zaterdag 27 juni 2020

Spelen met een vel scrappapier (1) / Playing with a scrapbookpage (1)..

Hallo lieve mensen, zijn jullie de eerst echt hete dagen goed doorgekomen? Ik was er dus fysiek niet lekker van pffft. Blij dat er een koelere week aankomt hihi.
Een tijdje terug was ik mijn scrappapier (vellen van 30x30 cm) eens aan het uitzoeken en toen bedacht ik om eens een paar kaarten te maken waar het dessin van het papier centraal staat. Het zijn er 4 geworden, vandaag de eerste twee....

Hello dear people, before the heatwave arrived here in the Netherlands I had made these cards. It are the first two of a series of four made from one scrappage....
Here is "happy" diecut from the paper and used back in it's place (inlay). The text is a stamp and so is the branch on top Some wooden ladybugs and black gems to finish the card.


Omdat Nelleke vandaag jarig is laat ik eerst de kaart zien die ik voor haar maakte. Ik heb Nelleke laatst "in het echt" ontmoet bij GerJanne , we zijn al lang volgers bij elkaar op Blogger en dt-maatjes bij De Egel. Nelleke houdt wel van de natuur en weet er ook het e.e.a van is mij gebleken ;) dus vond ik dit papier wel toepasselijk.
"Happy" is gestanst en teruggelegd, de zwarte tekst en ballon is gestempeld evenals de sierlijke tak aan de bovenkant. Houten lieveheersbeestjes erop en zwarte plaksteentjes.
*deze kaart link ik bij https://carlinskaartenparadijs.blogspot.com/2020/06/challenge-23-juni.html (2)


Bij deze kaart de rand met de hand van stiksteekjes voorzien. "Hallo" is gesneden met de Cricut en het filigraan vlindertje erop is van Unique.
Nog wat gestempeld en wat kleine bloemetjes erbij en een leuke kaart voor de voorraad rijker.

This one is stitched  by hand at the edges. "Hallo" is cut with my Cricut cuttingmachine and I stamped text beneath it (with love from me). I added some little flowers and a little butterfly.


Een foto samen en hier zie je goed dat het vel in de breedte doorgesneden is , de afbeelding loopt door. Ik vind de kleuren zo mooi....

The two cards together.
Thanks for dropping by, enjoy your day and see you in blogtime.
Greetings Miranda

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*dessin-papier-Websters pages (2009)-a sweet life,    *stans happy-Kesi'art-od219happy,    *stempel-CraftSensations,
*takjesstempel-Studio Light 2016-SR130,     *lieveheersbeestjes, plaksteentjes,     *Cricut,     *stempel liefs van mij-Eline's words-EC0138-Marianne Design,    *vlindertje-Unique,    *bloemetjes-Prima Marketing,    *borduurgaren

45 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig papier. Dat heeft niet veel nodig om er een mooie kaart mee te maken. Je bent er goed in geslaagd Miranda en leuk dat je meedoet met de challenge bij Carlin's kaartenparadijs.
    Groetjes,
    Karin DT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Miranda, jouw kaart staat inderdaad bij mij te pronken. Dank je wel! Ik heb hem al uitgebreid aan het bestuderen geweest. Wat bijzonder dat je het doorgesneden hebt. Het zijn echt twee totaal verschillende kaarten geworden, maar heel erg leuk. Dank je wel. Groet Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel verrassend dat beide kaarten uit het zelfde vel komen. Het zijn mooie kaarten geworden, je hebt jezelf aardig uitgedaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. These are fabulous designs Miranda, beautiful paper.
    Hugs Pam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Twee schitterende kaarten zag ik voor bij komen.
    Die van Nelleke is echt zo mooi.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig papier en wat een mooie kaarten heb je ermee gemaakt, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 2 schitterende kaartjes zijn dit Miranda...inderdaad prachtig designpapier heb je daar voor gebruikt...
    en ook ik kan echt niet tegen dit klamme warme weer...
    De warmte zit hier nog binnen ..heb nu een ventilator naast me staan...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee is dit.
    Ik heb ook van die scrap vellen waar ik eigenlijk niks mee doe, dit ga ik dus onthouden.
    Mooi papier, bijna zonde om het doormidden te snijden hihi.
    De warmte goed doorstaan. Ik kan er gelukkig goed tegen en op de camping, aan het water (en erin) was het heel goed uit te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie kaarten Miranda, er ligt nog heel veel mooi papier in onze kasten, maar die eerste stap zetten . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi Miranda ! Leuk met de grote tekst erbij ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi gedaan, dit vind ik nu moeilijk daar slaag ik niet in denk ik maar als ik jouw kaarten dan zie moet ik het misschien toch maar eens proberen. Ik hou deze alvast in gedachte.
    Zwoele groetjes want het is idd al veel te warm geweest, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een goed idee om het dessin van het papier de hoofdrol te laten spelen, erg goed gelukt bij deze kaarten. Ik ben helemaal weg van de hallo-kaart, schitterend vind ik hem.

    Die hitte daar werd ik ook helemaal niet goed van, dikke voeten, hoofdpijn en slecht slapen. Maar gelukkig gaat het nu wat beter en is operatie afkoeling begonnen!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Kan me helemaal voorstellen, geen energie zelfs niet voor het badje. Ik werd er gewoon chagrijnig van! Bah en ik klaag eigenlijk nooit over het weer!
    Je kaartjes zijn beide erg mooi! Dat belooft wat voor de twee andere! En morgen ga ik in het echt je kaart bewonderen bij Nelleke!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat prachtig papier zit er op je kaartjes.
    Dit mag je natuurlijk onder andere materialen niet verstoppen.
    Hele mooie kaarten.
    Bedankt voor je deelname aan onze lopende challenge van Carlin'sKaartenparadijs.
    Succes !
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goh Miranda,dat was een goed idee om zo’n mooi vel zo te gebruiken.
    En wat mooi om ze zo bij elkaar te zien liggen en het te zien doorlopen.
    Het zijn prachtige afbeeldingen en je hebt ze prachtig opgepimpt zonder dat het te druk of te saai is,perfect dus.
    Een fijne zondag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk hoor! Uit hetzelfde vel papier maar toch zo verschillende. Mooi om jezelf zo uit te dagen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig dp, heel mooi verwerkt op je kaarten.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt er 2 prachtige kaartjes van gemaakt.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze zijn beiden heel mooi en papier is ook erg leuk!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een mooie kaartjes met dat mooie dp papier ze zien er supervrolijk uit
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig papier, echt heel mooi hoe je zo’n vel verwerkt hebt! Geniet van het koelere weer, lekker door laten waaien vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooi papier!! Leuk de lieveheersbeestjes op de eerste kaart en een mooie manier met de mal en de stempel zo over elkaar heen! Inderdaad hele mooie kleuren en een mooi stikrandje op je tweede kaart!
    Fijne koele zondag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat mooi en leuk bedacht, Miranda
    Soms zijn die vellen zo mooi dat je ze gewoonweg niet kan verknippen, maar op deze manier blijft het motief mooi intact en het resultaat is prachtig!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het zijn twee hele leuke kaarten geworden Miranda!
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Een prachtig stel kaartjes en wat een mooi papier! Mooi dat je dat goed laat zien! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Miranda,

    Zo herkenbaar dat van het warme weer. Ook op me werk
    was erg warm bah. Gelukkig hier in het noorden eindelijk vandaag afkoeling. Nu nog regen voor de tuin.

    Wat heb je prachtige kaarten gemaakt met dit schitterende papier. Aan één kant zonde om te gebruiken
    maar ja we kunnen ook niet alles bewaren.

    Leave groetnis fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Twee prachtige kaarten heb je gemaakt. Mooi papier ook en leuk om te zien dat het zo doorloopt, bij de laatste foto. mooi ook om te zien, dat een kaart dan ook anders lijkt, met een ander kleurtje eronder.
    Mooi gedaan ook met het stiksteekjes.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het zijn twee prachtige kaarten Miranda!
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Twee prachtige kaartjes heb je gemaakt met het mooie scrappapier Miranda.Vooral in de 30/30 boeken zie je soms papier wat verder niet veel meer nodig heeft.
    Ik had er laatst ook een kaartje mee gemaakt en nu breng jij me weer op een leuk idee....bedankt!
    Groetjes en een fijne zondag,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb je 2 prachtige kaartjes gemaakt van 1 vel. Super goed idee om het papier op deze manier te gebruiken.
    Fijne zondag nog.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat heb je dit papier mooi gebruikt zo! Inderdaad zonde om die prachtige vellen in de kast te laten liggen. Zo komen ze prachtig tot hun recht. Leuk ook dat de kaarten echt verschillend zijn ondanks dat ze van hetzelfde vel komen. Echt heel mooi gedaan, ben benieuwd naar de andere kaarten die je gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Twee hele mooie kaarten met dit vel scrappapier, de kleuren zijn super en ook leuk dat ze helemaal verschillend zijn,
    Heerlijk weer is het nu, ik kan ook echt niet tegen de hitte,
    Groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Je prachtige kaartjes laten weer eens zien dat mooi papier niet veel meer nodig heeft. Heerlijk zo met die felle kleurtjes.
    Ik vind het ook heerlijk de temperatuur die we op dit moment hebben vanmorgen samen met mijn zus heerlijk gewandeld en genoten van de aangename temperatuur.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Soms is het papier al zo mooi dat het jammer is om er iets aan toe te voegen en dit is dan zo'n vel. Het beetje wat je er aan hebt toegevoegd maak het dan ook helemaal af. Mooi zoals je ook nog het geheel van de 2 kaarten laat zien, je verwacht niet dat het uit 1 vel komt.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Two beauties Miranda out of one sheet of paper..gorgeous cards..

    Luv CHRISSYxx

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gorgeous post Miranda, love the cards.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  37. prachtige kaarten. Ik ben blij dat het weer wat minder warm is. Gisteren heb ik heerlijk buiten geknutseld. Ik moest wel even wat verzinnen om te zorgen dat niet alles wegwaaide maar dat is gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooie kaarten, prachtig papier.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooie kaarten! ja, soms heb je van dat papier dat niet zoveel nodig heeft. Grappig dat je dit uit één vel haalde, twee zeer verschillende dessins.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mooie kaarten, Miranda. Zo komt het papier prachtig tot zijn recht.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Super mooi “ oud” design papier had je nog zeg! Ik vind je kaartjes echt prachtig en daar zal Nelleke ook blij mee geweest zijn.
    Ja vreselijk hè dat hete weer, wij hadden net op tijd airco in huis maar toch jammer dat het zo heet is dat je niet eens fijn naar buiten kunt. Het is nu inderdaad een verademing en de kleine regenbui van vandaag stelde niet veel voor maar het rook heerlijk buiten!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Leuk om xo het vel scrappapier te gebruiken Miranda. Heb zojuist de andere kaarten ook al even bekeken . Leuk idee zo met het stikrandjes. Loop wat achter zijn nog onderweg en niet altijd WiFi.. groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen