donderdag 17 november 2022

Kerstkaarten week 46....

 Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn kaart voor Joop. Ik heb ze met veel plezier gelezen.
Het is weer donderdag en Kerstmis nadert met rasse schreden, gisteren kerstzegels gekocht dus die zijn ook al binnen. Vandaag zijn er dankzij het blog van 52 weeks to Christmas en dankzij jullie weer veel kerstkaarten te bewonderen in Blogland. Zo leuk om steeds weer jullie enthousiaste deelname te zien :)

Ik heb vandaag twee kerstkaarten om te delen. Ik heb me laten inspireren door Trijntje (Trijntjes Kaarten) en wel door  deze serie (klik). Zij heeft met de ronde collagekaart van Marianne Design heel veel plaatjes verwerkt en dat vond ik zo leuk...


Nou dat viel nog niet mee, de plaatjes moeten natuurlijk wel passen, maar het is gelukt. Toen vond ik dat ik er ook nog een moest maken met de vierkante collagestans en dat werd deze...


Daar heb ik het frame en de ijspegelrand uit het Snowpaper van Marianne Design gestanst. Gecombineerd met het zachtroze en wit geeft het een mooie winterse uitstraling vind ik.
Bij beide collagekaarten heb ik de poinsettia van Joy/Noor gebruikt van een paar jaar geleden met in het hart een glittersteentje. De takjes zijn met een pons gemaakt.

Hebben jullie ook een kerstkaart gemaakt die je wilt delen dan kun je die tot vanavond 23:55 uur HIER(KLIK) LINKEN.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*plaatjes- Syta van Gelderen,  *snowpaper-Marianne Design-CA3181,   *ronde collagestans-LR0677-Marianne Design,
*vierkante collagestans-LR0568-Marianne Design,   *strik-Leane creatief-45.4520-Bows,    *ijspegelrand-Joy-6002/2036
*poinsettia-Joy/Noor-6002/1048,    *tekst vierkante kaart-Leane Creatief-45.0867,   *tekst ronde kaart-CardDeco-CDECD0041
*takjespons- Martha Stewart,   *glittersteentjes.


43 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kerstkaarten heb je gemaakt, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toevallig heb ik er afgelopen weekend ook 1 gemaakt n.a.v. Trijntje. Hij komt later een keer op mijn blog.
    Die van jou zijn ook erg mooi, leuk om ook eens een vierkante variant te zien.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat gaaf Miranda! Die ronde stans is natuurlijk ook wel super. En ik wilde schrijven: ik wist niet dat er ook een vierkante variant was, maar uiteraard...ik heb de rechthoekige, maar logisch dat er ook een vierkante is. En ook die heb je heel mooi gemaakt.
    Even een werkje, maar ik vind het resultaat altijd wel weer verrassend op de een of andere manier. En trouwens die strik bovenaan is een prachtig detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn hele mooie kerstkaarten en de poinsettia's vind ik erg leuk. Leuk dat je beide varianten hebt gemaakt.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw schitterende kerstkaarten, wat een mooie kleuren en de plaatsje top! Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Twee prachtige kaarten en je hebt de plaatjes mooi verwerkt in de collages.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow....twee prachtige kaarten Miranda!
    Wat leuk gedaan met het sneeuwrandje op de vierkante kaart!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kaarten, Miranda! Je hebt de plaatjes heel mooi verwerkt in die gave stansen. De 1e is een warme kerstkaart en de 2e een toffe winterkaart in die verstilde kleuren.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kerstkaart Miranda.
    Mooi deze ronde vorm.
    Maar ook de mooie roze is zo mooi gemaakt.
    Groetjes Elle-Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kerstkaarten, Miranda
    Een leuk puzzelwerkje lijkt me!
    Met groots resultaat en jouw kerstkaarten zijn weer aangevuld!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ideaal zijn deze mallen voor veel plaatjes die mooi bij elkaar passen. Het zijn 2 hele mooie kaarten geworden!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooie kaartjes met de layout mallen mooie plaatjes heb je gebruikt voor de vakjes
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke kaarten Miranda. Van de bovenste krijg je trek....(LOL!)
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kerstkaarten Miranda. Groetjes Femmy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Idd even dubben of het allemaal wel past/tot zijn recht komt maar dan heb je wel 2 beauties, ben vooral weg van de 2e!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het zijn heel verschillende kaarten geworden, maar allebei schitterend om te zien.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi en sfeervol, vind de ronde ook een warme uitstraling hebben!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Twee prachtige kaarten en wat leuk dat je je hebt laten inspireren door Trijntje!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zulke leuke modellen zijn dit, ik zie ze wel eens vaker. Jij hebt er twee beauty's van gemaakt, Miranda, de een echt kerst que afbeeldingen kleuren en de tweede ook zo mooi in zachte tinten en modernere afbeeldingen, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooie kaarten, Miranda. Leuk om je door Trijntje te laten inspireren. Lijkt me een hele klus om plaatjes te vinden die bij elkaar passen en in de vakjes.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooie kaarten heb je gemaakt.
    Leuk dat je je hebt laten inspireren door Trijntje.
    De 2de kaart met het glitter is wel heel erg mooi geworden, geeft zo'n mooi effect
    Fijne dag,
    Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend, wat heb je prachtige Kerstkaarten gemaakt Miranda! Hele leuke mallen met de vakjes, daar kun je veel mee doen. Hele mooie resultaten!
    Fijne dag vandaag.
    GROET, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie kaartjes allebei Miranda! Super leuk met al die plaatjes en het ruimt zeker weer de restjes op! Die vierkante met dat roze erbij geeft zeker een mooi winters tintje! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Twee prachtige kerstkaarten heb je gemaakt. Je hebt de vakverdeling erg mooi gedaan. Mooie strik ook op de kaart van de cirkel en prachtige teksten heb je er ook op verwerkt.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is je prachtig gelukt om de plaatjes er mooi passend op te krijgen Miranda, dat zal een heel gepuzzel zijn geweest!
    Zijn zijn allebei prachtig en heel verschillend!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige ronde kerstkaart met de rode strik, ook je roze vierkante is super. En die poinsettia gebruik ik ook altijd omdat deze zo fijntjes, ik heb genoeg andere, maar gebruik ze zelden,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk om je zo te laten inspireren. En ja ik snap dat het even zoeken was naar de juiste plaatjes. Maar het zijn 2 hele toffe kaartjes geworden.
    Fijne dag!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel erg leuk dat ik je heb kunnen inspireren.Het is inderdaad even een dingetje om de plaatjes bij elkaar te zoeken en te passen en te meten. Jij hebt twee prachtige kaarten gemaakt.De ronde is erg mooi met de strik en de. vierkante variant heb je erg leuke plaatjes op gebruikt en een erg mooie afwerking met de ijspegels. Ik hou de vierkante even in mijn hoofd… Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wauw, echt twee prachtige kerstkaarten, ik hou van die collagekaarten. De eerste is feestelijk in het rood en de tweede is zo sfeervol, een beauty.
    Je had zeker een leuke, vrolijke kaart voor Joop, het lukte me dinsdag niet te reageren, blogger wilde de reactie niet publiceren.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel mooi en stijlvol deze kaartjes, TOP.
    Groetjes, laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Twee hele mooie kerstkaarten heb je gemaakt
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het zijn weer prachtige kaartjes Miranda!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hele mooie kaarten met de beide vakjes stansen. Ik moet ze ook maar weer eens uit het stof halen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat twee geweldige kaarten heb je gemaakt Miranda, je hebt mij weer kunnen inspireren. Heb de ronde mal ook en deze ook gauw weer gebruiken. Dank je wel.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wow, wat een prachtige kerstkaarten heb je gemaakt met de collage mallen Miranda!!!
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hey Miranda,
    Hoe leuk zijn deze kaarten!
    Goh, weer zo'n tof ideetje om mee aan de slag te gaan... Maar ik ben nog met zo veel andere zaken bezig. Ik hoop dat ik deze kan onthouden voor volgend jaar...
    Die strik maakt de eerste kaart wel heel feestelijk!
    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je kaarten zijn super, ja dat is zeker moeilijk, want die openingen zijn niet zo groot, maar het is je goed gelukt.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh wat zijn het beide prachtige kaarten Miranda. Ik heb ze ook beide en nog geen kerstkaart mee gemaakt. Misschien moet ik dat ook eens doen of durven.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Twee mooie kaarten. het is je goed gelukt om passende plaatjes te vinden voor de kerstbal en het vierkante frame. Lijkt me inderdaad een heel gepuzzel.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Stunning card, love the background blending and your delightful colouring. x

    BeantwoordenVerwijderen