zondag 10 december 2017

( Groene ) sneeuw...../ (Green ) snow....

Hallo lieve allemaal, hier vallen op het moment dikke vlokken sneeuw terwijl ik bij de lichtjes van de kerstboom dit bericht maak. Er ligt zeker al zo'n 5 centimeter. Heel sfeervol om naar te kijken en lekker binnen te zijn.

Kennen jullie de uitdrukking "groene sneeuw zien"? Hier in Brabant betekent dat ellende, armoede, tegenslag hebben. Wel, het dorpje in deze snowglobe ziet groene "sneeuw"....

Hello dear people, snow is falling outside and I'm sitting next the Christmastree to write this blog. I see white snow, but in the snowglobe there I've used green snow. I've made this card on the craft-club with the materials from someone else. So I can't give you names from dies etc...


Witte sneeuw viel namelijk helemaal weg en toen heb ik groen schudmateriaal gebruikt. Achteraf bedacht ik me dat gezegde maar toen was de kaart al gemaakt...
Deze kaart heb ik weer op mijn knutselclubje gemaakt en de materialen zijn van iemand anders dus die kan ik niet benoemen...sorry.

Deze foto is bij daglicht gemaakt op de vensterbank.

Yesterday we have decorated the Christmastree and I wrote all my Christmascards. Today I'm gonna relax with a good book..yeah :)
Thank you for dropping by, enjoy your sunday and see you in blogtime.
Greetings Miranda

Vandaag lekker een relaxdag ingepland. Gisteren al mijn kerstkaarten geschreven en de kerstboom gezet, vandaag duik ik op de bank met een goed boek..yeah :)
Dank je voor je bezoekje, fijne zondag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

38 opmerkingen:

  1. Wat een armoe hihi, voor mij een nieuwe Miranda maar je sneeuwbol is maar wat leuk met de groene sneeuw!
    Hier boven 0, alle ijzel is weer weg en het is gestopt met sneeuwen....ben benieuwd of we nog wat krijgen!
    Ik moet nog steeds wat kaarten maken en dan piekeren wat ik naar wie stuur dus ben nog lang niet aan relaxen en/of boek toe maar die schade wordt straks ruimschoots ingehaald!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zojuist is je schitterende kerstkaart bezorgd, écht genieten Miranda...dank je wel!

      XxIrene

      Verwijderen
  2. Wat een leuke sneeuwglobe.Miranda.Mooi dorpje. Groen komt leuk uit! Ken de uitdrukking niet. Hier is alles nog vrij groen. Ben nog druk aan het schrijven. Ook een hele klus. ... veel leesplezier. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een schitterende kaart met mooie materialen altijd leuk om knutselspulletje van een ander te kunnen gebruiken.
    hier begint het nu een beetje te sneeuwen.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ligt inmiddels ook een dik pak sneeuw. Heel mooi gezicht. Je kaart is erg mooi en toepasselijk.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuke kaart! Hier is de sneeuw een uurtje geleden overgegaan in regen, dus alles is in sneltempo aan het wegsmelten. Jammer...
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk groene sneeuw !!!
    Nooit van gehoord !
    Hier ook alles wit !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er leuk uit! Ik heb de uitdrukking nog nooit gehoord, maar ben geen geboren Brabantse... (mijn man is een rasechte Tilburger en die kent het ook niet, heb het even gevraagd)
    Dus gewoon sturen naar iemand buiten Brabant 😉
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Groene sneeuw!
    Ha,ha,ik vind dat wel leuk.
    Ik ken de uitdrukking ook niet. Zoals Jantine ook zegt gewoon buiten Brabant opsturen.
    Hier in het uiterste Oosten sneeuwt het kleine vlokjes maar veeeeelll.
    Aardig dekentje in de tuin!
    Geniet van je boek!
    Lieve groetjes Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kaartje is prachtig, vergeet ik op te schrijven.Het wordt al groen voor mijn ogen,hihihi!

      Verwijderen
  9. Een heel mooie kaart! Tof die globe met groene sneeuw! Gezellig om met je clubje te fröbelen en de materialen van elkaar te lenen.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kaart. De uitdrukking groene sneeuw ken ik niet. Groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat doe je goed een relax dagje met een heerlijk boek, en als je dan naar buiten kijkt een mooi wit tapijt te zien! Je kaartje ziet er weer mooi uit.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie kaart, de groene sneeuw is weer eens wat anders. Ziet er heel leuk uit.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  13. bij ons is de uitdrukking zwarte sneeuw zien...
    Mooie kaart! Ik heb de sneeuwglobe gisteren gekocht in Doe@ding, zal voor kerstkaarten voor 2018 zijn...
    En mijn kerstkaarten zijn al voor meer dan de helft geschreven. Deze voor Nl gaan straks op de bus als we naar huis vertrekken, nu hopen dat de wegen niet glad zijn straks...
    Groetjes
    en geniet van je rustdagje!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi deze sneeuwglobe kerstkaart Miranda...en ja die groene sneeuw is toch wel leuk....Dat is afzien hoor als je groene sneeuw ziet...inderdaad een echte brabantse uitdrukking...
    Hopelijk heb je leeker genoten van je leesuurtjes
    Wij zijn bij een zieke op bezoek geweest...ook nuttig, alleen het was een vreselijke papboel op de weg..gelukkig geen glijpartij gehad...
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk deze globe, je ziet het groene schudmateriaal inderdaad beter dan wit. Ik ken als Branbantse deze uitdrukking niet, zeker niet goed opgelet op school vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een hele mooie vrolijke kerstkaart in een heel leuk model. Origineel idee met de groene schudsneeuw. Gelukkig hoefde ik er vandaag niet door met alle sneeuw. morgen is het hopelijk weg. Het ziet er mooi uit maar dan wel als je niet erdoorheen hoeft. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had nog nooit van die uitdrukking gehoord, Miranda (nou ben ik ook geen geboren en getogen Brabantse)...maar je snowglobe diet er prachtig uit...de hele kaart trouwens.
    Ik hoop dat je van je boek genoten hebt.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Was vandaag al geweest bij je vorige post whaha En groene sneeuw uitdrukking, nog nooit van gehoord! grappige vondst de groene sneeuw achter de witte huisjes en je globe is prachtig geworden Miranda.
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een heel mooi kaartje en ik ken dat gezegde niet.
    Hier heeft het ook vandaag gesneeuwd en ik heb lekker vanmiddag de kaartjes zitten schrijven. Nog geen boom, dat komt morgen.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een heel mooi kaartje heb je gemaakt
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Miranda,
    Ik kom ook uit Brabant, maar de groene sneeuw ken ik niet, wel de zwarte.. Wat is je kaart mooi geworden met de prachtige globe en het landschapje er in,leuk afgewerkt met de strik,
    groetjes
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi hoi wat een superleuke sneeuwbol en ik was vandaag naar Oosterhout en was blij dat de sneeuw weer zo goed als weg was toen ik naar huis reed om 17.00 uur .
    Wel regenbuien en harde windstoten onderweg maar weer veilig thuis gekomen hihi.
    Geef mij maar liever zomer maar ach dat gaat nog wel eventjes duren .
    Fijne zondagavond
    Liefs en Creatiefs
    Cinderella
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Miranda, de kerstboom staat inmiddels hier ook. Gezellig! En nu pas sneeuwt het hier serieus, nu het donker is. Jammer ;-) maar je kunt ook niet alles hebben. De uitdrukking groene sneeuw ken ik niet maar ik vind het op je kaart prachtig. Wat een mooie snowglobe!
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hele leuke kaart en dat groen maakt het juist zo leuk Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beautiful snowglobe scene you have created Miranda,wonderful decoration to finish.
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige kaart Miranda! Leuk de snowglobe met daarin de groene sneeuw.Dadelijkeerst even wat was weg werken en dan de kerstkaarten schrijven...moet het vandaag doen van mezelf. Hier sneeuwt het op het moment ook weer dus gezellig kerstmuziekje op en binnen blijven dan is sneeuw best leuk.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi Miranda, mooi.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi hoi Miranda
    Mooi schutkaartje heb je gemaakt, ik kende je uitspraak niet, dus weer wat geleerd!
    Ik heb gisteren gewerkt en me door de sneeuw heen geploeterd, vandaag lekker vrij en in huispak aan de knutselarij!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke kaart, hihi die groene sneeuw kun je dus beter maar niet hebben, al ziet het er wel grappig uit!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heb je een lekker relax dagje gehad?? Lekker dat je klaar bent met je kerstkaarten. Wat een leuke kaart weer, en waarom geen groene sneeuw. Hier kennen we die uitdrukking niet. En ik hoop ook nooit groene sneeuw te zien.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een gezellige kaart, ken de uitdrukking van de groene sneeuw niet.
    Heerlijk dat je al klaar bent met je kaarten, moet er nog aan beginnen. Vandaag eerst een ander kaartje maken voor morgen en nog wat kerstversieringen neerzetten/hangen.
    Een fijne dag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat maak je mooie kaarten Miranda! Ik kom vast en zeker nog eens kijken.
    Groetjes, Annerieke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    หนังดนตรี

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik ken die uitdrukking niet maar die past inderdaad achteraf goed bij deze prachtige schudkaart!
    Moeilijk om foto's te maken met dit weer dat ging wat beter met die sneeuw maar toen was ik nog super druk met mijn 23 kerstboekjes in de weer...eerlijk gezegd moet ik die voor de kinderen nog afmaken en ligt de hele zooi hier nog rond in huis haha.
    Wat een sneeuw was er de dag na deze post 11 december, ik moest werken gelukkig kan ik te voet want de school is hier op de hoek twee straten van ons huis af.
    De kinderen mochten voor het eerst in mijn onderwijstijd ( en dat is toch al ruim 35 jaar) eerder naar huis. Mooi gezicht inderdaad als je er niet doorheen hoeft, leuker dan al die regen!
    Een heel verhaal maar ik ga weer door.
    Tot zo
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen