zaterdag 22 februari 2014

Iets héééél anders......

Goedemorgen lieve allemaal, wat gezellig om weer wat nieuwe gezichten te zien, en wat gezellig dat jullie langskomen. Vandaag wil ik iets totaal anders met jullie delen. Al een aantal jaren koop ik maandelijks het blad "Craft Stamper", een heel mooi engelstalig magazine met allerlei stempeltechnieken en ideeën. Steeds nam ik me voor om er iedere maand minstens één idee uit te gebruiken maar tot afgelopen week kwam dit er steeds niet van. Tot afgelopen week ja want nu heb ik dit canvas gemaakt in mixed media stijl.
Héél anders dan wat ik "normaal" aan materiaal en kleuren gebruik maar heel gaaf om te doen. Hieronder kun je zien hoe dit canvas tot stand kwam.
Een hartvormig canvas (Pipoos) zwart geverfd en beplakt met een brede strook jute (Pipoos).
Daarop verschillende papertape-strookjes geplakt. Vervolgens met verschillende kleurtjes plakkaatverf gaan "dabben"...leuk hoor, lekker kliederen haha... Volgens het artikel moest het met distresspaint maar dat heb ik niet dus werken met wat ik wel in huis heb....
Ziet er heftig uit toch...? Daarna met sterk verdunde bruine verf daar weer overheen om het geheel af te zwakken. Op een tag die ik in twee delen heb gescheurd dezelfde kleurtjes distressinkt gebruikt en met een stempelsheet van Penny Black gestempeld. Eén deel van de tag zó op het canvas geplakt, het andere deel op een minicanvas geplakt en dat in zijn geheel met het lijmpistool op het canvas aangebracht.
Daarna kon het leuke werk van het verder versieren beginnen, ik heb touw, een bewerkt knoopje ,een klemmetje en een zelfgemaakte bloem toegevoegd. Die is gemaakt van papier wat met distressinkt is  
 bewerkt. Vier bloemen geponst en een roos gemaakt zoals Danoesja mij dat geleerd heeft
Verder nog een medaillon zwart geverfd en papertape erin gedaan......
en dat was mijn eerste project n.a.v een idee uit de Craft Stamper. Ik heb er meerdere dagen aan gewerkt en zitten, staan, zitten, etc. maar het ging :p . Dit was het originele artikel,
en ik vond het heel leuk om zo eens iets héél anders te proberen en eens met heel andere materialen en kleuren te werken. Ben benieuwd wat jullie vinden...eerlijk zeggen hoor ;p daar kan ik wel tegen. Dank je voor je tijd en aandacht, alvast een heel fijn weekend, lieve groetjes Miranda

27 opmerkingen:

  1. Inderdaad heel iets anders maar wel supergaaf hoor!

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Miranda,
    Staat bij mij ook op mijn to do lijst, het lijkt me zo gaaf om te doen met die mix van materialen...maar nog helemaal niet zo makkelijk als dat het er uit ziet! Het ziet er stoer uit en een hele mooie roos en andere mooie versiersels!! gaaf gedaan!
    Fijn weekend en lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf zeg!!!
    Heel veel werk lijkt me maar een heeeeeel leuk resultaat.
    Dat kliederen met verf is leuk om te doen he!
    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gaaf Miranda!!! Echt geweldig mooi met prachtige details, zoals dat medaillon en het minicanvasje en, en en.......hahaha!Je canvashart ziet er net zo mooi uit als het origineel. Fijn weekend. :Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een hoop mooie technieken, dit ziet er echt heel
    erg schitterend uit, woww ☺

    Een heel fijn weekend met heel
    veel leuke dingen en knutselen.

    Veel liefsss van Erica ☼
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, dan zal ik maar eerlijk zijn zeker... Ik vind het: supergaaaaaaf! Wat leuk dat hartvormige canvas en gaaf hoe je het zo oud hebt kunnen maken met die verdunde acrylverf. Een plaatje dus!
    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zooo dat iknog eens knap gemaakt!
    Erg leuk om te zien hoe je deze mooie creatie gemaakt hebt en het is goed gelukt ook vind ik hoor!
    Leuk dat je her origineel ook nog laat zien maar dit hart doet er zeker niet voor onder hoor!
    Mooie tekst heb je gebruikt ook!
    Toch eens kijken of ik dat tijdschrift ook ergens kan vinden, lijkt me super om te proberen.
    Nu eerst evrn schaatsen kijken, spannend hoor!
    Fijn weekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad iets heel anders dan je normaal maakt maar wel supermooi Miranda, ziet er geweldig kleurrijk uit, toppie.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi miranda
    toch hartstikke leuk om iets anders uit te proberen en zo gaaf en leuk resultaat ziet er erg vrolijk uit met leuke dingen erop!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk juist om iets totaal anders te doen! En mixed media is superleuk, je kunt hier alle kanten mee op! Vind jouw uitvoering echt top geworden met al die kleurtjes en versieringen, steekt echt mooi af tegen het zwarte hart!! Geniet van je weekend, liefs, Ira x
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Miranda,
    Wat leuk om op verschillende blogs eens iets anders tegen te komen, net als bij Ira hier boven, ik vind je mixed media hart super, lekker kliederen en wat een mooi resultaat, het medaillon is super, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Miranda,
    nou zeg, dat is super! Je bent me toch wel een creativelinge hoor! Leuk dat je ons ook even stap voor stap meeneemnt in het hele gebeuren. Ik vind het knap! Ben benieuwd of je nu je voornemen war gaat maken. Elke maand een uitdaging van jezelf naar aanleiding van een artikel??
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben je toch creatief Miranda. Ik vind het super gemaakt. Heel mooi. Kan zo naast het originele artikel staan.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er super uit Miranda! Zo'n canvas staat ook al een tijdje op mijn lijstje om te maken, alle materialen heb ik al in huis, nu alleen nog een potje met tijd zien te vinden.
    Liefs, Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind hem echt geweldig!!
    Ik heb het een poosje geleden ook geprobeerd, maar het lukte niet echt. Ik dacht nog, hoe moeilijk kan het zijn, kliederen, maar het viel mij vies tegen.
    Jouw Canvas is echt mooi. Helemaal bij elkaar passend en de kleuren zijn heel mooi.
    Ik zeg....vaker gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. OOOOOOO dat ziet er heel moeilijk uit om te doen, maar wat heb je dat gaaaaaaaf gedaan zeg. Schitterend en ja zo zie je een uitstapje maken op zijn tijd doet wonderen ;)

    grtjs Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Miranda,
    dat heb je schitterend gedaan heel mooi hart met hele leuke mooie details
    fijne avond groetjes martine
    http://kaartenparadijsje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig gedaan en mooie uitleg echt super knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. OO Wat heb je dit leuk gedaan zeg, veel werk maar wel leuk denk ik, vanalles kun je gebruiken en ja, ook lekker kliederen haha maar het is superleuk geworden.
    Liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Idd iets heel anders maar wat een geniaal idee, super mooi. En de tekst vind ik ook al zo geweldig.
    liefs Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat mooi gedaan!!!
    Het is idd heel wat anders maar dat is juist leuk om het uit te proberen. En zeker als het dan ook goed lukt.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt mooi geworden en ja het moet ook steeds drogen he ...dus hebbie effe tijd.
    groetjes,Lean

    BeantwoordenVerwijderen