donderdag 29 november 2018

Borduren.../Embroider...

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn lichtjes-creatie. Het zijn echt de donkere dagen voor kerst en er wordt hier ijverig gefreubeld aan de kerstkaarten. Op kerstkaarten-donderdag link ik hem natuurlijk weer bij http://52weekstochristmas.blogspot.com/.
Ik ben aan de slag gegaan met de borduurstans van Marianne Design...

Hello dear people, thank you for your nice comments about my post with lights. I'm still making cards for Christmas because I'm in the mood and the cards I don't send this year are already for next year ;P.  I used a die from Marianne Design to make holes. I enlarged the area by diecutting the die 4 times...



Ik heb hem 4x gestanst en door steeds de laatste rij puntjes in elkaar te haken krijg je een mooi groot vierkant.
Vervolgens ben ik in traditionele kerst-kleurtjes een ruitjespatroon gaan borduren. Daarna de kaart als volgt afgemaakt...

I used traditional Christmascolours to embroider the card. I finished the card like this...



Een extra gouddraadje erbij geborduurd. De woorden zijn gesneden met mijn Cricut snijmachine.
Een witte dubbele kaart is basis, daarop rood karton en het gestanste kader uit groen verhoogd opgeplakt. Een witte poinsettia (die vind ik in het echt het mooist) erbij en klaar was Miranda.

I added an extra golden thread for some sparkle. The words are made with my Cricut cutting machine.



Close-up van de bovenkant......


en close-up van de onderkant ;P

Thank you for dropping by. See you in blogtime.
Greetings Miranda

Leuk dat je (weer) even langskwam en ik kom zeker ook "langs"waaien" om me door jullie te laten inspireren. Tot blogs!!!
Lieve groetjes Miranda
*http://52weekstochristmas.blogspot.com/

*craftables CR1454-Marianne Design,   *poinsettia-Joy-6002/1048,    *vierkant kader-gratis magazine,    *borduurgaren

48 opmerkingen:

  1. Hoi Miranda,
    Wat een werk zeg om de hele kaart vol te borduren... maar het eind resultaat is echt prachtig! Mooi dat fijne gouden draadje erdoor heen. Ik zag laatst op de beurs in Rijswijk ook andere borduurmallen voor een tag van Marianne Design. Ik heb ze keurig laten hangen ;-)
    Heb wel andere leuke spulletjes gekocht.. LOL
    Ik heb nog even naar beneden gescrold. Wat een prachtige winter creatie heb je gemaakt zeg en zo leuk met die lampjes erachter!
    Geniet maar lekker van deze dagen hoor. Ook ik zit heerlijk tussen de glitters en kerstplaatjes :-)
    Fijne dag toegewenst!

    Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dit suuuuuper mooi!! Een hoop werk, maar wel lekker ontspannen. Ik zit met smart te wachten tot deze stans weer op voorraad is... heb er zo'n zin in en als ik deze kaart zie....schitterend! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Miranda. Wat een prachtig resultaat is dit. Het kost even tijd maar dan heb je ook een prachtige kaart. Superleuk patroon. Leuk afwerking in het kader.Knap om het zo te bedenken. Groeten trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is je kaart met borduur leuk geworden.
    Echt weer een hele andere manier om de mal te gebruiken.
    Mooi met het gouden draadje er doorheen.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauwww wat een werk maar wat een leuk resultaat!!! Ik hou echt van de traditionele kleuren voor kerst!!! Ik zal er niet snel aan beginnen maar vind hem wel superleuk!!!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een werk deze kaart, supermooi, die gaat vast naar een speciaal iemand.
    Groetjes, Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een superleuk idee om de borduurstans op deze manier te gebruiken. Prachtig dat fijne goud draadje erdoor.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woooow Miranda wat een schitterende kerstkaart zo mooi dat geborduurde on deze traditionele kerstkleurtjes en het gouden draadje geeft net wat sprankeling eraan...
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat prachtig gemaakt! Ik kan wel borduren maar dit doe ik je niet na. Mooie kerstkleuren en leuk dat goud erdoor heen.
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow....wat super GAAF gedaan Miranda!
    Een heel werk lijkt me....maar het resultaat is prachtig!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel anders met het borduurwerk, maar ook zo ontzettend mooi gemaakt.
    Een knap resultaat.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Woooow wat een werk, maar een schitterend resultaat. Ik zit ook met smart op de mal te wachten, overal uitverkocht.
    Maar ik ga voor de kleine geborduurde labeltjes (haha).
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben niet zo gecharmeerd van de borduurmal van Marianne maar dat is mijn probleem. Het geheel van je kaart is prachtig geworden mooi in de kerstkleuren met het wit.
    Lieve groet,
    Petra

    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een klus is dit geweest, maar met een prachtig resultaat, heel fijntjes met het gouddraad er doorheen, ik koop nooit een witte poinsettia, zo zie je maar weer dat smaken verschillen,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is een boel werk! Maar wel heel leuk zo'n zelfgemaakte borduurachtergrond, de stans en Poinsettia komen er goed tegen uit! Mooie kaart, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig effect met die geborduurde achtergrond en wat een werk zeg! Je hebt er een mooi kaartje mee gemaakt. Leuk dat je meedoet bij 52WTC!

    Groetjes, Merit en Annemarie
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tof gemaakt met het borduurwerk 😍👍 Miranda ...
    Heel speciaal en knap in het vierkant ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kaart weer, eens iets heel anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weer een hele mooie kaart Miranda! Wat een werk zal het geweest zijn om al die vakjes te borduren...wel een mooi resultaat.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, dat is prachtig gedaan, zo'n mooi borduurwerk, met goud erbij ! Ik heb vroeger kruissteek gedaan, maar een stempel-kaart gaat vlugger... :) Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi hoi Miranda,
    wat mooi zeg, dit borduurwerk op kaart!
    Heel prachtig ook de nostalgische kleurtjes spreken mij erg aan!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohh wat leuk gedaan Miranda! Mooi is het rood, groen en goud. Ik keek trouwens naar je kruissteekjes, mooi gedaan hoor ;-), maar ik maak ze contra denk ik, dus als laatste van linksboven naar rechtsonder. Het doet er ook niet toe natuurlijk, maar ik bedacht dat gewoon, hihi. Je lampjescreatie is ook mooi zeg, zo sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je dat super mooi gedaan. Ik wacht nog steeds op die mal, in bestelling, was overal uitverkocht.
    Maar jij hebt het zo mooi gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi resultaat, Miranda. Dat gouddraadje maakt het helemaal af! Lang geleden dat ik geborduurd heb. Deed dat altijd heel graag.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een werk, maar met een geweldig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, ik vind hem helemaal geweldig! Echt prachtig in de traditionele kerstkleuren.

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een goed idee om hem 4 keer uit te draaien voor een groter vlak. Supergedaan en het goudendraadje maakt er iets bijzonders van.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw, dat heb je leuk gedaan, Miranda. Mooi zo'n groot borduurvlak. Leuk geboduurd ook.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat heb je dat leuk gedaan en wat een heerlijke kerstkleurtjes! Erg mooi hoor en een echt kerstkaartje vind ik! Fijn dat je meedoet met 52wtc. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wauw...dit is mooi geworden, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Vind hem super Miranda! Zo mooi gedaan!'
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat is dit een werk geweest maar zo leuk!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat zal me een werkje zijn geweest Miranda, maar het resultaat mag er zeker zijn. Mooi...

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een karwei om dat vol te borduren! Maar een prachtig resultaat! Een heel mooi kaartje.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heel erg leuk Miranda.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  36. What a stunning keepsake Christmas card Miranda, perfect.
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een leuke kaart. Heeft iets nostalgisch vind ik.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  38. heel mooi borduurpatroon met die kleuren! Slim idee om zo een groter oppervlak te maken! super!
    groetjes
    Nancy DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Je kaart met borduurwerk is heel mooi geworden. Goed idee om de mal zo te gebruiken dat je een groter vlak krijgt om te borduren.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  40. ZO hee, dat ziet er gaaf uit! Rustgevend werkje denk ik. En een mooi effect heeft het!
    Liefs,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat super leuk Miranda!! Zo'n gaaf effect.
    Alvast een fijn weekend!!
    Groetenvan Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik heb al eens gedacht, wat een klein vakje met die gaatjes, daar kun je geen grote patronen op kwijt. Maar, o wat ben jij slim om de stans gewoon te herhalen! Heel mooi gedaan Miranda, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een super mooie kaart Miranda. Heel leuk dat borduurwerk in deze kleuren!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Prachtig Miranda! heel leuk idee zo geborduurd ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  45. wauw, wat een leuk naaiwerkje ! top hoor ! helemaal mooi en wat een werk !
    fijn dat je er deze week (weer) bij bent !
    grtjs,martina DT 52 WTC
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hallo Miranda,
    Jammer deze leuke kaart had je ook bij Steelsteekje kunnen linken.
    Ken deze mal van MD nog niet.
    Heel leuk gedaan!
    Liefs Steelsteekje(Isolina)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Zo zeg.....wat een werk!!
    Met een héél heel gaaf resultaat.
    Echt een mooie kaart, echt een Kerstkaart.

    BeantwoordenVerwijderen