donderdag 14 februari 2019

"wiper-card" of "pop-up-card" voor kerst/for Christmas...

Hallo lieve mensen, dank jullie wel voor de leuke reacties op de kaart hiervoor. Ik waardeer het dat jullie de tijd nemen om even iets te zeggen en jullie weten...tips zijn ook welkom ;)
Vandaag weer een kaart met een "foefje". Een kerstkaart die ik link bij  http://52weekstochristmas.blogspot.com/.
Het is een langwerpige kaart geworden , ik heb de tutorial gevolgd die je hier op Beccy's Place kunt vinden. Als je op Google "wiper-card" intypt en naar afbeeldingen gaat zie je heel veel varianten....

Hello dear people, thank you for your nice comments about my last post. Today a card for http://52weekstochristmas.blogspot.com/...


Zó lijkt het een heel gewone kaart maar als je dan even aan de twee zijkanten trekt....

I've made a "wiper-card" according to this tutorial at Beccy's Place. When you pull at the sides the two ice-crystals "pop-up" and the stamped text is showing....


..poppen er twee ijskristallen omhoog en kun je de tekst lezen. De ijskristallen lijken te zweven maar als je goed kijkt zie je het stukje mica waar ze op geplakt zitten ;p
Hij is heel gemakkelijk te maken maar geeft een leuk effect vind ik...

If you look close you can see the mica where the ice-crystals are attached  on. Not difficult to make but a funny effect. Today the sun is shining and I take a day "off". I'm going to read a little, bake a banana-bread and do some pimping with paint...to be continued..LOL

Vandaag een heerlijk zonnetje en ik heb mezelf een "vrije dag" gegeven, lekker lezen, wat spulletjes pimpen en ik ga proberen een bananen-brood met kaneel en walnoot te bakken.
Wordt vervolgd.....LOL.

Thank you for visiting, have a nice day and see you in blogtime.
Greetings Miranda

Dank je voor je bezoekje, geniet van deze dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*plaatje en dessinpapier- engels magazine,    *kader-Creatable LR0242-Marianne Design,   *rand-CreatableLR0385-Marianne Design,    *stempel tekst-craft unlimited-4953111,    *muts en wanten-Joy-6002/2034,    *sneeuwvlok-Joy-6002/2019,    *vogeltje-creatable LR0204-Marianne Design,    *stitched cirkel-Craftables CR1360-Marianne Design, 
*mica,  plaksteentjes

50 opmerkingen:

  1. wat een mooi kaartje die mal blijft mooi ik heb hem ook
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supergaaf!! zo'n wiper card Miranda :-D
    Ook gaaf dat je de sterren op een stukje mica geplakt hebt!
    Ik heb de link opgeslagen, dank je wel.
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kaart Miranda en wat een leuk model. Volgens mij heb ik deze al heel lang eens opgeslagen, maar nog nooit gemaakt. Moet ik toch eens gaan doen als ik dit zo zie. Ik ben benieuwd naar je bananenbrood, is het soms zonder suiker ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schattige kerstkaart, lekker fleurig en leuk model.
    groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gaaf 'systeempje' zit er in deze kaart, zeg! Echt een tof effect! Je kaart is prachtig! Mooie kleuren en een prachtige opmaak!

    Lieve groet, Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi hoi Miranda
    Wat een surprise in deze kaart leuk bedacht en mooi kerstkaartje!
    Ja heerlijk weertje he, wij zijn vanmorgen 2 uur gaan wandelen!
    Straks nog even fietsen
    Lekker bakken heerlijk!
    Liefs Martha m m

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Miranda,
    Heerlijk weer ook hier...ben al lekker buiten geweest. Dit is ook een beetje een tover kaart wat enig de sneeuwvlokken die er tussenuit piepen, hele mooie kaart en prachtige border randen! Mmmm...bananenbrood succes!!!
    Ik kijk ook uit naar jouw magic card van je workshop!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke kaart , super mooi modelletje, leuk gedaan met de kristal sterren .
    Geniet van je vrije dag met al wat je gaat doen.
    Groetjes , Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie creatie met een leuk verrassingseffectje, heb ik hier ook nog ergens opgeslagen. Ik ben ook wel benieuwd naar je bananenbrood.
    Fijne dag, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super vrolijke kaart en wat een leuk model! Dat bananenbrood klinkt erg lekker. Succes!
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende kaart Miranda! Leuk die ijskristallen die eruit tjoepen :).
    Geniet van je vrije dag en succes met je bananenbrood.... zijn ze gek op :).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zat al te kijken naar die ijskristallen.....huh, dacht ik, hoe kan dit nou. Even dacht ik dat je kin toveren 😂.
    Lekker hoor, een vrije dag, helemaal met dit weer.
    Geniet ervan.
    En succes met je bananen brood, maar eigenlijk kan het niet mislukken.
    Ik heb héél makkelijk recept, maak het vaak "even tussendoor", als ik een paar overrijpe bananen heb liggen.
    Vandaag op het blog van Janet (scrappen en beppen) ook een recept.
    Als je mij recept wil (ooit van internet geplukt) mail je me maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke en vrolijke kaart, grappig met de zweefsterren, tof idee . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, da's geweldig, wat een leuk model, met verborgen tekst en zweefsterren, en zo prachtig versierd ! Hmmm.. lekker, bananenbrood ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superleuke kaart.
    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtig winters kaartje, leuk model ook! Succes met het maken van je bananenbrood, ben benieuwd. Bedankt voor je deelname bij 52WTC, gezellig!

    Groetjes, Merit en Annemarie
    DT52WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, wat een gave wiper card en met een superleuk effect, wat leuk gevonden die zwevende kristallen. Ik ga die tutorial ook eens bekijken. Je bananenbrood zal ook vast goed smaken. We horen/lezen het wel!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schitterende kaart, Miranda, en die ijskristallen zijn echt gaaf. Er zal best wat tijd in het maken van deze kaart hebben gezeten.
    Succes met je bananenbrood. Heb het nog nooit gegeten, maar ben ook niet zo'n liefhebber van bananen.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heb je dat leuk gemaakt! De kaart is zo al leuk om te zien en dan de verrassing van de pop up! Leuk hoor! Fijn dat je weer meedoet met 52 WTC. Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie kaart Miranda, ontzettend mooi model en de ijskristallen zijn geweldig. Mijn man maakt regelmatig bananenbrood, heerlijk net cake.
    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gaaf is dit!!! Echt een leuk model dat je heel mooi hebt 'aangekleed'!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel leuk model Miranda. Ik heb zelf vorig jaar ook zoiets gemaakt. Maar ik bedacht me ik weet niet eens meer hoe het was. Ik zo eens op de link van je kijken. Bedankt voor de tip. Je kaart is erg leuk geworden. Het is een prachtuge dag vandaag wij hebben een hele mooie fietstocht gemaakt en zelf op een terras gezeten. Genieten hoor. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke kaart met de ijskristallen.
    geeft het meteen iets heel erg speciaals.
    Hopelijk heb je genoten van de prachtige dag, als je daar een lekker brood aan over hebt gehouden doe je het goed.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige kerstkaart Miranda, leuk modelletje en ook de borders aan weerszijde en de kleurtjes zijn heeeeel mooi...
    groetjes Rosina
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat ziet dat er leuk uit zeg. En wat grappig dat er 2 sneeuwsterren als een soort verrassing tevoorschijn komen.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige kaart Miranda!..heel leuk model,mooi zoals de sneeuwvlokjes tevoorschijn komen.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hele mooie kaart Miranda. Mooi afgewerkt. En met dit weer is het heerlijk om even naar buiten te gaan.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Als je bananenbrood net zo gelukt is als je kaart dan zit het helemaal goed Miranda, prachtig. En het was een mooie dag om leuke dingen te doen.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige kaart , mooi model !
    Geniet van het mooie weer !
    Groeten Ineke
    DT 52 WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lekker, bananenbrood!
    Je hebt weer een erg leuke kaart gemaakt, heel verrassend!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Beautiful card Miranda, love the design and fabulous shape.
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wow Miranda wat een gave kerstkaart heb je gemaakt super de luxe.

    Groetje Bep (DT52WTC)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Echt een toverkaart Miranda, ik heb deze workshop ook gezien, mooi zijn jouw zwevende ijskristallen..
    Mmm.. bananenbrood lijkt me heerlijk..
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtige model kaart is dit en mooi hoe die ijskristallen er uit ploppen. Jou kaart voor dirk was ook leuk zeg. Haha met 50 erop. Groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuk model, mooi geworden met de sierrandjes en een leuk plaatje. Gelijk heb je, heerlijk zo'n dagje voor jezelf.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Miranda,
    wat een leuke kaart! Dat ga ik ook eens proberen. Erg leuk verrassingseffect die ijskristallen. Ben benieuwd naar je bananenbrood. Heb het ook en keer gemaakt en vond het wel lekker, maar miste de echte suiker erin. Terwijl ik niet echt een zoetekauw ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Superleuke kaart met een allerschattigste plaatje! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Leuk model van kaart Miranda! Verder heb je 'm weer mooi aangekleed.
    Benieuwd naar je bananenbrood! Hoor de laatste tijd vaker mensen die het proberen. Liefs, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Een hele mooie wiper card. Je hebt de verschillende mallen mooi gecombineerd. En een goed idee om de sneeuwvlokken op mica te plakken zodat ze lijken te zweven.
    Succes met de het bakken van je banenbrood, of heb je hem inmiddels al klaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een leuk model is dit! Erg leuk kaartje.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  41. prachtige kaart, leuk om met mica te werken voor de uitschuifdingetjes. Ik maakte die kaart ook al eens, dan gewoon met cardstock en daar een tekstje op, zo is dit wel heel tof!
    Brood goed gelukt? Nog nooit gemaakt... Moet wel lekker zijn aan de ingrediënten te zien...
    Groetjes
    Nancy DT5WTC

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Prachtige kaart, super leuk model is dit.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een leuk model, grappig die sneeuwvlokken en zelfs chique met die mooie "kanten" randjes!
    Ennn was je bananenbrood goed gelukt?
    Vandaag is het weer lekker weer, geniet ervan,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat een mooi kaartje, superleuk model ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Jhee wat een bijzonder kaartje!! Een soort van goocheltruc lijkt het wel. Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. mooie kaart, Miranda, wat een leuk modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen