelen met een gummetje is echt heel gaaf geworden nog nooit gezien en hartstikke leuk voor Tanika! Het wordt saai h猫 Miranda dat vind ik ook hoor, natuurlijk probeer ik me te vermaken voor de afleiding, maar mijn crea hoofd lijkt ook wel een beetje leeg hihi Vol houden maar en niet bij de pakken neer zitten en duimen draaien dat het
    goed blijft gaan met het C virus. In ieder geval hebben we mooi weer, dat zorgt wel voor vrolijkheid!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk idee om te stippen te stempelen met een potloodgummetje..is weer een keertje iets anders.
    Hier ook alles nog gezond heb met het alleen thuis zitten niet erg veel moeite had net een jaar achter de rug dat ik niet alleen weg kon ...nu kan ik weg zit ik weer binnen. Maar begin er wel een beetje van te balen woon nu in het winkelecentrum maar fijn even door de winkels struinen is er niet bij krijg ook geen bezoek dus soms zijn de dagen wel lang...maar goed pak ik mijn potloden maar weer en voor je het weet zijn we weer een paar uur verder.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een super leuke kaart is dit geworden.
    Het is echt een rare tijd helemaal als je alleen bent. Al moet ik bekennen dat ik steeds minder zin heb om de deur uit te gaan. Het is allemaal zo vreemd. Jumbo en Welkoop zijn mijn winkelmomentjes. Verder rommelen in en om het huis. Dat de boel maar gauw weer normaal is, als het ooit weer mag komen natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat ziet dit er prachtig uit zo Miranda. Komen die ouwe tijdschriften toch maar weer mooi van pas he;)
    Kan me voorstellen als je alleen thuis bent dat je af en toe een dipje krijgt. Hou je taai en probeer gezond te blijven.
    Wij kunnen gelukkig nog wel werken, dus hier gelukkig geen last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. wat een mooi kaartje wel een hele aparte techniek is dat maar een mooi resultaat.
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Even heel wat anders en wat leuk om te zien! Aparte techniek ook en heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Creatief met een gummetje hoe leuk is dat? Heel leuk Miranda het geeft een prachtig resultaat. Ik kan gelukkig nog gewoon werken en als ik dan thuis ben en de zon schijnt dan haal ik daar mijn positieve energie uit. Het er niet op uit kunnen gaan zoals ik zou willen vind ik wat lastiger, maar we zijn gezond en dat is al fijn.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuke techniek, ziet er mooi uit!!
    Goed om je gedachten even af te lijden door te snuffelen in oude tijdschriften.
    Hopen dat er snel een vaccin wordt gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. leuk stippenwerk, echt een kunstwerkje!
    Ik denk persoonlijk dat heel veel mensen in een dipje zitten, zoveel behoefte aan 茅chte contacten en een knuffel... Ik heb er ook last van, en ik ben nochtans nog altijd aan het werk, maar ook dat is helemaal anders dan anders, zo vreemd met al dat afstand houden...
    Hou je goed!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen