vrijdag 28 februari 2020

Ontvoering naar waar..???

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kerstkaart . Leuk om weer te lezen dat dit papier jullie nog bekend voorkomt :)
Diegene die Nelleke en GerJanne ook volgen weten al een beetje waar de titel op slaat hihi.

In juni kreeg ik een leuk berichtje van GerJanne dat Nelleke en zij een leuk idee hadden. Ze wilden graag dat ik Danoesja zou "ontvoeren" om vervolgens een leuke dag bij hen door te brengen.  Zij hadden Danoesja al op de stempelbeurs ontmoet maar ik had hen nog nooit ontmoet.
Afgelopen woensdag kwam het er dan van, ik had dikke voorpret natuurlijk. Danoesja wist alleen dat we een hele dag weg zouden gaan en dat ze bijna twee uur in de auto moest zitten voor we er zouden zijn....

Het was supergezellig, net of je al járen bij elkaar over de vloer komt. We mochten GerJanne haar gezellige knutselkamer bewonderen, kregen heerlijke courgette-soep (door GerJanne gemaakt) én héérlijk krentenbrood met spijs(door Nelleke bij een "beroemde"bakker uit de regio gekocht) tijdens de lunch. Als ik terugdenk loopt het water me weer in de mond hihi.
Natuurlijk had ik ook iets leuks/lekkers meegebracht en er een "label" aan gehangen...


Hier in Brabant heb je natuurlijk "Brabants worstebrood" en vanwege de carnaval bakt de bakker hier in het dorp ook "Aogse troela's".. Dat zijn een soort flappen met pikant gehakt erin.
Danoesja eet natuurlijk vaker Brabants worstebrood maar Aogse Troela's kent zij niet dus die voor haar ingepakt.

De "labels" heb ik als snijplank gemaakt. Eerst een zwarte basis met de Cricut gesneden en daarop uit paier met houtprint de bovenlaag. Ook de letters met de Cricut gesneden.


Het bestek is een wat oudere stans van Joy. Dit heb ik uit stevig zilverkleurig karton gestanst en ingewreven met Stazon-inkt om er een oude uitstraling aan te geven.

We hebben natuurlijk ook iets creatiefs gedaan...we gingen stippen ...verslávend leuk...en het énige moment waarop het, af en toe, stil werd..LOL..


Acie-foto ;p


En het eindresultaat...gaaf he?

We vinden allemaal dat het voor herhaling vatbaar is dus wordt vervolgd whaha..



Alvast fijn weekend en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

35 opmerkingen:

  1. gaaaaaaaaaaaaf Miranda en had inderdaad de foto al gezien super

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, zo'n ontvoering! Gezellig zo met elkaar, het klinkt superleuk, daar zul je nog lang van nagenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er allemaal super gezellig uit!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super gezellig! Heerlijk om zo samen bezig te zijn. groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een gezellige dag is dat!! Super leuk zeg,
    en dat ken ik ook niet hoor die troela's.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke gezellige creatieve dag hebben jullie samen gehad. Zoveel moois gemaakt!
    Op naar een volgende keer 😊
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat zal dat een dag met goudenrandje zijn geweest, zo één om niet gauw te vergeten. Je hebt heel gave kabels gemaakt, leuk gevonden. Het stipwerk ziet er ook al super uit, allemaal zo verschillend en allemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gezellige dag zal dat geweest zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ik had het verhaal en de foto's al bij GerJanne gelezen en gezien jullue hebben een top dag gehad nu lekker nagenieten miranda.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk, gezellig en tof om te stippen!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit ziet er heel gezellig uit deze plankjeslabels...toppie! Leuk dat het zo gezellig was met elkaar en oom prachtig stipwerk hoor! Fijn weekend en groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een en al gezelligheid bij jullie, heerlijk genoten dat zie je aan de foto`s. Heerlijk die Brabantse lekkernijen en een zelf gemaakte courgette soep die laat ik ook niet staan. Een Udenhoutse broeder is ook zo lekker.
    Fijn weekend groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik had idd al over de ontvoering gelezen, alleen jouw tractatie was nog een verrassing voor me. Natuurlijk worstenbrood, maar van die troela's had ik nog nooit gehoord. En wat heb je leuke labels gemaakt! Stippen is leuk hè? (toch doe ik het te weinig).
    De gezelligheid straalt van de foto's af.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kom net van Gerjanne's blog en moest natuurlijk meteen komen kijken wat voor een Brabants lekkers je meegenomen had. Nu woon ik al mijn hele leven in Brabant maar van die troela's heb ik nog nooit gehoord. De snijplankjes en gestipte schaaltjes zijn wel superleuk en de dag bij Gerjanne was vast reuze gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is echt een dag met een "gouden" randje, en vast voor herhaling vatbaar. Wat gezellig jullie allemaal aan de stip, met die mooie resultaten, en de aogose troela's!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke dag hebben jullie gehad. En wat een mooie attenties had je bij je.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige dag is dit geweest! Leuk om elkaar te ontmoeten en gezellig te knutselen. Het resultaat mag er zijn, heel mooi!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jullie hebben een leuke en gezellige dag gehad ..had er bij GerJanne over gelezen.Mooie schaaltjes hebben jullie gemaakt.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die Cricut ziet er iets superhandig en praktisch uit ! Heel leuk jouw snijplanklabeltjes ! Ja ik zag de foto's al passeren ! Zag er zeker leuk uit ! Mij mag je ook zo eens komen ontvoeren ! hihi ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hahaha....wat een leuk verhaal Miranda....jullie hebben het echt heel leuk gehad!
    Je snijplank labels zijn schitterend!
    Je hebt de dames goed verwend!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Natuurlijk had ik ook al gehoord van de ontvoering van Danoesja...en jullie hebben ongetwijfeld een super leuke dag gehad bij GerJanne...en wat heb je daar mooie labelplankjes voor gemaakt om aan die heerlijke tractaties te hangen Miranda...en dat allemaal met je cricut...daar werk ik ook nog heel graag mee zo nu en dan...ik heb nog steeds het kleintje van 13 jaar oud ...en werk nog heel goed...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. dat klinkt als een superleuke dag! Kan ik me best voorstellen, ik zag Nelleke en GerJaane op de beurs in Nijkerk vorig jaar, zo sympathiek!
    Fijn weekend
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een stel zijn jullie en wat leuk om in het complot te zitten met GerJanne, wat zul je een voorpret hebben gehad. Dit kon niet anders dan gezellig worden hè en ook nog van die leuke kommetjes gestipt een e hte verwendag! Heerlijke traktatie had je mee Miranda met prachtige labels eraan. Fijn weekend,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk dat jullie in Twello waren, ik had nog nooit gehoord van de troela's, zijn vast heerlijk, net als jullie dag, zo leuk om elkaar in 't echt te zien. Je snijplankjes zijn echt top
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Supergezellig met alle dames en zo zien we ook Danoesja eventjes op de foto .
    En wat een kei leuke ideetjes allemaal .
    Ik ga morgen naar Bergen daar hebben we gezellig een kliederdagje met 4 freubeldinnen hihi .

    Fijn weekend
    Liefs en Creatiefs
    Cinderella
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke, steek gebonden kadootjes heb jij mee gekomen voor de dames!!
    Je "brood plankjes" zijn erg leuk geworden, goed gelukt en het bestek is net echt😊.
    De foto van jullie heb ik al gezien bij Nelleke en veranda GerJanne, wat een goed idee om op deze manier af te spreken, kijken jullie weer mooi o terug.
    Van Danoesja was ik ook volger destijds, jammer dat zij niet meer blogt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. In Breda geboren, 3/4 van de familie woont in de regio en troelas volop ontmoet in mijn leven 🤣 maar van déze heb ik nog nóóit gehoord!!! Wát een leuke/lekkere traktatie Miranda en té gék hoe je Danoesja hebt weten te "ontvoeren" en jullie zo'n topdag hebben gehad maar dát kun je aan GerJanne wel overlaten weet ik inmiddels óók 😊.
    Fijn weekend xxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi hoi Miranda
    Wat leuk zeg zo'n verrassingsdagje, gezellig met elkaar geknutseld en gebabbeld!
    Ik woon ook vlakbij Breda maar die Troela's??? Nooit van gehoord!
    Wel leuk die streekproducten!
    En mooi dat jullie zo leuk hebben gestippeld met mooi resultaat!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O nu vergeet ik nog te zeggen hoe mooi ik de plankjes vind met dat leuke bestekje!

      Verwijderen
  29. Ha Miranda,
    ik beleef het gewoon weer even opnieuw! En ik had al een dag na genoten! Nu weer. Wat was het leuk he? En je had superleuke plankjes gemaakt. Peter heeft het ook bewonderd, maar toen hij zag wat er in de doos zat, verslapte de aandacht meteen ;-)
    Ik moet mijn schaaltje nog afbakken! Jij dan? Wat zei Tim van het gestip?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Had het natuurlijk al gelezen bij GerJanne. Heel gezellig dat jullie zo"n gezellige knutseldate hadden. Jullie hebben mooie schaaltjes gestipt. Heel herkenbaar dat het stil is als je zo lekker bezig bent.... Concentratie...hi hi. Een leuke verassing voor Danoesja. Leuke planken heb
    je gemaakt Miranda. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat klinkt als een gezellige dag. En Aogse troela's ken ik wel als mede-inwoner van Princenhage. Die zijn lekker.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super leuk dat jullie samen een gezellige dag hebben gehad, en wat een leuke attenties had je gemaakt.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh wat gezellig! Zo te zien zijn er mooie resultaten uit voortgevloeid ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gezellig zeg!! Leuk je tags in de vorm van een snijplank en wat lijkt het bestek echt, gaaf!!
    Mooi gestipt dames!
    Fijne zondag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen