zondag 17 september 2017

Weekend-projectjes....../ Weekend-projects....

Hallo lieve allemaal, dank jullie wel voor de leuke en lieve reacties op mijn blogpost van vorige keer. Ik heb ze met veel plezier gelezen en de felicitaties ook aan Dainy door gegeven.
Dit weekend heb ik gebruikt om wat decoraties voor in huis te maken. De dagen gaan weer korter worden en er wordt weer meer tijd binnen doorgebracht.
Ik ben begonnen met een krans te maken van hortensia's uit de tuin......

Hello dear people, thank you for your nice comments about my last post.
This weekend was spent on making fall-decorations for our home. I've made a wreath with flowers from our garden......
Van zo'n 5 grote bloemen kun je een mooie volle krans maken. Als de blaadjes van de bloemen stevig en een beetje leerachtig aanvoelen zijn ze geschikt om te drogen. Anders verschrompelen en verkleuren ze nog te veel tijdens het drogen....

These flowers are beautiful to dry.....
Met wikkeldraad (tuincentra/boerenbond) maak je meerdere trosjes van één bloem en steek deze in de natte oase en zo vul je de krans mooi op....

I place the wreath when I'm finished on a cake-standard....It looks beautiful on our dark table.
Staat heel gezellig op een taartschaal. Dit heb ik zaterdagochtend gemaakt.
Daarna heb ik mijn pastelkleurige gehaakte eieren erbij gepakt......

After the wreath making I took my crochet eggs which I made in the spring....
In de glazen pot zitten er nog een paar. Die ervoor liggen heb ik voorzien van een "mutsje" en zo werden mijn gehaakte eieren...gehaakte eikels..LOL.

I crochet a little cap for them and so turned my eggs into acorns...LOL...
En zo sluipt langzaam aan de herfst-sfeer ook binnen in ons huisje ;)

And this is the way I spent this weekend ;)
Thanks for dropping by, greetings Miranda

Dank je wel voor je bezoekje, fijne start van de week en tot ziens op Blogger.
Lieve groetjes Miranda

33 opmerkingen:

  1. Wooow Miranda wat een prachtige hortensiakrans heb je gemaakt...staat zo mooi en hopelijk droogt die ook mooi in..en zeker die gehaakte eikeltjes zijn ook zoooooo gaaf....

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige krans heb je zo gemaakt, Miranda. Heel erg mooi gedaan. En wat zijn die eikeltjes super schattig. Leuk gedaan, joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend die krans, heel mooi gedaan. Ik had dit jaar wolluis in de Hortensia en moest hem helemaal tot de grond toe afsnoeien dus geen bloemen dit jaar. Hopelijk gaat hij het volgend jaar weer doen.
    Leuk idee om de gehaakte eieren in eikels te veranderen!!
    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je dat leuk gedaan met die paaseikeltjes, ha ha! Jouw krans is heel mooi, prachtig zijn die zachtroze hortensia's! Hopelijk heb je heel lang genot van je mooie krans!
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vrouw van velen talenten. vind dit gewoon geweldig. Hier lukt het helaas niet met bloemen in huis want mijn man en bloemen gaat helaas niet samen.

    En dat musjes.... goed bedacht... hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Miranda
    Ik zag je krans al op FB voorbij komen, hij is echt prachtig. Wij hadden, net als Ank, wol luis in onze struik, dus geen enkele bloem. Je eikels zien er top uit!
    groetjes
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi die krans. Super gedaan die eikels.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige krans en leuke eikels. Heerlijk om het in huis weer knus te maken. groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij bent lekker bezig geweest. De krans is prachtig en de eikels zijn toppie! Zo wordt je huisje weer warm en gezellig.

    XX Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige krans in mooie herfstkleuren ...
    Ingedroogd zal je er lang van genieten ...
    Toffe transformatie de eitjes naar eikels ...
    Fijne maandag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hortensia is zó mooi en op deze manier geniet jij er extra lang van Miranda, beeldig is je krans en de eikeltjes zijn helemaal leuk!

    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige krans Miranda!...heel mooi gemaakt zoiets is niet aan mij besteed. Heb een keertje een workshop om een kerstkrans te maken gevolgd bij mijn nicht...vond het maar niks dus daar begin ik niet meer aan. Ook je eieren heb je mooi omgetoverd in eikels...wordt een gezellige herfstsfeer bij jou binnen.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie hortensia krans. Leuk om de eieren in eikels om te toveren. Ziet er gezellig uit in de glazen pot!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige krans heb je gemaakt, wat zijn de hortensia's mooi van kleur.
    De eikeltjes zijn ook super, leuk met de mutsjes.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet dit er prachtig uit! Heel mooi gemaakt en wat zal dat gezellig staan in huis.

    Liefs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je mooie krans bewonderde ik al op insta en op facebook, wat is ie mooi!!!
    En wat een leuk haakproject!
    Jij bent al helemaal in herfst sferen ;)

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen

  17. Wat een werk zeg, maar het ziet er weer gezellig en
    sfeervol uit bij jou, erg mooi gemaakt ☺
    Gezellige en fijne (knutsel) dagen
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel-Letter B}

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het een prachtige krans gewirden Miranda, jij hebt ook al groene vingers zie ik wel.
    Ja en de gehaakte eieren vind ik geweldig geworden met de mutsjes, zo worden dus eikeltjes gemaakt haha.
    Ik vind het allemaal super mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtgi is jouw krans! De eikels zijn gaaf zeg, wat een idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooi geworden deze hortensiakrans. En je eikels zijn ook zo gaaf. Jij bent al helemaal klaar voor de herfst.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik had het al gezien op facebook het is prachtiggggg Miranda
    Gr Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat mooi Miranda, het is nu inderdaad weer om het binnen weer eens wat te veranderen. Even wat moois maken hoort er dan natuurlijk helemaal bij. Leuk zeg die gehaakte eikels en je krans is echt prachtig.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik had je krans van de hortensia's al op fb voorbij dien komen echt prachtig Miranda. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bij ons dit jaar heel weinig bloemen aan de hortensia's..... ik kan er dus helaas weinig mee maken dit jaar. Jouw krans is een beauty, ook wel weer gezellig seizoen vind ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wauwie die krans is echt super gaaf! mooi gemaakt hoor.
    je gehaakte knutsels zijn ook tof en passend bij het seizoen!

    liefs Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi zo'n hortensia krans een dankbaar werkje als het mooi indroogd! En dan die leuke gehaakte eikels ik vind ze super...

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat ziet dat er prachtig uit, Miranda, die hortensiakrans.
    Het lukt mij nooit zo goed om hortensia's te drogen...
    En die gehaakte eikels, geweldig!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige krans heb je gemaakt en die eikels super leuk bedacht.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige krans, mijn tuin staat ook vol met Hortensia's en hoe leuk is dat om je eieren om te toveren naar eikeltjes!
    Gefeliciteerd met je verjaardag en een hele gezellige dag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Goed idee om je eitjes een hoedje te geven heel leuk zo ;
    Super mooie krans Miranda . Doe ik ook ieder jaar met mijn hortensia's ,maar dit jaar zal het niet gaan bijna geen bloemen gehad en zo een wit ziekte gehad op de takjes was een vieze boel. jammer he . Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Haha, wat leuk om je paas-eieren een nieuw jasje te geven, zijn heel mooi geworden. Je hortensiakrans is prachtig, ik heb ook 2 struikjes staan maar nog nooit een bloem gedroogd. Zo toch eens buiten kijken.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jij heb echt gouden handen. Prachtig gedaan en ook het haakwerk. Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. hoi hoi Miranda
    wat mooi die krans echt knap gemaakt
    jij bent ook echt van alle markten thuis grappig datje de eieren hebt veranderd in eikeltjes!
    liefs van Martha

    BeantwoordenVerwijderen