maandag 12 augustus 2019

Zesde zomerlift met Marfien.../ Sixt "case the sketch card"...

Hallo lieve mensen, vandaag is alweer de zesde!! zomer-lift-maandag met Marfien. Voor deze kaart had ik wel wat ideeën maar die bleken steeds in de praktijk niet te werken.
Je moet namelijk de bovenste laag met een wat "open" stans stansen en als ik het goed zag op de originele challenge komt er dan een stans met kleinere details en dan de gekleurde achtergrond.
Steeds paste het één niet met het ander maar deze is het uiteindelijk geworden...

Hello dear people, today the sixth challenge from Marfien. We had to make the card you see last on this post with our own materials. You had to use a bold die to make an aperture and a die with little details to glue behind the aperture...


De extra opdracht was: "CAS zonder tekst".
Ik heb een witte dubbele basiskaart genomen, daarop een paarse kaart met afgeronde hoeken geplakt.
Uit wit karton een ster gestanst en die kaart geëmbost met sneeuwvlokken/ijskristallen.
Uit goudkleurig karton heb ik de rondjes gestanst en direct achter de ster geplakt.
Dit dan weer verhoogd op het paars geplakt...

The extra challenge was : CAS with no text.
Here you can see the different layers...


Hier zie je het effect beter.
De ijskristal 2x gestanst en iets verschoven op elkaar geplakt meteen paars strikje erop.

Dit was de originele te liften kaart.....
This was the original card...


Ik gebruik de mijne straks als kerstkaart, een tekst stempel ik dan binnenin of ik maak een los label met tekst hihi.

Thanks for dropping by, enjoy your day,
Greetings Miranda

Dank je voor je bezoekje, fijne start van de nieuwe week en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*ster-Craftables CR1226-Marianne Design,    *perforated mesh-Couture Creations-co723523,   *embossingfolder-Provocraft-Cuttlebug

27 opmerkingen:

  1. wat is je kaartje mooi! Ik dacht dat achter de uitgesneden ballerina gewoon dessinpapier was, superleuk hoe je dit uitgewerkt hebt Miranda!
    groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat Nancy schrijft dacht ik ook.....

    Maar zo vind ik het effect ook wel heel erg mooi!
    De kleuren zijn verrassend vind ik, dat paars, kies je niet gauw voor de kerst. Toch vind ik paars wel echt een winterkleur.
    Je hebt er veel werk mee gehad, misschien heb je het jezelf wel extra moeilijk gemaakt, had je ook" gewoon" disign papier kunnen nemen, maar het resultaat is wel erg mooi.
    De ijskristal met strikje vind ik er een lief detail.
    Gebruik de kaart als nieuwjaars kaart, dát past goed bij de ijskristallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke kaart heb je ervan gemaakt, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaart, Miranda. Wat heb je de ster mooi uitgewerkt en wat is paars met goud een mooie combinatie!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe speciaal ! Heel mooi ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gelift, hoor! De ster en de kleine kristal zijn prachtig hiervoor. Het was inderdaad wel een challenge waarvoor je de juiste stansen moest hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi miranda
    Heel mooi gelift en inderdaad slim kaartje voor de kerst!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig om er een nieuwjaarskaartje van te maken. Het geëmboste papier erop geeft een vrolijk effect.
    (denk dat ik jouw kaartje ook maar ga liften, maar dan met goudpapier erachter, ben ik snel klaar . . .)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie lift, leuke uitdaging!
    Fijne dag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super mooi gelift Miranda! Ik denk trouwens dat jij de enige bent die het echt goed gezien heeft met het open gewerkte gedeelte in het uitgestanste gedeelte. Ik heb dat helemaal niet gezien, terwijl ik de foto toch wel even uitvergroot had. Ik vond het ook al best makkelijk, weet nu waarom, hihi. Top gedaan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 2 Vliegen in één klap dus: een leuke lift en meteen een kerstkaart!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi kaartje ,super leuk effect die gaatjes achter de ster .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hele mooie kaart Miranda!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke liftkaart Miranda.
    Mooi gedaan.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geen makkelijke opdracht maar het is een hele mooie kaart geworden!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een lastige opdracht maar je hebt het schitterend uitgevoerd, heel chique! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke lift heb je gemaakt, ik dacht dat het ook gewoon DP was,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Miranda,
    ik schrok me en hoedje toen ik las hoe je de kaart had opgebouwd. Ik maar denken dat het gewoon DP was en jij ziet er een soort frame in wat erachter zat...Wel een heel gaaf effect!! Ik ga de kaart van Marjan nog en keer goed bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooi en chique resultaat! Ik vind het een prachtige kaart. Ik had niet gezien dat achter de open stans nog met een stans gewerkt was. Jij hebt goede ogen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi kaartje met een verrassend effect.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig! Wat een leuk effect dat goudpapier met de gaatjes.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi gedaan!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel mooi lift kaartje is het geworden en inderdaad met tekst erop kan het een kerstkaartje worden, maar een felicitatiekaartje kan ook nog.
    Groetjes Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuke kerstkaart. Mooi lift Miranda. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Je kaart is echt heel mooi geworden! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hele mooie gelifte kaart. Leuk dat goudkleurig karton met gaatjes achter de ster.

    BeantwoordenVerwijderen