woensdag 17 oktober 2018

Mist....

Toen ik opstond en de gordijnen opendeed zag ik het...bah, dichte mist. Meteen weet ik waarom mijn lichaam pijn doet.
Even later ga ik met Ziva wandelen, ze snuift volop in het gras want door de mist blijven luchtjes langer hangen. Haar staart gaat enthousiast op en neer.
Verderop hoor ik een kind tegen z'n moeder roepen: "mama, de kerktoren is weg, ik zie alleen het weggetje.." Ik kijk om en denk: "de mist is inderdaad erg dik".
Een stukje verder zie ik een mevrouw uit de supermarkt komen. Op haar arm een klein kindje met een tutje in z'n mond.
De mevrouw loopt te sjouwen met in haar andere hand drie boodschappentassen.
Ik zie hoe het kleintje z'n bolletje draait, omhoog, omlaag, naar links en naar rechts en zijn ogen worden steeds groter. Verwondering zie je op het gezichtje, zijn neusje rimpelt van verbazing.
Ik zeg : "mevrouw, uw kindje vindt de mist wel erg interessant". Ze zegt: "o ja hij ziet natuurlijk voor het eerst mist"..
Het kindje kijkt mij aan en vanachter de tut stuurt hij met stralende oogjes een brede tandloze lach mijn kant op..
Heerlijk...mist 😊.

Lieve groetjes Miranda

25 opmerkingen:

  1. Wat kan jij prachtig schrijven Miranda, geweldig heb genoten van je verhaal.
    Lieve groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij moeten ons meer kinderlijk verwonderen en het kind in ons tonen. Mooie post, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!
    Ik heb vanmorgen op de fiets ook zitten genieten van de mist (en de rust op straat, zo tijdens de herfstvakantie)!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, HERFST!!
    In het verkeer een stuk minder fijn, die mist, maar, oh oh wat is het mooi buiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om zo te mogen genieten van alles om ons heen. En wat kun jij het mooi verwoorden, Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zóóóó verschrikkelijk mistig dat er geen kaart te zien is :-) , gelukkig zijn de letters wel zichtbaar, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit mooi opgeschreven Miranda, nog een talent!!!! Hier gewoon zon met wat sluierbewolking, spring straks weer heerlijk op de fiets!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi verhaal en mist, dat hebben wij amper en nu is het lekker zonnig,
    Ansx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En eigenlijk liepen wij allemaal even met je mee, tenminste, zo lijkt het. Door de mist heb je natuurlijk die hele horde mensen die over je schouder meekeken niet gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi hoi Miranda,
    Ik zag het zo voor mezoals jij het beschrijft, heel mooi, mist is best mysterieus vind je ook niet?
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een belevenis op de vroege morgen al wandelend door de mist met Ziva Miranda, wat kun jij dit mooi omschrijven!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi die verwondering van een kind, hè? Maar jij maakt van je ochtendwandeling een sfeerverhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi verhaal vol verwondering!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je zou meer zo'n cursiefjes moeten schrijven. Zalig om te mogen lezen!
    Hier was geen mist te zien vandaag. De mist vermist...
    Fijne avond
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zag het al op Facebook. Heel mooi opgeschreven. Je hebt talent! Miranda. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi geschreven Miranda en ik werd gewoon meegenomen naar jou ochtend wandeling door de mist en mocht heerlijk meegenieten van deze verwondering!
    Dank je wel XXX

    Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Beautiful read on your blog post Miranda..wont be long before we`ll have foggy days in the UK! hate it myself, especially car travel.
    Hugs Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alles is al gezegd ... ;-) Prachtig verhaal!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey Miranda, wat een mooie tekst, ik zie het zo voor mij ! Hier was geen mist, maar ik heb enkele dagen geleden wel een gedicht geschreven over de herfst. :) Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Inderdaad, heel mooi beschreven en geschreven. Ik liep ook mee in die horde achter je en keek mee in het rond :) Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vreemd ik dacht echt dat ik op deze post al gereageerd had...niet dus....wellicht in de war met Facebook.
    Heel erg mooi je verhaal, je zou dit zo als column uit kunnen geven!
    Hier nog geen enkele ochtend mist gehad....vreemd zo verschillend zelfs hier in Brabant hè.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen