donderdag 6 september 2018

Een "diamanten" kerstfeest../ A "diamond" Christmas...

Hallo lieve mensen, toen vorige week de challenge van 52 weeks to Christmas bekend werd gemaakt had ik meteen deze kaart in mijn hoofd....

Hello dear people, when I saw the challenge from 52 weeks to Christmas,  this card popped immediately in my head.
It's a 'diamond fold' card. I think the pictures tell it all...


Ik had namelijk het papier al gecombineerd met het plaatje klaar liggen op mijn knutseltafel.
Het model is een diamond fold en ik heb de mijne gemaakt met behulp van het stencil van Dutch Doobadoo.
Ik had al patroontjes van internet maar door mijn "lastige ogen" kreeg ik de laagjes maar niet mooi recht...


Het plaatje is zo'n dotje. Ik weet ook al voor welke poezen-fan deze kaart bestemd is..;p Gemat op dieprood karton en aan de boven- en onderkant stukjes van een borderstans gebruikt. Op het plaatje en de randjes her en der wat glitterlijm aangebracht evenals wat correctievloeistof.
De tekst-stansjes zijn al wat oudere van Joy.


Op de zijpanelen een rode én witte poinsettia. Zelf ben ik groot fan van kleine witte poinsettia's in het echt en dan een aantal bij elkaar in een grote zilveren schaal...práchtig.
De takjes zijn van Tim Holtz en heb ik ook al een hele tijd maar ik blijf het sport vinden om alles te blijven gebruiken :)


Als je de twee middelpunten naar elkaar toe vouwt kan de kaart gewoon in een (bubbeltjes) envelop verstuurd worden.

Dit was mijn 799-ste bericht. Superleuk, als ik vergelijk hoe ik begon, angstig voor alles wat met computers te maken had, en hoe het nu gaat ben ik blij én trots. Jullie lieve, leuke en verrassende reacties maken dat het leuk blijft. Ik kan ten volle genieten van al het moois en origineels wat ik ook bij jullie voorbij zie komen dus ik hoop nog lang zo door te kunnen gaan :)

Thank you for dropping by, enjoy your day and see you in blogtime.
Greetings Miranda

Ook nu weer dank je wel voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*https://52weekstochristmas.blogspot.com/2018/08/challenge-augustus-kerstkaart-rood-en.html
*http://52weekstochristmas.blogspot.com/

*diamond fold card-Dutch Doobadoo-470.713.654,    *dessin papier-Pion-Let's be Jolly,    *plaatje-Hobby Lapland,
*takje-Sizzix-Holiday greens mini-661597,    *snowflake borders-Amy Design Wishes-ADD10150,    *poinsettia-Joy/Noor-6002/1048,    *teksten-Joy/Mery's-6002/2051,    *stickles, correctievloeistof, distressinkt, plakparels.

44 opmerkingen:

  1. Waaaaw Miranda ...dit is wel een héle mooie kerstkaart ...het is een fantastisch leuke van vorm en zo schitterend alles gecombineerd...zeker die met die schattige poesjes op het plaatje....KNAP gedaan!!!

    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje, dit is een prachtige kerstkaart. Mooi model. Wel even puzzelen, denk ik zo ;)Ook met de invulling ben je wel even mee bezig, maar het resultaat is super. Mooi kleurgebruik. Ja, ik kan alleen maar je kaart roemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dit is een super geweldige kerstkaart Miranda! Ik maak dit soort vouwkaartjes ook van internet patroontjes, maar is dan wel veel meet en rekenwerk! Deze is helemaal uitgebreid...groot gelijk een mal van DDD te gebruiken.
    Bijna 800 berichten...wouw wat veel! Ik weet ook nog als de dag van gister hoe ik begon hoor, vond het ook heel eng en spannend allemaal!
    Fijne dag verder....xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wow dit is een plaaaaaaaatje en ik denk dat ik wel weet naar wie die straks gaat hihi. Ik heb twee ontvangen kaarten in dit model gekregen en die liggen hier als voorbeeld maar of het er ooit van gaat komen...oogjes ook niet al te best en sowieso geen kei in moeilijke patroontjes maar wil het toch nog ooit eens gaan proberen maar dan moet de freubelzin wel veel groter zijn dan hij de afgelopen maanden is geweest. Bijna 800 blogposts, niet te geloven!!! Ik heb even gekeken en zit op 638 en dat vind ook al zo veel...baas boven freubelbaas Miranda!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige stijlvolle kerstkaart! Wat is het stencil van DDBD gaaf zeg, zo krijg je echt een hele bijzondere kaart. Bijna 800 blogposts, ongelooflijk!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Soms zie je al helemaal voor je hoe je een kaart graag wil hebben hè. Hij is prachtig Miranda! Mooie details ook en ja, deze bloemen zijn ook mooi, ik ben fan van de rode ;-). En wat heb je al veel blogberichten geschreven zeg, ik heb ook meteen gekeken op hoeveel ik zat, maar ik haal jouw aantal nog lang niet, top hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart Miranda. Heel mooi model!/ alles weer tip top gecombineerd. Leuke takjes van Tim Holtz. Soms blijft even iets liggen. Er is ook zo veel.. Mooi poezenplaatje is dit. Leuk om de randjes met wit te bewerken. Geeft een heel mooi effect. Fijn dat we zo leuke kunnen bloggen! En leuk delen en ideetjes bij elkaar opdoen.. Groeten trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kaart! Het model vind ik zo mooi, iets voor op mn verlanglijstje ;-). Prachtig 'aangekleed'. Op naar bericht 800! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende kaart !!!
    Wat heb je alles goed met elkaar gecombineerd
    Mooi model
    Groetjes van Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een plaatje van een kaart, en die afbeelding zo snoezig, heel mooi de kleurencombi echt super gedaan !!
    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow.....wat een schitterende kaart heb je gemaakt Miranda.....prachtig papier....een mooi geheel!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kaart heb je gemaakt ook een leuk model

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een super leuke kaart. hele mooie vorm zo en die kerstpoesjes zijn echt heel schattig.. succes met e challenge.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige kerstkaart. Leuk model kaart en een schattig plaatje.
    Op naar je 800e blogbericht.

    Lieve groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, prachtig dit papier en het leuke plaatje, een heel chic model dat geeft meteen al iets extra's. Super met die mooie kerstrozen aan elke kant. Top kaart!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kaart met dit heel leuk model van DDBD .
    Mooi papier en plaatje .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een super-prachtige kaart, zo'n mooi model, dat is wel even "puzzelen" om alles bekleed te krijgen ! En je hebt ze zo prachtig versierd met die bloemen, en die lieve poesjes erbij, geweldig ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat knap om zo'n ingewikkeld model te maken, dat snijden lukt mij echt niet. Ik smelt helemaal van het schattige plaatje, wat heb je de kaart super afgewerkt.
    Ik heb 3 kerst magazine gekocht met stempels en stansen, ze zijn echt heel leuk, ben benieuwd welke jij krijgt..
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow wat een schitterende kaart Miranda. Mooie details.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Op naar de 1000 Miranda!
    Deze kaart is weer schitterend geworden. Dat model is toch wel heel leuk!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige kerstkaart en wat heb je al ontzettend veel berichten geplaatst.
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat is al een stapel kaarten die 800 berichten...
    Supermooie kaart Miranda! Prachtig gedecoreerd! Fijn dat je meedoet met onze challenge.
    Groetjes
    Nancy DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat een mooie kerstkaart! En dat plaatje is helemaal lief!
    Groetjes Suzan
    DT 52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige kaart, Miranda! En leuk model. Grappig, je bent de derde bij wie ik het deze week zie :-)
    Mooi versierd.
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Schitterende kaart Miranda!...een leuk model.
    Wat een vouwwerk zal het geweest zijn...mooi in de traditionele kleuren ook de bloemen komen mooi tot zijn recht. Ik ben ook blij dat ik ben begonnen met mijn blog...moest net als jij niks van computers hebben nu kom ik bijna dagelijks op mijn blog om te kijken wat er weer allemaal te zien is.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit is ook weer zo'n leuk model! Ik heb hem ook en gebruik hem graag. Je hebt er weer een prachtig kaart van gemaakt Miranda!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  27. schitterende kaart, mooie uitvoering van dit model

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een super mooie kaart weer!
    Tijdens het lezen en kijken bedacht ik mij dat ik jouw stijl erg waardeer; niet te vol of overdreven kleurrijk, maar alles mooi in evenwicht en perfect gecombineerd. Ik houd er van en doe bij jou erg veel inspiratie op.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Miranda, dit is weer prachtig! Wat een supermooie kaart. En even lastig met je ogen, dat kan ik me voorstellen. Ik denk dat het met twee heel goede ogen nog lastig is.
    En binnenkort dus je 800e bericht! Wauw! Ik weet ook nog dat je begon.. volgens mij was ik een van je eerste volgers en inderdaad zei je toen ook dat je niet wist wat het werd omdat je niet handig met de computer was. En nu!! Grappig dat je eigenlijk ongemerkt zoveel leert, hè? Op naar de 1600! (ik ben al bijna zo ver)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige kaart en wat is alles mooi op elkaar afgestemd.
    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super mooie diamond fold kaart Miranda.
    Groetjes, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtige diamond fold card! Mooie kerstkleuren.

    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie kerstkaart in traditionele kleuren, prachtig model en schattige poesjes !
    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi kaartje in rood/groen, leuk model!
    Dankjewel voor je deelname aan onze challenge op het 52wtc-blog
    grtz Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi hoi Miranda
    Wat een mooi model kaart is dit zeg en zoals je em hebt gemaakt gewoonweg super!wat een lief plaatje met die poezen!En zo leuk dat je jezelf zo hebt ontwikkeld mede dankzij je blog!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ohhhhhhh Miranda

    Wat een ontzettende gave kaart, ik als poezenvriend
    ben op slag verliefd hierop......

    Kijk me de ogen uit, zo mooi gemaakt en dan de kleurtjes


    Leafs fan Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gorgeous festive card Miranda, love the shape and wonderful image, beautiful papers.
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Sons is een "simpele" kaart erg leuk, maar ik hou op dit moment zo van aparte modelletjes. Deze vind ik dus heel erg leuk!!
    Wat een werk en gepriegel, maar het eindresultaat is super.

    Tja, dat bloggen, het is echt een hobby hè! Kost best veel tijd, maar het is zó leuk.
    De ene gaat graag shoppen, de ander voetballen, bloemschikken, fietsen, maar de bios, maar wij bloggers bloggen graag.
    Leuke contacten opdoen, ideeën delen en gezellig bijkletsen met blogvriendinnen, heerlijk vind ik dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Een ander model geeft altijd zo'n mooi eindresultaat Miranda en daar is dit kaartje wel weer het bewijs van.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  40. helemaal leuk tafereeltje ! mooi kaartje is het geworden, maar het vouwwerk ziet er mij zeker ingewikkeld uit, niet eenvoudig, maar wel een heel erg mooi effect geeft het
    Fijn dat je (weer) meedoet met de challenge van deze maand !
    grtjs,martina DT 52 WTC
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtige kaart ! Mooie groene kleur en schattig poezenplaatje ! Misschien traditionele kleuren maar zeker ook een heel apart kaartje! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ooooooo deze is echt heel erg mooi en schattig tegelijk!
    Altijd onhandig om zoiets netjes te vouwen, weet ik omdat ik ook nog steeds in een origami clubje zit. Z'on sjabloon is dan toch wel een uitkomst, leuk modelletje!
    De poinsettia's zijn erg goed gelukt en die th takjes passen hier weer perfect bij!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen