zondag 3 mei 2020

Een leuk model kaart voor Jacqueline.../ A fun card for Jacqueline...

Hallo lieve mensen, lief dat jullie de cadeautjes zo leuk vonden en Trudy en Gerie feliciteren. Ik heb de adressen ontvangen en ze gaan woensdag op de post, na bevrijdingsdag. Woensdag even goed laten frankeren op het postkantoor :)
Ik was vrijdag en gisteren even geveld door een plotselinge en hevige buikgriep maar nu gaat het (geloof ik) wel weer...pfft.

Laatst zag ik in een Engels magazine een leuk model kaart: "Tricorn card" en omdat mijn dt-maatje  (De Egel) Jacqueline binnenkort jarig is ben ik hem voor haar gaan maken....

Hello dear people, this card is something I saw in an English magazine and I thought it would be a fun card to make. It's called a Tricorn card...


Het dessin-papier is van Mintay papers: "Old Manor" en daar is ook het plaatje van.
Ik heb een rozet gevouwen en daar met 3d kit het plaatje op verwerkt.
Gefeliciteerd is een nieuw stansje van Marianne Design.

The design-papers are from Mintay-papers: "old manor" and so is the image. I folded a rosette to glue the image on. Congrats  is a new die from Marianne Design.


Op de blaadjes en het hart van de bloem een beetje glitterlijm gebruikt.
A little glitterglue on the leaves and the rose.


Zo ziet het er van de zijkant uit. Alle randjes beïnkt met distress-inkt Vintage Photo.
This is how it looks at the side. The edges are inked with distress-ink Vintage Photo.


Zo ziet de achterkant eruit...
En hij kan plat verstuurd worden, ook wel fijn toch hihi.
This is how the back looks and you can send it flat in an envelope.


Voor de liefhebbers heb ik hieronder een korte foto-tutorial gemaakt en een linkje naar een filmpje.
Here follows a short explanation with foto's and this is a link to a you-tube film (English): https://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=X-8rbJ77c1U&feature=emb_title


De maat maakt niet uit als je maar 4 gelijke delen kunt vouwen.  Deze kaart was 26x18 cm en de punten van de driehoekjes had ik afgetekend op 2 cm.
Als het gevouwen is ziet het er zo uit...

The size doesn't matter...This is the way it looks when you are done folding.


Ik probeer nieuwe vouwsels altijd eerst uit op kladpapier, dat is dit. Nu plak je de gearceerde delen tegen elkaar aan...
The hatched sides must glued togetheter..


En dan is de basis klaar. Hier heb ik hem dwars weggezet, zo kun je hem ook gebruiken. Ik heb al bedacht om met kerst, als we weer met familie bij elkaar mogen eten, ze in het klein als plaatswijzers te gebruiken op deze manier.
And the base is finished..


Voor Jacqueline heb ik hem dus rechtop gemaakt. Ze heeft hem al ontvangen (ik was vroeg met versturen ivm het weekend en bevrijdingsdag ertussen) en ze vond hem mooi...gelukkig hihi.
Dit is de link naar het filmpjehttps://www.youtube.com/watch?time_continue=19&v=X-8rbJ77c1U&feature=emb_title .
Maar als je op Google "Tricorn fold card" zoekt kun je er vast nog meer vinden  :)

When you look on Google at Tricorn fold card you will find more films :)
This Christmascard earned a top 3 place at Cheerful Sketches Challengeblog

En hoe leuk is  het dat ik binnenkort bij Cheerful Sketches Challengeblog gastdesigner mag zijn omdat ik in de top 3 ben beland met deze kerstkaart....


Thanks for dropping by, have a nice day and see you in blogtime
Greetings Miranda

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs maar weer.
Lieve groetjes Miranda

39 opmerkingen:

  1. Gaaf!!! Miranda,

    Wat is dit een prachtige kaart in dit model, lijkt mij een heel werkje. Ik kan genieten van dit soort kaartjes maar zie mij zelf dit niet doen. Al helemaal niet in me uppie....

    Jij maakt Miranda en ik geniet....deal??

    Leave groetnis fan Ina in bliuw sûn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super!!! is je kaart, mooi papier en rozet klasse, ik heb het ooit geprobeerd ik krijg het niet klaar.
    Hopelijk gaat het je vandaag beter.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig model Miranda. Prachtig papier ook en fijn dat Jaqueline hem ontvangen heeft,is ook altijd maar afwachten. Balen dat je het ineens te pakken had, kun je je flink beroerd van voelen brrrr. Hopelijk heb je het achter de rug,neem je gemak om te herstellen want dit duurt meestal ook wel even voordat alles weer normaal voelt en gaat! Fijne zondag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaart. En wat een leuk model. Beterschap ik hoop dat je snel weer opknapt.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi model Miranda en onwijs duidelijk uitgelegd! Gelukkig gaat het weer de goede kant uit met je en ja dat je hebt gewonnen met je prachtige kerstkaart had ik wel verwacht .... geniet moment weer! Als de post is aangekomen, laat ik het je weten hoor!!!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kaart Miranda en zo'n gaaf model, echt eentje ook voor mij, hihi. Dank je wel voor de uitleg! Leuk dat je gastdesigner mag zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt er meteen een klasse kaart van gemaakt hoor en een heel leuk vouwmodel, bedankt voor de uitleg. Dan kan je mij opvolgen bij cheerfull sketches, mijn GD-kaart komt deze week op het blog. Supermooie kaart in de top 3 proficiat.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooie, chique kaart heb je gemaakt van dit leuke model.
    Prachtig gedaan.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige kerstkaart. Gefeliciteerd dat je gastdesigner mag zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke kaart! Het modelletje lijkt heel ingewikkeld. Maar met jouw duidelijke beschrijving ga ik het eens proberen.
    Gefeliciteerd met je winnende kerstkaartje.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou das een mooi modelletje Miranda , goed gedaan !!
    En gezellig dat je gastdesigner bent bij cheerful sketch ,
    ik heb daar net mijn kaartje geplaatst , veel hobbyfun!
    Fijne restzondag van Epie en een mooi begin vd nieuwe week

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gelukkig ben je weer wat hersteld van de buikgriep Miranda, vervelend voor je vooral nu in deze tijd. Je hebt een prachtige kaart met heel mooi papier gemaakt en wat een leuk model! Ook gefeliciteerd met je top drie met je mooie kerstkaart en leuk dat je GDT mag zijn. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk model! Dank je wel dat je het model erbij hebt gezet. Ik ga hem een keer uitproberen.
    Je kaart is prachtig! Niet weer ziek worden hoor.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat je weer opgeknapt bent en meteen weer zo'n mooie kaart op je blog,wat een leuk model en heel gaaf papier gebruikt,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig model kaart heb je gemaakt. Mooi papier.
    Gezellig dat je weer GD bij Cheerful Sketches mag zijn.
    Fijn dat je weer opgeknapt bent.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk apart model kaart! Mooi gemaakt!
    Gefeliciteerd met je top 3 plek!
    Vervelend buikgriep, hoop voor je dat het wegblijft.
    Fijne avond,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie kaart! Oeps dat is ook lastig een buikgriep..hopend nu weer ietsjes beter.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Miranda, leuk dat je even op mijn blog bent langs geweest! En wat een apart model kaart heb je gemaakt. Heel mooi! Fijn dat je weer bent opgeknapt van de buikgriep, erg vervelend altijd..
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er een ingewikkeld modelletje uit, maar heel mooi en leuk dat je het plat kan versturen ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is just gorgeous. Great design.
    Valerija xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Allereerst natuurlijk proficiat met je gast design schap! Altijd leuk om dat te winnen en je kerstkaart was ook fantastisch mooi!
    Dan deze aparte kaart, echt een leuk modelletje en inderdaad ook grappig als plaats naam bordje. Zo gaaf dat je et ook helemaal uitgetekend hebt, veel werk maar wel duidelijk dank je wel!
    Die zet ik op mijn pinterest bord en ga ik zeker eens proberen.
    Ik maak ook altijd eerst zo’n pron
    Beersel met copie - of oud papier.
    Heel veel lieve groetjes
    Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit is een heel gaaf model! Ik heb deze keer voor haar en CAS kaartje. Maar deze is wel het onthouden waard.
    En gefeliciteerd met je GDschap. Die kaart is ook zo geweldig! Echt een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fabulous. Loving this card, the colours and gorgeous added bits..xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is een leuk model zeg, ik hou daar ik zo van, en kaart met even anders dan anders.
    Jij maakte er een echte voorjaar variant van, leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vervelend, zo'n buikgriep.
      Iets verkeerd gegeten soms?
      Ik had het een paar weken geleden ook, 2 dagen, toen was het weer over, hoop dat het bij jou ook weg blijft nu!

      Verwijderen
  25. Wat een leuke vouwkaart heb je gemaakt , Miranda deze ga ik echt ook eens maken het kriebelt alweer hihihi...
    Fijn dat je zo'n duidelijke uitleg erbij hebt gedaan, dan komt het zeker goed!
    Fijn dat je je weer wat beter voelt buikgriep is akelig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie kaart zeg !! Prachtig.
    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een prachtige kaart, leuk model en papier.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig geworden, heel mooi model! Gefeliciteerd met je topkaartje! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooie kaart in een prachtig model en met al even mooi papier! Fijn ook zo'n duidelijk tutorial erbij! Hoop dat de buikpijn wegblijft ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie kaart en heel leuk model en bedankt voor de uitleg.
    Hopelijk is de buikgriep genezen!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Supermooie kaart heb je voor Jaqueline gemaakt! Goed dat ik het hier lees mijn kaartje voor haar staat ook klaar maar zou het zomaar vergeten om het te posten ...dadelijk snel doen. Ik heb nu echt geen besef van tijd zit alsmaar binnen en hoort of ziet niks.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat akelig dat je een buikgriep had. Hopelijk komt het niet meer terug. Je kaartje is erg mooi en heeft een leuk model met een duidelijke uitleg.
    Leuk dat zoveel mensen een reactie hebben geplaatst bij je Cadeautjes-tijd!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een leuk model kaart is dit ook weer en mooi papier heb je gebruikt.
    Dat je met de kerstkaart in de prijzen bent gevallen verwondert mijn niets hoor!!!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat ziet er heel chique uit. Prachtig papier heb je gebruikt.
    Gefeliciteerd met je top-3-plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Beautiful card Miranda, what a fabulous design.
    Sorry you`ve been ill.
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. een hele mooie kaart, hartelijk dank ook voor de gebruiksaanwijzing

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuke ingewikkelde kaart laat je zien Miranda.
    Gefeliciteerd met je toppertje....wat fijn dat je gastdesinger mag zijn!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Nog even een verlate reactie Miranda...ik maakte deze kaart (dankjewel voor het patroon) maar de hoekjes schrijf jij dat je 2 cm had gebruikt maar volgens mij moet dit 5 cm zijn....liefs wilma xxx

    BeantwoordenVerwijderen