maandag 22 juni 2026

Grillmaster....

Hallo lieve mensen, kunnen jullie de warmte een beetje volhouden? Wat een mooi weer hè? Iets wat wij graag doen bij mooi weer is barbecuen en nu waren we gisteren bij Rik en Tanika uitgenodigd. Dit nog vanwege Rik zijn verjaardag eind mei maar toen waren ze op vakantie.



 Rik kookt graag en is ook graag met de barbecue in de weer. Hij zou voor zijn verjaardag een Kamado krijgen maar die was helemaal kapot thuisbezorgd dus het wachten is op een nieuwe.



Gisteren werd de gewone barbecue gebruikt. Rik was al om 8 uur opgestaan om het procureursvlees met een rub te behandelen en die heeft vervolgens liggen garen tot 's-avonds 18:00 uur. Vervolgens uit elkaar getrokken en op torilla's gegeten met tomatensalsa , sla en créme fraîche. Ook werd er rode kool geroosterd  en geserveerd met chimichurri. Dat was smullen. 

En vandaar de "barbecue-kaart" die ik nog als felicitatie voor hem gemaakt had. De  eerste foto laat ook de voorkant zien en de tweede foto is de kaart helemaal geopend. Hij vond hem heel gaaf. Alle materialen komen uit een blok van StudioLight. De kaart is zelf gesneden en gevouwen en de randen bewerkt met distressinkt.

Ik link deze kaart bij Dutch Card Lovers: waar eten op een kaart gevraagd wordt

Dank je voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

20 opmerkingen:

  1. Geweldig leuke kaart voor jullie eigen grillmaster. Wat jammer dat zijn nieuwe Kamado kapot afgeleverd werd. Even geduld, misschien mag je dan weer komen genieten (klinkt allemaal wel erg lekker hoor).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Smullen dus, lekker zo'n bbq-specialist in de familie en je leuke kaart is dus méér dan toepasselijk!
    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke kaart voor een bbq fan. kunnen ze na het eten nog een drankje met een taartje van mij erbij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, dat klinkt als een echte barbecue master! Die gave kaart heeft hij dan ook wel verdiend. Hopelijk komt zijn Kamado snel. Toevallig werd er een bezorgd hier voor mijn buren. Wij hebben ook een gewone en Rob barbecuen graag. Fijn dat je meedoet met DCL! Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaart Miranda
    erg toepasselijk
    wat een specialisme zeg klinkt allemaal goed
    jullie zullen genoten hebben!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een pech dat de bestelde BBQ niet heel aan kwam, daar zal hij van gebaald hebben! Dit is super zo'n schoonzoon als bbq chef, hihi Hebben jullie even geluk!!! De bbq kaart is super en wat zullen jullie gesmuld hebben Miranda!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handig een schoonzoon die graag kookt en barbecued. Klinkt allemaal erg lekker wat hij klaargemaakt heeft. En je hebt een mooie, toepasselijke kaart voor hem gemaakt. Ook een leuk model.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een prachtige kaart voor je schoonzoon gemaakt. Erg leuk opgemaakt met de leuke plaatjes. Jammer dat de barbecue kapot aankwam…. Gelukkig kon hij de oude nog gebruiken… en daardoor konden jullie lekker smullen. En het weer was er prima voor.Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gave kaart voor de kok/schoonzoon Miranda…heel mooi gemaakt en wat een heerlijke warme kleuren, supermooi!
    Jammer dat de bbq kapot aankwam maar gelukkig komt er een nieuwe!
    Sterkte met de hitte!
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super leuk!! Zo'n schoonzoon hebben wij ook. Dat weet je natuurlijk wel. Hij doet dat ook, dat vlees garen op de bb1.
    En je kaart is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke toepasselijke kaart voor schoonzoon Rik Miranda! Wat jammer dat zijn kamado kapot geleverd werd, maar wat in het vat zit verzuurd niet! Jullie mogen vast nog eens van zijn BBQ kunsten mogen genieten. Het mooie weer is nog niet voorbij!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke kaart!! Gelukkig dat jullie toch nog konden BBQ en die kamado komt vast nog.
    En klinkt als iemand die er super veel verstand van heeft.
    extra leuk om dan zo'n kaartje te maken.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kaart en wat fijn dat jullie zo goed tegen de hitte kunnen. Dan is BBQ-en een heerlijke bezigheid.
    Ik neem me ieder jaar voor om mezelf er meer in te verdiepen, wij hebben inmiddels een gas BBQ van Napoleon met een rooster voor kolen maar dat heb ik nog niet uit geprobeerd. Maar ik denk dat we deze zomer veel buiten zullen zitten met de BBQ aan. Mmmmm. Mijn buren beginnen ook altijd in de ochtend al, heerlijk die geuren. Misschien moet ik dat ook eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een super gave kaart Miranda.........gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een mooi kaartje met de leuke BBQ spullen erop stoer hoor, wat een leuk patroon heb je gebruikt
    groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het water loopt in mijn mond bij het lezen van jullie bbq diner, mmmmmm, klinkt heerlijk.
    Heel mooi, deze kaart, waar en kunstwerk en zo toepasselijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jullie hebben genoten van de bbq zo te lezen en je maakte een mooie kaart in een leuk model.
    Groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een gave kaart, perfect voor een barbecue-fan! Keuk model en mooi bekleed.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een superleuke en toepasselijke kaart heb je voor de jarige gemaakt. Het eten lijkt me heerlijk. Wat jammer dat de Kamado kapot geleverd werd, hopelijk komt alles goed.
    groetjes,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er allemaal goed uit, zowel de kaart als al het lekkers voor de bbq!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen