donderdag 8 juni 2023

Nog even verder schudden...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn schudkaart met ijsjes. Ze worden zeer gewaardeerd. Van een paar mensen kreeg ik de vraag hoe ik dit gedaan had en ik werk altijd met crepla ertussen. Crepla/foam van 2 mm dik. Vroeger maakten mijn kinderen met dit spul broches en haarspelden.
Ook van mijn kerstkaart maakte ik een schudkaart deze week....


De globe eerst uit karton gestanst, het mica erop geplakt, daarna de globe uit crepla gestanst en erop geplakt. Nu heb je de diepte waar je je schudmateriaal in kunt strooien. vervolgens de achtergrond ertegen geplakt en op maat geknipt. het geheel op de kaart geplakt en afgewerkt met een strikje en lint met de tekst: HO, HO, HO...

Hebben jullie ook een kerstkaart gemaakt? Dan kun je die vandaag tot vanavond 23:55 uur linken bij 52 weeks to Christmas. Daar vind je ook de top 3 van de meichallenge "kerstinkopen".

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs (let ook op je spam)!
Lieve groetjes Miranda

*dessinpapier-CraftSensations,    *globe met tafereeltje-Jeanine's Art

32 opmerkingen:

  1. Kan niets anders zeggen dan dat ik hem weer geweldig vind Miranda, wat een leuk sneeuwhuisje is dit zeg xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi kaartje met de schudbol met het leuke tafereeltje erin
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoals jij het zegt Miranda lijkt het heel eenvoudig....maar het is altijd weer een gehannes vind ik!
    Je hebt er een hele mooie kaart van gemaakt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk met die globe.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke snowglobe en dat schudgedeelte past er precies bij. Het DP is ook gaaf, net als je ijskaartje hieronder.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een super mooie kerstkaart en zo leuk dat schudgedeelte. Mooi met het rode designpapier erachter.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een magische kerstkaart, het sneeuwt sterretjes! Heel leuk, het is een gezellige kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kaart Miranda, dank je voor de tip. Groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kerstkaart Miranda!
    Het schudgedeelte vind ik zo leuk!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke kaart Miranda en met een leuke achtergrond! Ik heb eens even gezocht naar krepla en idd handig dit te gebruiken! Je zou ook gewoon foam kunnen nemen denk ik, is ook iets dikker!
    Groetjes Ellen
    Ellen’s Greetingcards

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt een leuke kaart gemaakt met het winterse tafereeltje in de schudbol. Nog niet eerder gehoord van crepla. Fijne dag.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi gedaan Miranda, je Kerstkaart met dit gave schudvenster! Heel fijn geheel heb je ervan gemaakt.
    Fijne dag vandaag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie shakercard Miranda en je ijsjeskaart is ook n topper
    Groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke winterse kaart Miranda.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superleuke kerstkaart heb je gemaakt met de snowglobe, goed idee om dat crepla te gebruiken..,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk die schudbol op je kaart, dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke schudkaart, Miranda!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leukerd met die mooie schudbol.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is een superleuke kaart met deze mooie globe met schudmateriaal.Er leuk gemaakt.Groeten Trijntje .

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk hoor, jij blijft nog even schudden.
    Ik ken het spul niet, dat crepla, ik ga eens even Google straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super leuke kerstkaart, leuk gedaan met de schudbol. Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schudkaarten hoorden bij mijn favorietekaarten op de kraam bij de beurzen. Vooral als er kinderen stonden kon Wim ze heel lang bezig houden. Had ik even rust. hahaha
    Jouw kaart vind ik prachtig Miranda. grts Leny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een hele leuke schudkaart.
    Prachtig gemaakt Miranda.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een super kaartje weer en dank je wel voor het idee, heb net stukjes 10x10 crepia voor de kinderen in de zak gedaan, gauw eruit halen maar.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een leuke schudkaart. Bedankt voor de tip, want ik had nog nooit gehoord van crepla.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hey Miranda,
    Schudkaarten zijn altijd leuk, ook deze kerstkaart weer! En je maakte me nieuwsgierig, dus ben ik ook even naar de ijsjeskaart gaan kijken... Die is erg cool!!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat ziet er gezellig uit, ik houd van schudkaarten maar maak ze veel te weinig. Misschien nu ik weet hoe jij het doet met crepla (nog nooit van gehoord) dat het wat gemakkelijker gaat, ik zal er eens naar zoeken.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hele mooie kaart. Schudkaarten blijven leuk om te maken.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke globe. Dat kleine strikje bovenop maakt het net even af.
    Leuke kaart geworden.
    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen