dinsdag 18 december 2018

Drieluikkaartje.../ Triptych card....

Hallo lieve mensen, laatst zat ik even in inspiratieloos moment. Dat kwam gelukkig ná de kerstkaarten en misschien kwam het ook wel daardoor... Wat ik dan graag doe is door boekjes/tijdschriften struinen die al wat ouder zijn om ideeën op te doen. Deze kaart kwam ik tegen in een boekje van Anke van Ommen uit 2014......

Hello dear people, this card is made after an idea from a book with cards from Anke van Ommen from 2014...



Ik heb er natuurlijk wel mijn eigen draai aan gegeven. In plaats van een hart heb ik een bloemvorm gestanst en in plaats van wit papier heb ik dessinpapier gebruikt....
Ik ben in blauw-tinten gebleven.

You fold the card in three panels and make sure the diecut is at the same hight. I made the card in blue tones..



Als je het blauwe organza-strikje losmaakt ontvouwt de kaart zich vanzelf. Aan de rechterzijde heb ik hetzelfde kantje gebruikt als op de voorkant onder de bloemetjes en parelpin.

When you open the blue ribbon the card unfold itself. At the right I've used the same ribbon lace as on the front.



Zo is de kaart helemaal open. Ik heb hem van wit karton gesneden. Daarop ribbelkarton uit de speculaasdoos ;P en daarop dessinpapier. Ook de gestempelde teksten zijn op ribbelkarton geplakt.
Alle randen en bloemetjes met correctievloeistof bewerkt. Onder de bloemen in de gestanste bloem zit nog wat wondgaas.
Gesloten meet deze kaart 7x13,5 cm, dus niet groot.

This is how the card looks when he is totally opened. Underneath you see the cover from the book I got the idea from..



Dit is het boekje waar ik het idee uit heb...

And below you can see the original card so you see I've made it with my personal touch ;P
Thank you for dropping by and see you in blogtime.
Greetings Miranda


En dit is de originele kaart.

Dank je wel voor je bezoekje en wat leuk dat sommigen van jullie mijn andere blog www.brocanterietje.blogspot.nl zijn gaan volgen. Er zal natuurlijk niet zo frequent als hier gepost worden maar ik ben blij dat ik Tim z'n advies opgevolgd heb en er in elk geval een start mee heb gemaakt. Fijne avond/dag nog en tot blogs.
Lieve groetjes Miranda

*boekje-handmade divas-Anke van Ommen-Tirion creatief-ISBN 9789043917179 nur 475,    *stempels-Marianne Design-CS0993,    *stans-Creatables-LR0397-Marianne Design,    *dessinpapier-Maja design-denim&friends (2017)

24 opmerkingen:

  1. Prachtig kaartje Miranda en succes met je nieuwe blog!

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart, Miranda. Grappig, zo'n doorkijkje. En bijzonder om inspiratie uit oude boekjes te halen!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe én mooie eigen draai Miranda!

    XxIrene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zoals de bloemetjes door de cirkel komen, een bijzonder model en mooie kaart! Tja, inspiratieloos zijn we allemaal wel eens en dan werkt het zeker om eens zelf iets niet te verzinnen. Mooie kaarten ook hieronder, ik blog nu niet om de twee dagen vanwege drukte en laatste kerstkaartjes plus werk. Het is eind van het jaar altijd druk met van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk kaartmodelletje, leuk toch je te laten inspireren en zo eens wat anders te maken!
    Veel plezier op brocantemarktjes, en fijn dat je ons ook laat meegenieten!
    Fijne avond
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Miranda dankjewel voor je prachtige kerstkaartje! prachtig om in het echt het mooie kleurwerk te kunnen bewonderen!
      groetjes
      Nancy

      Verwijderen
  6. Prachtig modelletje heb je voor de dag gehaald, en je eigen kaart ermee gemaakt, ik vind hem nog leuker ook! Tof het ribbelkarton met het blauwe bloemetjespapier.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke eigen draai heb jij aan de kaart gegeven, Miranda. Dat DP vind ik ontzettend lief en past mooi bij je prachtige bloem.
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi kaartje Miranda! Maar ik wil je nu toch ook eens een keer een complimentje maken over de manier waarop je alles zo heerlijk duidelijk uitlegt. Ik lees het graag en zie daardoor vaak bijzondere dingen zoals nu...je randjes bewerken met correctievloeistof...daar zou ik echt nooit aan gedacht hebben ;-)
    Ook je nieuwe blog is weer heel leuk geschreven!
    Joke xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie variant heb je ervan gemaakt! Een bijzonder modelletje ook en het is ook wel weer eens leuk om wat oudere boeken erbij te pakken en weer wat ideetjes op te doen dan komt de inspiratie vanzelf weer terug!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk "gelift", de bloemetjes geven een extra accent

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie kaart heb je gemaakt, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een kunstwerkje, knap en heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je een prachtig 3-luik gemaakt, heel mooi met de roosjes als echte blikvanger,
    Groetjes
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohw, wauw, wat is ie leuk zeg!!!
    Die 'oude' boekjes komen zo nog eens goed van pas.

    -xies- Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk idee en jouw uitwerking is ook prachtig met die bloemvorm! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele mooie kaart Miranda.
    Wat een leuk idee, zonde om dat niet te gebruiken.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat een leuk model heb je ervan gemaakt! Heel gaaf! EN dat papier is zo mooi! Volgens mij heb ik er nog en restje van, bijna zonde om te gebruiken...Ik ga dit zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi hoi Miranda
    Supermooi kaartje zo in drieluikstijl mooi gemaakt, heel mooi vind ik het Dp, zo zie je maar weer wie nog eens wat bewaart die heeft wat, wat betreft het voorbeeldkaartje!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een mooi kaartje zo'n drieluik! Ik moet zeggen ik heb het ook wel een beetje dat ik voor andere dan kerstkaarten niet veel inspiratie heb!! Goed idee eens even neuzen in wat oude bladen! groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohh wat leuk dit Miranda. Je hebt er een plaatje van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh geweldig mooi gemaakt.
    Het scrappapie vind ik ook heel knap.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk dat je nog een blog bent begonnen, ben ook gelijk volger geworden.
    Je kaart is prachtig. Mooi met al die bloemetjes zo bij elkaar.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooooo nou weet ik het alweer....ik ben vorige keer meteen je nieuwe blog gaan volgen en vervolgens hier niet meer terug gekomen...er is zoveel afleiding op de blogs en YouTube hihi.
    Heel erg mooi deze kaart wat een leuk idee om die stans zo te gebruiken.
    Gaaf de bloemetjes met dat wondgaas er onder!
    Een perfect geheel!
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen