zaterdag 16 februari 2019

Verborgen pagina's/Secret message card...

Hallo lieve allemaal, dank jullie wel voor de leuke reacties op mijn "wiper-card" hieronder. Heel leuk om te lezen allemaal. Het lijkt wel of ik in de ban ben van de "speciale kaarten" want vorig weekend heb ik deze kaart gemaakt. Ik vond een filmpje op you-tube van Jenine Siemerink en heb lekker de workshop in mijn eigen tempo gemaakt.
Het is een kaart die op een bepaalde manier gevouwen wordt waardoor er "verborgen pagina's" tevoorschijn komen......

Hello dear people, thank you for your nice comments about my last card. Today a card with hidden pages. When you look at this movie you can see what happens (click). This is the front closed...


Ik heb een kaart gemaakt voor iemand die in verwachting is en nog niet weet wat het wordt, een jongen of een meisje. Ik heb daarvoor het leuke papier van Graphic 45 gebruikt met de aankleed-kleertjes. Hierboven is de voorkant te zien in gesloten versie....
Zo is de kaart met het lint los....

This card is for someone pregnant who doesn't know the gender of the child. Here is the ribbon open...


Dit is de achterkant.....
The back of the card...


Zo ziet de kaart eruit als je hem gewoon opent. Je ziet dan eerst de jongetjes-versie....
When you open the card you'll see first the "boy-version"...


Dit is de linkerkant. Aan de binnenkant een pocket waar twee tags in kunnen met ruimte om iets op te schrijven want dat is er verder niet echt.....
At the left are 2 tags in a pocket to write a message on...


De rechterzijde. Als je nu de kaart in het midden omhoog,met de achterkanten  tegen elkaar aan, vouwt; dus een bergje maken; dan kun je de "geheime meisjes-pagina" zien....
The right-side. If you fold the card in the middle up like a mountain, you can open the "girl-pages"..


Er ligt even iets tussen anders klapt hij meteen weer dicht....
If you look at the movie(click) the magic starts at 4 min.


En dit is de meisjes versie....
Als je naar het filmpje van Jenine gaat kijken (klik) dan laat zij op 4 minuten zien hoe het open en dicht vouwen werkt (voor de mensen die net als ik altijd ongeduldig naar de clou zijn hihi).

Het is niet moeilijk om te maken en het heeft een leuk effect alleen als je hem verstuurt moet je er volgens mij een beschrijving bij doen want anders komt volgens mij niemand achter het "verborgen deel" whaha...
It's not difficult to make but when you send this with the post you'll have to close an instruction in the envelope too..LOL

Verder had ik verteld dat ik een bananenbrood ging bakken (voor het eerst..)


Was prima gelukt en heel lekker, er zitten ook nog stukjes walnoot in...

Deze uitgebreide kaart wil ik graag linken bij:
*http://2sistersontheblog.blogspot.com/2019/02/challenge-24.html: kaart met meer dan één vouw

Dank je wel voor je bezoekje, fijne dag en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

44 opmerkingen:

  1. ziet er helemaal toppie uit ! leuk
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat een super mooi geheel. heel verrassend. Geniet van het bananenbrood. groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een apart model kaart, Miranda. Heel spannend voor de ontvanger en ik zou er zeker een gebruiksaanwijzing bij doen, anders is het zonde van de tijd die je er in gestoken hebt. Het papier is ontzettend gaaf. Leuk met die aankleedkleertjes (jeugdsentiment).
    Je bananenbrood ziet er lekker uit. Heerlijk die stukjes walnoot erin (doe ik 's ochtends altijd in mijn yoghurt).
    Fijn weekend.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een aparte kaart, zo leuk.
    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave kaart zeg,super.
    een beschrijving erbij is misschien wel makkelijker voor de ontvanger.
    En je bananen brood ziet er lekker uit.
    Fijn weekend,
    Groetjes, Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzondere kaart is het geworden en je bananenbrood ziet er heerlijk uit jammer dat we het niet even kunnen proeven. .....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is een hele mooie kaart Miranda! En genoeg vouwen hoor haha.
    je bananenbrood ziet er heerlijk uit!
    Dank je wel voor je deelname bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Caroline DT

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjee..wat een bijzondere kaart. Ik moest even goed kijken. Knap uitgevoerd. Leuk die uitgeknipte jurkjes/broekjes. Herkenbaar. Vroeger dat ook veel gedaan en er mee gespeeld.
    Kwam er laatst nog tegen in mijn fotoalbum. Die kwamen uit de libelle of Margriet. Tjonge alles netjes uitknippen en hopen dat tijdens het spelen dat de 'lipjes' er niet afscheurden....hihi. Was erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart Miranda. Leuk gedaan met die aankleed poppetjes, die had ik vroeger ook wel.
    Bedankt voor het meedoen bij 2Sistersontheblog.
    Groetjes Nicolette DT

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja hoor, een "toverkaart"!!
    Die maakte ik ook eens, maar dan met gelijke vakjes.
    Ik heb de kaarten destijds zelf bezorgd en vertelde erbij hoe de kaart werkte.😉

    Wat leuk om een een jongens èn meisjes gedeelte op te maken.
    Daar is deze kaart uitermate geschikt voor vind ik.
    Die aankleed kleertjes, oh oh wat leuk, die had ik vroeger ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fabulous card Miranda, love the design and fabulous shape, wonder papers.
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi deze secret kaart. Leuk dp heb je gebruikt Miranda. Je bananekoek zier er heerlijk uit. Krijg er zin in.groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Yeah...daar is ie en ik weet hoe het werkt en mijn ontvangster ook! Gaaf is dit hè echt magic en heel leuk dat je er een jongens/meisje versie van hebt gemaakt Miranda. Je bananen brood cake ziet er heerlijk uit...smullen maar!!!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel leuk gemaakt! Maar de cake ziet er ook heel lekker uit! Ik kan 'm bijna ruiken....
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tjonge wat een werk deze Magic Card, maar het ziet er heel speciaal uit! Je bananencake lijkt me ook heerlijk!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie magic card Miranda, heel mooi papier heb je gebruikt.
    Ik heb vandaag weer eens heerlijk een vierkante kaart gemaakt, die maak ik toch het liefst. Je bananenbrood ziet er heerlijk uit..
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw wat gaaf Miranda en het dp supermooi
    Liefs en Creatiefs
    Cinderella
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een heel mooi kaartje.
    Je bananenbrood ziet er lekker uit.
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt een heel leuke kaart geworden, Miranda.
    En wat ziet het bananenbrood er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat ziet er super ingewikkeld uit. Maar je hebt er wel iets heel moois van gemaakt.
    Was je bananenbrood lekker? (ik sla hoe dan ook over want vind bananen echt niet lekker....)
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige kaart Miranda!..leuk om er een geboortekaartje van te maken. Had het filmpje toen ook gezien..is zeker even en werkje maar dan heb je ook een leuke kaart.
    Fijne zondag
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gaaf gedaan! Zeker met het jongetjes-gedeelte en het meisjes-gedeelte. Ja een handleiding voor het openen mag er zeker wel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtig!! Miranda :-D
    Ik heb deze ook al eerder opgeslagen ;-).
    Het lijkt wel 'besmettelijk', ik vind op het moment aparte kaarten ook superleuk. Heb ik altijd wel gevonden, maar nu wil ik er echt iets mee doen.
    Jouw versie is superleuk!!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi hoi Miranda,
    Da's bijzonder ook ik ben bezig met vouwkaarten!
    Zit vast in de lucht.....
    Maar ik vind je kaart supermooi en leuk bedacht, het kan natuurlijk 2 kanten op is het een meiske of is het een manneke hihi
    Mooi dp!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja, ik had het filmpje al bekeken en herken meteen de kaart! Ik denk ook dat je wel mag verklappen dat er een verborgen deel in zit. Hij is ontzettend leuk gemaakt. Ook de aankleding is super. Leuk die wat apartere modellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldig deze kaart ! Ik heb ook de basis al klaar, maar moet ze nog steeds afwerken. Wat is jouw versie alvast mooi geworden ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een superleuke kaart maar wat heb je er ongelooflijk leuk papier voor gebruikt!!! Ik ben er helemaal verliefd op geworden. Voor deze gelegenheid kon je geen leuker model en papier bedenken....Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie kaart, leuk model.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig! Zo leuk met al die verschillende "deeltjes". Je bananenbrood ziet er ook heerlijk uit, trouwens.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel mooi, en zeker een leuk model! Veel werk aan gehad, denk ik? Best een precisiewerkje. Dat bananenbrood ziet er zeer smakelijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wow wat een leuke kaart met al die verborgen plekjes!! Mooi gedaan. En ja dan moet er wel een beschrijving bij. Veel te jammer als de ontvanger niet alle plekjes ontdekt.
    Je bananenbrood ziet er lekker uit.
    Fijne week!!
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een super leuke kaart en je bananenbrood ziet er erg lekker uit!
    groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Miranda,
    Dit is idd een heel speciale kaart, heel mooie gedaan met super mooi papier alles past perfect .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hele speciale kaart, wat een leuke verrassing zit erin. Schattig zijn die kleertjes. Een beschrijving zal voor sommigen idd wel handig zijn.
    Je bananenbrood ziet er heerlijk uit.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Leuk!!! Dat peipeir is ook al z leuk , lekker frisse kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Sorry mijn toetsenbord deed even z'n eigen ding , maar ik bedoelde dus dat het papier ook al zo leuk is. En bananenbrood..jummie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Super leuke kaart en dit model is geweldig!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Miranda ,super leuk is je kaart geworden !
    Ik had er al meer voorbij zien komen,ik wil 'm ook nog is maken .
    En hmm heerlijk bananenbrood ,zo lekker !

    Groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wow this is just amazing card, love it.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een gaaf model Miranda en wat heb je de kaart super afgewerkt, prachtig! Je brood ziet er lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een prachtige kaart Miranda. Een heel leuk idee en mooi uitgevoerd met mooi papier. Je bananenbrood ziet er ook heerlijk uit. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen