maandag 22 oktober 2018

Schuifkaart.../ Slidercard...

Hallo lieve mensen, deze kaart heb ik met behulp van een patroon gemaakt waarvan de uitleg bij Made by Janet staat. Zij verzorgde van deze kaart een uitzending op Facebook bij Create it with HobbyVision en plaatste hem daarna dus op haar blog.

Hello dear people, today a card made with the guidelines from Made by Janet. It's a slider-card...


Als het schuifgedeelte dicht is zie je het plaatje met de mooi gekleurde herfstbloemen. De basiskaart is van kraft-karton gemaakt. Het design-papier is van Maja-Design "Enjoying Outdoors" (2015)

When the slider-part is closed there is a picture of a vase with flowers. The base of this card is made from craft cardstock. The picture and designpaper is from Maja Design "Enjoying Outdoors" (2015)...


De kaart gedecoreerd met in de hoek een bloementoef op opgerolde stukjes design-papier. De grootste bloem heeft Danoesja  gemaakt en mij cadeau gedaan.

I decorated the card with rolled up papers and flowers. The large flower is made by my friend Danoesja....


Als je het label naar boven trekt komt de gestempelde tekst in het vakje tevoorschijn....

If you pull the tag a stamped text appears....


Hier is het schuifgedeelte helemaal open. De randstansen zijn stansjes van de Action en ik leg onderaan deze post uit, voor de liefhebbers, hoe ik die minder fragiel maak ivm omkrullen.

The text is a birthday-wish...


Een close-up van de leuke verjaardagstekst. Dit is een stempel van Marianne Design. Hier zie je ook de plakpareltjes die ik op de gestanste randen en rondom het kadertje geplakt heb.
Als je dit toevallig leest Janet, heel hartelijk bedankt voor het leuke patroon.

Voor degene die mij wel eens de vraag hebben gestuurd hoe ik fragiele stansen dubbel maak hier nog even een kleine uitleg....

Sometimes people asked me how I get those firm borders. I make them double with the help of double-sided sticky tape...


Op de verkeerde kant van het dessin-papier plak ik ter breedte en lengte van de stans dubbelzijdig tape. Deze is van CraftEmotions maar Joy heeft ook vellen en vast nog wel meer merken.

I tape it on the wrong side of the paper and fold double....


Beschermlaag verwijderen en papier dubbelvouwen.

I run this across my diecutting machine....


Stans erop en door je stansapparaat draaien...

This way you'll get a firm diecut with two decorative sides...

En zo heb je dus een stevige (rand) stans met twee mooie zijdes op een gemakkelijke manier.
Misschien heb je er wat aan...;P

Thanks for dropping by, see you in blogtime.
Greetings Miranda

Dank je wel dat je (weer) een kijkje kwam nemen, tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*plaatje en dessin-papier-Maja Design,    *tekst "jarig/hoera"-pipoos,    *zijrand-stans Action,    *schuiflabel bovenzijde-Action-labelstans,   *lint-Joy,     *tekst-Marianne Design-CS1006

24 opmerkingen:

  1. Ik heb er al heel wat voorbij zien komen en jij hebt er óók iets heel liefs en moois van gemaakt Miranda! Super tip vwb de randstansen!

    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is weer een prachtexemplaar dat je hebt gemaakt Miranda. En bedankt voor de tip om zo'n randstans te maken.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige schuifkaart Miranda

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterende kaart en wat een een goed idee om de rand met dubbelzijdig tape te doen!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een mooie kaart gemaakt Miranda, leuk model en een prachtige tekst. Goed idee om de stans dubbel uit te stansen, ik stans ze ook vaak 2 keer en plak ze dan op elkaar,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat een leuke kaart! Je bloementoef is schitterend met die rolletjes papier. Dank je wel voor de stanstip!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige schifkaart heb je gemaakt. Mooi papier voor gebruikt.
    Ik plak er vaak ook nog één achter, maar als je het inderdaad nog met die dubbelzijdige tape er tussen doet, is het nog steviger. Bedankt voor de tip.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Mirand, het meeste werk is het meten denk ik, dat de tekst goed te voorschrijf komt. En bedankt voor de tip, even goed bekeken hoe je dat doet, heb je gelijk de achterkant mooi. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie schuifkaart heb je gemaakt.
    Wat een schitterend papier heb je ervoor gebruikt.
    De bloementoef is schitterend met de 2 rolletjes ertussen
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sublieme en prachtige schuifkaart Miranda ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige kaart, die ga ik onthouden.
    Je hebt eeer veel mooie details!!
    Bedankt ook voor je uitleg, vooral omdat de rand nu aan beide zijden mooi papier heeft spreekt mij dit erg aan!
    De tekst stempel is heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moest even goed kijken waar het slider gedeelte zat, maar dat werd duidelijk toen ik doorscrollde. Mooie kaart Miranda en heel mooi gemaakt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi hoi Miranda,
    Wat een leuke schudkaart prachtig gemaakt ik ben ook zo'n fan van Janet Blaauw!
    Leuk die mooie uitgestanste rand en bedankt voor de duidelijke uitleg!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gaaf schuifkaartje, Miranda. leuk model!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke schuifkaart en mooi die rand!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Chique kaart!
    Zulke tips zijn altijd fijn om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is ook een heel leuk model Miranda !
    Wat een schitterende schijfkaart bedankt voor de tips .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is een prachtige schuifkaart,Miranda.Bedankt voor de tip hoe je de randstansjes stevig maakt.

    Groetjes,sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super mooie kaart. En wat een leuk model. Ga ik ook eens proberen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super leuke kaart, ik had de live uitzending gezien. Enne goede, duidelijke tip!
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig wat een mooi exemplaar en ook zo'n leuke tekst stempel!
    Ik dacht al...dat is een Danoesja bloem past er perfect bij!
    Ik ga ook eens kijken naar dat patroontje.
    Dank voor de tip van het dubbel stansen.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een super kaart Miranda. Wat een prachtig papier ook.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen