vrijdag 5 juli 2024

Distress inkt en potloden...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kerstkaarten met pinguïns. Vandaag ga ik onderwater naar zeepaardjes kijken, gaan jullie mee?


De achtergrond ben ik gaan blenden met "mowed lawn", "squeezed lemonade", "shaded lilac" en "salty ocean" distress inkt. Met de spetterkwast water erop gespetterd.

Terwijl dit lag te drogen de schelpen, visjes en het zeepaardje gestempeld. Deze zijn van Crafty Individuals. Ingekleurd met Derwent Coloursoft potloden.

Het verbandgaas uitgeplozen en gekleurd met "black soot" distressinkt. Een cluster gemaakt, met 3d kit alles verhoogd opgeplakt. Stickles glitterlijm aangebracht.

Op de achtergrond de tekst en de zeesterren gestempeld. Hier en daar wat accenten met de witte gelpen aangebracht.

Hier met veel plezier aan gewerkt, toch eens vaker tijd voor vrijmaken hihi.
Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

donderdag 4 juli 2024

Pinguïn zegels voor kerst...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op de kaart voor Nelleke en wat ik heel leuk vind is dat ik met die kaart in de top 3 beland ben bij Carlin's Kaartenparadijs....


In de maand augustus mag ik dan gast-designer zijn :) Augustus..wat klinkt dat al dicht bij Kerst. Vandaar dat ik deze week maar eens twee kerstkaarten heb gemaakt voor kerstkaarten donderdag bij 52 weeks to Christmas.


Ik ben met mijn postzegelstans van Waffle flowers aan de slag gegaan. Dessinpapier van Craftsensations gestanst en op een witte dubbele kaart, met de vouwrand aan de bovenkant, geplakt.


De stempelafdrukjes ingekleurd met twinmarkers van de Action. De pinguïns zijn van Copictopia. Na het inkleuren met de hand uitgeknipt en met 3d kit verhoogd opgeplakt. Hier en daar witte gelpen gebruikt en ook wat accentjes gemaakt met glitterlijm.



De andere afdrukjes dan de pinguïns zijn van StudioLight.

Hebben jullie ook een kerstkaart gemaakt die je deze week op het blog van 52 WTC (klik) wilt delen dan kun je die HIER (KLIK) plaatsen tot vanavond 23:55 uur.
Heb je een kerstkaart gemaakt voor de lopende challenge bij 52 weeks to Christmas met de leuke sketch van Bep, dan kun je die HIER(KLIK) linken tot 21 juli 22:00 uur Ned.tijd

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

zaterdag 29 juni 2024

Van België naar Brabant naar Nelleke...

 Hallo lieve allemaal, zoals ik laatst vertelde had ik op vakantie in België twee papierblokjes, bijpassend karton een snijmat, liniaal, mesje en lijm bij. Zo kon ik bij slecht weer toch wat freubelen. De kaart die ik voor Nelleke (farmerblog) maakte heb ik grotendeels in België gemaakt. Thuis in Brabant heb ik er wat stansjes op verwerkt en toen mocht hij op de post naar Nelleke...


Dit model had ik al eerder gemaakt toen een kerstversie (KLIK), daar vind je ook de link naar de tutorial. Voor Nelleke heb ik het fleurige dessin-papier van graphic 45 gebruikt.
Het gestanste vlindertje is van de Action en de "happy birthday" stans zat bij een Engels magazine.
Beide met glitterlijm bewerkt.


Zo ziet het er van opzij uit. Het is een heel simpel model om te maken maar ziet er toch leuk uit. Ik weet dat Nelleke graag andere modellen en technieken probeert dus dacht ik:"als ze nu een voorbeeld heeft kan ze het in haar eigen stijl namaken". En inderdaad schreef ze dat in haar bedankje hihi.

Deze kaart link ik op de valreep nog bij https://carlinskaartenparadijs.blogspot.com/2024/06/challenge-71-juni.html...regenboogkleuren minimaal 3 en in de tuin.

Dan heb ik nog héél leuk nieuws. Vanaf 1 juli mag ik het designteam van Kleuren met potloden gaan versterken. Morgen komt het voorstelbericht op dat blog te staan samen met nog twee dames die het team gaan versterken. Na mijn vertrek uit het designteam bij De Egel kwam er heel veel ruimte (daar was het elke twee weken een kaart) en dat gaat nu weer een beetje ingevuld worden (hier ligt de frequentie veel lager). Ik heb er zin in !!!

Dank je voor je bezoekje, fijne dag/voortzetting van het weekend en tot blogs!
Lieve groetjes Miranda


donderdag 27 juni 2024

Kerstkaart volgens sketch...

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn vorige post. Hoe gaat het bij jullie, kunnen jullie de hoge temperaturen volhouden? Ik beweeg mee met het weer, er wordt weinig tot niet gefreubeld nu het zo warm is. Gelukkig had ik deze kerstkaart om de nieuwe challenge bij 52 weeks to Christmas aan te kondigen al af...

Deze keer heeft teamgenootje Bep een sketch voor ons bedacht...
 Zelf vond ik het een fijne sketch om mee aan de slag te gaan en dit is de kerstkaart die ik maakte...


Ik heb er een vintage/nostalgische draai aan gegeven. Basis is kraftkarton, dessinpapier van Maja Design en alle randjes zijn beïnkt met distress inkt "vintage photo".
Omdat op het plaatje al de tekst "merry Christmas" stond heb ik alleen "happy new year" gestempeld.
Afgewerkt met een stukje touw als strik en donkerrode plakpareltjes.

Op het blog van https://52weekstochristmas.blogspot.com/ vind je de top 3 van de afgelopen challenge en kun je de mooie inspiratiekaarten bewonderen van mijn teamgenootjes voor deze challenge.

Heb je voor deze week een kerstkaart gemaakt dan kun je die HIER (KLIK) linken tot 23:55 uur Ned.tijd.
De challenge zal vanaf morgen online staan en duurt een hele maand.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs. 
Lieve groetjes Miranda

zaterdag 22 juni 2024

Pop-up kaart in Violetta...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kerstcocktails. Dat was weer gezellig om te lezen.

Vandaag een kaart die ik HIER (KLIK) op YouTube vond. Hij is van Janet Blaauw van Hobbyvision. Het is een pop-up kaart die ik maakte van het dessin-papier "Violetta" van Scrap Boys.
Waarschuwing: veel foto's ;P...


Zo is de kaart gesloten. De elementen geknipt uit een los vel met plaatjes dat bij het papierblok zat. Plakpareltjes geplakt op de strook en glitterlijm op de hartjes van de bloemen en het lijfje van de vlinder gebruikt.


Hier zie je goed dat ik het een en ander met 3d-kit opgeplakt heb, de vleugeltjes van de vlinder blijven dan ook zo staan.


Hier zie je al een beetje wat er gebeurt als je de kaart opent.


Hier is de kaart helemaal geopend. Op de "pilaren" een stans van StudioLight gebruikt van hele fijne klimop.


Deze grote tekst-stans zat bij een Engels magazine en de kleine "happy" weer bij een ander magazine. Het label en de vlinder zijn weer uitgeknipt uit het vel dat bij het papierblok zat.

Ik vond het leuk om zo weer een workshop op mijn gemakje thuis te volgen, zo fijn dat mensen de moeite nemen om deze filmpjes te maken.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag/voortzetting van het weekend en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*dessinpapier-ScrapBoys-Violetta,   *klimop-StudioLight-SL/ES/CD825,   *cirkelstans-Nellie Snellen-MFD055,   *plakparels, glitterlijm


donderdag 20 juni 2024

Kerst-cocktails...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn vorige post. Ik heb het idee dat het al wat rustiger is in Blogland (eindelijk mooi weer/vakantie?) dus ik ben benieuwd of er vandaag veel kerstkaarten voorbij komen bij 52 weeks to Christmas. Zelf had ik wel zin in een lekkere cocktail...


Tijdens het maken had ik zelf zo'n lol dat het leek alsof ik al een slokje teveel op had hihi. Deze cocktails zijn in de zomer van 2020 uitgekomen bij Marianne Design maar ik dacht ik maak er kerst-cocktails van.
Ik heb ook nog een foto buiten gemaakt, dan zie je beter dat ik het letterbord van Marianne Design als ondergrond gebruikt heb...


De grote letters zijn met een stans die ik bij Scrapfever kocht gesneden. De kleine letters en sterretjes zitten bij het letterbord als stans. Ik heb de drankjes ingekleurd met Derwent coloursoft potloden en hier en daar wat glitterlijm en witte gelpen gebruikt.

Deze kerstkaart link ik bij 2 sisters on the blog waar ze graag cocktails zien en bij Dutch Card Lovers waar grote tekst gevraagd wordt. Ik link wat later op de dag want ik ben eerst naar de kapper ;P

Heb je ook een kerstkaart voor deze week gemaakt die je wilt delen dan kun je die die HIER (KLIK)
linken bij 52 WTC.
Heb je een kerstkaart voor de challenge "winternacht" gemaakt dan kun je die HIER (KLIK) linken tot en met 23 juni 22:00 uur Ned.tijd.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs! (Vergeet je spam niet ;))
Lieve groetjes Miranda

*stempel en stans-HT1655en HT1656-Marianne Design (Hetty Meeuwsen),   *letterbord en kleine letters-DF3454-Marianne Design (Karin Joan),   *dessinpapier-Dots and Stripes-CraftSensations,   *coloursoft derwent potloden.

maandag 17 juni 2024

In de tuin...

 Hallo lieve mensen, toen wij op vakantie waren had ik 2 papierblokjes en wat bijpassend karton bij. Geen stansapparaat of iets dergelijks dus heb ik een aantal basiskaarten gesneden en geplakt die ik thuis verder gedecoreerd heb.
Dit is de eerste....


Het patroon om deze kaart te snijden en te vouwen kwam ik tegen op het blog van Sylvia's Kaartenpret (KLIK). Als je op het linkje klikt zie je een tekening bij haar wat als schema dient.
Dit is hoe het er aan de zijkant uitziet...


Naderhand heb ik er thuis de tekst en de vlindertjes bij geplakt. Op de vlindertjes zit wat glitterlijm.
Deze kaart link ik bij Carlin's Kaartenparadijs waar het thema "in de tuin met minimaal 3 regenboogkleurtjes" is.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*dessinpapier-Graphic 45-grow with love 2024,   *groetjes-LR0646-Marianne Design,   *vlindertjes-Action,   *glitterlijm-Ranger.