donderdag 4 mei 2023

Monochroom deel 2...

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kaart voor Petra, dat was weer leuk om te lezen. Wat ook heel leuk is, vind ik, is dat ik een weggever van Marjan (M@rjans blog) mocht ontvangen. De mooie tekststans "hello" is al binnen samen met een hele mooie encaustic wax kaart :). Ik laat de kaart niet zien want ik denk dat hij nog op Marjans blog komt. Met de stans ga ik binnenkort aan de slag. 

Vandaag staat de reminder voor de lopende challenge bij 52 weeks to Christmas op het programma; een monochrome kerstkaart...


Vorige week had ik een compleet witte kerstkaart en vandaag ga ik van wit-lichtgrijs-donkergrijs naar zwart met de leuke pinguïn Elvis. Achteraf had ik zijn voetjes beter in lichtgrijs kunnen maken want nu vallen ze een beetje weg in de sneeuw. In het echt zie je ze beter. De kleine sneeuwvlokken zijn restjes die uit een randpons van Martha Stewart vallen. De grote witte sterren zijn met een pons gemaakt en hebben wat glitterlijm gekregen.


Deze tweede foto is in het zonnetje gemaakt zoals je ziet aan de schaduw onder het gewei. Ziet er toch anders uit ;) maar ja dat zong André van Duin al lang geleden hihi.

Heb je een monochrome kerstkaart voor de challenge gemaakt dan kun je die HIER (KLIK) linken.
Een gewone kerstkaart kun je HIER (KLIK) linken. Beide linken werken tot vanavond 23:55 uur!

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

34 opmerkingen:

  1. Je slaagde er weer super in om aan deze opdracht te voldoen Miranda, Elvis staat er mooi op xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super leuke kerstkaart met Elvis. Handig dat je de kaart ook in het zonnetje hebt gemaakt en wij de schaduw kunnen zien.
    Gefeliciteerd en wat leuk dat je een prijs van Marjan hebt gewonnen. Veel plezier ermee en we zien de creaties wel voorbij komen.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke kaart, zo schattig met die pinguïn.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart is het! Ja lijkt zo 2 andere kaarten qua kleur, het daglicht kan zoveel doen.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben helemaal weg van je lieve Elvis. Superleuke kaart.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Miranda, leuk dat je wat won bij Marjan! Het lijkt me een heel leuke stans! Ben benieuwd naar je kaart ermee.
    Deze kaart is ook weer een plaatje! Dat randje rond het gewei door de zon ziet er inderdaad anders uit, maar ook een idee om een keer dubbel te stansen in zwart en dat eronder te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kerstkaart Miranda
    Leuk zo in monochroom grijs
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een heel leuke kerstkaart, de pinguin krijgt alle aandacht en hij is zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke kaart Miranda.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooi kaartje in de monochrome kleuren het pinguintje steelt de show
    gefeliciteerd met je prijs
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ach wat een schatje mooie kaart Miranda en ja buiten krijg je toch een andere kleur.

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk!!
    Wat een verschil in kleuren, ik dacht even dat het 2 kaartjes waren.
    Bedankt voor je opmerking over André van Duin...... nu heb ik de hele dag dat liedje in mijn hoofd, grrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel leuk met Elvis, mooi kaartje! En wij halen heel vaak het liedje van André aan, blijft een 'waarheid als een koe'... Op naar een mooie dag!
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig gedaan. Ook al zijn het geen traditionele kerstkleuren, dit kan mij wel bekoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt een fijne uitwerking van de challenge gemaakt Miranda, de 2e foto is idd duidelijker. Mooi gedaan hoor!
    Fijne dag gewenst.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is ook weer een leuk kaartje geworden in deze tinten! Eerst dacht ik dat je een zwart/witte kaart had gemaakt. Kun je nagaan hoeveel dat scheelt met een zonnetje erbij! haha! een mooi kaartje Miranda en de uitdaging goed gelukt! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een leuke monochroomkaart, en van deze lieverd willen we wel een knuffel hoor.
    Liefs Annemarie en Merit

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig gemaakt.
    Je hebt er weer een leuke kerstkaart bij.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Miranda,
    Deze is super leuk geworden in wit-zwart-en-allesertussenin! Geweldig hoe de schakeringen in elkaar overgaan...
    Ook grappig hoe je van een pinguïn een vogel hebt gemaakt!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een prachtige kaart met deze kleuren en de leuke pinguïn.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Haha...als de zon schijnt, nou krijg ik dat liedje ook niet meer uit mijn gedachten.
    Je maakte een vrolijke kerstkaart met de leuke pinguin, in deze monochrome kleurtjes,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Twee heel toffe kaarten in de zwarte en grijze variant met die leuke Elvis!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie kerstkaart,en wat een verschil met licht
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super leuke kaart met Elvis. Het was hier in het hoge noorden mooi weer vandaag. En de zon scheen! Hoewel ik daar voornamelijk achter het raam van heb genoten.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zijn je kaarten gaaf Miranda! Wat leuk de zwart/witte en grijs/witte combinatie en Elvis is een schatje.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een leuke kerstkaart heb je gemaakt!
    Het lijken twee verschillende kaartjes!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik was al weer even niet langs geweest, maar nu kom ik weer een kijkje nemen, wat een prachtige kaarten heb je weer gemaakt. De vrolijke vogeltjes, zo leuk en dat monochroom, mmmm, ik denk dat ik je kleurrijke kaartjes mooier vind maar wel erg knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie kaartjes Miranda in deze tinten.
    Groetjes,Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel lief kaartje met die pinguïn die een knuffel komt geven.
    Het lijken wel 2 verschillende kaarten door de lichtval.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gave tinten gekozen, Miranda en twee mooie kaartjes zijn het, erg leuk die kleine pinguïn!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een mooie monochrome kaart heb je met de leuke pinguïn gemaakt. Leuk dat je een mooie mal bij Marjan won. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel leuke kaart, Miranda, zo in zwart wit! Die pinguïn is wel een schatje.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heel mooi deze kaart, wordt toch wel speciaal met de monochrome techniek. Groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen