dinsdag 16 januari 2018

Blauw voor jou.../ Blue for you....

Hallo lieve mensen, leuk dat jullie de grappige kaart uit de vorige post ook wisten te waarderen, dank je wel voor de reacties :)
Hebben jullie ook "blue-monday" gevoelens gehad (dat was gisteren blijkbaar)? Ik niet hoor maar ik heb wél een "blauwe" kaart gemaakt.......

Hello dear people, thank you for your nice comments about my funny faces card.
Did you experienced yesterday some "blue-monday feelings"? I did not but I did make a blue card :)



Met mooi Pion papier gewerkt én bloemen van foam gemaakt (Leane Creatief). Ook het kadertje en de vlinders zijn van Pion, allemaal uit dezelfde lijn "Patchwork of life"....

I've used papers from Pion and made foam flowers. The picture and butterflies are from the same Pion-papers "Patchwork of life"....



Rond het kader een kanten randje gestikt. De vlinders met 3d-kit zo geplakt dat de vleugels blijven staan. Ook het dessin-papier op de achtergrond doorgestikt.
Op de vlinders en rond het witte kaderdeel wat glitterlijm gedaan, heel subtiel.

I did some stitching around the picture and at the background paper. The butterflies are glued with 3d-glue so the wings are a little raised. I used some glitterglue too.
The foam flowers are given the right colour with crayons on wax base.


Hier kun de glitterlijm wat beter zien. De bloemen gemaakt met het leuke foam van Leane. Je kan het gewoon stansen zoals je bij papier doet (of knippen) en er zit een duidelijke Nederlandse beschrijving bij (ook op youtube heeft ze een duidelijk filmpje gezet). Het grote voordeel is dat ze niet plat worden in de post want ze zijn veerkrachtig.
Ik heb wit foam gebruikt en op kleur gebracht met Te Gekke Krijtjes om exact die kleur te krijgen die ik wilde. Er zijn hele mooie kleuren te krijgen hoor maar met inkt/krijt/spray etc kun je nog meer kleuren maken :)

Some wrinkeled paper and pearls to decorate the card further.

Deze kaart link ik  bij Vintage and More Facebookgroup waar een blauwe vintage kaart gevraagd wordt en ook bij http://2sistersontheblog.blogspot.nl/2018/01/challenge-11.html waar een vintage kaart gevraagd wordt.

Achter het plaatje heb ik weer met de ribbelmaker een strookje gemaakt. Een aantal mensen vroeg wat een "ribbelmaker"was...

This way I've made the ridges in the cardboard/designpaper....



Zo ziet dat eruit, een soort walsje. Je steekt er een recht papiertje in, draait aan het wieltje rechts en er komt geribbeld papier uit...


Zo dus, ik heb een grote maar er zijn kleinere (als ze nog bestaan want ik heb hem al "eeuwen"..LOL)


Onder is vóór  het apparaatje en boven hetzelfde papier geribbeld.

This is before and after..
Thanks for dropping by and see you in blogtime.
Greetings Miranda

Dank je wel dat je weer even langs kwam, dat vind ik supergezellig.
Tot blogs!!
Lieve groetjes Miranda

*bloemenstans-Joy/Noor-Floral Flourishes-6002/0157,    *blaadjes-Elizabeth Craft Designs

47 opmerkingen:

  1. Gelukkig heb ik vrijwel nooit last van the blues maar met dit weer zou het zowaar eens het geval kunnen zijn...........gelukkig krijg ik bij jouw schattige kaart een heerlijk lente/zomergevoel en zo komt alles toch weer goed Miranda! Leuk die foambloemen en de vlinders zitten net in een schilderijlijstje en die ribbelmaker..op je scoreboard (wel meer werk natuurlijk!) gaat dat vast ook lukken toch?

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kaart in het blauw. Er is zoveel moois op te zien.... groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had een nare dag gisteren, alles zat tegen, maar de dag is voorbij en de nieuwe ramen zitten er bijna in, dan kan ik gaan ruimen.
    Gelukkig word ik wel heel blij van je mooie kaart Miranda, wat heb je deze prachtig gemaakt, mooi zijn de foam bloemen, jij hebt ze prachtig gemaakt.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart Miranda. Hij is echt schitterend geworden.
    De ribbelmaker is net als zoveel andere leuke dingen helemaal uit geraakt. Maar ik gebruik hem ook nog steeds met plezier. Net zoals de kleine ponsjes. Op de kaart van gisteren maakte ik nog de acht vlindertjes er mee met meeldraadjes als voelsprietjes. Vind dat nog steeds leuk. grts leny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kaart,Miranda.Mooie kleurtjes en heel mooi afgewerkt.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig kaartje Miranda en zo mooi afgewerkt met de glitteraccentjes ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat blue monday vind ik weer zo'n rare "rage". Ik had er gelukkig geen last van. Je kaart is prachtig met de vlinders.
    Leuk dat je meedoet bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kaart is prachtig Miranda! Ik hou van deze serie papier. Die blue monday dat vind ik zo'n onzin. Moeten we het daar nou de hele dag over hebben. Ga kaartjes maken denk ik dan. Doe iets wat je leuk vind!! Maar tegenwoordig moet overal de aandacht op gelegd worden. Dan maar op onze kaarten in blogland. Een stuk vrolijker!!!
    Liefs Monique

    Oh ja, die ribbelmaker heb ik nog nooit ergens te koop zien liggen. Zo zie je maar weer, wie wat bewaard, die heeft wat ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schitterende kaart. Ik dacht ik ga even op je blog kijken voor alle ins en outs.....Geweldig!
    Wat geweldig gedaan en wat een superleuke details zoals het gestikte randje en de glans die je hebt toegevoegd....TOP!
    xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende kaart heb je gemaakt.
    Als je met dit blauwe papier bezig bent geweest is er geen kans om een blue-monday te hebben. Zo mooi ...
    Je hebt alles weer schitterend gecombineerd
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb geen tijd gehad om aan bleu monday te denken, was zo druk met puin ruimen, hihi heerlijk alles weer
    fris en fruitig. Je post is weer boordevol leuke info en de foambloemen ga ik natuurlijk ook maken, eindelijk is het hier te koop!!! Je hebt het prachtig gedaan en kleuren kunnen we zelf ook wel hè! Dat gekke ribbel apparaatje heb ik ook nog hihi dat is bijna antiek...lol. Je kaart is weer supers Miranda en ben helemaal vrolijk geworden hier!!!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, prachtig Miranda!


    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook ik vind Blue Monday maar een beetje kul hoor. Er zullen best mensen zijn die er gevoelig voor zijn, maar net wat Monique schrijft: ga kaartjes maken!
    De jouwe is weer een beauty geworden met prachtige details. Ik bewaar ook van alles, dus ik heb de grote én de kleine ribbelmaker nog. En als ik het resultaat bij jou zie, zal ik ze weer eens vaker gaan gebruiken!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier ook geen blue monday gevoelens. Maar wat een prachtig kaartje heb je gemaakt. Super gedaan en ik ben gek op blauw. Gaat dat echt goed en blijft dat ook mooi die foambloemen? Zie het veel langskomen maar weet nog niet zo goed wat ik ermee aan moet.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi kaartje, fijn dat je geen last had van Blue Monday :-)
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een prachtige kaart en heel mooi van kleuren.
    Ze is echt super gemaakt.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele mooi kaart. Jij hebt zo de blue monday goed gebruikt!
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw....echt heel mooi.
    Die 3D erop is erg leuk.
    Mooie ook, de kleur vd bloemen.
    Héél knap werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg mooie vlinderkaart, Miranda.
    Ja...zo'n ribbelmaker had ik ook. Of misschien heb ik 'm nog steeds....zou het eigenlijk niet weten ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Voor ons was het wel Blue-monday gisteren en het was ook nog eens rotweer, we reden via Antwerpen en daar was het beestenweer. Maar we zijn weer veilig thuis gekomen. Je hebt een prachtige kaart gemaakt met het mooie Pion papier,
    groetjes
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is een prachtig romantische kaart geworden! Leuk om die ribbelmaker nog eens uit de kast te halen en te gebruiken!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig kaartje Miranda.
    Groetjes, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo te zien heb jij geen last gehad van het blue monday gevoel want je blauwe kaartje is prachtig geworden!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Romantisch hoor!! Prachtige bloemen!
    Een fijne avond,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wauwie wat een mooie kaart en uh de ribbelmaker was een van mijn eerste tools voor te hobbieeen hihi.

    Liefs en Creatiefs
    Cinderella
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig kaartje Miranda, het mooie papier is een echte eyecatcher.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een schitterend kaartje is dit ZO mooi Miranda! In dat blauw, wauw! En die ribbelmaker bestaat volgens mij nog wel. In speelgoedwinkels misschien? En toevallig zag ik vanavond dat foam voorbij komen. Het is dus erg leuk spul....mmmm.... net jarig geweest en Sinterklaas is ook alweer ver weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. mooi kaartje Miranda, leuke papiertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh, wat een prachtige kaart! Dankjewel voor de link naar het filmpje, ik ben best nieuwsgierig naar, heb er al meer mensen over gehoord.
    De kleuren van de kaart zijn super op elkaar afgestemd en passen perfect bij de sdeer die de kaart uitstraalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi hou Miranda,
    Mooi dit blauwe kaartje metvprachtdetails, nee blue monday daar doe ik niet aan ik vind dat weer zo bedacht....
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Jaah, die ribbelmaker heb ik ook nog, je hebt er verschillende van en ook nog heel goed te gebruiken. Wat een supermooie kaart maakte je en die foambloemen zijn geweldig. Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  32. hoi Miranda.
    wat een mooi kaartje gemaakt,weer eens wat anders dan kerstkaarten,vrolijke kleurtjes heb je gebruikt,ben ook bezig met het maken van foam bloemetjes. kleuren met te gekke krijtjes nog niet geprobeerd,met inkt moet je wel plastic handschoenen aan, want je vingers zien er die dag niet uit,ga de krijtjes wel uitproberen.

    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Miranda,
    Wat een prachtige kaart! Schitterend papier en mooie details. Vraagje over de foam bloemen hoe heb je de kleur aan gebracht van de te gekke krijtjes? Met een doek en reukloze terpentine of rechtstreeks?
    Ik heb laatst een ribbelmaker gekregen maar nog niet gebruikt...toch eens uitproberen...

    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige kaart Miranda!...Mooie papierlijn heb je gebruikt. Haha de ribbelmaker die ligt ook nog ergens verdwaald in mijn la was toen ik begon met knutselen zowat een van de eerste dingen die ik kocht.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige kaart heb je gemaakt...supermooi en die bloemen zijn schitterend. Ik kreeg gister een stukje van mn hobbymaatje om te proberen hoe het werkt.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ohh wat een mooie kaart Miranda! Prachtige bloemen en vlinders en het gestikte randje doet het ook zo leuk. De ribbelmaker ken ik wel, hartstikke handig en het geeft een leuk effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Nee hoor, niks gemerkt van een blue gevoel, gelukkig jij ook niet. Mooie kaart, Miranda! Gave bloemen!! En handig ding die ribbelmaker.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Een prachtige kaart en super mooie bloemen!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een tof kaartje Miranda!! Zo gaaf met dat blauwe papier. En het hoeft niet eerst weer blue monday te zijn om weer met die gave papiertjes aan de slag te gaan toch. Hier ook een ribbelmaker in de la. Moet ik er toch maar weer eens bij pakken.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heel mooi heb je dat gemaakt en erg mooi van kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Een prachtige kaart heb je gemaakt
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een beauty Miranda ! Mooie bloemen mooi papier .
    Toppie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtige kaart Miranda. heel leuk samengesteld. Greoten trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ooooh so pretty and love how you created it.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. WoW wat een prachtige kaart, daar zit weer veel werk in!
    Mooi de gestikte rand en ik zag eerst niet dat het bloemetjespapier geribbeld was wel een leuk idee!
    Ik heb zo'n ribbelmaker in goedkope versie ook nog ergens liggen toch ook eens wat meer gebruiken...dat is het nadeel....we hebben gewoon teveel spul om van alles te maken..haha.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen