maandag 20 april 2020

Hollandse kaas(kop)..../ Dutch cheese(head)....

Hallo lieve allemaal, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn laatste posts, altijd een feestje om te lezen. Ik zie ook nieuwe gezichten/foto's aan de zijkant, gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Als je een reactie achterlaat kom ik zeker ook bij jullie kijken.

Hello dear people, thank you for your nice comments about my last posts. I loved reading them. I also see new people at the sidebar of my blog, welcome. When you leave a comment I promis to visit your blog too.

Het is alweer 20 april en dus tijd voor een nieuwe challenge bij De Egel. Deze keer willen we graag een kaart/creatie met een Hollands thema zien. Nu ben ik zelf nogal een liefhebber van kaas (en melk) en als wij op vakantie waren in het buitenland kon ik ook erg uitzien naar een bruine boterham met een plak oude kaas en een glas koude melk erbij....mmmm.
Dat is de reden dat ik deze kaart gemaakt heb.....

Today a new challenge starts at http://de-egel.blogspot.com/ and we want to see a Holland themed card/creation. Now I'm a big fan of Dutch cheese so I decided to make this card...


Het is een 10x15 kaart geworden. Bovenaan een rand met molentjes. Het dessin-papier is van Marianne Design, ik weet niet welk blok want ik had nog maar 5 velletjes....hihi.
De strook tulpjes is ook uit een vel dessin-papier gesneden en de koe geponst met een cirkelpons.
De stukken kaas zijn met de Cricut gesneden (dit zijn eigenlijk feestmutsjes met op de punt een pompon. De vlaggetjes geknipt uit een knipvel en de tekst op de computer gemaakt.

At this card you see tulips, mills a cow and cheese. I cut the cheese with my Cricut cutting machine.
The little flags are fussy cut from a decoupage sheet. The text is made on the computer and it says:
"old, young, age is not important, only when you are a cheese."


Aan de binnenzijde deze stempel van CraftEmotions gebruikt en nog een paar molentjes geplakt zodat ook de binnenzijde in de Hollandse driekleur is gemaakt.

At the inside I used this stamp and glued some red mills. So the inside has the colors of our flag too.

Deze challenge loopt tot 4 mei 20:00 uur en de eigenaar van hobby-webwinkel De Egel heeft deze prijs ter beschikking gesteld als eerste prijs:

This challenge runs until 4th of may 20:00 dutch time and this is the prize you can win:


Twee prachtige nieuwe stempelsets van CraftEmotions....mmm jammer dat ik niet mee mag doen..LOL.
Op het challengeblog van De Egel staan de mooie kaarten van mijn teamgenootjes ter inspiratie, neem maar eens een kijkje daar.

On http://de-egel.blogspot.com/ you 'll find the beautiful cards of my teammates. Take a look..
Thanks for dropping by, enjoy the new week and see you in blogtime.
Greetings Miranda

Dank je wel voor je bezoekje, fijne start van de nieuwe week en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*molentjes-Amy Design-ADD10052,     *stempel-CraftEmotions-130501/1825

37 opmerkingen:

  1. Een super leuke kaart en ook de binnenkant ziet er mooi uit.
    Geweldig hoe je die stukken kaas hebt gemaakt.
    Een fijne week!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een prachtige kaart en ook lekker Hollands met een puntje kaas.
    Leuk bedacht
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk je kaartje met die grote stukken kaas heerlijk Hollands.
    Fijne maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Hollands kaartje, met de Hollandse kaas.
    Ziet er lekker uit, smaakt altijd.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een geweldig leuke "Hollandse" kaart met die kaas! Ik ben ook een echt kaas meisje;-) Toppie voorbeeld!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk kaartje Miranda! Super hollands, zeker met kaas! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super gave kaart, heerlijk je zou zo een hap uit die lekker kaas nemen, ik ben een echte kaaskop...alle soorten en maten..mmmmmm.

    liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal leuk en zo ontzettend Hollands!! Je hebt de mutsjes geweldig leuk omgetoverd tot stukjes kaas!
    Fijne dag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha, die is leuk en origineel. Hollandser kan toch niet?!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Miranda
    Wat leuk deze Hollaandse kaart met stukken kaas erop, heel leuk gemaakt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een superleuk kaartje Miranda! Ook de binnenkant is prachtig. Ik ben echt verzot op kaas. Bij je verhaaltje moest ik meteen denken aan onze vakantie in India, ik snakte na vier weken naar een bruine boterham kaas en toen we in het vliegtuig naar huis zaten was ik dan ook helemaal blij met het broodje kaas dat we kregen! Bleek er een hele kwak masala kruiden op te zitten.... zo vies..als een klap in mijn gezicht!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke Hollandse kaart heb je gemaakt Miranda. Mooie molen rand erboven en leuk gedaan zo met die twee stukken kaas.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. A lovely creation with gorgeous image/stamp and wonderful design..
    Stay happy and safe.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. superleuke kaart en alweer een leuke challenge (ik heb de vorige nog niets eens uitgevoerd, wel al in mijn hoofd)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook al ben ik niet van Holland, ik hou wel van Holland.
    Daar worden zo'n mooie kaarten van gemaakt.
    Ook die jij hier laat zien is weer een juweeltje.
    Prachtig gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuk deze Hollandse kaartjes! Jullie hebben heel mooie voorbeelden gegeven en je moet haast wel meedoen ziet er zo leuk uit! Ik zal tussen mijn spulletjes moeten duiken want ik heb niet veel Hollandse dingetjes en papier! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, geweldig, die tekst! En geniaal bedacht dat je van een feesthoedje een punt kaas maakt. Jouw kaart is echt Hollands glorie, kan niet missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super leuke Hollandse kaart Miranda! Zelf ben ik daar helemaal niet goed in, maar jij hebt er iets moois van gemaakt. Leuk papier en de kazen met tekst, hahaha, geweldig! Je washitape kaarten zijn ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hmmmmm ik ben ook dol op kaas Miranda en die van jou zien er wel heel lekk uhhh leuk uit. Goed bedacht en de binnenkant ook zo mooi,hier kun je mee voor de dag komen. Leuke prijs voor de challenge,ik ga zeker proberen mee te doen. Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat superleuk met de stukken kaas! Ook met de vlaggetjes erop haha.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie Hollandse kaart Miranda, zo leuk met de molentjes rand en de puntjes kaas. Ook mijn favoriet een heerlijke bruine boterham met oude kaas, géén liefhebber van melk,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een superleuke Hollandse kaart, Miranda. Ook ik ben gek op kaas. Lust bijna alles. Tof idee om feestmutsjes als mal te gebruiken. Je tekst vind ik ook gaaf!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke kaart met de stukken kaas. Leuk bedacht en een mooie tekst erbij gevonden. . Heel crea weer. Hroeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De papiertjes van MD komen uit het blokje Dutch Design, het ligt hier ook op tafel:-)
    Een smakelijk kaartje heb je gemaakt, ben ook weg van oude kaas, heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een leuk thema en jij hebt er een leuke kaart mee gemaakt met de kaas er op.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zó leuk, deze kaart.
    En wat creatief, de kaas puntjes, die eigenlijk feest mutsjes zijn😊.
    Een echte Hollandse kaart, die molen rand vind ik ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh die tekst is zo leuk! Die ga ik onthouden voor Willemijn! Die is gek op kaas! En lekker inventief hoe je van de mutsjes een puntje kaas hebt gemaakt! Heel leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb hardop zitten lachen om de tekst op je kaart. Hoe bedenk je het!
    Mooi hoe je van feestmutsen kaas hebt weten te maken. Mooie kaart!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Aan jou de laatste reactie voor vandaag. Leuke kaart Hihi met die twee stukken kaas. Ik wist niet dat je zo van kaas hield, maar las het op mijn blog door jou reactie. Mooi samengesteld en ik ben benieuwd hoeveel er mee gaan doen. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Schitterende kaart, super leuk met de kaas en de bijpassende tekst.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Als Belg ben ik toch ook een grote kaasliefhebber (bijna dagelijks eet ik kaas op mijn boke).Geweldig kaartje!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. wat een superhollandse kaas uhhh kaart bedoel ik dat zier er lekker uit op je kaart.
    leuke tekst
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. brilliant card Miranda, fabulous idea.
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik vind het een topper, zo leuk!! Ook de binnenkant helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen