zaterdag 21 maart 2020

Gierende banden...

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor jullie leuke reacties op mijn gelifte kerstkaart. Gisteren is er een nieuwe challenge gestart bij het challengeblog van De Egel. Vanwege de omstandigheden met onze ouders had ik geen inspiratie-kaart gemaakt voor jullie. Gelukkig geen probleem binnen ons leuke design-team die wél hele gave kaarten gemaakt hebben.

De kaart die ik vandaag laat zien was gelukkig al klaar. Daar was ik blij om want ik mocht gastdesigner zijn bij Mijn Hobbyhonk Challenges. Daar start vandaag een nieuwe challenge met als thema: "sport"...


Ik heb weer eens een stans van Decotime (Action) gebruikt om een vorm uit te stansen. Basis is ecru, daarop oranje en daarop kraft karton.
Een brede strook dessin-papier gemat op oranje karton. In het midden een oranje lint met zwarte plaksteentjes.


Het leuke plaatje is van een knipvel van Marianne Design (snoesjes). Deze ook op een paar laagjes karton geplakt. Bij het onderste laagje de kruissteekstans van MFT gebruikt. Ook de leuke fotohoekjes van de Hema weer eens gebruikt.


De tekst-stempel (Amy Design) wilde ik eerst in z'n geheel gebruiken maar dat was niet mooi. Het vlak was te groot. Nu heb ik de tekst in twee delen boven en onder de strook geplakt en dat geeft een leuker effect vind ik ;P
Bij het blog van Mijn Hobbyhonk Challenges kunnen jullie nog meer kaarten met het thema sport bewonderen.

Hier is nu de rust wat wedergekeerd. We hebben besloten mijn moeder uit het zorghotel naar huis te laten komen. Het lukte om 's-middags thuisverpleging voor wondverzorging te laten komen. Ik ga nu 's-ochtends de wond verzorgen. Ik ben 9 jaar wijkverpleegkundige geweest dus dat lukt wel. Nu zijn mijn vader en moeder lekker samen thuis en koken ze samen en hebben gezelschap aan elkaar. Ik hoef nu ook de was en strijk niet meer te doen alleen twee keer in de week boodschappen. Dit voelt beter voor ons allemaal :)
Tim doet dan 1x in de week de boodschappen voor zijn vader, zo blijft het overzichtelijk.

Dank je voor je bezoekje, geniet van de mooi weer dagen die gaan komen en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

44 opmerkingen:

  1. Nood breekt wetten meis en deze gft voor MHH is zó super geinig met die tekst bij het plaatje en de kleuren lekker vrolijk!
    Fijn voor je ouders én schoonvader Miranda, geeft rust óók in je hoofd!
    Liefs, XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige kaart weer! Goed idee om de gestempelde tekst in 2-en te knippen, het is zo helemaal leuk.
    Fijn dat er nu meer rust is, al zijn er ongetwijfeld nu nog genoeg zorgen over. Heel veel sterkte met al het zorgen voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WWooww..superleuk deze sportieve Kaart v MHH, Miranda en wat
    een mooi voor je ouders om weer samen te zijn , met jullie mantelzorg , Fijn rustig weekend grtjs Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kaart is héél erg sportief!!! Erg leuk, maar belangrijker in deze tijd...wat enorm fijn voor je ouders dat ze weer samen thuis zijn!!! Je moet er toch niet aan denken dat je moeder nu geen bezoek meer zou mogen hebben...fijn geregeld zo en mooi dat je de mogelijkheid hebt.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart en mooie kleuren heb je gebruikt, een super sportive kaart. Fijn dat je moeder weer thuis is.
    Veel sterkte met de mantelzorg, liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave kaart heb je gemaakt.
    Het oranje kleurt erg mooi met kraftpapier, eigenlijk zouden we meer oranje mogen zien.
    Fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden voor je moeder, dat gaat vast een heleboel rust geven.
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend goed te lezen dat je ouders weer bij elkaar zijn. En dat jij nu een beetje ontlast wordt!

    Ben je erg dankbaar dat je gastdesigner wilde en kon zijn bij MHH. Vind je bijdrage supergaaf Miranda!

    Pas goed op jezelf!
    dikke knuffel Angela
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Natuurlijk moet je de ruimte krijgen voor belangrijkere dingen en dan maar een kee geen challenge kaart toch. Superfijn dat je ouders herenigd zijn samen is toch beter hè...goed geregeld! Je hebt het heel mooi opgelost met je tekst op het kaartje en het is een heel gaaf en vrolijk kaartje Miranda!!! Sterkte met alles hoor!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je een leuke sportieve kaart gemaakt Miranda, toffe stempel, en op deze manier heb je het leuk opgelost.
    Fijn dat je Moeder met jullie hulp weer naar huis kon, op deze manier vaart iedereen er wel bij. Sterkte met alles.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke sportieve kaart is dit, stempel past er goed bij. Sterkte met de verzorging

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een grappige kaart, mooi gemaakt Miranda.
    Een moeilijke situatie is het voor het moment voor de ouderen. Mijn moeder woont gelukkig in een appartement, ze krijgt twee maal daags thuiszorg voor steunkousen aan en uit. De rest doe ik, boodschappen, was en schoonmaak. Schoonmama is sinds gisteren thuis uit het ziekenhuis want dat is nu op slot voor bezoekers. Die krijgt ook thuiszorg.
    Hou je goed en groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke kaart. Grappig plaatje en tekst.
    Heel fijn dat jullie zorgtaken weer wat minder zijn geworden nu je moeder toch thuis de nodige zorg kan krijgen van jou samen met de thuiszorg.
    Ja, het is zoals Karin ook al schrijft, voor de ouderen en andere kwetsbare mensen een moeilijke situatie.
    Ik hoop dat ik naar mijn moeder van 95 kan blijven gaan.
    Sterkte met alles.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke kaart heb je met dit enige plaatje gemaakt Miranda. Heel fijn dat je moeder weer thuis bij je vader is Dat geeft een hoop rust voor iedereen. En beter voor de oudjes... Fijn dat jij de wondverzorging en andere klussen kan doen. we moeten nu allemaal een beetje extra vor onze ouders zorgen. Je kan ze nu niet zelf naar de winkel sturen... Vooral bij jullie niet. IK wens je heel veel sterkte . Maar rustig aan. Groeten trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hele leuke kaart. Deze stans van de action gebruik ik ook graag. En fijn dat je moeder nu weer thuis is. Als ze samen zijn is toch fijner.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super leuke kaart heb je gemaakt, Miranda.
    En wat een bof dat jij de wondverzorging van je moeder kunt doen. Dat scheelt toch alweer. Fijn dat ze weer thuis is, zowel voor haar als voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een super kaartje Miranda.
    En heerlijk dat je ouders dan weer samen kunnen zijn en wat een geluk dat jij het ook kan dat verzorgen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Blij dat het iets rustiger is nu. Voor je ouder is het natuurlijk ook een heel pak leuker om samen te zijn. Handig dat jij ervaring hebt in verpleging!
    Je kaart is erg leuk geworden! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuke sportieve kaart heb je gemaakt.
    Oh, fijn dat je ouders weer samen thuis zijn.
    Mooi geregeld allemaal, geeft rust.
    Zorg goed voor jezelf en voor elkaar.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Miranda, ik heb eens even terug gelezen want van je schoonouders had ik eventjes gemist. Jeetje, ik snap dat het bijna niet meer te doen was op deze manier. Wel heel fijn dat ze nu weer samen zijn en jij ook een beetje tot rust kunt komen. Goed op jezelf passen hoor en voor je familie!
    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooie kaart voor een sportieve jarige. Fijn dat je een keer mocht overslaan bij de Egel.
    Fijn dat jullie een goede oplossing hebben gevonden voor je ouders. Geeft een hoop rust.
    Blijf gezond!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn dat je moeder toch naar huis kon, omdat er wijkverpleging beschikbaar kwam en jij dat 's morgens kunt doen, dan zijn ze ook weer samen, je hebt een gave kaart in 't sport thema gemaakt,
    Groetjes Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Superleuke kaart, Miranda.
    Fijn dat deze oplossing met je ouders jullie weer wat rust geeft. Dat is ook heel wat waard en de oudjes zijn weer lekker samen.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijn dat jullie een oplossing hebben kunnen vinden, rust voor iedereen en ze hebben gezelschap van mekaar wat in deze rare tijd ook heel fijn zal zijn. En samen de taken de verdelen en schouders eronder dan komt het allemaal goed.
    Je kaartje vind ik prachtig de tekst stempel is gaaf zeg.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi hoi Miranda
    Leuk vrolijke sportief kaartje heb je gemaakt!
    Gelukkig dat je vader en moeder weer samenzijn, fijn dat je hen kunt helpen, nu kun je ze ook gelukkig zien!ook fijn dat Tim zijn vader kan helpen!
    Veel sterkte en liefs voor jullie, Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Miranda wat heb je weer een superleuke gastdesignerkaart gemaakt, dat mannetje doet z'n best om eerste te worden. Dat met die stempel heb je prima opgelost. Ook voor je moeder heb je een mooie oplossing gevonden, je wil ze toch gelukkig zien.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat een superstoer kaartje leuk dat je gastdesigner mag zijn
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze kaart gaat als een razende onder mijn beeldscherm.... doordat je dit plaatje gebruikte en de kleuren (oranje, lekker opvallend) heeft het een héél hoog "race" gehalte.
    De tekst is inderdaad mooi onder de band, ik weet niet hoe het eerst was, maar kan me voorstellen dat dit effect mooier is.

    Fijn dat jullie deze beslissing konden nemen voor je ouders en schoonvader.
    Het zal weer wat rust geven en alles wordt dan wat overzichtelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een gave kaart! En wat een leuke stempel erbij.
    Wat fijn dat je ouders nu samen zijn, scheelt een hoop zorgen apart en fijn dat ze samen zijn.
    Groetje Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke kaart.
    Fijn dat je ouders weer samen zijn.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie stoere kaart heb je gemaakt. Prachtig in deze kleuren. Mooi plaatje ook.
    Fijn dat je ouders zo weer samen kunnen zijn. Vooral in deze moeilijke tijden is dat wel lekker.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ohh, vind dit zo'n gaaf plaatje!! Heb het altijd jammer gevonden dat hier geen stempel van is gemaakt. Super leuke kaart! Leuk opgelost met de tekst.
    Fijn dat je moeder thuis kan herstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een leuke kaart Miranda, ik zie zo veel mooie details! Wat fijn dat je moeder nu thuis kan zijn, voor allemaal rustiger denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ach Miranda, wat een top kaartje! Superleuke tekst ook! Fijn als je gastdesigner bent dat je dan van te voren wet wat je moet maken, zeker nu je zo druk bent met je ouders. Gelukkig dat ze thuis is, je moeder...en jij kunt je oude beroep weer oppakken. Toch wel fijn dat je er verstand van hebt. Ik hoop dat je ouders en schoonvader zich goed houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je kaartje is heel mooi.
    Gelukkig in deze nare periode dat je moeder toch thuis kan zijn. We weten allemaal dat we vooral de oudere moeten bewaken voor besmetting, maar je moet er toch niet aandenken dat je ze niet kunt bezoeken. Mijn moeder van 89 woont gelukkig maar 200 meter bij mij vandaan. Ik ga er dan ook als enige van de familie nog langs om te kijken of ik haar kan helpen en ook om te kijken hoe het met haar gaat.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig kaartje Miranda!
    Wat fijn dat je ouders nu weer samen zijn....het is een moeilijke tijd voor iedereen!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een leuk kaartje dit. Perfecte combinatie van tekst en beeld! En fietsen mag gelukkig nog steeds, lekker even uitwaaien.
    Fijn dat je voor je moeder een goede oplossing hebt gevonden! Mijn vader is afgelopen zondag 84 geworden en ik ben toch maar even (op afstand) een taartje gaan eten. Ik vind het zo vervelend dat hij de hele dag alleen in dat grote huis zit, normaal heeft hij allerlei activiteiten maar dat kan nu even echt niet meer. Voor mensen die alleen wonen is deze situatie echt een stuk lastiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooie stoere kaart.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een super leuke kaart en ook het model!
    Fijn dat je ouders samen zijn.
    Mijn moeder zit alleen en omdat alles nu stil ligt, duren de dagen lang. We hebben vooral contact via de telefoon en als ik boodschappen breng, kletsen we even op afstand. Ik heb garen besteld zodat ze voor mij een vest kan breien. Dat houdt haar weer even bezig!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een mooie kaart!! Gaaf geworden. Fijn dat je moeder zo weer naar huis kan omdat jij haar kan helpen.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een leuke stoere kaart!!! Fijn dat je ouders samen zijn! groetjes, Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Supergave kaart, Miranda! En wat fijn dat je ouders samen thuis kunnen zijn, je moet er toch niet aan denken dat ze elkaar niet zouden mogen zien door de strengere maatregelen.

    BeantwoordenVerwijderen