vrijdag 12 juli 2024

Oude of nieuwe hobby ?

 Hallo lieve allemaal, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kerstkaart van gisteren. Vandaag plenst het hier en kom ik met iets héél anders. Ik heb, terug, het scrappen ontdekt. Scrappen deed ik altijd voor mezelf in tegenstelling tot kaarten maken want die verstuur je toch naar iemand anders. De laatste tijd lagen mijn inktjes, stencils, pasta's, scrappapier etc me toch wel aan te staren zo van :"mogen wij ook nog meedoen?"
Ja, graag zelfs.....


Ik ben een plakboek gaan halen bij de A. van 25x25 cm. Een heel oud scrapvel van Tim Holtz op maat gesneden, dat was lichtblauw/wit met lichtblauwe streepjes, en daar met een stencil de tekst gemaakt met distressinkt "walnut stain", met een stencil bolletjes gemaakt met distressinkt "shabby shutters".


Het ruitjespatroon is gemaakt met de grungestempel van StudioLight, wat washitape geplakt en ook daar met "walnut stain" overheen gepoetst. De witte puntjes zijn met de pearlpen gemaakt. Op de knop van de bloem en de vlinder glitterlijm gedaan. De plaatjes zijn geknipt uit de collageboeken van Maremi's Small Art en met decoupagelijm ingeplakt.


Ook op het elfje op de vleugeltjes, het jurkje hier en daar wat glitterlijm gebruikt. De tekst-strookjes van Tim Holtz zijn ook al heel oud (nog uit de scrapbookwinkel in Heesch). Ik heb voor deze tekst gekozen omdat die slaan op het proces dat ik doorlopen heb om hier aan te beginnen.

Explore: "kijken wat ik allemaal in huis heb en op internet struinen naar ideeën",
Dream: "in gedachten alles al samenvoegen naar een "sprookjeswereld",
Discover: "ontdekken en uitvinden wat allemaal goed met elkaar te combineren is",

And so the adventure begins: "een "nieuwe" hobby is geboren :)

Heerlijk om de tijd hier mee door te brengen en kijken waar het toe leidt, niet plannen, gewoon go with the flow. Mijn koppie wordt zo helemaal leeg.
Benieuwd wat jullie hiervan vinden, ik weet nog niet of ik dit steeds ga delen, ik zie wel.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

34 opmerkingen:

  1. Geweldig mooi Miranda! En zo fijn om je koppie helemaal leeg te kunnen maken. En zeker wél met ons blijven delen!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow heel mooi gedaan hoor. Dat knipwerk lijkt me best lastig. Ik vind hem heel mooi geworden. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtige pagina geworden. Heel mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er leuk uit Miranda. Mooi samengesteld die pagina.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat is dit mooi gedaan, de kleurtjes en alle andere leuke details maken dit tot een mooi geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is heel erg mooi geworden. Fijn dat je hiermee zo lekker kan ontspannen . Veel plezier ermee. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een hele mooie pagina Miranda. Leuk om te lezen hoe je de pagina hebt opgebouwd en daarbij de tekst hebt gekozen. Heerlijk om zo bezig te zijn. Ik zou zeggen: "Vooral doorgaan."

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zijn die collage boeken vol met mooie plaatjes hè Miranda! Heerlijk om daar zo mee te scrappen en te ontspannen, het gaat vast een prachtig plakboek worden, wat een mooie maat 25x25 cm! Veel plezier met je nieuwe aanwinst en deze pagina is alvast schitterend geworden! Hier ook grijs, grauw en regen, geen vakantie weer maar kids dagje, heb iedereen weer gezien!
    Goed weekend hoor,
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je dit mooi gemaakt!!! mooie achtergrond!
    heerlijk om te doen he?
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke pagina, Miranda
    Wat fijn dat je er zo blij van wordt!
    Die plaatjes van Maremi, vind ik zo mooi, ik ga het vast ook aanschaffen!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gaaf Miranda en van mij mag je het delen wat je maakt, ik vind het super en denk dat je veel mensen hier ook weer mee kan inspireren. Mooi hoe je beschrijft hoe de pagina is opgebouwd. Ik heb 2 boeken maar nog geen tijd gehad om er iets mee te doen. Fijn weekend, groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, wat heb jij je al heerlijk uitgeleefd met het begin van dit prachtige project. Het ziet er prachtig uit met al die verschillende technieken die je gebruikt hebt. En dit is nog maar het begin! Er komen vast nog meer van die heerlijke (maak en geniet) uurtjes!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je dat weer leuk gedaan, Het lijkt mij ook heel erg leuk maar durf er niet mee te beginnen.
    Ik vind ze allebei schitterend en die nieuwe boeken met plaatjes vind ik ook prachtig,
    Groetjes en veel plezier met het volgende project.
    Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi gemaakt Miranda.
    Dit ziet er leuk uit.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het plezier spat er van af, ik kan mij voorstellen dat je je hier in kunt verliezen als een soort meditatie, om helemaal zen van te worden. Ik zie jouw eigen hand er wel in terug.
    Veel plezier met dit nieuwe oude avontuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie pagina en een duidelijke uitleg!!! Erg leuk.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat je je hoofd zo heerlijk leeg kan maken bij het scrappen.
    Daar is het voor bedoeld toch?
    En het resultaat is prachtig.
    Fijn weekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een mooie scrappagina , altijd leuk om te doen heerlijk om je hiermee uit te leven
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super mooi gedaan Miranda........gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Héél erg leuk èn mooi.
    Zo fijn om hier mee bezig te zijn, lijkt mij.
    En als je hoofd er leeg van wordt is dat helemaal leuk, dan kom je ontspannen weer terug in het echte leven😊
    Als je het wil delen, doen!! Ik vind het leuk om naar te kijken, maar je moet niks natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oooohhhh wat een lieverdje. Je hebt het mooi gedaan. Het plaatje met de grote bloem is ook zo schattig/lief. Prachtig ook hoe je alles hebt bewerkt. Voor mij mag je het delen, erg leuk om naar te kijken in ieder geval.

    Fijn weekend.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Your scrapbook layout is stunning! The combination of Tim Holtz's vintage paper and the distressed stencil work with "walnut stain" and "shabby shutters" adds a beautiful texture and depth. The details like the grunge stamp, washi tape, and pearl pen accents enhance the overall design, especially with the touch of glitter glue on the flowers and butterfly. It's a truly captivating piece that showcases your creativity and attention to detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Owhhhh, kreun, ik had die boeken net weer uit mijn winkelwagentje geschopt maar wat zij ze leuk!!!! ik vraag me af, zijn ze enkelzijdig of aan beide kanten bedrukt, de boeken met de elfjes en bloemen enzo. Supergaaf project, lekker van je "nieuwe" hobby genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Scrappen is zo leuk om te doen. Maar de tijd ontbreekt me. Je kaarten van de laatste tijd zijn weer prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Vind het geweldig!! Zeker waard om te delen hoor ennuh ik zou hem gewoon inlijsten hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een prachtige pagina heb je gemaakt , en wat ligt er nog meer naar je te loeren , zullen wij van genieten hoor.
    Prachtig gemaakt , en als ik dit zie spreekt het me wel aan.
    Is ook echt weer voor om lekker te freubelen.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel erg mooi. En ook leuk om een iets anders te doen.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat mooi gemaakt! Heerlijk he dat kliederen met inktjes en stencils.
    En ik ervaar dat ook 'go with the flow'. Heerlijk om even weer helemaal zen te worden.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat leuk dat je dit herontdekt hebt! Het is leuk, scrappen en pagina's in een boek(je) maken! De pagina die je maakte is mooi en sprookjesachtig! Scrappen is waarmee ik ben begonnen, maar na vijf grote albums vol, dacht ik....waar laat ik het allemaal!! Wat je zegt: kaartjes stuur je weg, dus dat is de reden waarom ik dan toen ben gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. how pretty ... love the design and brilliant colours here, great post x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel mooi geworden Miranda! Kan me voorstellen dat dit ook trekt om te gaan doen! Allebei leuk om te doen! En meerdere hobby's is niet verkeerd! Hoop dat je af en toe wel wat laat zien, zo leuk om mee te mogen kijken! Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je hebt een hele mooie scrap pagina gemaakt, heel mooi papier ook. Leuk om te doen voor jou, ik heb het nooit gedaan en mij trekt het ook niet,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw, wat een mooie scrap-pagina heb je gemaakt.
    Zo'n mooi achtergrond en zo'n leuk plaatje erbij.
    Ik kan begrijpen dat je hier met heel veel plezier aan gewerkt hebt.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen