donderdag 17 februari 2022

Nostalgische kerstkaart week 7

 Hallo lieve mensen, zijn jullie nog niet weggewaaid? Wat een wind staat hier op dit moment zeg, alles klappert hihi.
Vandaag is het weer kerstkaarten-donderdag in Blogland. Als je deze week een kerstkaart gemaakt hebt kun je die met ons delen op 52 weeks to Christmas .
Ik ben een beetje op de nostalgische toer gegaan.....


De basis is een witte vierkante kaart. Daarop rood en vervolgens groen cardstock. De randjes bewerkt met correctievloeistof,
Het dessin-papier is van Pion en daar heb ik de randjes bij opgeruwd en met mijn nagels wat teruggeduwd om een wat oude uitstraling te krijgen.


Rond het plaatje van de kerstman heb ik pareltjeslint geplakt. Het frame is een oudere stans van Joy die ik met correctievloeistof heb bewerkt. Achter het kader geplozen wondgaas geplakt met hier en daar een stipje glitterlijm. An de onderrand een randje kant geplakt en links een poinsettia gemaakt met een stans van Joy. De takjes zijn een pons van Martha Stewart.


De tekst is gestempeld en verhoogd opgeplakt. Bovenaan heb ik de hulstborder van Joy geplakt met daarop rode glittersteentjes als "besjes".


Aan de binnenkant nog een strookje dessinpapier en poinsettia geplakt. die stond op hetzelfde vel als het plaatje van de kerstman en heb ik helemaal uitgeknipt.

Je kunt je kerstkaart HIER(KLIK) linken tot vanavond 23:55 uur. Op 52 weeks to Christmas zie je deze week de inspiratiekaarten van mijn dt-maatjes Ineke en Colien. Rechts aan de zijkant vind je de kerstkaarten van de overige dt-leden.

Dank je voor je bezoekje, fijne dag, voorzichtig tijdens de storm en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*plaatje-Hobby Lapland-Id0067,    *dessinpapier-Pion Design-Let's be jolly-2018,    *tekststempel-Studio Light-SL-EJ-stamp85,    *border-Joy/Noor-6002/1230,    *poinsettia-Joy/Noor-6002/1048,    *frame- Joy-6002/0304,    *kant, parellint, glittersteentjes, wondgaas, correctievloeistof en glitterlijm.

40 opmerkingen:

  1. Schitterende kaart het papier de leuke kerstman en de vele mooie details maken het tot een echte nostalgische kerstkaart. Brr hier was het ook flink raak met de storm en regen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is erg mooi Miranda, zo hoort een echte kerstkaart eigenlijk te zijn…ik houd ervan xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie nostalgische kaart met dit plaatje. De parels rond de kerstman, het lint en de poinsettia maken het helemaal af!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi Miranda je kaart! En laat de kerstman de boom maar goed vasthoude, want jeetje wat een storm idd en er komt er nog eentje.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe nostalgische kerstkaart Miranda.
    Fijne donderdag
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige kaart, een "klassieke Miranda", haha. Heel stijlvol en kersterig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel mooi kerstkaartje waar veel leuke details op is te bewonderen. Ook je binnenkant vind ik heel mooi!
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooi kaartje met de vintage papiertjes en kerstman en leuke details
    ik vind vintage altijd lastig om te maken maar het jouw goed gelukt
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kerstkaart met de kerstman als blikvanger.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke nostalgische kaart, Miranda! En goed idee om correctievloeistof te gebruiken. Ik had het nog liggen maar het was uitgedroogd...
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ik hou hiervan ... nostalgisch en in de kerstkleuren!
    Ja wat een wind hè, je kan je buiten bijna niet staande houden en dan moet jij nog met Ziva naar buiten, hou elkaar maar goed vast!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wwaauuw....mooie kerstkaart lekker nostalgische deze X
    En zo leuk gecombineerd alles en een top kerstman erbij
    Gezellige donderdag groetjes Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kerstkaart, Miranda
    Heel mooi zoals je die randmal hebt gebruikt,
    prachtig dessinpapier en plaatje, mooi nostalgisch
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prachtige kaart met mooi papier en plaatje. Leuke mallen heb je gebruikt.
    Hier gaat de wind nog steeds flink tekeer. Gelukkig nog geen schade!
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een hele mooie kerstkaart met de leuke kerstman.
    Hier hoort natuurlijk de rode en groene kleuren bij.
    Mooie papiertjes en hele leuke details.
    Prachtig gemaakt Miranda.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Práchtige Kerstkaart Miranda en inderdaad heel nostalgisch. Ik houd daar wel van, Pion is, met Maja design mijn favoriete Dp. Heel erg mooi gewerkt. En kijk je zelf ook uit vandaag? Fijne dag!
    GROET, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een prachtige kaart Miranda. Dat nostalgische is echt jouw stijl.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Weer een hele mooie !!!!!!
    Groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een mooie kerstkaart heb je gemaakt met een prachtig plaatje en prachtig papier heb je ook gebruikt. Mooie mallen erop verwerkt.

    Ik zag dat je een reactie had achtergelaten bij mijn winterse kaart, maar kwam bij mij alleen in mijn leeslijst. Op het blog is die niet verschenen, vind dat zo raar. Dat had bij mijn vorige blopgpost ook al gehad, het lijkt net of dat elke keer de 2e die er dan iets op wilt plaatsen, dat ik die wel in mijn leeslijst krijg, maar niet bij mijn blogpost geplaatst word. Beetje raar, hopelijk is dat probleem binnenkort opgelost en staat alles er gewoon weer op.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke kaart met die gezellige kerstman!
    Ik ben net door de storm heen boodschappen gaan doen en gelukkig is de wind hier niet meer zo erg als vannacht!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig, Ik houd wel van deze stijl kerstkaarten. Blijven toch wel de echte kerst kleuren. Wat een goed idee om correctie vloeistof te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige nostalgische kerstkaart. Erg leuk gemaakt met deze materialen . Het waait hier ook erg. Was zojuist nog even op de fiets… Blij dat ik weer thuis was. Heftig hoor. Morgen nog erger… Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha Miranda,
    wat een mooie nostalgische kaart heb je gemaakt. Hij oogt helemaal niet druk, terwijl er wel heel veel te zien is. Het plaatje past ook eigenlijk niet op een strak kaartje he? En leuk die parelrand erom heen.
    Mooi dat je de binnenkant niet vergeten bent..
    Het kaartje voor mijn broer ga ik meenemen, is hij in elk geval op tijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige kerstkaart laat je vandaag zien, heel mooi gemaakt!

    Liefs, Merit en Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Supermooie kerstkaart met de mooie kerstman Miranda!
    Hier ook veel wind en regen dus weer om lekker in mijn kamertje te zitten.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een hele mooie nostalgische kaart heb je gemaakt Miranda!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi kaartje met die lieve kerstman.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooie kaart heb je gemaakt
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige kerstkaart is dit Miranda.
    De rand met parels staat heel mooi rond het plaatje met de kerstman.
    Heerlijk nostalgisch.
    Groetjes Antje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Miranda
    Wat een prachtkerstkaart ik lig achter moet er toch aan gaan beginnen .
    En nee nog niet weggewaaid gelukkig .
    Liefs en Creatiefs
    Cinderella
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Haag, deze "Vintage" kerstkaart.
    Meteen een inspiratie voor de Egel😉.
    Veel details te zien wat het helemaal af maakt.
    Leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Miranda, een hele mooie kaart, zelfs je randjes, je kantjes… alles past perfect op je kaart, top !
    Groetjes en fijn weekend,
    Laurette

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Miranda,
    Wat een prachtige kerstkaart , heel mooi plaatje leuk gedaan.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie en uitgebreidde kerstkaart!! Tof zo in de traditionele kleurtjes.
    Fijn weekend!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie, nostalgische kerstkaart heb je gemaakt met een leuk plaatje, alle randjes mooi bewerkt en een leuk parelrandje,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Een prachtige nostalgische kerstkaart, blijft altijd mooi ook rood en groen voor kerst; Ik ben nog niet weggewaaid maar het is hier in Friesland wel bar en boos. Veel erger dan gisteren.
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een mooie nostalgische kaart heb je gemaakt Miranda. Heel leuk de rode Stans om het plaatje, past mooi bij elkaar. Hier waait en regent het, lijkt wel herfst. Prettig weekend groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  38. PS nog gefeliciteerd met je 10 jaar jubileum bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooie kaart, ik hou wel van dat traditionele, de "echte"
    kerstkleuren.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen