zondag 26 april 2020

Washi-tape en tuinperikelen....

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de lieve reacties op mijn nostalgische kerstkaart. Ik heb ze weer met veel aandacht en plezier gelezen.
Genieten jullie ook zo van het mooie weer? Heerlijk toch.
Alleen vrijdag wilde ik een beetje snoeiwerk in de tuin doen en zag ik ineens dat mijn geliefde klimop hélémaal bedolven was onder de luis. Dikke zwarte plakken van friemelende beestjes en alles plakte..ik krijg weer jeuk als ik er aan denk...ieuww.  's-Avonds heeft Tim alles eruit getrokken maar nu is de schutting erg kaal. Ook zie ik volgens mij weer buxusmot verschijnen in onze haagjes dus nog werk genoeg...pffft.
Maar goed, de zomer duurt nog lang ;P

Over naar mijn kaart, nog één voor de Lift-challenge...


Nu wel verschillende tapejes op strookjes karton geplakt, wel even zoeken wat bij elkaar past want ik heb maar een paar rolletjes.
Geëmbost met een filmstrip-stans om de filmstrip uit de tape terug te laten komen. Gemat op groen karton en op een witte dubbele kaart geplakt.
"Groetjes" is met 3-d kit iets verhoogd opgeplakt.

Dank je voor je bezoekje, fijne zondag en morgen fijne "wonings-dag". Tot blogs :)
Lieve groetjes Miranda

*http://liftchallenge.blogspot.com/2020/04/liftchallenge-149.html

*filmstrip-Joy-6002/0278,    *groetjes-KJ1712-Marianne Design,    *diverse washi-tape

32 opmerkingen:

  1. Helemaal je eigen draai aan geven, leuk! De embossing past goed bij het tape! Fijn dat je meedoet met de Liftchallenge, Miranda.
    Succes met die luizen en de mot, bij mij zat de roos onder, twee keer flink weggespoten met de tuinslang.
    De mot heeft vorig jaar mijn buxussen totaal kaal gevreten. Daar heb ik maar wat ander voor gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart. En wat
    Leuk met die filmstrip gedaan, mooi effect.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaart heb je gemaakt, hele leuke kleuren! En wat leuk om de geëmboste filmstrip terug te laten komen. Waar is de tekststans van? Dei vind ik erg leuk!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke liftkaart! Mooi gecombineerd, het tape met de filmstrip en de embossing. Ook leuke kleurtjes samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke kaart met deze kleurtjes!
    Hier ook een haagje en 3 grote bollen opgegeten door de mot. Alles moet eruit!
    Komt geen buxus meer in.
    Liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een mooie kaart heb je gemaakt Miranda

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuke kaart. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaart, Miranda (al is die ik heb ontvangen toch mijn favoriet!).
    Wat vervelend van die luis en dan ook weer de mot....wij hebben vorig jaar alle buxus eruit gehaald, dus wij zullen er geen last meer van hebben. Wel zonde, want overal staat de buxus er weer zo mooi bij. Hopen dat het meevalt.
    Fijne woningsdag morgen.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik werk nooit met washi tape en bijna nooit met groen en ik vraag me af waarom niet...misschien omdat je niet alles kunt doen maar het is wel een heel mooi geheel!!!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk gedaan met al die strookjes en kleurtjes! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi hoi Miranda
    Dat heb je mooi gedaan met die filmstrip en die leuk gecombineerde washitapejes!
    Veel succes met de tuin!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent lekker bezig met de washi tape Miranda, het is een leukerd geworden. Vies die plakkerige en kriebelige beestjes in je planten, balen hoor. Binnenkort komt ook de eikenprocessierups,ik zie er nu al tegenop! Verder was het weer erg lekker en hebben wij echt de hele dag lekker buiten gezeten, morgen nog zo’n dag en dan mag de regen wel een paar dagen komen zodat de pollen weg zijn en dan volgend weekend weer lekker de zon, goed? Hihi. fijne avond xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi kaartje is het geworden met die washi tape. Mooi in dat frisse groen en dan het afstekend zwart erbij.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig kaartje met de washi tape Miranda.
    Je hebt mooie kleurtjes gecombineerd.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. He bah, luis... ik heb ook al wat aangetaste blaadjes weggeknipt uit mijn fruitboompjes, hopelijk kunnen de lieveheersbeestjes en oorkruipers ze overmeesteren.
    Sterkte met jouw ongewenste gasten.
    Leuke kaart, de kleurtjes passen weer heel goed samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super leuke kaart met hele mooie tapejes. De tekst staat er erg mooi bij.
    Bah.....luis in de klimop. Dan is inderdaad de beste optie om het helemaal weg te halen. Wel jammer. Mooie blauwe regen er voor in de plaats?
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Miranda, wat een leuke liftkaart heb jij gemaakt...echt heel apart met leuk tape!
    Wat een narigheid in je tuin bah...hele klus om er weer vanaf te komen, sterkte ermee hoor! Ik moet nodig met de hogedrukspuit aan de gang om mn tegels schoon te maken...ze zijn de zandkleur van jouw blog naar nu zijn ze bijna donkergrijs 🙈 en door mn slechte gezondheid heb ik het vorig jaar ook niet gedaan dus wel nodig! Helaas heb ik nu weer veel pijn in mn handen dus maar kijken hoe dat gaat lukken!
    De kinderen normaal kunnen ontvangen begint me af en toe ook op te breken hoor...we houden vol!
    Leuke dag morgen en blijf gezond Miranda!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh Gadver!!
    Ik krijg er de kriebels van!!
    Ik hoop dat je de rest van je tuin nog kan redden en dat je er weer een mooie klimop kan neerzetten als alles onder controle is.

    Wat een leuke kaart.
    Het tape is mooi zeg.
    De groetjes stans vind ik zo leuk, ik kreeg ooit eens een kaart van jou, waarbij je deze stans ook gebruikt had.
    Wij hebben morgen de winkel dicht, er is niks georganiseerd ijk het dorp en de bediening is dat weer allemaal thuis blijven, dus ja, wij genieten ook zo van het weer, gewoon een dagje langer😉

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Miranda,

    Bah krijg gewoon de kriebels als ik je tuin perikelen lees...brrrrr.

    Wat een gave kaart heb je gemaakt, lijkt me wel een precisie werkje qua lay-out.

    Geniet van "woningsdag" morgen.

    Leave groetnis fan Ina en blieuw sûn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Echt een hele gave kaart met de leuke tapejes en bijpassend embossing. Jammer dat de klimop vol met bladluis zat, bij ons staat alles te verdrogen..
    Groetjes
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Met de paar tapejes die je hebt, heb je iets heel moois gemaakt!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke kaart met tape, ik wil dat ook nog maken...
    Wat vervelend al dat ongedierte in je tuin, daar wordt je niet blij van...
    Wij hadden ook de buxusmot in onze varken van buxes. Wim heeft er vorig jaar eerst het varken met de hogedrukspuit goed doorgespoten, alles was toen nat en er toen lavameel opgestrooid. Daar houden ze niet van. En dat werkte heel goed, het varken is er best wel van opgeknapt. Beendermeel en lava gebruikt hij als mest voor de bodem. En compost geven om de buxes op te knappen. Wim zegt als je niet goed eet, ben je vatbaarder voor alles.
    Lava en beendermeel koop je bij de WELKOOP winkels.
    En ja we genieten ook van het mooie weer. Vandaag in de tuin, morgen aan het werk. Nu kan het nog, want het weer wordt minder. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Great and so beautifully designed project. Hope you are doing well.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kreeg gelijk de kriebels toen ik het las brrr, onze kamperfoelie die had het ook te pakken.
    Maar nu terug naar je mooi kaart prachtige washi tape met een leuk idee om de film strip te gebruiken.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Echt super leuk zeg je kaart! Mooie combi.
    Oh balen van je klimop en dat de buxusmot weer opgedoken is.
    Fijne dag vandaag.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super, wat een gave kaart heb je gemaakt!! Je verdiend vast een topplekje hiermee :)
    Brrr, al die beestjes, succes!
    Een fijne dag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke kaart met die strookjes!! En ja soms heb je luizen ergens in. Ik doe heel veel met zeepsop van groene zeep. Vaak helpt dit wel in een plantenspuit.
    En ja die buxusmot is echt een naar beestje.
    Fijne koningsdag!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een nare beestjes allemaal in die tuin van jou! Klimop weghalen is ook nog best een klus. Ik heb vaak luizen in mijn rozen maar daar spuit ik zeepsop op, dat schijnt te moeten helpen..
    Je kaart is prachtig! Je hebt er een hele eigen draai aan gegeven, echt mooi gedaan! Fijne koningsdag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke kaart Miranda, goed gelukt om de tape te combineren. Leuk bedacht om de filmstrip te gebruiken.
    Hè bah, al die beestjes in de tuin, daar zou ik ook van griezelen hoor. In een tuin blijf je altijd bezig hè, nu moest er iets uit, komt er ook weer ruimte voor iets nieuws ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Tof de combinatie van het tape en de mooie bijpassende embossingmal. Leuk hoe je er je eigen ding van hebt gemaakt. Dank je wel weer voor het meedoen Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen