zaterdag 20 januari 2024

Doosje/kaart met waxinelichtjes...

 Hallo lieve mensen, allereerst dank jullie wel voor de lieve beterschapswensen. De antibiotica begint aan te slaan, de koorts is weg maar het hoesten is dramatisch, pfft wat is dat vermoeiend. Maar goed zal vast ook goedkomen ;P

Gelukkig had ik mijn bijdrage voor de nieuwe challenge bij De Egel al gemaakt. Deze keer luidt de challenge: "maak een doosje/kaart met waxinelichtjes". Je mag zelf weten of je een doosje voor 1,2,3,etc waxinelichtjes maakt.


Ik heb dit gemaakt en er passen drie waxine-lichtjes in. Het dessin-papier is van Marianne Design "Frozen winter"en ik vond het leuk de nieuwe zegelstans van Marianne Design erbij te gebruiken. 
De tekst is een stempel van Elke (Craft&Things) en heb ik al heel lang. De hartjes zijn van Jabbertje.


Van de zijkant...


En aan de binnenkant plaats genoeg om een wens te schrijven. Er staan genoeg patroontjes op internet om doosjes te maken. Ik heb deze simpele zelf bedacht en dit is het patroontje.


Als je de breedte aanpast is het gemakkelijk groter/kleiner te maken. Ook kun je de plaats van de stans voor het "kijkraampje" zelf bepalen let alleen wel op dat je genoeg afstand houdt t.o.v de rillijnen.

Vervolgens een kaart gesneden van 21x12 cm. Het doosje op de onderste lijn geplakt en het overgebleven deel van de kaart dubbelgevouwen (kwam bij mij op ongeveer 8.3 cm uit).

De eigenaar van hobby-/webwinkel De Egel heeft deze prijs beschikbaar gesteld voor deze challenge..


Heb je meer inspiratie nodig? Op het challengeblog van De Egel staan hele mooie voorbeelden van mijn dt -genootjes.
Ik ben benieuwd wat we aan mooie doosjes voorbij gaan zien komen. Succes en veel plezier als je meedoet. Deze challenge loopt tot 4 februari 20:00 uur Ned.tijd.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

32 opmerkingen:

  1. Wat heb je dit supermooi gemaakt Miranda, ik zet je uitleg in m’n todo-lijst maar die is ondertussen zo lang dat ik niet weet of ik eraan toe kom…
    Wat fijn dat je jezelf iets beter voelt.
    Dat hoesten is drama,ik kneusde er een paar weken geleden een rib door, gelukkig gaat het daar ondertussen weer goed mee.
    Fijn weekend xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke challenge, je hebt een mooi voorbeeld gemaakt.
    groetjes Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu heb ik al weer drie verschillende doosjes gezien (GerJanne, Nelleke en deze) wat leuk is dat. Deze is ook weer super.
    Sterkte met die vervelende hoest en toch maar een fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een super mooie kaart/doosje Miranda.......gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een leuke creatie gemaakt met de kaarsjes. Een mooie tekst. Fijn dat je opknapt. Hopelijk ben je snel van het hoesten af. Nog maar veel beterschap. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooi doosje voor de waxinelichtjes leuke details heb je gebruikt
    fijn dat je je weer beter voelt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het weer beter met je gaat.
    Je hebt een prachtige creatie gemaakt .
    Dankjewel voor het patroon.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een hele mooie doosje met ook een leuke tekst erop. Ook een leuk idee. Hopelijk knap je snel op. Beterschap. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat de antibiotica zijn werk begint te doen. Je doosje met de waxinelichtjes is heel mooi geworden, e je hebt er een leuke tekst op verwerkt.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zag net bij GerJanne ook al zo'n mooi doosje. Deze vind ik ook prachtig!
    Beterschap en een goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig deze doosjeskaart, Miranda
    Mooi gemaakt, dat touwtje vind ik er zo leuk bij
    Bedankt voor het patroontje
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk gedaan Miranda en gaaf het touwtje er zo omheen met het hart…top!
    Gelukkig dat de koorts weg is, voelt een stuk beter en die hoest, daar weet ik alles van wij doen dat al een paar weken en duurt te lang.
    Beterschap en groetjes Ellen
    Ellen’s Greetingcards

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk doosje is het zo geworden, Miranda.
    En fijn dat je aan de beterende hand bent. Nu dat hoesten nog, het is echt een hardnekkig virus!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk doosje is dit
    Groetjes Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh I love this. Thank you for the directions. What a beautiful gift this would be for a few friends.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi doosje heb je gemaakt. IK ben helaas niet zo van het maken van doosjes en zo, maar vind het wel erg leuk om te zien! Gauw beter worden hoor!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook deze theelicht doos is geslaagd, fijn dat de koorts weg is, nu de rest nog, fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ach gossie, ik lees nu pas dat je zo ziek bent. Hoop dat de antibiotica inmiddels aan het werk is en dat je je weer wat beter voelt. Heel veel sterkte.
    Je hebt een mooi doosje (bedankt voor de werktekening) voor de waxinelichtjes gemaakt.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig doosje hoor, die zegelstans past er heel goed bij goed idee. Ja dat hoesten uitputtend is daar weet ik alles van, nog effe volhouden het komt zeker goed.
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig doosje heb je gemaakt. Fijn dat de medicijnen helpen en je je wat beter voelt.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke uitdaging is het weer en je voorbeeld is prachtig! Ja dat hoesten is echt erg, sterkte!. Groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een prachtig doosje met kaart, heel stijlvol en met een mooie tekst, mooi in naturelkleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een mooi en lieflijk doosje, mooi DP ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hij is mooi Miranda, je waxinekaart en nóg mooier om te geven! Altijd fijn, lichtjes... 🙂
    Fijn weekend verder.
    GROET en Voorspoed, Wilma. 🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Voor challenges die we lang van te voren weten is het handig, he? Je kaart is prachtig. Fijn dat de AB aanslaat. En nu dat hoesten nog. Paracetamol met codeine voor de nacht?? Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooi doosje met waxinelichtjes heb je gemaakt, die tekst blijf ik ook prachtig vinden. Dat hoesten is inderdaad lastig, mijn dochter was gisteren hier om te eten en ze hoest inmiddels 3 weken..
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel erg mooi en wat een leuk idee.
    Hopelijk doet de antibiotica zijn werk en voel je je snel beter.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh wat gaaf dit doosje voor waxinelichtjes. Heel lang geleden heb ik ook zoiets gemaakt.
    En ik hoop dat je ondertussen al een heel stuk beter bent. Beterschap!!
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi doosje en leuk hoe je die paper seal hebt gebruikt!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow, prachtig Miranda! Wat mooi gemaakt, de neutrale tinten vind ik erg mooi een chic doosje! Gaaf dat draad!

    Fijn dat de koorts weg is, maar dat hoesten kost veel energie, beterschap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuk cadeautje en een mooie tekst ook! En fijn dat je wat opknapt, ik had het gemist. Goed uitzieken hoor, longontsteking is niet niks!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oooooh bah, dat hoesten, dat is zooooo vermoeiend, ik weet er alles van.
    Hopen dat het snel over gaat.
    Wat een leuk kadoosje heb je gemaakt, dit zijn zulke leuke dingen om te maken en er daarna iemand blij mee te maken.
    Ik ga eens bedenken of ik mee kan doen, wie weet lukt het dit weekend nog.

    BeantwoordenVerwijderen