maandag 24 augustus 2020

Laatste zomerlift en groot nieuws../ Last challenge Marfien and big news..

Hallo lieve mensen, aan allerlei zaken is te merken dat de zomer(vakantie) op z'n eindje loopt. Het weer verandert, scholen beginnen én alweer de laatste zomerlift met Marfien .
Het was de bedoeling om deze kaart te liften...

Hello dear people, today is the last challenge at Marfien's. We had to copy the layout of this card..


Nu had ik bedacht dat ik de achtergrond eens wilde borduren i.p.v met inkt bewerken. Dus ijverig aan het zoeken naar patronen maar ik kon niets geschikts vinden. Dus twee patronen verknipt en naar eigen idee op de achtergrond geprikt...

I wanted to use embroidery on the background ....


Toen ik klaar was met borduren zag ik dat ik vergeten was om ruimte open te laten voor de "golvende" onderkant van de originele kaart. Ik zou dan dwars door mijn borduurwerk stansen en alles zou los raken. Weer wat geleerd, éérst stansen dan borduren LOL...
Uiteindelijk is dit míjn uitwerking geworden...

But I forgot to make the wavy side at the bottom first and after didn't work because I would ruïn my embroidery. So I learned, diecut before embroider LOL...
This is what I've made...


Ik ben benieuwd wat de andere liftsters gemaakt hebben. Marfien wil ik hartelijk bedanken voor dit leuke initiatief, het was weer leuk en gezellig :)
Deze kaart link ik bij 2 sisters on the blog waar ze graag een geborduurde kaart met stiksteekjes willen zien.

Dan nog groot nieuws dat ik met jullie wil delen..... 
Tanika die in Londen woont met haar vriend Rik en hond Pixel komt weer in Nederland wonen! Rik wil heel graag terug en na goed overleg hebben ze besloten dat ze hun huurcontract, dat loopt tot eind januari, niet gaan verlengen. Ze zijn op zoek naar banen en woonruimte in Nederland (duimen) en komen dan in december terug. Spannend hoor, zeker in deze onzekere tijden, maar ook wel heel blij dat ze dichterbij gaan wonen. Dat is nu iets wat wij helemaal niet meer verwacht hadden...

Big news: Tanika, Rik and their dog Pixel are moving back from London in the UK to the Netherlands. They hope to be back in december.
Thanks for dropping by, enjoy your day and see you in blogtime,
Greetings Miranda

Donderdag ben ik er weer met een kerstkaart, dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

42 opmerkingen:

  1. Wat een werk om dat allemaal te borduren, petje af Miranda
    Mijn hoofd wil dat wel maar mijn handen niet meer, helaas
    Schitterende kaart en die golf denk ik er wel bij :-)
    Fijn dat je dochter weer terug komt, weet niet wat voor werk beiden doen maar hier in de buurt is vast nog wel iets te vinden . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig nieuws Miranda...super om straks weer wat makkelijker bij hen binnen te lopen...helemaal leuk! Heel veel succes gewenst voor hen om nu een baan te vinden.
    Ik vond het ook zo gaaf dat onze zoon weer in Woerden kwam wonen en lekker dichtbij...helaas gooide corona heel veel door de war...hoop dat alles gauw weer normaal wordt.
    Je kaartje is prachtig geworden hoor met het mooie borduurwerk...je had het trouwens goed op kunnen lossen door de wave-rand te maken in de witte kaart waarop je de borduurkaart hebt gemat...maar zo is hij ook prachtig hoor!
    Fijne dag gewenst, groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat de kinderen weer dichtbij komen wonen, echt iets om naar uit te kijken. Nu maar hopen dat het lukt met banen en woonruimte.
    Leuke lift heb je gemaakt, en die golvende onderkant had ik niet gemist als je het niet had vermeld. Mooi die geborduurde bloemen en lekker frisse kleurtjes.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoe je het opgelost en toch een mooi kaartje kan laten zien.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En natuurlijk bedankt voor je deelname aan onze challenge deze maand!
    Groetjes Caroline DT 2Sistersontheblog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou je hebt ook wel een bewerkelijk borduurpatroon uitgekozen Miranda maar ontzettend mooi. Leuk zo bedacht,je hebt de kaart leuk gelift en zo leer je steeds weer bij hihi.
    Dat zijn je kinderen Miranda? Wel heeeel fijn nieuws.
    Lieve groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie borduurkaart, Miranda.
    En wat een heerlijk nieuws. Nu maar duimen dat ze allebei snel een leuke baan en woonruimte vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig kaart Miranda, zo leuk geborduurd en bedacht! Soms gaat het net even anders met een kaart.
    Wat fijn voor jullie, dochter en vriend en hondje weer naar Nederland komen.
    Fijne dag groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee om de achtergrond te borduren. Het ontbreken van de golvende rand vind ik niet erg. Misschien zelfs mooier zo.
    Fijn dat jullie dochter weer in Nederland komt wonen. Ik vind het al niks dat onze jongste in Maastricht woont maar dat is nog dichtbij in vergelijking met Londen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  10. How gorgeous is this card, delightful colours and looking very classy. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi!Zo maakte je je eigen achtergrond! Wel sturen naar iemand die kaartjes bewaart, hoor. Zonde als je werk weggedaan wordt!
    Wat heerlijk dat jullie straks dochterlief en schoonzoon weer in Nederland hebben, kan me voorstellen dat je blij bent daarmee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk kaartje heb je weer gemaakt.
    Wat fijn om uit te kijken dat je dochter weer in de buurt komt wonen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat leuk gedaan!! Tof om zo zelf een patroon aan te passen.
    En wat supernieuws dat je dochter en schoonzoon weer naar NL komen. Altijd fijn!!
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha zo enthousiast bezig, maar zonder golf ook een hele mooie kaart hoor Miranda en heel apart bedacht! Niets is fijner dan dat je kinderen in de buurt wonen dat is een heerlijk vooruitzicht Miranda. Ik geniet er ook zo van dat Ben na 5 jaar Zweden weer terug is op Nederlandse bodem.
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. We hadden al contact, écht héél fijn nieuws..deze Mam zou een gat in de lucht springen maar helaas, dát nieuws gaan wij nooit krijgen dus ik ben een bietje veul jaloers maar ook héél blij voor jullie!
    De lat lag knap hoog maar oh wat is he borduurkaart mooi en apart Miranda!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt het jezelf niet gemakkelijk gemaakt, Miranda. Maar het resultaat mag er zijn!
    Wat een gave plannen van Tanika en Rik. De tijd kan voor jou niet snel genoeg gaan, denk ik.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een werk heb je eraan gehad aan je kaart. Wel mooi geworden.
    Oh wat een mooi nieuws! Lijkt me zoveel fijner dat je er dan zo naartoe kunt rijden met de auto. Hopend gaan ze hier een baan vinden allebei.
    Maar ze hebben nog de tijd gelukkig.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Is weer een toppertje geworden zoals altijd Miranda
    Wat je dochter betreft: schitterend nieuws ... liefs Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een fijn nieuws voor jullie! Echt iets om naar uit te kijken.
    Ik vind je kaart een prachtig staaltje handwerk, heel mooi met de geborduurde achtergrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk idee om de achtergrond te borduren, het ziet er prachtig uit, dat golfje denken we er wel bij, dat leidt alleen maar af van het prachtige borduurwerk! Wat fijn dat de kinderen terug komen naar Nederland, ik zou het ook heel fijn vinden als mijn zoon uit Londen terug zou komen.
    Groetjes Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een prachtige kaart heb je gemaakt en mooi geborduurd Miranda
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh wauw wat geweldig! Vooral omdat je het niet verwacht en dan komen ze terug naar Nederland! Je moederhart maakte een grote sprong toen je het hoorde, natuurlijk! Lekker aftellen, zo lang duurt het niet.
    Je kaart is en supermooie lift. Ik wist toch niet dat jij zo handig was met het borduren. Doen je niet zo vaak..
    Ik vind hem echt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je hebt een hele mooie en originele lift gemaakt met je borduurwerk.
    Wat een geweldig nieuws dat je dochter, schoonzoon én hond Pixel, naar Nederland terug komen. Nu maar hopen op banen en een plek om te wonen,
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke liftkaart met het borduursel erop.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je een mooie achtergrond gemaakt met al het borduurwerk. Weer eens iets heel anders.
    Wat fijn voor jullie dat ze weer naar Nederland komen....
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een lief kaartje zo met dat borduursel erop, Miranda!
    Woow wat zullen jullie blij zijn zeg, Engeland is nog altijd niet naast de deur, hopelijk gaat het lukken om een baan te vinden!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  27. een mooi borduurkaartje Miranda, en wat een heerlijk nieuws dat ze terug naar Nederland komen.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Aah dat is fijn Miranda, dat je dochter weer in Nederland komt wonen. Dan zit die zee er tenminste niet meer tussen. heel fijn voor jullie. Voor hen een mooie ervaring om in het buitenland te wonen.
    Prachtig hoe je met je kaart bezig bent geweest en daar toch je eigen draai aan gegeven hebt. Daar wordt die echt wel bijzonder van, en zo is borduren ook niet oudbollig, want dat vind ik soms wel een beetje.
    Mijn lift is ook klaar , maar die bewaar ik voor as woensdag. groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heb je dat mooi gemaakt met die combinatie van twee patronen. Heel mooi gedaan en een mooi geheel geworden! En wat fijn dat je dochter weer in Nederland komt wonen, wel zo leuk wat dichterbij! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat is fijn nieuws!
    Je borduurwerk is knap en dat compenseert helemaal de vergeten golf.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een leuke uitwerking van de sketch! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dat heb je mooi opgelost met het borduren Miranda....het is een leuke liftkaart geworden!
    Wat fijn dat je dochter terug in Nederland komt wonen....dat doet een moeder goed he?
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wat een mooi kaartje ja zo leer weer iets van hoe het niet moet overkomt mij ook wel.
    wat heerlijk voor jullie dat je zoon weer hier komt wonen
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat leuk om te zien, super zo'n achtergrond en ja al doende leert men.
    Geweldig nieuws dat Rick en Tanika weer terug komen wonen in Nederland. Hopelijk vinden ze snel een leuke baan en een huis.

    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dat is superleuk nieuws Miranda,kan me voorstellen dat je ze graag weer in Nederland hebt. Claudia woont in Limburg uurtje rijden en dat vind ik al ver haha.
    Ook heb je weer een prachtige kaart gemaakt!..mooie achtergrond heb je geborduurd.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat ben je leuk aan de freubel geweest met naald en draad. Heel leuk deze geborduurde achtergrond. Heel mooi gelukt. Je kaart is heel leuk geworden. Wat fijn dat je dochter weer in Nederland komt wonen.. Kan me voorstellen dat je blij bent... Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooie kaart Miranda! Hahaha, soms vergeet je wel eens de volgorde in een proces, mij gebeurt het ook nog wel eens, soms ook een 2e keer en dan denk ik o ja....;-). Leuk dat je de achtergrond geborduurd hebt, ziet er mooi uit. Zelf borduur ik nauwelijks meer op kaarten. Wat geweldig dat je dochter en haar vriend weer in Nederland komen wonen, heerlijk zo'n verrassing! Hopelijk lukt het ze om woonruimte en werk naar hun zin te vinden. Onze zoon en schoondochter zijn momenteel bezig met een verhuizing naar Barcelona, daar gaan ze een jaar wonen en werken. Wij zullen daar voorlopig niet naar toe kunnen, maar we hopen dat er binnen dat jaar nog een gelegenheid komt. Gelukkig kunnen we skypen, altijd beter dan niets toch ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Superleuke creaties Miranda , ook nog met mooi
    borduurwerkje en glitters , bezige bij ben jij :-)
    Geweldig dat je dochter in de buurt komt wonen Wwooww
    Fijne dag en tot blogs ....Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi, wel een werkje maar ziet er mooi uit!
    Fijn dat je jullie dochter en schoonzoon weer terug verhuizen!
    Fijne avond,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Geweldig je borduur kaart, de bloemetjes zijn zo schattig en de kleuren echt prachtig!
    Ik denk dat je daar wel een tijdje mee bezig bent geweest.
    Heerlijk lijkt me dat je dochter weer naar Nederland komt!
    Het zal zeker niet gemakkelijkzijn om werk te vinden in deze tijd.
    Onze dochter is net afgestudeerd en is dus ook op zoek. Banen in haar richting zijn af en toe te vinden rond Amsterdam maar daar wil ze echt niet heen, gelijk heeft ze...als je Brabant gewend bent toch!
    Gelukkig woont ze nog thuis, geen haast dus.
    Londen lijkt me in coronatijd ook niet echt ideaal.
    Geniet van hun plannen.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dat is goed nieuws
    mooie kaart heb je gemaakt aardig wat werk

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel erg mooi geborduurd Miranda, leuke kaart. En wat een fijn nieuws van je dochter!
    Leuk dat je meedoet met onze borduur challenge, dankjewel.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen