zaterdag 12 augustus 2023

Schuifkaart met vlinders...

 Hallo lieve allemaal, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kerstkaart met schud kerstboom. Vandaag laat ik een schuifkaart zien met heel veel vlinders want bij Knutsels en Kadootjes willen ze graag vlinders zien....


Zoals ik laatst al zei heb ik uit mijn "scraptijd" nog heel veel mooie scrapvellen. Ik denk dat dit papier minstens 15 jaar oud is dus hoog tijd om er iets mee te doen hihi. De eerste foto is de kaart in gesloten toestand. Omdat de ontvanger wel moet weten hoe de kaart geopend moet worden heb ik een stempeltje van Crealies gebruikt. Je moet het rondje met vlinder dus opzij schuiven...


Dan komt de schuine flap los en kun je de kaart openen. De glittertjes die je op het dessinpapier en op de vlinder ziet zijn al verwerkt in het dessinpapier, het ligt er een beetje bovenop.


Zo is de kaart helemaal open en zie je de binnenkant. Op het rondje komt later de tekst in de vorm van een rond stempeltje. Deze kaart gaat even in de voorraad tot gebruik en krijgt dan toepasselijke tekst.


Het filmpje dat ik vond over het maken van een schuifkaart vond ik HIER (KLIK) bij Castella Creatief en heet Slide and lock card. Tip: gebruik dun papier als je wil matten of maak geen mat. Ik heb het hier wel gedaan maar het geheel is nu eigenlijk te dik om met foamtape te laten schuiven. Ik heb nu meerdere foamstukjes op elkaar geplakt of je moet een echt sliderwieltje gebruiken (Bij De Egel (HIER) te vinden)

TIP: bij de augustus-challenge van De Egel (klik) kun je tot 4 september een schuifkaart laten zien maar er moeten dan wel óók bomen/bladeren en vogels te zien zijn.

Vandaag is het feest want onze dochter Dainy wordt 30 jaar vandaag!
De kaart die ik voor haar maakte komt dinsdag op mijn blog.

Fijn weekend, tot blogs!
Lieve groetjes Miranda

*stempeltje CreaLies-CLWSNL07-woordstrips-beweeg(NL)    *dessinpapier-Upikit en Best Creation Ink

30 opmerkingen:

  1. Hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Dainy!

    Mooie sliderkaart heb je gemaakt. Leuk dat met dat cirkeltje de kaart ook gesloten wordt.
    Papier van 15 jaar oud, zo herkenbaar, maar het is en blijft mooi papier dus niks mis mee.
    Fijne dag!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow wat een mooie schuifkaart, en gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, die is mooi geworden! Echt gaaf gedaan Miranda.
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter!
    Wat een mooie kaart heb je gemaakt, heel leuk met het schuif-sluitsysteem. Mooi papier heb je ook gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je dochter en een leuke dag gewenst!
    Je kaart is echt leuk met dit systeem erbij…ik heb het filmpje bekeken, heel leuk!
    Groetjes Ellen
    Ellen’s Greetingcards

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zo'n schuifkaart en heel mooi gemaakt.
    DP blijf je kunnen gebruiken, dat staat er niet op dat het al zo oud is.
    Gefeliciteerd met je dochter haar verjaardag. Geniet van het feestje.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooi schuifkaartje met het mooie dp en de leuke details,
    gefeliciteerd met je dochter
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met Dainy!
    Prachtige sliderkaart, Miranda. Vind het er altijd wel ingewikkeld uitzien. Bij mij blijft het oude DP ook vaak liggen omdat er steeds weer nieuw uitkomt. Toch probeer ik het van lieverlee eens op te maken (weet niet of ik dat bij leven nog red....lol).
    Fijn weekend!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi gedaan. Ik heb het filmpje van Castella ook gezien, dit modelletje staat op mijn to do lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige schuifkaart Miranda.
    Mooi papier zonde om het te laten liggen.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuke fleurige kaart. fijne avond gewenst bij je dochter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je een prachtige schuifkaart gemaakt Miranda met dit gave DP! Ook de binnenkant ben je niet vergeten, erg mooi zo alles bij elkaar! En van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Een Kroonjaar... 🥰
    Fijn en gezellig weekend verder.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Wat heb je een prachtige kaart gemaakt. De binnenkant is heel verrassend.. dit een heel leuk model schuifkaart. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo zeg, super leuk, deze Schuifkaart.
    Wat een leuke sluiting en wat verrassend dat het vlinder rondje geschoven kan worden.
    Mooi dp het je ook gebruikt, oud of niet, ik vind het héél mooi
    Gefeliciteerd met jullie dochter, mooie dag gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, ook Dainy 30...aan je kinderen zie je dat jezelf ook alweer en poosje meegaat he?
    Je kaart is super! En dat werd zeker hoog tijd dat dat papier eens gebruikt werd.
    Dank je wel voor het meedoen bij ons van K&K met deze leuke schuifkaart...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. een super mooie kaart Miranda , gaaf model

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van harte met jullie dochter, Dainy, Miranda!
    Wat een mooie schuifkaaart heb je gemaakt, heel mooi dp ook, prachtig ter inspiratie
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtige en vrolijke kaart en leuk met dit schuifsysteem. Binnenin een super mooie bloemrijke pagina. Ook ik heb natuurlijk heel oud designpapier, maar soms geef ik het wel aan een school.
    Af en toe pak ik oud designpapier en ga ik het stempelen en of met structuurpasta erop. sjabloontjes met inkt is ook heel leuk erop.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat filmpje van Castella zag ik ook, bij haar lijkt alles zo simpel, maar ik vind het knap ingewikkeld.
    Je maakte een hele mooie kaart met leuk papier,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke schuifkaart! Alsnog gefeliciteerd met je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel knap gemaakt! En leuk dat je zulk oud papier hebt gebruikt. Wie wat bewaart..... hier ook nog zoveel....ik probeer het ook wel "op" te maken maar ja....
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. A beautiful card and design, I love the colour combo ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een hele mooie kaart en van harte gefeliciteerd met je dochter!! De onze wordt de 25 ste 30jaar.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat maak je toch een mooie kaarten. Iedere keer denk ik ik moet mijn scrapspullen ook maar weer eens te voorschijn halen. Maar er is teveel leuks om te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schitterende kaart Miranda, het model is al gaaf maar je papier is ook schitterend! Gefeliciteerd met jullie dochter xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, die vellen die zo oud zijn heb ik ook, ook uit mijn scraptijd. Dat ze nog zo goed is is een wonder soms, hè? Maar als je ze lichtvrij bewaart gaat het wel goed. Deze is nog heel mooi en helemaal top voor jouw prachtige creatie. Wat leuk dit model ook! E natuurlijk van harte met jullie dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie schuifkaart heb je gemaakt met dit leuke model.
    Mooi papier heb je tevoorschijn gehaald, zo hebben we vast allemaal een heleboel verborgen schatten.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie schuifkaart met vlinders. De afbeelding aan de binnenkant is prachtig. En dit is ook weer een ander type schuifkaart. Bedankt voor de link.
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Super je kaart Miranda en ik kwam erachter met opruimen dat ik ook nog erg veel scrappapier heb liggen voor de kerstkaarten ben ik daar maar eens aan begonnen. Groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wowwwww, wat mooi, maar lijkt me ook best ingewikkeld! Prachtige kaart geworden Miranda.

    BeantwoordenVerwijderen