dinsdag 7 maart 2023

Geïnspireerd door Marjan...

 Hallo lieve mensen, aan het begin van het nieuwe jaar vertelde ik al dat ik meer wilde gaan doen met mijn inkt, stempels, stencils etc. Nu zag ik laatst iets bij Marjan (M@rjans blog) waar zij met witte inkt een soort schaduw maakte (kijk maar eens bij haar, klik) en ik zei meteen :"dit ga ik proberen". Nu kwam ik er al snel achter dat mijn stencils niet zó handig waren (ik heb voornamelijk kleine motiefjes om achtergronden te maken) maar ik heb toch twee kaarten kunnen maken..


Eerst deze met vogeltjes. Ik heb op kraft gewerkt met witte en paarse inkt.


Deze afgewerkt met plakpareltjes, geborduurde stiksteekjes en een tekst-stempel van Different Colors. Dat is een houten stempel in een rechthoek. Na het stempelen reepjes van de tekst gesneden zodat ik die tussen de vogeltjes kon verwerken.

Deze kaart gaat in mijn boekje waar ik "techniekjes" in verzamel. Mijn tweede probeersel is een kerstkaart geworden en die plaats ik donderdag op mijn blog.
Dit was tijdens het Carnavalsweekend dat ik dit uitprobeerde en ik heb ook nog met de gelliplate, inkt en stencils zitten spelen...


Zomaar wat proberen, best leuk om je hoofd leeg te maken merkte ik, het is steeds verrassend wat er tevoorschijn komt.


Wat het uiteindelijk wordt komt vast nog wel eens op mijn blog hihi.
Vandaag hou ik een knutseldag want daar heb ik zin in én het is er weer voor (lees regen en natte sneeuw).

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

31 opmerkingen:

  1. Jij hebt je lekker uitgeleefd Miranda....leuke kaart is het geworden!
    Ik ben eigenlijk ok wel benieuwd naar wat er nog volgt!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de vogeltjes super leuk geworden Miranda en ben ook heel benieuwd wat we met je 'probeersels' voor leuks gaan zien. Uuuh paaskaart mijn fout, zit nog in het vat maar dat de leeslijst niét klopt is weer een nieuw Blogger-probleem, hopelijk van korte duur!
    Ik zit op mijn mobiel dus ben anoniem - óók zoiets vreemds 🤪 op tablet gelukkig géén gedoe.
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt leuk zitten spelen Miranda en hele gave resultaten verkregen! We gaan er nog wel meer van zien!
    Fijne knutseldag nog.
    GROET, Wilma Romers

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige kaarten Miranda.
    Je hebt je goed uitgeleefd met de vogeltjes.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er geweldig uit !!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk gedaan met die witte schaduw (ga zo even op het blog van Marjan kijken. Wat leuk dat jij ook het mixed media ontdekt heb. Ik vergeet ook altijd alles als ik lekker zit te 'kliederen'. Ben benieuwd naar wat je er allemaal mee gaat maken.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi gemaakt. Die witte inkt ziet er goed uit. Welk merk witte inkt heb je?? Heb nu eentje en die heeft bijna geen pigment.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je lekker bezig geweest met als resultaat een prachtige vogeltjeskaart, mooi zoals je de tekst er op verwerkt hebt.
    Met de gelliplate werken is voor mij ook nog erg nieuw en die verrassing van wat er afkomt vind ik er ook zo leuk van. Ik ben heel benieuwd naar wat je met die afdrukjes gaat maken!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je heerlijk bezig bent geweest en met een super leuk resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie kaartjes altijd leuk om iets nieuws te proberen en als het dan ook nog lukt is dat helemaal leuk
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een superleuke kaart met de vogeltje. Heel mooi gelukt met de witte schaduw. De tekst is geweldig. De rondjes uit degelijkste zijn erg mooi. Daar zien we vast iets leuks mee voorbij komen.ik ben ook aan de knutsel… even een paar bloggen bekijken… veel knutselplezier. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een leuke techniek met de schaduw erbij. Ook je andere achtergrondjes zien er leuk uit.
    Mooi gemaakt allemaal.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Miranda,
    Ja dat gave idee had ik ook al gezien. Leuk dat jij het ook gemaakt hebt. En super mooi geworden!!
    Hopelijk heb je een heerlijke knutseldag gehad.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi met de witte schaduw. Leuke achtergrondjes en ik ben benieuwd naar je kerstkaart!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie kaart met de witte schaduw zo, wat een leuke techniek. Hoop dat je vandaag een heerlijke knutseldag hebt gehad. Je doosje van de vorige post is ook gaaf en natuurlijk ook benieuwd naar je kerstkaart.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Miranda,
    Wat een geweldig mooie vogelkaart is het geworden! Dat vraagt naar meer van dat! Ook de andere creatieve spinsels zijn leuk!
    Dankjewel voor jouw leuke reactie op mijn blog vandaag. Ik ga je nog wat meer vertellen. Moederdag valt hier dus ook op 15 augustus, de dag van de Heilige Maria. Maar we vieren ook wel de 2de zondag van mei hoor! Zoals je zei: vieren wat te vieren valt! haha!! Fijne avond nog!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jaaa... die techniek staat ook nog op mijn lijstje! Zo'n mooi effect en ik vind de jouwe heel goed gelukt! En wat je met de gelliplate hebt gedaan ziet er ook al tof uit. Komen vast wel weer leuke kaartjes van. En ik kan me indenken dat het heerlijk is om even nergens aan te denken en je gedachten te verzetten door creatief bezig te zijn. Ik ga dat morgen doen ;-)
    Ik had anders natuurlijk moeten slapen en omdat ik maar een anderhalf uur hoef te werken straks, heb ik een extra dagdeel vrij...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Inderdaad heerlijk om je hoofd leeg te maken.
    Wat en mooi resultaat geeft dat, de witte schaduw (haha, kan dat, witte schaduw?)
    Ik ben heel benieuw wat je met de rest gaat doen, wat een mooie kleuren zijn dat zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gaaf kaartje, leuk om deze techniek eens uit te proberen,
    met de andere achtergrondjes komt vandaag of morgen ook wel een mooi kaartje te voorschijn

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Superleuk is dat met de schaduw zo. Nog niet eerder gezien, en je andere achtergrondjes zijn ook mooi, heerlijk je hoofd leeg kunnen maken en dat je een schriftje voor dit alles heb gemaakt.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt een hele mooie kaart gemaakt met de techniek van Marjan en die staat nog op mijn to do lijstje.
    Ook je gelliplate afdrukjes vind ik heel mooi.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wauwww Miranda wat ontzettend mooi!
    De stempels zijn sowieso al prachtig met de schaduw (knap gedaan) en dan die pakkende tekst….ik ben er stil van!
    Ben nu al benieuwd naar je kerstkaart…
    De achtergrondjes heb je ook mooi en kleurrijk gemaakt xx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat superleuk gedaan! Je beide kaarten zijn heel mooi geworden met deze techniek. Vandaag geen knutselen voor mij. Vanmiddag op Fender passen. Doe ik met liefde 😘
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi gedaan met witte schaduw! En zo leuk dat je verschillende technieken aan het uitproberen bent.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige kaart Miranda
    En ja een hele leuke techniek die ik toch ook wel wil gaan proberen...
    En heerlijk he zomaar wat rommelen en knutselen met inktjes en verfjes, absoluut onder druk erop!
    Fijne dag liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja ik herinner het me nog het verschuiven van de stencil en je witte schaduw randje is heel goed gelukt Miranda! Ik vind het ook steeds leuker om met inkt of verf bezig te zijn. Je uitgeprobeerde techniekjes zijn super gaaf geworden die komen vast een keer op een mooi kaartje! Ik ben een dagje vrij en mij voorgenomen Femmindes pakketje voor de dag te halen, hier vliegen de winterse buien ook om de oren hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. een hele leuke kaart Miranda en leuk hoe je dat gedaan hebt, gave achtergrondjes ben benieuwd hoe de kaart eruit komt tezien

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke technieken en kaarten Miranda, groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat een leuke techniekjes!! En met mooi resultaat ook. Leuke kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie creaties. De wereldbollen zijn prachtig. Goed idee om techniekkaartjes in een boekje te verzamelen. Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. die vogeltjes zijn ook heel leuk! Goed idee om zelf een techniekenboekje bij te houden, zo vind je wel snel iets terug!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen